سیدمسعود رضوی در روزنامه اطلاعات با توجه به تعبیر "آتش به اختیار" مقام معظم رهبری نوشت:ایشان گفتند اگر درجایی احساس کمبود و اختلال کردید «آتش به اختیار» هستید، اما گویا همان استثناطلبان و جمعی از کسانی که نتوانسته‌اند فرایند تحولات قانونی و نظم اجتماعی را در شرایط جدید درک کنند، تأویل و تفسیرهای غریبی از این نصیحت رهبری ارائه کردند.

نویسنده به عنوان رزمنده دفاع مقدس، که در نخستین ماهها و سال‌های جنگ در جبهه بوده و بارها زخمی شدم و افتخار جانبازی دارم، هشدار می‌دهم که تحریف بیانات رهبری به قانون شکنی و جهاد علیه دولتیان و تمرّد از نظم و مدیریت و قوانین موجود فقط جفای به رهبری و تحریف محتوای این سخن والاست.

استعاره جنگی لزوماً فرمان آتش نظامی نیست. جنگ با که؟ با چه؟ رهبری بر مسئولیت تک‌تک شهروندان و دلسوزان و مشارکت برای رفع اختلالها و نقصها تأکید کرده‌اند. کسانی که فکر می‌کنند جواز بی‌قانونی و خودسری در کف دارند، بدانند که بالاترین ضمان قانون مقام ولایت فقیه است که رکن رکین قانون اساسی محسوب می‌شود.

خدشه در قانون و بی اعتباری آن تنها لطمه به دولتها و مقامات و مدیریت مستقر نیست، بلکه ارکان قدرت را بی اعتبار خواهد کرد و هیچ کس اجازه این تغافل را نخواهد داد. زیرا ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، این عظمت را با خون دلها و رنجهای بی‌شمار به چنگ آورده‌اند؛ بازیچه نیست که عده‌ای اندک‌شمار برای منزلت شخصی و منافع باند و گروهشان خرج کنند. به فرمایش رهبری: «باید برای نتیجه‌ای که مطلوب می‌دانید تلاش کنید».

302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674797

برچسب‌ها