لوایح کمیسیون فرهنگی و محیط زیست در شورای شهر کرج بررسی شد

دهمین جلسه رسمی شورای شهر کرج به ریاست منصور وحیدی نائب رئیس و حضور اکثریت اعضای شورای شهر کرج تشکیل و لوایح کمیسیون های فرهنگی و محیط زیست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، لایحه مشارکت شهرداری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برپایی نمایشگاه کتاب مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بنابراین گزارش در ادامه جلسه، لایحه بودجه تخصیصی شهرداری کرج به فعالیت هیئت های مذهبی در ایام محرم و صفر مورد بررسی قرار گرفت.
واگذاری یک قطعه زمین به مساحت 3 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی صوفی آباد شاهین ویلا به هیئت رزمندگان جهت احداث مجتمع فرهنگی و ورزشی از دیگر لوایحی بود که پس از قرائت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج به اجرای قانونی تخصیص بودجه و اراضی شهرداری کرج اشاره کرد و با انتقاد از برخی رویه های گذشته خواستار اصلاح امور شد.
وی همچنین بر سیاست گذاری صحیح در حمایت از شخصیت های حقیقی و حقوقی که به دنبال حمایت از اشاعه فرهنگ و ارزش های اسلامی می باشند، تاکید کرد.
اکبر سلیم نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج نیز تاکید کرد: شورای پنجم بر اصول قانون و مقررات پایبند است و در تصویب لوایح بر این مهم اهتمام دارد.
عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج نیز در ادامه این مذاکرات بر خدمات دهی مدیریت شهری در معماری مساجد تاکید کرد و گفت: اگر قرار است شهرداری ردیف اعتباری برای حمایت از نهادهای فرهنگی مذهبی داشته باشد با رویکرد هویت بخشی باشد تا اصالت اصیل فرهنگی و اسلامی را در شهر اشاعه نماید.
وی تاکید کرد: باید به سمتی پیش برویم که به ارزش های دینی به درستی پرداخته شود تا اعتقادات فرهنگی مذهبی در شهر ریشه دار تر شوند.
بررسی لوایح کمیسیون محیط زیست از دیگر لوایحی بود که مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت.
لایحه فوق که مدت زمان زیادی از جلسه را به خود اختصاص داد باید ها و نبایدهای زیادی را به همراه داشت که در ابتدا رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج در خصوص وضعیت فعلی پسماند و حلقه دره توضیح کامل و جامعی ارائه نمود و خواستار تسریع در تهیه طرح جامع پسماند مدیریت شهری کرج شد.
در ادامه این مذاکرات لایحه مذکور با قید پیشنهادی 8 بندی از سوی کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج به تصویب رسید.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =