بالاخره شنبه صبح پل صدر و تونل نیایش زیر بار ترافیکی رفت.در این مراسم همانطور پیش بینی می شد علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی حضور داشت و به جز او سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و محمدباقر قالیباف شهردار تهران جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران هم از حاضرین این مراسم بودند.

قالیباف: بزرگراه بعثت و همت هم دو طبقه می شود
شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره برداری از پل طبقاتی صدر از دو طبقه کردن بزرگراه بعثت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: فعلا بزرگراه همت و دو طبقه کردن آن در دست مطالعه است.
به گزارش مهر محمدباقر قالیباف پیش از ظهر شنبه پس از افتتاح پروژه صدر توسط رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران آمد و با بیان اینکه این پروژه به مدت ۲۶ ماه با تلاش شبانه‌روزی همکارانم در بخش‌های مختلف و تحمل سختی مردم به بار نشسته است اظهار کرد: پروژه صدر در بخش کیفیت و طراحی قابل عرضه در بین‌الملل است. از این رو به همه مردم تهران و مسئولان این پروژه را تبریک می‌گویم.

وی از مردم تهران که تحمل رنج و زحمت را در پروژه صدر داشتند عذرخواهی کرد و گفت: با عنوان شهردار خوشحالم که پروژه افتتاح شده است اما آلودگی هوا باعث صدمه زدن به سلامت مردم شهر تهران شده است و از این باب از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم با اینکه متولی اصلی این موضوع شهرداری تهران نیست.

شهردار تهران ریشه این معضل را در ساختار غلط و مدیریت غلط دانست و تأکید کرد: کارهای بزرگی همچون صدر در شهر تهران به کام مردم تهران به دلیل آلودگی هوا تلخ می‌شود امیدوارم با همکاری شجاعانه و تصمیم‌گیری درست بین دولت، مسئولان در بخش‌های مختلف مردم و شهرداری تهران شاهد حل این معضل باشیم.

قالیباف در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه منابع مالی شهرداری تهران که در سنوات گذشته به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت آیا در این دولت محقق می‌شود ادامه داد: ما اجرای قانون را می‌خواهیم بودجه مصوب مجلس برای متروی تهران بیش از ۲ سال است که به آن تعلق نگرفته است و امیدواریم در این دولت محقق شود. مقدمات کار فراهم شده و شاهد بازگشایی LC از کشور چین باشیم. قطعاً مشکل آلودگی هوا با توسعه حمل و نقل عمومی و مترو کاهش می‌یابد اما مادامی که ساختار غلط تصمیم‌گیری وجود داشته باشد و اراده جدی نسبت به نجات سلامت مردم نباشد این موضوع قابل حل نیست.

وی درباره تأثیر تحریم‌ها در روند پروژه صدر نیز گفت: اگر امروز شاهد بازگشایی پل صدر با تأخیر ۶ ماهه هستیم به دلیل تحریم‌ها بوده‌ است. اما خوشبختانه با تلاش مهندسین ایرانی که میانگین سنی آن ۳۰ سال است توانستیم تجربه خوبی را کسب کنیم تا بسیاری از ابزار مورد نیاز را از جمله دیواره‌های صوتی و چگونگی انتقال دکل برق را در کشور بومی کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تحریم با توجه به رفتارهای سیاسی و بین‌المللی توانستیم با تکیه بر مردم و تبدیل به اقتصاد مقاومتی راه‌حل اساسی را دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه عمر مفید پل صدر یکصد سال خواهد بود گفت: در صورتی نگهداری مناسب طول عمر پل صدر بیش از این خواهد بود.

شهردار تهران درباره دو طبقه کردن بزرگراه همت نیز گفت: فعلاً بررسی مطالعاتی پروژه همت در دست کار است اما اولویت با بزرگراه بعثت، ترمینال جنوب به خاطر تقاطع‌های زیادی که دارد است.

عکس: ایسنا

۴۵۲۳۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 80
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    با همت متخصصین ما یا متخصصین چینی ؟
    • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      خدا ازشون نگذره.کارگر ایرانی بیکار و کارگر چینی مایه دار.
    • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      دوست من! مگه اینجا کارگر چینی هم داریم؟!
    • هادی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      30 10
      ببین اصلا هرچی.حالا که به بهترین نحو به پایان رسید.لطفا عینک بدبینی رو برداریم.یکمم زحمات کارگران رو ببین.یکم متشکر باشیم به جای نقاد
    • بی نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      10 19
      متخصصین ما ...همه که مثل شما بیسواد نیستن عزیزم!
    • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      10 1
      همت را قبل از 2 طبقه کردن اصلاح هندسی کنید. چون در بعضی جا ها عرض بزرگراه چنان زیاد میشود که 10 خط خودرو در کنار هم می ایستند و بعد دوباره مانند یک قیف میشود که 4 خودرو در کنار هم بیشتر نمیتوانند رد شوند. این خودش باعث ترافیک هست. مثلا جلوی بیمارستان میلاد در بزرگراه همت. بزرگراه 4 خط عبوری برای خودرو دارد ولی من حتی دیدم که تا 12 خط عبور خودرو ایجاد شده و پلیس هم تماشاگر موضوع هست. پلیس راهنمایی رانندگی که اصلا خودش میان خطوط نمیراند. چه برسد که بخواهد ماشین مردم را مجبور به رعایت این قانون کند.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    همت رو بيخيال شيد تورو خدا ! لابد ١٥ سال طول ميكشه
    • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      همت رو بخوان مثل صدر 2-3 سال ببندند فاتحه تهران خوندست
    • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      خدا شفات بده . عقل كه نباشد جان در عذاب است .
    • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      9 1
      همت را شما یک لاینش رو ببندید برای تمیز کردن جدول، کل ترافیک تهران قفل میشه. لطف کنید دو طبقه کردن همت را به بعد از افتتاح کامل تمامی خطوط مترو تهران و تجهیز کامل واگن ها و همچنین افتتاح سایر بزرگراه های حاشیه تهران موکول کنید.
  • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    216 3
    هواي تميز تهرانو ببين.
  • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    احتمالاً این چینی هایی که تو پروژه می دیدیم کارآموز بودن
    • سالار IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      5 0
      جناب شهرداری پروژه (پول) را میدهد به برخی یاران عزیز و آنها میدهند به کارگزار خارجی. سوال اینجاست که چرا شهرداری مستقیما پروژه را به کارگزار خارجی نمی دهد؟ ( و البته جواب هم روشن است )
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    67 74
    چقدر زشت و بی ریخته
    • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      مهندس هاشمی اگه افتتاحش کرده بود خوشگل بود لابد. خدایا ببین تعصب چیکار میکنه با ملت. از رو پل و تو تونل رد میشن فحشم بش میدن. نمیخواد تشکر کنید لاقل غر نزنید بزارید یه پروژه افتتاح شده لذتشو ببریم دوزار. گل میکاره و پارک افتتاح میکنه میگن تبلیغ انتخاباته. بی آر تی میزنه میگن چرا عرض اتوبانو کم میکنی اتوبان میزنه میگن چرا مترو نمیزنی. دستگاه میاره از خارج مترو رو سریعتر بزنه میگن پول ما رو چرا خرج بیخود میکنی. دریاچه میزنه میگن آب کشاورزی رو چرا میریزی یه جا بیخودی. شما چشماتو ببند فک کن مهندس هاشمی افتتاح کرده فقط بپا از رو پل نیفتی
    • مترو کجاست؟! A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      17 3
      مترو کجاست؟ متروی تهران را با متروی شهرهای دیگر جهان مقایسه کن دوست من... کوش مترو... کوش حمل و نقل تمیز و مرتب و نوی عمومی ... مردمی که ماشین ندارند آیا حق ندارند... من خودم ماشین دارم و ماشین سوارم ولی اما ای کاش ای کاش فقط وقتی دلم می‌خواست ماشین سوار می‌شدم و برای کارهای روزانه‌ام و کارهای اداری از یک مترو خلوت و راحت بهره‌مند می‌بودم... مثلِ اکثر شهرهای مدرن جهان .
    • بی نام RO ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      8 13
      این افکار و تفکرات سرتاپا سیاسی شماست که زشته، این قدرناشناسی شماست که بی ریخته. هر کس که کوچکترین خدمتی در جهت آبادی ایران عزیز بکنه برای ما ارزشمنده. از جناب قالیباف متشکریم.
    • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      9 17
      آره داداش قالیباف افتتاحش کرده تا دراد چش حسود
  • شهاب IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    29 6
    نیفتی!
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    62 61
    چرا باید زیر هر مقاله کامنتهای انتقادی داد. من خودم با اکثریت انتقادها موافقم ولی چشم رو نباید روی کارهای مثبت هم بست واقعا پروژه بزرگی بود که تو زمان کمی انجام شد یه خسته نباسید به اون کارگرای زحمت کش میگم که تو سرما و گرما زحمت کشیدن
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    114 9
    خاتم الانبیا اجرا کرده و چینی ها .نمیدونم نقش مردم چیه!
    • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      4 0
      بنده از دولت انتظار دارم در جهت تحقق عدالت و اعتدال در کشور, این باند اینتر نت ما را با دوربین کنترل کنند , بد تند میره ها . و عوارض هم دریافت کنند . ما شرمنده میشیم اینقدر ما کم پول میدیم
  • فلک زده! IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    خدا بخیر بگذرونه! یه مدت نون توی سد سازی بود حالا رفته توی ساخت اتوبان های طبقاتی! بلاخره باید برای قرارگاه کار جور کرد دیگه! اما خدا وکیلی از خیر همت بگذرید مترو رو درست کنید. همت رو اگر ببندید ارتباط شرق با غرب بالکل مختل میشه! همینجوری ما از نارمک تا پونک که میریم سر کار یک ساعت و نیم حداقل تو راهیم لابد میشه 3 ساعت. خداااا!
    • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      9 9
      درود به شرفت جملت خدا بود
    • شمس A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      4 7
      نه عزیزم خاتم داره توی کردستان و سیستان و بلوچستان هم کار میکنه . هر لحظه ممکنه گرگان گرفته شن توی تهرون نشستید پشت میز چای خور بی کارید فکر میکنید خیلی حالیتونه . در ضمن من تخصصم توی مترو هستش . مترو هم دردسر های خودشو داره مثلن خرید تی بی ام خودش کلی بدبختی داره توی تحریم ها . شما میدونید هر متر حفاری زیر زمینی چه هزینه ای داره؟ خبر انلاین طبق معمول گزینشی انتخاب کن. مترو باید پیشرفت کنه ولی قرار نیست همه چیز تعطیل شه.
  • ناشناس IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    77 8
    اگر همین هزینه ها را صرف حمل و نقل عمومی بخصوص انبوه بر یعنی مترو بکنید، همانهایی میخواهید برایشان اتوبانها را دو طبقه کنید، دیگر نیازی به استفاده از خودروی شخصی ندارند. هم بنزین کمتر میسوزد و هم آلودگی هوا به شدت کاهش می بابد. واقعا چرا کسی به این نکته ساده توجه نمیکند؟ الله اعلم!
  • علی DE ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    49 21
    اول تبریک به شهر وندان....امروز من بی خبر از همه جا در ترافیک وحشتناک صدر که در تصویر هم مشخصه دو ساعت تمام گیر کردم انگار دو سوم همه خودرو های تهران از این بزرگراه رد میشدند....اما از دوستان عاجزانه تقاضا داریم بی خیال همت بشن...یه روز میخوان با بی ارتی این تنها بزرگراه سالم را هم خراب کنند روز دیگه میخوان دو طبقه کنن.انگار باید یه کاری تو همت انجام بدن وگر نه اروم نمیشن...
  • محمد A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    بابا ول کنید جاده و خیابون و پل رو! به حمل و نقل عمومی برسید (مترو واتوبوس و روشهای دیگر مثل تراموا) تا مدام جاده رو گگسترش بدید و مردم رو تشویق کنید به استفاده از اتوموبیل شخصی!! اگر زمانی (که نمیدونم کی هست! بالاخره برو بچ این شرکتهای .... هم باید نون بخورند) حمل ونقل عمومی در شهرهای ما جدی بشه اون موقع می بینید که چقدر از این اتوبانها و ... بیهوده احداث شده! وتنها اتلاف وقت و هزینه و آلودگی هوا و مریضی رو برای مردم به ارمغان آورده!
  • پاسیلو A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    53 11
    خوب به سلامتی .... حالا من 3 ماه حقوق و 6 ماه اضافه کار معوقم رو باید از کی بگیرم ؟! تازه بیکار هم شدم .
  • دانشجوي شهرسازي IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    برادران، عزيزان، مرداني براي تمام فصول! شهردار محترم، خواهشا خواهشا دست از بزرگراه‌سازي‌هاي بلندپروازانه كه قطعا در بلندمدت نفعي براي شهر نخواهد داشت و صرفا افزايش مصرف بنزين و مشوق استفاده از خودروي شخصيه و مدت‌هاست كه در نظريه و عمل افزايش حجم مساوي افزايش ترافيك به اثبات رسيده، برداريد و درآمدها و سرمايه‌هاي شهرو در توسعه حمل و نقل عمومي و بخش‌هاي پايداري چون فضاي سبز به كار بگيريد تا بازدهي آن را در مقابل توسعه بزرگراهي آن هم به شكل دو طبقه ببينيد!!! خبر جان نمايش بده لطفا!
  • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    80 14
    اتوبان بعثت به اون خلوتی، ترافیک نداره که بخوان طبقاتی کنن، تقاطع هاش هم مشکلی نداره که من یه بار هم ترافیک اونجا رو ندیدم
  • بی نام US ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    52 7
    دوست عزیز پایت را نگذار آن طرف. خطرناک است.
  • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    وای بدبخت شدیم که. باباجان آقای قالیباف جون جدت نمی خواد ازاین کارا بکنی. توی این سه ساله پدر مردم در اومد.
    • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      21 14
      یعنی میخوای کل پروژه ها را تعطیل کنه؟ البته بعضی ها از روی تعصب شاید بگن که قالیباف به درد نمیخوره.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      15 6
      راست میگی لازم نیست دیگه پل بسازن. با این سرعت افزایش خودرو در تهران نهایتا یه خورده بیشتر تو ترافیک بمونید مگه چه اشکالی داره!!!!
    • هادی IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      54 14
      به جای تشکرته؟میشه بگی چرا پدرت در اومد؟واسه اینکه میخواست برای یکی مثل شما راحتی و اسایش رو فراهم بکنه؟
    • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      5 0
      به نظر من هم دو طبقه کردن سایر بزرگراه ها را موکول کنند به بعد از افتتاح تمامی خطوط مترو تهران. البته یادتون نره واگن و قطار هاشم به موقع خریداری کنید. مثل این چند سال نشه که منتظر ترخیص قطار از چین میشدید یا علاف واگن سازی های داخلی که فکر میکنند مردم عمر نوح دارند.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    31 5
    لطفا در همين ابتداي كار، يك نقشه شماتيك چاپ كنيد تا بدانيم كه از كجا مي توان وارد طبقه دوم اين بزرگراه شد و يا خارج شد.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    پل دو طبقه میخواییم چیکار !مترو و وسیله نقلیه عمومی رو گسترش بده .تو هوای خوب میخواهیم نفس بکشیم دکتر قالیباف ....
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    ممنون قالیباف
    • میثم IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      10 18
      خوشم میاد جناب قالیباف کار میکنه ازش تشکر میشه اکثرا منفی میدن . اصلن این رای های منفی سیاسی نیست ها اینکه رییس شورای شهر ساکته سیاسی نیست ها. متاسفم براتون
  • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    قالیباف مچکرییییییییییییییییییییییم
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    دیگه صدر 24 ساعته بازه یا باز 10 شب میبندن؟ بابا گناه نکزدیم که قیطریه میشینیم
    • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      170 8
      خوش به حالتون.قیطریه میشینید
    • روح الله A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      25 1
      ما راحتیم شنبلیله میشینیم...............شهرستان راحتی های خودشم داره
  • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    39 27
    دوطبقه اش نکنید و پس فردا روش عوارض ببندید ها!! ما پول نداریم. از حالا بهتون گفته باشیم. ما ترجیح می دیم توی ترافیک بمونیم تا بخوایم هر روز پول بدیم برای اینکه باید از یک اتوبان عبور کنیم.
    • پارسا IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      4 2
      عزیزم شایعه بود.شایعه.
  • افلاكي IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    52 11
    آقاي قاليباف همه اينها درست نيمه جنوبي خط 3 چي شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • mehdi A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    51 7
    حاجی بیخیال! بیا پول پیمانکارای بدبخت شهرداری رو بده . دیگه باید بریم زندان !
  • کارشناس شهرسازی IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    71 12
    این پروژه ها یادآور طرحهای دوران مدرنیسمه. دورانی که بولدزر وار به جان شهر میافتادن. نگاهی به وضعیت پل بیاندازین اسایش و حریم خانه های کنار پل اصلا در نظر گرفته نشده. به قولی اینا برای اسایش ماشینها طراحی میکنن نه برای انسانها.اگه کل تهران را هم پلسازی کنین باز مشکل حل نمیشه.مشکل از یه جای دیگست.
  • حقبقت A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    61 10
    ایا در هنگام افتتاح پل یادی هم از جان باخته گانی که براثر بی مبالاتی همان متخصصین (البته از نوع چینی )چرثقیل بر فرق سرشان فرود آمد کردند یا نه ؟ نکند آنهم شایعه بوده !!!!
  • پزشک دستگاه گوارش US ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    50 37
    والله من زیاد از پل سازی و این چیزها زیاد سرم نمیشه فقط اینقدر میدونم که تو کار ما دو تا سوراخه که منابع ورودی و خروجی هستند و وقتی حجم اونا ثابت هستن اگه چهارتا معده هم داشته باشی تفاوتی نمی کنه. این سر پل اینقده ماشین میاد، اون سر پل هم اونقده ماشین میتونه بره بیرون، اگه پل بیست طبقه هم بزنین فقط ماشین هایی رو که باید پشت سر هم تو ترافیک صبر می کردن حالا رو سر هم بایستی صبر کنن. تو کار ما راهش اینه که یا سوراخ ها را گشاد کنید (خیابان های دو طرف پل را عریض تر کنید) یا اینکه غذا کمتر وارد سیستم کنید (تعداد ماشین کمتر).
  • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    7 0
    محله های شهر دارای هویتی اجتماعی فرهنگی است هر گونه تغییر و تحولی که باعث به هم خوردن این هویت شود خسارتی فرهنگی هویتی و اجتماعی محسوب می شود دقیقا به همین مناسبت است که امروزه در دنیا به این مسئله توجه جدی می شود و در ایجاد هر گونه تغییر و تحول ابتدا به ماهیت محله به عنوان یک کل مسنجم دارای هویت اجتماعی فرهنگی و حتی اقتصادی توجه می شود و این طور دلبخواهی و تنها برای یک ضرورت البته مهم بیل مکانیکی را به جان این هویت های زنده نمی اندازند متاسفانه در تهران هیچ توجه ایی به این مسایل نمی شود و تنها به بهانه نوسازی هویت محله ها در هم کوبیده می شود و این خسارت است
  • آرین IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    11 9
    درود بر دکتر قالیباف مرد عمل و اخلاق.ممن.نم دکتتتتتتتتتتتتتتتتر
  • آنا IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    10 5
    لطفا چشمانمون رو روی همه چیز نبندیم و نکات مثبت رو هم ببینیم.زحمات عزیزانمون رو در این پروزه ببینیم.افتخار سرزمین رو ببینیم.توسعه شهر رو ببینیم.وپروزه ای عظیم که با کمترین زمان به بهترین نحو به پایان رسید.از تمام دست اندر کاران ممنونم
  • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 3
    پس تونل صیاد چی شد
  • عشقم دايي IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    14 12
    كاشكه خدا لنگه قاليباف رو هم مي آفريد درود بر تو مرد ايروني درود
  • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    13 7
    تو عکس سوم انگار گاز انبر دست قالیبافه
  • بی نام US ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    6 10
    هنر کردن با 8هزار میلیار پل ساختن پول خرج کردن که هنر نیست
    • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      2 1
      لطفا بقیه مدیر ها هم از این هنر ها بکنن کشور از این وضع دربیاد
  • مهدی A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    8 0
    همین اتوبانو روش ریل میکشیدی مونوریل میزدی
  • arash A1 ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    4 15
    دقت کردید که اکثر پروژه های شهرداری (اتوبانها ) مثل اتوبان امام علی و همین صدر جوری طراحی شده که بیشترین خدمتو به ساکنینه شمال شهر تهران ارائه می ده . اتوبان امام علی برای رسیدن به بهشت زهرا و شاه عبد العظیم و اتوبان صدر هم که دو طبقه شده برای اینکه بهتر به مناطق خوش آب و هوا مثل لواسون و جاجرودو . . . یا سفر به شمال بهتر دسترسی داشته باشند و یا در برگشت از این مناطق با کمترین ترافیک به منزلشون برسند . در ضمن خودمم ساکن شمال شهرم . خبر آنلاین مرام بخرج بده کامنتمو نشون بده .
    • پویا A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      4 1
      دوست عزیز احساس نمیکنی این مسیر رفت و برگشت هم هست اون پایین شهر هم میتونه بگه این مسیرو واسه ما ساختن راحت به بالا برسیم دلیل گفتن این حرفم جالب بود.. خودمم ساکن شمال شهرم!!!
  • محمد IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    13 5
    هزینه اجرای پروژه صدر بودجه کل 5 سال یکی از استانهای جنوبی..متاسفم عدالت !
    • جیم جارموش IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      2 1
      البته جمعیت و بالطبع ترافیک هم در تهران بیشتر از شهر های دیگر است
  • بی نام A1 ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    10 4
    عمل جراحى درد داره ولى اگه دست متخصصش باشه به نفع بيماره.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    5 0
    آيا يكي از مسئولين شهرداري مي تواند توضيح دهد كه قرار است همه بزرگراه همت دو طبقه شود يا قسمتي از آن؟ آيا لزوم طبقاتي شدن بزرگراه همت بيش از بزرگراه بعثت نيست؟ گويا كسي نمي خواهد جزييات طرحها را با مردم در ميان بگذارد
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    3 1
    پول تو این کاراست.وام و حق بهره برداری از زمین فلان جا به فلانی ها و......
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    2 3
    قالیباف جان همین که زاییدی بزرگ کن باقیش پیشکش عمو قالیباف تا حالا ترافیک قبل از تونل را شرق به غرب ساعت 4 بعد از ظهر به بعد تجربه کردی ؟ من به خاطر محل کارم سالهاست از این مسیر عبور میکنم و به جرات میگویم وضع ترافیک شرق به غرب بدتر شده است و غرب به شرق تغییر محسوسی نداشته
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    2 3
    هزینه پروژ چقدر بوده و استاندار دنیا چه قدر می باشد و بودجه از کجا امده اینها را باید توضیح دهن موقع افتتاحیه و چگونه پرداخت وجه به پیمان کار را بگوید که فقط چند روز زودتر پول را پیمان کار از شهرداری گرفت چند درصد سود کرده و ........
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    3 2
    این هزینه ها اگه صرف توسعه سریع تر و با کیفیت تر انواع وسائل نقلیه عمومی بشه خیلی بهتره
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    5 2
    خدا رحم کنه اگر زلزل بیاد کجا فرار کنیم اگر توی ساختمان بمونیم میریم زیر آوار ساختمان اگر به خیابان فرار کنیم میریم زیر آوار پل های طبقاتی
  • محسن EU ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    5 5
    حیف این پولها که خرج تهران میشه
  • وطن دوست A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    5 2
    متاسفانه افتتاح پروژه صدر برای مسئولین شهرداری خوشایند بوده و تحرکات جدیدی را میخواهند رقم بزنند و مثال اینکه از مترو کلاً غافل شده اند مسئولی اشاره کردند که در پروژه صدر 3500 کارگر ایرانی شرکت داشته اند ولی از آن محل که عبور میکردی کارگران شبیه افغانی ها و چینی ها بودن ولی به نظر من بهتر است آقای قالیباف مشکلاتش با شورای شهر را حل کند تا شهرداری از بلاتکلیفی در انجام امور مردم به در آید روزی می گویند معاون خدمات شهری عوض می شود ولی شهردار فلان منطقه فقط جابه جا می شود روزی دیگر می گویند معاون شهرسازی عوض میشود ولی او فقط جابه جا میشود البته ان شخص از اقوام نزدیک رئیس شورای شهر قبلی بوده است به نظر میرسد شهردار محترم شورائیها را سرکار گذاشته و درمقابل اصلاحات مقاومت میکند
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    4 2
    این همه هزینه برای ساخت اتوبانی که ظرف یک ماه جواب گوی این حجم ترافیک نیست کار احمقانه ای که از جناب قالی باف برمیاد. به جای این می شد خط متروی تهران رو گسترش داد که قطعن بار ترافیک رو کم کنه به درد آینده هم می خورد. ولی آقایان علاقه زیادی به کارهای نمایشی دارند!!
  • نیما IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 4
    اقای قالیباف می تونی پل صدر را 4 طبقه کنی
  • شهرام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    تحقیقات علمی حاکیست که ترافیک مانند گاز میباشد هرچه فضا بزرگ شود آنرا پر میکند. در نتیجه بزرگراه بیشتر برابر با تقاضای ترافیکب یشتر. روند شهرسازی قرن 21ام درهمه زمینه ها بطرف طبیعت/انسانیت و فرار ازماشین میباشد. امروزه رفتوآمد شهری با اولویت به پیاده روطراحی میشود. درشهرهای توسعه یافته دنیا در بسیاری از موارد بزرگراهای موجود تخریب وبا بلوارو یا پارک جایگزین میشود. پارک آبی جایگزین بزرگراه 6 خط چیانگچن در مرکز شهر سئول باعث بهتر شدن ترافیک هم شده است. این امردر شهرهای دیگر دنیاهم انجام گرفته است. شَاید بهتر باشد بجای دو طبفه کردن همت و بعثت وساخت 5 طونل جدید پلهای موجود درامتداد خیابانهای انقلاب حافظ و کریم خان تخریب شوند ومرکز شهرنمونه ای برای پیاده روی. بدون شک این باعث بازسازی تهران میشود.
  • ali IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    2 1
    واقعا دمت گرم دکتر قالیباف بقدری این پروژه با ابهت بود که تونل 6 کیلومتری که واسه جادادن تاسیسات برقی که قبلا دکل های بزرگ برق اتوبان صدر وظیفشو به عهده داشتن به چشم نیومد . . . واسه اطلاع بعضی از دوستان کم لطف باید بگم بیش از دو ساله دولت یک قرون از بوجه ای که مجلس تصویب کرده نداده اما با این حال نیمه جنوبی خط 3 مترو آماده بهره برداری است,نیمه شمالی خط 3 هم تا اواسط سال اینده به بهره برداری میرسه خط 6 و7 هم در حال ساخته و درصورت پرداخت تعهدات دولت بخشی ازشون تا سال اینه به بهره برداری میرسه دوستان کم لطف توجه کنن هرچیزی باید سرجای خودش قرار بگیره نمیشه اعتبار یک پروژه رو به ی پروژه دیگه قرض داد وگرنه تا اخرالزمان باید ازاین بگیریم بدیم به اون,این پروژه نتیجه زحمت بیش از 5000 نفره.
  • arash A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    1 1
    از جناب قالیباف متشکریم.
  • بي نام CH ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 0
    داستان پل صدر همون داستان ملا نصرالدين با بچه و خرش شده. هر كاري انجام بشه يك سري منتقد پيدا ميكنه . جالبتر اينكه اونهايي كه نظر دادن فقط 100 تا كارگر ساده ي چيني رو ديدن كه اوپراتور گنتري كرين بودن نه بيشتر ولي تمام متخصصين ايراني كه آمارشون بالاي 5000 هزار بوده رو نديدند اگه قضاوتتون واقعا از سر دلسوزي بود ناراحت كننده نبود ولي متاسفانه بيشتر از 95% از نظر ها غرض ورزيه . يك روز آرزتون بود يك پل با تخصص ايراني ساخته بشه ... يادتون رفته يا خودتون رو به آلزايمري ها نزديك ميكنيد؟؟؟؟؟؟ حالا كه تكنولژي با اين پشيرفت رو بدست آورديم همه ناراحتن . خيلي جالبه.... براي دكتر قاليباف و كليه مديران دلسوز آرزوي موفقيت ميكنم و يك خسته نباشيد از ته دلم