مردم محلات شرق تهران به شدت نگران خانواده و فرزندان خود هستند. آنها استدلال می کنند کمپ ترک اعتیاد و اسکان زنان معتاد و خیابانی در این محلات، باعث از میان رفتن امنیت و سلامتشان می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها مردم نسبت به سیاستهای اجتماعی شهرداری تهران، آشکارا اعتراض می کنند.

در شرق تهران نیز این اعتراضات نسبت به اسکان و ترک اعتیاد زنان معتاد و خیابانخواب، شکل فزاینده ای به خود گرفته است.
روز گذشته این اتفاق باز هم در مقابل شهرداری تکرار شد و مردم با تجمع مقابل این نهاد اجتماعی، عدم احداث این مجموعه را در محل زندگی خود خواستار شدند.
همه چیز ابتدا از تراکتی شروع شده بود که اهالی محله حکیمیه را برای تجمع مقابل شهرداری دعوت می کرد. ساعت 8 صبح دیروز شنبه، این تجمع با حضور نزدیک به 200 نفر از اهالی شرق تهران شکل گرفت و آنها موفق شدند پس از ساعتها ماندن در مقابل شهرداری در ساعت 13 با مسئولان ارشد شهرداری منطقه صحبت کنند. البته شهرداری منطقه در جمع معترضان حاضر نشد.
حسینی معاون فرهنگی اجتماعی منطقه 4 در آمفی تئاتر شهرداری منطقه به مردم منطقه 4 قول داد در این منطقه کمپ ترک اعتياد مخصوص زنان افتتاح نمیشود.. به گفته او قرار است در منطقه حکیمیه که در بافت صنعتی قرار دارد و تا کیلومترها در اطراف آن منزل مسکونی وجود ندارد در مساحتی به ابعاد 17هزار متر در اراضی مربوط به کارخانه ای که از زمانهای گذشته وجود داشته و امروز بدل به کارخانه ای متروکه شده، سوله هایی جهت کار آموزی و کار آفرینی ویژه بانوان تاسیس شود.
مسئولان شهرداری گفته اند این مرکز ظرفیت پذیرش 2000 نفر را دارد و فقط 300 زن از اعتیاد رهایی یافته که در زمان حضور در این مجموعه معتاد نیستند، به صورت بسته، و به صورتی که امکان خروجشان در سطح منطقه وجود ندارد، به مدت شش ماه الی نه ماه کار کنند و ضمن دریافت خدمات پزشکی و مشاوره ای کار هم به آن ها آموخته شود و زمینه های بازگشت به خانواده و جامعه برای آنها فراهم شود.
مسئولان شهرداری معتقدند این مرکز یک کارخانه فرسوده و در بافت صنعتی است و از ابتدای آغاز طرح 1700 فرصت آموزشی و کار آفرینی به زنان منطقه تعلق میگیرد و خانمهای ساکن در منطقه 4 با افراد تحت مراقبت هیچ برخوردی ندارند و محيطشان از هم جداست و در نهایت هم بعد از پایان این دوره کل ظرفیت در اختیار منطقه قرار خواهد گرفت.
اهالی منطقه که از توضیحات مسئولان شهرداری قانع نشده اند، گفته اند شهردار تهران، محمدباقر قالیباف باید در منطقه حضور یافته و درباره احداث این مرکز توضیح بدهد. آنها خط و نشان کشیده اند در صورت عدم حضور قالیباف، در مقابل شهرداری مرکزی تهران تحصن می کنند.


23231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    20 10
    راست میگند،آخه جای معتا تو محله مسکونیو بین مردم تنیست،برید اونا هرا در بیابان های تهران نگهداری کنید
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    46 5
    این بندگان خدا هم انسان هستن و خداوند راه را برای بازگشت همیشه باز نگه داشته حتی قبل مرگ .. شهرداری تمهیدات بهتری اندیشه کنه تا مشکلی برای اهالی ایجاد نشه .. اما مردم عزیز دقت کنیم که شاید مسبب خیلی از این کارتن خوابی ها و فساد زنان یکایک ما باشیم .. کافیه چند دقیقه فکر کنیم .
  • مجید.س A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    36 5
    کمک به همنوع رو باید از شما اهالی محترم یاد گرفت . اگر اسکان داده میشن نه برای اعمال خلاف بلکه برای ترک خلاف هست . اگر قرار باشد شما مخالفت کنید چهارتا محل بالاتر مخالفت کنند پس این بندگان خدا کجا باید اسکان پیدا کنند؟ چون همسران و مردان و فرزندانتان ضعیف النفس هستند؟
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    41 5
    تو كز مهنت ديگران بي غمي، نشايد كه نامت نهند آدمي، بي معرفتها...
    • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
      16 0
      محنت
  • بی نام IT ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    32 3
    می خواین ببرنشون مریخ؟ کویر چطوره؟ تو دریا بریزن خوبه؟
  • سید حسین A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    13 40
    تجمع مردم علیه شهرداری رو خوب پوشش میدین ، ولی تجمع دیروز مقابل وزارت نفت رو هم کاشکی ا ینجوری پوشش میدادین ....
    • مهدي IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
      5 2
      صدا و سيما امثال شما رو به اندازه كافي پوشش ميده
    • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
      5 1
      رسانه ميليتون خودش پوشش ميده نگران نباش
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    1 0
    جالبه محله حکیمیه نه پارک و فضای تفریحی مناسبی داره نه امکانات آموزشی مناسبی و متاسفانه تو چندسال اخیر هم با فروش تراکم تبدیل یه ملک با دو واجد به 18 واحد به شدت جمعیت آن در حال چند برابر شدن. محله ایی که از ابتدا برای بافت ویلایی طراحی شده بود و یه محله آروم و زیبا که الان تبدیل به یه حهنم شده ... حالا هم انواع و اقسام تصمیم هات عجیب و غریب این محله شمال شرقی رو تبدیل به یک محله پر از مشکل کرده..
  • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    1 0
    به نظر من اگه واقعا مسولین نگران این انسانهای معتاد وبه قولا بیمار هستند . یهکم هم به فکر دانشجویانی که دراین محله به هزار امید درس می خونن باشند .خالی ازلطف نیست . می تونن این افراد بی خانمان را در محله مسکونی خودشان اسکان بدهند. این ثواب نصیب خود مسولین بشه.