رییس سازمان خصوصی سازی از سمت خود استعفا کرد.

 

 سمیه فتحی:

 درخواست بازنشستگی غلامرضا حیدری کرد زنگنه معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی و پس از آن موافقت شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد با این درخواست در شرایطی که این سازمان با گذشت یک هفته از منتفی شدن معامله بلوک 18درصدی  ایران خودرو، هنوز تصمیمی در این باره اعلام نکرده است.  در پی اتفاقات اخیر بازار سرمایه وعرضه 5 درصدی سهام بیمه دانا، موج تازه‌ای از شایعات  پیرامون عملکرد سازمان خصوصی سازی در واگذارهای شرکتهای مشمول اصل 44 به ویژه واگذاری بلوک خودروسازان، دامن زده شد.

پس از اعلام خبر درخواست بازنشستگی رئیس سازمان خصوصی سازی در روز شنبه، هرچند گفته شد وزیر اقتصاد با در خواست وی موافقت  نخواهد کرد اما در همان روز پس از ساعاتی از انتشار این خبر،  کرد زنگنه از موافقت شمس الدین حسینی با بازنشستگی اش خبر داد. اگرچه هنوز علت اصلی این درخواست کرد  زنگنه در هاله ای از ابهام قرار دارد ولی خبرهای مبنی بر تحت فشار بودن وی برای اعلام بازنشستگی شنیده شده است.

غلامرضا کرد زنگنه در گفت و گو با خبرآنلاین با تایید خبر درخواست بازنشستگی از سازمان خصوصی سازی اعلام کرد:«پس از  یک ماه اصرار مداوم به وزیر اقتصاد، بالاخره توانستم  امضای حکم بازنشسته شدنم را از آقای وزیر بگیریم.»

وی حتی جایگزینش را هم معرفی کرد و گفت: « پیمان نوری مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک رفاه در سمت به عنوان جایگزینم تعیین شده است . به زودی مراسم تودیع و معارفه برگزار خواهد شد. »

کرد زنگنه درباره علت درخواست بازنشستگی در شرایطی که بازار سرمایه در انتظار پاسخ سازمان خصوصی درباره قبال  واگذاری های  اخیر است، تصریح کرد:«  دوران خدمتم به پایان رسید. باید بازنشسته می شدم. »

وی درپاسخ به این سوال که چرا پس از 8 سال از دوران  پایان خدمت تان گذشته یک باره تصمیم گرفتید خود را بازنشسته کنید، گفت:« 38 سال خدمت کرده ام. در هر شرایطی که کشور و وزارت اقتصاد نیاز داشت ماندم و خدمت هم کردم اما حالا تصمیمم گرفتم بازنشسته شوم. این درخواست برای امروز نیست. یک‌ماه پیش درخواست بازنشستگی خود را به  وزیر اقتصاد داده بودم اما ایشان موافقت نکردند. تا اینکه اصرار بنده را دیدند و سرانجام موافقت کردند.»

 کرد زنگنه همچنین از انتصابش به عنوان مشاور وزیر اقتصاد خبرداد.غلامرضا حیدری کرد زنگنه در حالی در سن 60 سالگی بازنشسته می شود که 5  سال به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان خصوصی سازی فعالیت کرد. او که مدرک دکترای مدیریت بازرگانی دارد یک سال هم ریاست سازمان امور مالیاتی کشور را در دولت هشتم برعهده داشت. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =