۰ نفر
۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۴

«وارونه کردن دنیا» نام نمایشگاهی با مجسمه‌های بزرگ است که توسط آنیش کاپور، هنرمند هندی ساکن لندن در باغ کنزینگتن برپا شده است.

به گزارش خبرآنلاین، این هنرمند بریتانیایی تاثیرگذار مجسمه‌های بزرگی با آینه ساخته است و آنها را بیرون یک از پارک های سلطنتی لندن به نمایش گذاشته است.

این چهار مجسمه عظیم‌الجثه کاپور که تصویری غریب از محیط اطراف خود ارائه می‌کنند در میان درخت‌ها و آب‌نماهای پارک قرار گرفته‌اند.

این آثار هنری ارزشمند 24 ساعته تحت نظر نیروی امنیتی هستند، آثاری که رنگ‌ها، فضا و هوای پارک را به شکلی متفاوت منعکس می‌کنند.

مجسمه «آینه آسمان» که 10 متر ارتفاع دارد در کنار آبنمای پارک قرار گرفته جاییکه زمانی مجسمه هنری مور، مجسمه‌ساز فقید انگلیسی افراشته بود.

مجسمه «آینه آسمان (قرمز)» یکی دیگر از این مجسمه‌هاست که در میان دریاچه مصنوعی باغ قرار گرفته و تصویری غریب و زیبا از آسمان انعکاس می‌دهد. این اولین اثر کاپور است که در آب قرار گرفته است.

مجسمه «غیر-جسم» تقریبا در میان درختان پنهان شده است و بازدیدکنندگان تصویر خمیده خود را در آن می‌بینند.

استفانی دیکووس، مدیر این نمایشگاه می‌گوید:«آنیش کاپور زیاد به پارک سر می‌زند و درمورد جای مجسمه‌هایش فکر می‌کند. انعکاس این آینه‌ها هر روز و با تغییر فصل، هوا، بازدیدکننده و نور عوض می‌شود...حضور بازدیدکننده برای تکمیل اثر لازم است.»

او درمورد کار سخت نیروهای امنیتی که 24 ساعته باید مراقب این آثار باشند گفت:«خدایا، امیدوارم خیلی سردشان نشود!»

نمایشگاه «وارونه کردن دنیا» بخشی از مراسم چهلمین سال تاسیس گالری سرپنتین است. بازدید از این نمایشگاه رایگان است و از 28 سپتامبر تا 13 مارس پذیرای عموم است.

آنیش کاپور 56 ساله که برنده جایزه معماری ترنر است اولین هنرمند زنده دنیاست که نمایشگاهی تک‌نفره در باغ کنزینگتن برپا کرده است.

تلگراف / 27 سپتامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 96149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
    0 0
    جالب بود.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۷
    0 0
    ما هم خوشمان آمد