وزیر اسبق اقتصاد گفت: «در برنامه آقای کرباسیان توجه به اقتصاد بدون نفت شده است و برنامه خوبی است. تکیه بر بخش خصوصی و نقش دادن به بخش خصوصی فرصت‌های کشور راعملی خواهد کرد.»

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، داوود دانش‌جعفري در نشست هيات نمايندگان اتاق بازرگاني با بررسي برنامه وزير پيشنهادي اقتصاد گفت: «برنامه اقاي كرباسيان سه محور اصلي را در نظر گرفته است. افزايش ثروت عمومي، افزايش توليد و اشتغال سه هدف است كه به اهداف خوبي است كه دولت دنبال كند.»

او ادامه داد: «ماموریت اصلی وزارت اقتصاد نیز در این برنامه تنظیم سیاستهای مالی و اقتصادی، هماهنگی بین سازمانهای مختلف، مدیریت سازمانهای بورس و مالیات، مدیریت عملیات مالی دولت و پرداخت هزینه ها و نیز انجام امور محاسباتی و نظارت مالی عنوان شده است.»

دانش جعفري افزود: «مهمترين وظيفه وزارت اقتصاد بحث تامين مالي است؛ در اقتصاد مهمترين مشكل تامين مالي است و بايد يك نفر وظيفه را به عهده بگيرد که توسعه فعالیتها را با تامین منابع مالی صورت دهد.»

او عنوان كرد: «در حال حاضر بانك مركزي در شرايطي نيست كه اين مسئوليت را به عهده بگيرد به همين ترتيب وزارت اقتصاد بايد اين مسئوليت را قبول كند. مشکلات ورشکستگی و تحریم ها، خود را در تامین مالی نشان داده و وزارت اقتصاد باسد اين بار مسئوليت را قبول كند. از طرف ديگر در برنامه اقاي كرباسيان توجه به اقتصاد بدون نفت شده است و برنامه خوبي است. تكيه بر بخش خصوصي و نقش دادن به بخش خصوصي فرصت هاي كشور راعملي خواهد كرد.»

دانش جعفري با اشاره به شخص اقاي كرباسيان در وزارت اقتصاد گفت: «نقد هايي اخيرا به اقاي كرباسيان شده در رابطه با اين است كه او اقتصاددان نيست. من چند سال در این پست مسئولیت داشتم. بايد بگويم كه اين وزارت خانه ابعاد گسترده اي دارد. به طوري كه وزارت خانه مل در بقيه كشورها ٣الي ٥ وزارت خانه است. به همين دليل مهمترین ویژگی وزارت اقتصاد هم همین فشار کاری است.»

او اظهار كرد: «با توجه به شناختی که از آقای کرباسیان دارم و وی در دوره ای نیز معاون من بوده است، او را فردی صاحب نظریه و پرتلاش می دانم و فکر می کنم که او می تواند انتخاب موفقی باشد و كار وزارت اقتصاد را به سرانجام برساند.»

3535 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    4 0
    اقاي طيب نيا طرحهاي ارزشمندي رو شروع كرده بود و من در كابينه دولت فقط پروژه هاي ايشون رو دنبال مي كردم ميشد از اقاي كرباسي در جاي ديگر استفاده كرد
  • فرهاد A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    0 2
    طیب نیا یک دانشمند هست و جایگزین ندارد. با کرباسیان بدتر از ونزولا خواهیم شد. دوسال زمان می برد ولی دیگه راه نجات نخواهیم داشت.