ترویج حجاب و عفاف بیش از آنکه در محیط و از طریق نیروی انتظامی تاثیر گذار باشد می تواند به راحتی از طریق صدا و سیما صورت پذیرد.

 

  این روزها مقوله حجاب وعفاف سوالات بسیاری را در اذهان به ویژه مسئولان مطرح کرده است و هنوز هم پاسخ مناسبی در این رابطه دریافت نشده است ،اینکه حجاب مقوله ای شخصی است ؟ موثر در اجتماع است ؟ اجتماعی است ؟ و یا باید آن را فرهنگ سازی کرد ومسئله ای فرهنگی ست ؟ عده ای هم این مقوله را دینی و مذهبی می دانند . اما در این میان در جامعه اسلامی و ایرانی حجاب را در هر تعریفی هم بگنجانیم بازهم حجاب وجود دارد و نباید از این مسئله که حکم الهی است سر باز زد . حجاب درپوشش و در پی آن رفتار و نگاه و ... مبحثی است که از نظر مسئولان صداو سیما نسبت به ترویج آن بی اهمیت بوده است . 

ولی اسماعیلی عضو کمیسیون فرهنگی وعضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان  می گوید :

رسانه ملی در ارائه الگوی مناسب برای حجاب کوتاهی کرد  آنچه مسلم است نمی توان نقش رسانه ملی رانادیده گرفت . صدا و سیما تا کنون نتوانسته آثار غنی و با ارزشی را طی چند سال اخیر در این راستا ارائه دهد . آثاری که منابع دینی و اسلامی آن هم به راحتی در دسترس است ووجود دارد .

اسماعیلی در ادامه به خبر می گوید : ارزیابی من از برنامه های صدا و سیما در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مثبت نیست و به زعم من آنطور که باید در این حوزه تلاش نشده است . بهروز جعفری دبیر کمیسیون فرهنگی می گوید  :3 سال از تصویب چنین مصوبه ای می گذرد اما صدا و سیمای جمهوری اسلامی که یکی از این 25 دستگاه بود نتوانست مانند بقیه دستگاه ها به وظایف خود عمل کند . مجلس در این راستا یکی از دستگاه هایی را که در این رابطه کوتاهی کرده است را صداو سیما می داند .

جعفری در ادامه می گوید :  : گاهی ملاحظه می شود که صداو سیمای ما خود ارائه دهنده الگوهای مد ولباس است ما از صدا وسیما انتظار داریم و ازآن انتقاد می کنیم  .

آنچه را که تاکنون از صدا و سیما انتظارداشتیم را ملاحظه نکردیم این رسانه می بایست الگوهایی را ارائه می داد که درآن حجاب و عفاف در تصویر برتری داشته باشد . بی توجهی دستگاه های اجرایی به حجاب بارز است

 اما تاکنون شاهد چنین اتفاقی نبودیم . ترویج حجاب و عفاف بیش از آنکه در محیط و از طریق نیروی انتظامی تاثیر گذار باشد می تواند به راحتی از طریق صدا و سیما صورت پذیرد.

حسین سبحانی  نیا عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در این راستا به خبر می گوید : طرح عفاف و حجاب  مسئله ای است که در گذشته بحث های زیادی در مورد آن صورت گرفته است و همچنان هم این طرح در مجلس مورد بررسی قرار گرفته است . نمایندگان در کمیسیونهای مرتبط در این رابطه پی گیری های لازم را به عمل آوردند و به طور مثال در این راستا فرمانده نیروی انتظامی و وزیر کشور را از سوی مجمع روحانیون دعوت کردیم تا پاسخگو باشند که آنها نیز توضیحاتی را ارائه کردند. اما در کل ضد و نقیض بود و نشاندهنده بی توجهی در دستگاه های اجرایی است  

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 76186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
    0 0
    حجاب.... حجاب ....حجاب! ما واقعا مسئله مهمتری از حجاب تو کشورمون نداریم؟ اگه به مشکلات واقعی نصف این مورد میپرداختیم، الان وضعمون یه جور دیگه بود. حالا کشورهای دیگه که حجاب اجباری ندارن، چه اتفاقی افتاده؟ به ولله خیلی از ما پاکتر و خدایی تر دارن زندگی میکنن.
  • بیکار IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
    0 0
    ما که اخرش معنی حجاب واقعی را ندونستیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
    0 0
    ای کاش از اسلام چیزهای دیگری نیز یاد می گرفتیم
  • بدون نام DE ۲۲:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
    0 0
    سالهاست که زنان ایران با مسئله حجاب که توسط مردان متعصب دامن زده میشود سر در گریبانند. چه خوب است مسئولان کشور برای این مسئله راه حل اساسی پیدا کنند و قال فضیه را بکنند.