پیونگ یانگ، قویا واشنگتن را با حمله به پایگاه نظامی گوام تهدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، بامداد روز چهارشنبه 9 آگوست،  مطبوعات آمریکا خبر از یک تهدید جدید از سوی کره شمالی را دادند. کیم جونگ اون رهبر جوان کره شمالی این بار مهمترین پایگاه نظامی آمریکا در آسیا (گوام) را تهدید به حمله کرده است. در این پیام تهدید آمیز تاکید شده است که کره شمالی پرتاب موشک بالستیگ را به اطراف پایگاه نظامی ایالات متحده در جزیره گوام  واقع در اقیانوس آرام را بررسی می کند.

به گزارش وب سایت خبرگزاری رویترز،  یک سخنگوی ارتش خلق کره در بیانیه ای که در خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) منتشر شد، گفت هر وقت که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور تصمیم بگیرد، این طرح حمله به اجرا در می آید.

یک سخنگوی دیگر ارتش کره شمالی در بیانیه ای گفت اگر آمریکا نشانه هایی از اقدامات تحریک آمیز نشان دهد، کره شمالی دست به عملیات پیشدستانه می زند.

شبکه سی.ان.ان هم گزارش داد در این بیانیه درباره تحرکات نظامی اخیر آمریکا هشدار داده شده و گفته شده است که این اقدامات ممکن است باعث ایجاد یک «مناقشه خطرناک» شود.

این بیانیه مشخصا به حمله احتمالی به «پایگاه اندرسون که بمب افکن های راهبردی آمریکا در آن قرار دارند» اشاره شده است.

به گزارش خبرآنلاین، تهدید تازه پیونگ یانگ از آنجایی آغاز شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی گفته بود که با آتش پاسخ این تهدیدها را خواهد داد.

بر اساس گزارش سی ان ان، ترامپ وعده داده بود در صورتی که پیونگ یانگ به تهدید واشنگتن با توسعه برنامه های بالستیک و هسته ای خود ادامه دهد با آتش به کره شمالی پاسخ دهد.

رئیس جمهور آمریکا هشدار داد، در صورت ادامه تهدید آمریکا؛ کره شمالی با خشم و آتشی روبرو می شود که جهانیان تاکنون مشابه آن را ندیده اند.

ترامپ در ادامه تاکید کرده بود:  وی (رهبر کره شمالی) بسیار تهدید آمیز و فراتر از گام های معمول اقدام کرده است و همانطور که گفتم، با آتش و خشم و در واقع قدرتی روبرو می شوند که جهانیان تا کنون مشابه آن را ندیده اند.


بر همین اساس، این شبکه خبری، تهدید کره شمالی علیه واشنگتن را در پاسخ به اظهارات ترامپ تلقی کرد و گزارش داد: پس از اظهارات تهدید آمیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه کره شمالی، این کشور نیز تهدیدی متقابل را علیه آمریکا مطرح کرد. رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده بود بهتر است کره شمالی دیگر آمریکا را تهدید نکند. هنوز ساعاتی از این تهدید نگذشته بود که کره شمالی تهدید کرد عملیاتی اجرایی را برای حمله با موشک بالستیک به گوام که تحت کنترل آمریکاست، در دست بررسی دارد.


کارشناسان می گویند تهدیدی که ترامپ علیه کره شمالی مطرح کرد، همان تهدیدی است که رئیس جمهور ترومن پس از حمله اتمی به هیروشیما به ژاپن داده و گفته بود در صورتی که آنها شرایط ما را قبول نکنند، تخریبی را از آسمان شاهد خواهند بود که جهان هرگز به خود ندیده بود. البته ژاپنی ها در آن زمان واکنش مناسب نشان ندادند و سه روز بعد از این تهدید، دومین و آخرین حمله اتمی ثبت شده در تاریخ به ناکازاکی صورت گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، مقامات ایالات متحده و کره جنوبی به این پیام پیونگ یانگ تا کنون پاسخی نداده اند. در عین حال پیونگ یانگ مکانی را تهدید کرده است که از هر حیث برای واشنگتن حائز اهمیت است.

پایگاه نظامی گوام نقش مهمی در استقرار ارتش آمریکا در اقیانوسیه دارد و هزاران نفر از نظامیان آمریکایی و خانواده هایشان در آنجا اسکان داده شده اند.

این تهدیدهای متقابل در حالی است که طبق گزارشهای نهادهای دفاعی و اطلاعاتی ژاپن و آمریکا، کره شمالی موفق شده است یک کلاهک هسته ای کوچک تولید کند که می تواند در موشک های این کشور به کار گرفته شود.

رویترز در ادامه این خبر گزارش داده است که روز سه شنبه روزنامه واشنگتن پست به نقل از وزارت دفاع ژاپن در «گزارش سفید» خود متذکر شده است که «احتمال می رود کره شمالی به سلاح های کوچک هسته ای دست یافته و کلاهک های هسته ای را توسعه داده است.

روزنامه واشنگتن پست نیز  در ادامه به نقل از یک گزارش اطلاعاتی محرمانه آمریکا، این موفقیت، مرحله ای مهم در تلاشهای این کشور برای تبدیل شدن به یک «قدرت هسته ای تمام عیار» است.

به نوشته این روزنامه، این کلاهک هسته ای می تواند در موشک های بالستیک قاره پیمایی قابلیت رسیدن به آمریکا را دارد مورد استفاده قرار بگیرد.

خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود به واکنش روز گذشته جان مک کین سناتور جمهوری خواه اشاره کرده است: مک کین در واکنش به تهدیدهای ترامپ علیه کره شمالی گفته بود که بعید می داند که به کاهش تنش ها کمکی کند.

لازم به یادآوری است که کره شمالی اخیراً دو آزمایش موشک های بالستیک قاره پیما انجام داده است.

به دنبال این آزمایش ها، شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی تصویب کرد که بر اثر آن صادرات مواد غذایی دریایی و معدنی کره شمالی سالانه یک میلیارد دلار کاهش پیدا می کند.

تلویزیون دولتی کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرده بود که پیونگ یانگ بابت این تحریم ها انتقامی «صد برابر» خواهد گرفت. در این بیانیه آمده است: اشتباهی بالاتر از این نیست که ایالات متحده معتقد است سرزمینش در آن سوی اقیانوس در امان است.

حال باردیگر این نگرانی ها مطرح شده است که رهبر کره شمالی در پی به جنگ کشاندن منطقه است، چرا که حمله به گوام ممکن است آغاز جنگی سهمگین باشد و آتش آن کل منطقه  آسیا را فرا بگیرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    119 9
    حالا هر دو طرف اونقدر خل بازی درمیارن تا یک جنگ راه بیفته.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      97 64
      امریکا شر دودیکتاتور را کند اول صدام دوم قزافی حالا هم نوبت کیم بی عقل است
    • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      34 54
      بی نام 11:44:13 امریکا ملاکش دیکتاتوری یا دمکراسی بودن یک کشور نیست چون در همین منطقه خاورمیانه بهترین رابطه را با دیکتاتورها دارد در عوض با ایران که ازاد ترین کشور منطقه است بدترین رفتار را دارد همین صدام دیکتاتور زمانی بهترین دوست امریکا بود و بعد از امام تاریخ مصرفش امریکا او را کنار زد
    • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      25 41
      پنجشنبه 19 مرداد 1396 11:44:13 نمونه بارز یک عشق امریکای ابله
    • شمس تبریزی IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      12 25
      بی نام دوم، خواستم بگم کره شمالی با لیبی و عراق فرق میکنه. آمریکا در مورد عراق و لیبی اول خلع سلاحشان کرد و بعد حمله کرد. کره شمالی را نتوانسته خلع سلاح کنه و اون از این جهت نشان داده که بسیار باهوش تر از قذافی و صدامه. کیم اون هر چی باشه بی عقل تر از رهبران آمریکا چه ترامپ و چه غیر ترامپ نیست. برای ذکر شاهد مثال بی عقلی رهبران آمریکا همین بس که اگر از عقل به قدر کفایت برخوردار بودند هیچوقت در پی آن نبودند که برای تمام نظام های دنیا نسخه حکومتی مد نظر آمریکا را بپیچند و خود را حق مطلق بدانند. مشکل با آمریکا همینه که میخواهد به همه دنیا طریق زندگی را بیاموزد و لذا چاره ای نیست که توی دهنشان زد.
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    درود بر کره شمالی که خواب را بر یانکیها حرام کرده است
    • نوری A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
      76 7
      «کیم جونگ اون» دوم
    • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
      خوشم میاد چقدر مدافع حقوق آمریکا داریم توی اینجا. بابا خب برین به پای ترامپ بیفتین که راهتون بده تو آمریکا چرا نمیرید؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
      وقتی جنگ شد میفهمید که کی خواب و از کی گرفته
    • بی نام A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
      99 7
      کلا از دید یه سری افراد اگه کامنت بذاریم دو حالت بیشتر نداره یا خلاف واقعیت صحبت کنیم مثل این دوستمون گفت که کره شمالی با موشک های بالستیک امریکا رو میزنه یا اگه از قدرت امریکا صحبت کنیم میگن بریم به پای ترامپ بیوفتیم که راهمون بدن چرا اینقدر صفر و یک هستید، کره شمالی یه رهبر دیونه داره ترامپ هم یه دیونه دیگه، اما کشورهارو جدای این دو نفر بحث کنیم امریکا قدرت نظامی فوق العاده قوی ای داره و کره هم بسیار تو تحریم ها ناچارا پیشرفت بسیار خوبی کرده ، الان خود ایران قدرت نظامی تاپی نداره ولی تو رده خوبی هست و ما تو این سطح این قدر از تجهیزاتمون رونمایی و قدرت نظامی مون رو به رخ دنیا کشیدیم اگه قدرت امریکا رو داشتیم چیکار میکردیم؟ صد در صد برای نابودی امریکا و اسرایل میرفتیم اون وقت فرق ما چیه؟؟
    • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      8 3
      همیشه در روی یه پاشنه نمیچرخه
  • نوری A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    «کیم جونگ اون» سلامت عقلی ندارد.
    • بی نام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      15 6
      در اینکه ترامپ احمقه به تمام معناست شکی نیست. ولی ترس دلواپسان از جنگ و در نتیجه از بین رفتن کره شمالی الگوی پیشرفت و غایت نهایی دلواپسان است.
  • محمود A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    84 6
    فعلاً دو تا دیوونه دارن واسه همدیگه شاخ و شونه می کشند و هرکدوم دیوونه تر باشه زودتر شروع می کنه .
  • مولا A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    99 2
    خودخواهی دو دیکتاتور ، بیچاره گی ملتها. اگر آنها مرد بودند جلوی ذوب شدن یخ های قطب شمال را می گرفتند که ذوب برفها نشانه تهدید کره زمین است.
  • ناشناس IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    47 51
    وایی یعنی میشه یک جنگ خوب بین کره شمالی و آمریکا ببینیم ؟ اگر کره شمالی شروع کنند جنگ باشه صد در صد باید با کره شمالی بای بای کرد . اونوقت همه از دوباره می فهمند که نباید با یک ابر قدرت اقتصادی و نظامی کل کل کرد و منافع آن را تهدید کرد .
    • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      4 13
      ابر تو آسمونه آمریکا فقط موندم چرا ملت ایران دارن اینقدر نادون میشن آیا کاپیتولاسیون آمریکایی یادشون رفته اونموقع که شاه بود رابطه ایران و آمریکا هم خوب بود آمریکایی ها میخواستن ارش یه ایرانیا از سگ هم پایینتر بیارن... یه کم به خودتون بیاد یه یانکی غیر خوش هیچکسا آدم حساب نمی کنه
    • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      4 1
      پیش یک روانشناس حتما برو.
  • بی نام RO ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    36 20
    اتحاد حقوق بشر آمریکایی و داعش : یا با ما باشید یا کشته می شوید
  • بی نام A1 ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    45 21
    ژاپن هم زیاد هارت و پورت می کرد..آخرشم دیدید چه به سرش اومد
    • هم وطن CN ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      13 17
      با یه استاد ژاپنی توی یه کشور ثالث بودم. وقتی درباره امریکا صحبت می کرد صداشو پایین می آورد. کاملا حس شهروند یه کشور اشغال شده توی صدا و نگاهش یود. یارو اونجا اینجوری بود توی ژاپن چه جوری بوده. تمام شرکت های ژاپنی، المانی، فرانسوی و همه اونائی که تا آمریکا می گه تحریم از رابطه با ایران جا می زنن بعد از جنگ جهانی دوم توسط سرمایه دارهای مهاجر به امریکا خریداری شدن و الان تمام ظاهر قشنگ این کشورها مال امریکا هست. سهامدار اصلی اغلب دارائی های ژاپن امریکا هست. قدرت امریکا توی حساب های بانکی هست که ما هم اثرش رو چشیدیم. امریکا بعد جنگ جهانی دوم دنیا رو بلعید فرصتی که تکرار نمی شه. نمی دونم مزه علاف و علوف پیشرفته نما بودن به طعم تلخ روزگار یه کشور اشغال شده بیارزه. باید از خود ژاپنی ها پرسید.
  • کوروش A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    49 15
    بعضی از افراد اینجا فقط از روی احساسات نظر میدن. حافظه تاریخیشون یاری نمی کنه که هر کشوری که با آمریکا چپ افتاد سرنوشتش چی شد
    • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      15 13
      من که یادم نمیاد امریکا با کشور مهمی درگیر شده باشه با همین کشورهای ضعیف هم با کمک متحدینش وارد جنگ شد مثلا به عراق بعداز 12 سال تحریم و زیر و رو کردن کشور برای یافتن سلاحهای کذایی با کمک دوستانش حمله کرد
    • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
      15 22
      یه وقت خودتو خانواده ات رو تقدیم امریکا نکنی؟نگرانتم بابا عشق امریکا
  • رضا IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    20 0
    دیکتاتورها همواره در طول تاریخ در ارزیابی قدرت دشمنانشون اشتباه کردن و باعث نابودی خودشون و کشورشون شدن
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    8 16
    محسن . خداکنه بزنه کره شمالی رو با خاک یکسان کنه اسمی ازش نمونه
  • بی نام A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    25 15
    ترامپ اگه کامنتای خبرآنلاین رو بخونه همین فردا به ایران حمله نظامی میکنه. از بس که عشق آمریکا تو این سایت میان.
    • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      9 28
      درود بر آمریکا
    • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      7 1
      آره واقعا درود به آمریکا که ما رو تحریم کرد، درود به آمریکا که به صدام بارها کمک نظامی و طالاعاتی کرد، درود بر آمریکا که دولت مصدق رو با کودتا زد کنار و باعث عقب موندگیمون در همه این سالها شد، درود به آمریکا که 300 نفر ار هم وطنای ما رو بدون هیچ فرصت دفاعی از خودشون تو هوا جزغاله کرد، درود بر آمریکا که صدها هزار انسان بی گناه رو در ژاپن به خاک و خون کشید مسلمانی و ایرانی بودن پیشکش انسانم آرزوست ...
  • فقط امریکا A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    2 8
    به نظر من همه کشور ها باید تسلیم حرف آمریکا باشند چون امریکا قوی ترین کشور دنیا در همه زمینه ها است و کشور های دیگر شانسی در برابر امریکا ندارند
    • بی نام DE ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      5 0
      آره. دقیقا. اون وقت آمریکا پاشو می گذاره رو گردن مردم بقیه کشورها و می گه: کار کنید و پول بدید به مردم کشور من که در رفاه باشند، وگرنه از قحطی بمیرید. چی فکر کردی؟
    • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      5 0
      بسم الله الرحمن الرحیم و کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن الله و الله مع الصابرین و چه بسیار گروه های اندکی گروه های پر شماری را به اراده خداوند شکست دادند و خداوند با صابران است خواندن تاریخ جنگ خندق و جنگ بنی اسرائیل و فلسطینیان و نبرد طالوت و جالیوت توصیه می شود. با تشکر
    • بی نام DE ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      3 1
      به قول اون یارو تو دورهمی مدیییییییییییییییییری ببین چی می گه مدیری خخخخخخخخخ برو بابا عمو خودت نوکر امریکایی ما رو هم قاطی بازی می کنی؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    4 8
    چه بخوایم چه نخوایم امریکا ارباب جهان است
    • بی نام DE ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      4 4
      چینی ها مثل تو احمق نیستند. چند سال دیگه چین واسه همه چیز تصمیم می گیره. قدرت می چرخه. آمریکا با جنگ های گوشه و کنار دنیا ضعیف می شه.
    • بی نام DE ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      4 3
      ارباب خودت و سایر مزدوران سیا و موساد است نه ما چه ما رو قاطی خودش و کس و کارش می کنه
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    3 2
    به جای احساسی نظر دادن کمی فکر قربانی های این جنگ احتمالی کنید. کسایی که بی گناه جانشون رو از دست میدن. انسانی فکر کنید نه مشابه دیکتاتورها.
  • هادی RU ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    2 1
    با این اخبار کشورهای اطرف کره شمالی ،با قدرت هرچه بیشتر شروع به خرید اسلحه و مهمات از امریکا میکنند..واین سیاست امریکاست...همین جور با این اخبار بر ارزش دلار و طلای امریکا افزوده میشود و سود سرشاری از این مسئله میکنند...دوستان کشوری مثل امریکا استاد تجارت هستند و سیستم انها بدین گونه است...امریکایی که انقدر از نظر تسلیحات اتمی قوی است که اگر یک صدم ان منفجر شود نصف دنیا از هم میپاچد اگر دروغ میگویم بروید تحقیق کنید...اینها واقعیت است ربطی به امریکا دوستی ندارد...وگرنه ایران خودمان اخرت عشق است.