۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱

واحد مرکزی خبر نوشت: آمریکا روز شنبه از امضای قراردادهای نظامی به ارزش تقریبی 110 میلیارد دلار با عربستان سعودی در سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض، یک مقام کاخ سفید گفت ترامپ و رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در مراسم امضای قرارداد بسته تجهیزات و خدمات دفاعی برای تقویت امنیت عربستان و منطقه خلیج (فارس) در برابر تهدیدات ایران حضور خواهند داشت.
این مقام کاخ سفید گفت :«این بسته به شفاف ترین وجه ممکن نشان می دهد که آمریکا خود را به مشارکت با عربستان سعودی و شرکایش در خلیج (فارس) متعهد می داند. این بسته در عین حال فرصت ها را برای شرکت های آمریکایی در منطقه افزایش می دهد و از دهها هزار شغل جدید در صنعت دفاعی آمریکا حمایت می کند.»

در همین یک مقام کاخ سفید درباره بسته تجهیزات و خدمات دفاعی که میان آمریکا و عربستان سعودی امضا شده است گفت این بسته نشان دهنده تعهد آمریکا به منطقه است و هزاران شغل برای صنعت دفاعی آمریکا ایجاد می کند.

در بیانیه ای رسمی که مقامات عربستان سعودی منتشر کردند آمده است توافقنامه تسلیحاتی آمریکا و عربستان که روز شنبه امضا می شود در بردارنده تعهدی برای مونتاژ کردن 150 فروند بالگرد شرکت لاکهید مارتین از نوع بلک هاوک در عربستان می شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض، در این بیانیه آمده است پیش بینی می شود این قرارداد با شرکت لاکهید مارتین به ارزش بیش از شش میلیارد دلار ، حدود 450 فرصت شغلی در عربستان ایجاد کند.

کاخ سفید اعلام کرد آمریکا و عربستان سعودی در سفر دونالد ترامپ به ریاض قراردادهایی به ارزش سیصد و پنجاه میلیارد دلار امضا کردند که صد و ده میلیارد دلار آن مربوط به قراردادهای تسلیحاتی است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
    2 0
    اصلا احساس خوبی ندارم. دوتا دیوانه با هم سیصد میلیارد دلار توافقنامه امضا کردند
  • بی نام IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    1 1
    ما هم بلدیم اینکار رو بکنیم جای انتقاد و جنگ با دیگران
  • بی نام A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    2 0
    آمریکا خود را به مشارکت با عربستان سعودی و شرکایش در خلیج فارس متعهد می داند ...... آمریکا فقط به منافعِ خود متعهد است و حکومت منفعل و گمراه عربستان نیز به حماقتها و خودفروشی خود ادامه میدهد .