هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مناطق محروم واریز شد

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به ضرورت حمایت از دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار و توسعه عدالت آموزشی در این مناطق ، از واریز 3میلیارد و 500میلیون ریال هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، خیراله خیرایی با اعلام این مطلب از تلاش و توجه دستگاه تعلیم و تربیت برای رفع نیازها ، تنگناهای آموزشی و تحقق عدالت آموزشی در مناطق محروم خبر داد و افزود: اولویت کاری آموزش و پرورش توسعه عدالت آموزشی و برخورداری دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار از خدمات آموزشی و فرهنگی است.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه در برخی از روستاها نرم دانش آموزان برای تشکیل آموزشگاه مستقل به حد نصاب نمی رسد؛آموزش و پرورش ناگزیر است با تجمیع دانش آموزان و اجرای طرح روستاها مرکزی شرایط مناسبی برای ادامه تحصیل دانش آموزان فراهم کند.

خیرایی ادامه داد : تنگناهای مالی خانواده های مناطق محروم وکم برخوردار اجازه پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب دانش آموزان را نمی دهد ، لذا آموزش و پرورش با تامین اعتبار مورد نیاز ایاب و ذهاب این دانش آموزان تلاش می کند تا با حمایت مادی و معنوی زمینه توسعه عدالت آموزشی را فراهم کند.

وی به پایش امکانات و تجهیزات مدارس هم اشاره کرد و افزود : تلاش می شود تا مدارس این مناطق از امکانات پیشرفته‌ای نظیر هوشمند سازی کلاس‌ها، فضای تربیتی مناسب، کتابخانه، تجهیزات آزمایشگاهی و امکانات پژوهشی همچون سایر دانش آموزان برخوردار شوند.

خیرایی در ادامه به واریز مبلغ دو میلیارد و 500میلیون ریال بابت حقوق دو ماهه سرباز معلمین اشاره کرد و افزود: پیگیری برای تامین اعتبار مورد نیاز سایر مطالبات فرهنگیان نیز ادامه دارد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =