نمایشگاه گروهی نقاشی «نقش مایه اسب»، جستجویی در نقاشی امروز ایران، در گالری پردیس ملت برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در نمایشگاه نقاشی «نقش مایه اسب»، اسب در قالب موضوع، موتیف و عنصر در نظر گرفته شده است و نمایشگاه پیش درآمدی بر بررسی این حیوان اسطوره‌ای در هنر ایران است.

«نقش مایه اسب» در این نمایشگاه موضوعی می‌شود تا سبک‌ها و گرایش‌های هنرمندان نقاش به این حیوان بررسی شود.

نقش مایه اسب در هنر باستانی حضور دارد و با سیر نقاشی در ایران همراه بوده است. اگر به منظومه‌های حماسی رجوع کنیم سواران بسیاری را می‌بینیم که بر اسب‌هایی زیبا نشسته‌اند.

نقاش در مجالسی از ورقه و گلشاه به خوبی ظرافت و اهمیت این حیوان را به نمایش گذاشته است و نقاشی معاصر ایران این تاریخ را به فراموشی نسپرده است.

31 هنرمند آثار خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند که اسامی آن ها به شرح ذیل است:

سعید احمدزاده، مهدی احمدی، ف.اخلاقی، ایرج اسکندری، فرح اصولی، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، مهناز پسیخانی، آنه محمد تاتاری، ژازه تباتبایی، محمد علی ترقی جاه، وحید چمانی، جمشید حقیقت شناس، احمد خلیلی فرد، بهرام دبیری، ایرج زند، گیزلا وارگا سینایی، هیرو شیخ الاسلامی، محمد طباطبایی، سیامک عزمی، رضا عظیمیان، بهنام کامرانی، کیوان عسگری، شمس الدین غازی، محمد هادی فدوی، نیلوفر قادری نژاد، میترا کاویان، حسین محجوبی، علی ندایی، رضا هدایت و عادل یونسی

این نمایشگاه گروهی جمعه هفدهم شهریور ماه از ساعت 17 الی 21 با حضور هنرمندان و هنردوستان در گالری پردیس ملت افتتاح می‌شود.

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =