تصور بر این است یک امتیاز ایران در بازی با نیجریه به راحتی و با کمی دوندگی به دست آمده است! و حتی ایران می توانست با باز کردن دروازه حریف به سه امتیاز مسابقه دست یابد.

علی بنی شیخ الاسلامی:البته استراتژی کروش برای این مسابقه کسب سه امتیاز بود در غیر اینصورت چهار مهره تهاجمی را ارنج نمی کرد و جواد نکونام را به کمک آنها نمی فرستاد اما مشکل اینجا بود که تیم ملی به دلیل نداشتن بازی های تدارکاتی در دقایق ابتدایی استرس داشت و در ادامه بیشتر توان را داد به خنثی کردن حملات حریف تا طراحی حمله.

آمار و ارقام و شماتیک هایی که گروه آنالیز فیفا بعد از بازی ارا ئه کرده اند در نوع خود جالب است و نشان از تلاش بیش از اندازه کروش و تیمش برای کسب همین یک امتیاز دارد.

در تصویر نخست شعاع حرکتی ملی پوشان ایرانی را می بینید. آنها در شعاع حرکتی خود آن قدر حرکت کرده اند که شعاع حرکتی اشان در تصویر کاملا پررنگ شده است و البته حرکت ها در خارج از شعاع هم بوده است به منظور پوشش. حال تصویر نخست را با تصویر دومی مقایسه کنید که میزان فعالیت بازیکنان تیم نیجریه را در شعاع حرکتی اشان نشان می دهد.

این شاید به این خاطر بوده که مربی  نیجریه و هم چنین بازیکنانش ایران را دست کم گرفته بودند. البته این در مصاحبه های قبل از بازی هم مشخص بود تا جایی که کروش گفته بود به زعم حریفان در گروه f سه تیم حضور دارند!

شما در تصویر شماره 3 ترکیب تیم ملی و هم چنین آرایش تیم ملی در زمین را می بینید. تصور بر این بود که تیم ملی در این بازی 1-3-2-4 بازی کرده است و اشکان دژاگه پلی میکر است اما ترکیب تیم ملی در این بازی از سوی گروه آنالیز فیفا 1-2-1-2-4 اعلام شده است! به چینش اشکان دژاگه در این تصویر نگاه کنید. او را چند متری جلوتر از خسرو حیدری در جناح راست می بینید و گویی او در بازی با نیجریه نیز بال راست تیم ملی بوده است.

در تصویر شماره 4 میزان دوندگی ملی پوشان ایرانی را می بینید. خسرو حیدری از همه بیشتر دویده. بیشتر از 11 کیلومتر. این فوق العاده بود با توجه به اینکه میزان دوندگی ملی پوشان ایرانی در لیگ برتر کمتر از این عدد است. هر چند آمار و ارقامی که در لیگ برتر ارائه شده واقعی نیست چون امکانات کافی و  وافی را برای میزان دقیق اندازه گیری دوندگی بازیکنان در ایران وجود ندارد. خسرو سرعتی ترین بازیکن ایران هم بوده و سرعت او نزدیک به 31 کیلیومتر بر ساعت است.

می بینید برای کسب همین یک امتیاز کروش تدبیرهای ویژه ای اندیشیده بود و ملی پوشان هم برای تصاحب آن در میدان بیش از اندازه دویدند و تلاش وافری داشته اند. البته کروش تاکید کرده که برای بازی با آرژانتین تغییراتی در ترکیب تیم ایجاد می کند و اصلا و ابدا به دنبال این نیستند که سه امتیاز بازی را به مسی و هم تیمی هایش هدیه دهند.

با این میزان دوندگی و تغییرات احتمالی که کروش در بخش حمله ایجاد می کند هر چند احتمال امتیازگیری در بازی با آرژانتین ضعیف است اما می توان به صعود امیدوار باقی ماند و دست کم تصور کرد که بازی با بوسنی تشریفاتی نیست.

251 251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    122 6
    تا اینجا که از اسپانیا بهتر نتیجه گرفتیم... حتی اگه از آرژانتین 5 تا بخوریم
  • جمشید A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    این بازی که مزخرفترین بازی جام جهانی شد اصلا ما با چه رویی ادعا می کنیم تیم داریم و حق تیمهای دیگروهم خوردیم
    • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
      58 9
      چاره ی دیگه ای نداشتیم
  • علی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    بیکارنا :دی
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    30 4
    ترکیب 42121 ترکیبی هست که اول بازی هم نشون داده شد. این ترکیبی است که سرمربی تیم ملی قبل بازی به فیفا داده ولی کاملا جهت گمراهی حریفان طراحی شده. دژاگه سمت راست بازی نکرد و سید جلال هم گوشه راست نبود ایران جلو نیجریه 4141 بازی کرد
  • س A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    لیاقت داشتن مربی با دانش و با سواد نداریم دیگه مجید کامپیوتر که بخواد دلالیِ خوزه پکرمن رو بکنه، وای به حال بقیه حسین فرکی هم که از همه شو سالم تر بود مصاحبه میکرد کهخ من با کسی صحبت نداشتم در مورد تیم ملی. گِرا میداد که یعنی آره، منتظرم باشید. جام ملت های آسیا هرچی بشه برایند اثر منفی سوءمدیریت وزارت ورزش و فدراسیون و اثر مثبت زحمتای کیروش تو این مدته
  • علی AU ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    22 4
    همون 4231 هست نکونام یکم عقب کشیده بود و گرنه یک هط عقبتر نبود
  • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    70 10
    چی میگین؟من یکی که میگفتم نیجریه رو میبریم و دو تا بازی دیگه رو مساوی میکنیم.کیروش مریی مونه نا سلامتی.شجاع نیست ولی از بقیه مربی های هم گروهیمون بالاتره
    • داود A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
      0 0
      خلاصه تکلیفتو با خودت حداقل مشخص کن .بلاخره مربی خوبیه یا نه؟ از مربیهای دیگه سر تره یا شجاع نیست؟ چطوری سرتره که شجاع نیست؟ اگه 5 تا مهاجم میزاشت خوب بود؟ شجاع بود؟ ایا اون موقع بهش نمیگفتی از فوتبال چیزی نیمفهمه 5 تامهاجم گذاشته؟ شما احیانا ازقوم بنی اسرائیل نیستی؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    والا خیلی تابلو بود که تو این بازی نکونام بازیسازه و دژاگه هافبک کناریه
  • داود A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    یعنی کیروش از اون دسته ادمهایی هست که شاید بعد از گذشت 10 سال تازه بفهمیم اون کی بوده و چه کارهایی برای ما انجام داده . وقعا این شخص انیشتین فوتباله بی خود نیست که بهش میگن معلم و اموزگار فوتبال. حیف که قدرشو نمیدونیم
  • یزدان US ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    نه جانم ایران سیسیتم 1.10 بازی کرد..یه نفر دروازه ده نفر دفاع
  • بی نام NL ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    5 0
    آنترانیک تیموتیان بیشتر از همه درگیر شد و جنگید و دوید .