انتخاب نوشت: امام جمعه موقت تهران هنجارشکنی‌های امروز را خلاف خط امام(ره) دانست و گفت: امروز عده‌ای می‌گویند ما با بهشت و جهنم مردم کاری نداریم و تنها امور مردم را مدیریت می‌کنیم، این تفکر خطرناک است.

حجت‌الاسلام محمدکاظم صدیقی در مراسم بزرگداشت 14 خرداد سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اظهار داشت: امام(ره) رهبر سیاسی، اجتماعی و دینی جامعه شد اما حتی یک شب هم کاخ‌نشینی نکرد. این روش زندگی افتخار این ملت بوده و در جهان بی‌نظیر است که چنین فردی با اینکه قدرت‌های جهان را به زانو درآورد اما زندگی طلبگی را فراموش نکرد‌.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره)، آمریکا را شیطان بزرگ و ام‌الفساد قرن می‌دانست،‌ گفت: امام(ره) رابطه با چنین دولتی را اشتباهی بزرگ عنوان کرد؛ از همین حیث همواره باید خط استکبارستیزی امام(ره) دنبال شود.

امام جمعه موقت تهران از امام خمینی(ره) به‌عنوان عارفی اهل مناجات و شب‌زنده‌دار و در عین‌حال سیاست‌مداری بزرگ یاد کرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) قهرمان عرصه سیاست بود و دشمنان ملت ایران و استکبار جهانی را منزوی کرد. امام خمینی(ره) اسلام را از زیر تعریف فردی بیرون آورد و دین را زندگی‌ساز معرفی کرد، زیرا اسلام واقعی حکومت شخص بر مردم نیست.

وی با بیان اینکه امام(ره) ویژگی‌های برجسته از لحاظ اخلاقی، علمی، عقلانی و عبادی داشت، گفت: آنچه ایشان را به‌عنوان انسانی بی‌همتا و قهرمان معرفی کرد، زنده‌کردن اسلام و قرآن مهجور مانده بود.

صدیقی با اشاره به اینکه استکبار جهانی قرن‌هاست جدایی دین از سیاست را مطرح کرده و می‌کند، گفت: استکبار جهانی دین را موضوعی فردی معرفی می‌کند اما، امام خمینی(ره) خط بطلانی بر این تلاش‌ها کشید. امام(ره) قهرمان عرصه سیاست بودند و دشمن و غرب را به انزوا کشاند.

وی تصریح کرد: امام(ره) یک عارف در عبادت و زیارت بود و حتی در زمان طلبگی مورد توجه مراجع زمان خود به شمار می‌رفت.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 672936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    مردم خودشون باید بگن دلشون می‌خواد امثال شما به بهشت و جهنمشون کار داشته باشن یا نه.
    • بی نام RO ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
      واسه ما یه جهنمی امثال شما ساختن که......
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    303 6
    اتفاقا خیلی هم خوب است، هر کس تا به اندازه ای که موجب آسیب دیگران نشود می تواند آزادانه زندگی کند و به زور نمی توان عقاید را به انسان تحمیل کرد
  • مهربان توسی A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    288 6
    یعنی حاج اقا باید به زور مردم را بهشتی کرد یا در دین اجباری نیست و هدایت از گمراهی مشخص است؟
  • بی نام US ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    318 5
    البته جناب صديقي اين كه ما بيايم نماينده حزب مورد دلخواهمون رو " امام رضا پسند" معرفي كنيم هم ميتونه اثرات خطرناكي روي اعتقاد مردم داشته باشه
  • بدون نام ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    293 9
    شما وكيل وسيع مردمي كسي به شما رسالت داده كه به بهشت و جهنم مردم كار داشته باشي مردم رو توي گور شما ميزارن يا شما رو توي گور مردم بس كنيد اين ريا كاري رو به نام دين
  • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    242 8
    عده ای خود را نماینده خدا میدانند و به بهشت و جهنم مردم هم کار دارند، این تفکر خطرناکی است.
  • حمید A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    231 9
    چه تعبیر جالبی داشت مولوی عبدالحمید از دین. گفت دین یک مسئله شخصی بین هر شخص و خدای خودشه. حالا شماها چکاره اید که با زور و ترفند و ....میخواهید مثلا مردم رو دیندار کنید بفرستید به بهشت؟ شما تبلیغتونو بکنید اگه مردم پسندیدند خودشون انتخاب میکنند. فعلا با این منطق ضعیف و استفاده از پارازیت مشخصه که گفتمان حضرات نقص داره و کم میارین
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    188 4
    اتفاقا همانی که میگه با بهشت و جهنم رفتن زورکی مردم کار نباید داشت دو هفته پیش مجددا رای اکثریت مردم را گرفت. فکر میکنم تا زمانی که اصولگرایانی چون آقای صدیقی اصولشان را آپدیت نکنند در همه عرصه ها از اکثریت مردم نه می شنوند و تفکرات کاریکاتور گونه شان در زمینه گناه و صواب هم خریدار چندانی نخواهد داشت
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    184 2
    فقط خداست که هدایت می کند و یا نمی کند. هر فرد مسئول بهشت و جهنم خودش است. صراحتا در قرآن بیان شده.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    130 2
    اگر خدای ناکرده فردی اشتباه کرد چون بشری بیش نیست و فرد دیگری را به جای بهشت به حهنم راهنمایی کرد آن دنیا مسئولیت اش را می پذیرد؟ آن دنیا خواهد گفت من ایشان را نمی شناسم.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    163 4
    این آقا اول خودش را می تواند به بهشت ببرد؟ بعد ..... ما هنوز هم نفهمیدیم این کاندید امام رضاعپسند کی است حالا که همه چیز تمام شده خودش توضیح دهد.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    121 4
    این موضوع شبیه آن رفتاری ست که طرف را برای ترک اعتیاد به تخت می بندند در صورتیکه هیجکس اینگونه اعتیادش را ترک نمی کند و نیاز به انگیزه درونی ست.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    155 5
    إِنّا أَرْسَلْناکَ بِالْحَقِّ بَشِیراً وَ نَذِیراً وَ لا تُسْئَلُ عَنْ أَصْحابِ الْجَحِیمِ . قرآن هم گفته باید بشارت و انذار بدهید. شما فقط بشارت و انذاز بده . بذار بعدا معلوم میشه که ما اصحاب دوزخ هستیم یا شما اصحاب دوزخ هستید.
    • غیر روشنفکر نما IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
      16 1
      شمس تبریزی بی نام۱۶:۴۵ نگفته اگر انذار بدهی یا ندهی برای ما یکسان است.این برداشت نادرست تو از نظر بی نام ۱۶:۴۵ هست.بیربط دوباره نقد کردی و در آخر نتیجه گیری کردی.ایشون با فقط بشارت و انذار مشکلی نداره.برای چندمین بار میگم وقتی جواب میدی جوابت باید ربط داشته باشه و اگر جواب میدی جوابت مرتبط باشه و با حاشیه رفتن و بازی با کلمات مسیر بحثو منحرف نکنی.نظر من هم کاملا مشخصه.امیدوارم ایندفعه اگر جوابم منتشر میشه این خبر از لیست پربحث ترین خارج نشه.خبرآنلاین لطفا چاپ کن.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    110 4
    خداوند می فرماید ای رسول بگو که من مالک نفع و ضرر خویشتن نیستم جز آنچه مشیت خداوند بدان تعلق گرفته باشد. ما که بشری عادی هستیم و تکلیفمان در مورد خودمان معلوم نیست چطور می تونیم برای مردم تعیین تکلیف کنیم؟
  • مهدی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    133 4
    اتفاقا اینکه امثال آقای صدیقی به بهشت و جهنم و خوب و بد مردم کار دارند،این تفکر خطرناکی ست.لطفا سفسطه نکنید جناب صدیقی.به شما چه ربطی دارد اعتقاد و باور مردم؟مگر شما قیم مردم هستید؟به زور نمیشود مردم را به بهشت برد.عیسی به دین خود،موسی به دین خود
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    98 7
    شخصیت حر صلوات الله علیه در قیام عاشورا همیشه برایم جذابیت داشته. آیا در بحبوحه جنگ کسی ایشان را موعظه کرد که راه باطل را ترک کرده و به راه حق بشتابد؟ این جز مشیت الهی چه می تواند باشد؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    17 0
    حاجی اگه این بهشتی که می‌خوای ما رو ببری شما و رفقاتم هستن که دستت درد نکنه، من همون جهنم رو ترجیح می‌دهم
  • حسین IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
    2 37
    گفتن در دین اجباری نیست نه در عمل به دین عزیزان من . شما دین اسلام رو انتخاب کردید باید به وظایفت عمل کنی. منظور در دین اجباری نیست اینه که در انتخاب دین اجباری نیست . مثلا شما تحقیق میکنید که مسیحیت بر حق هستش . در صورت مسیحی شدن باید به دین مسیحیت احترام بگذارید و بهش عمل کنید . عزیزان در صورت عمل نکردن به هر دینی شما یک کافر خوانده میشید یعنی اصلا به خدا و اون دنیا اعتقادی ندارید . اگر دارید پس باید به وظایفتون در قبال الله عمل کنید .انقدر این چیزی رو که درکش نکردید رو تکرار نکنید. به امامو امامیت میرسه کفر میگید به نفعتون که میشه یه حدیث از امام رو با تفکر خودتون بیان میکنید که هر کی ندونه انگاری حجت خدایید . با آروزی تفکر یا علی