پایگاه خبری وطن ترکیه هدف از سفر پادشاه عربستان به ترکیه را آشتی دادن این کشور و قطر با مصر دانست.

به نوشته این پایگاه، ملك سلمان پادشاه عربستان به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تركیه روز دوشنبه 23 فروردین به تركیه سفر خواهد كرد و پس ازمذاكراه با مقامات تركیه درنشست سران سازمان همكاری اسلامی در استانبول شركت می كند.
وطن با اشاره به اینكه پادشاه عربستان پیش از سفر به تركیه از مصر دیدار می كند، افزود : ملك سلمان در طول اقامت پنج روزه خود درمصر تلاش خواهد كرد كه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر را برای شركت در نشست سران سازمان همكاری اسلامی و آشتی با تركیه متقاعد كند.
مصر اعلام كرده است كه در این نشست در سطح وزیر خارجه شركت خوهد كرد.
حمایت های تركیه و قطر از محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر موجب تیرگی در روابط آنان با قاهره شده است.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری مصر پیشتر گفته بود كه تركیه هرگز با دولت السیسی كه یك كودتاگر است همكاری نخواهد كرد و آنكارا محمد مرسی را رئیس جمهور مشروع مصر می شناسد.
پایگاه خبری وطن افزود: عربستان در راستای همكاریهای جدید در منطقه تلاش دارد كه مناسبات تركیه و قطر با مصر را بهبود و همه این كشورها را در یك صف قرار دهد.
نهاد ریاست جمهوری تركیه در اطلاعیه ای اعلام كرد كه ملك سلمان روزدوشنبه 23 فروردین برای سفر رسمی به آنكارا خواهد آمد و به دنبال دیدارهای دوجانبه خود، عازم استانبول خواهد شد تا در نشست سران سازمان همكاری اسلامی كه 26 و27 فروردین ماه جاری دراین شهر برگزار می شود، شركت كند.
سفر ملك سلمان به تركیه درپاسخ به سفر سه ماه پیش اردوغان به عربستان می باشد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =