ایرنا نوشت: نماینده پارلمان از فراکسیون ائتلاف دولت قانون عراق گفت: نخست وزیر عراق به ملک سلمان پادشاه عربستان اطلاع داد که عراق از حق خود در بازخواست حامیان منطقه ای تروریسم چشم پوشی نمی کند.

'عبد الاله النائلی' روز سه شنبه به خبرگزاری 'المعلومه' عراق گفت که 'حیدر العبادی' به مقامات عربستان سعودی و در راس آنها ملک سلمان به صراحت اطلاع داد که عراق دیگر حمایت منطقه ای از تروریست را تحمل نمی کند و از حق خود در بازخواست عواملی که در حمایت از تروریسم علیه عراق دست داشته اند، چشم پوشی نخواهد کرد.
وی اضافه کرد: العبادی در کویت مسئله بازسازی مناطق آزادشده از تروریسم و تایید بین المللی برای کسب حمایت مالی خارجی جهت بازسازی این مناطق و همچنین تلاش های انجام گرفته برای وساطت در بحران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و امکان میانجیگری عراق در این قضیه را بحث و بررسی می کند.
النائلی در عین حال مهمترین سرفصل گفت وگوهای العبادی را در تهران، گسترش مناسبات اقتصادی و امنیت مرزها و بحث و گفت وگو پیرامون مسائل منطقه ای عنوان کرد.
حیدر العبادی در راس هیاتی متشکل از پنج وزیر و تعدادی از نمایندگان و روسای هیات های مستقل در عراق از دیروز دوشنبه سفر منطقه ای خود را به کشورهای عربستان، جمهوری اسلامی ایران و کویت آغاز کرد.
العبادی بعد از اتمام گفت وگوها با مقامات سعودی، امروز سه شنبه جده را به مقصد تهران ترک کرد.
وی قرار است بعد از دیدار و گفت وگو با مسئولان عالی رتبه کشورمان، عازم کویت شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =