هیات دولت در تصمیمی ساعت کار جدید ادارات دولتی را اعلام کرد. این تصمیم برای تمام کشور گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دقیقا در روزی که حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور در جلسه هیات دولت با استقبال از نقد دلسوزان و علاقمندانی که برخی سیاست‌های دولت را نقد می‌کنند، گفت: "این دولت صدای صاحبنظران را می‌شنود و آنجا که نیاز باشد روند امور را اصلاح خواهد کرد." انتقادهای عمدتا مردمی به افزایش ساعت کار ادارات و تداخل با زمان اوج ترافیک کارساز شد. 

درواقع 15 روز پس از اجرای ساعت کار جدید ادارات و مراکز دولتی در تهران و افزایش حجم ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی، هیات دولت، در تصمیمی ساعت کار ادارات دولتی را تغییر داد. 

پایگاه اطلاع رسانی دولت در این باره نوشته است: "در جلسه امروز (یکشنبه) هیات دولت که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ساعات جدید آغاز به کار دستگاه های اجرایی، سازمان ها و مراکز آموزشی و خدمات درمانی، بانک ها و واحدهای نظامی به تصویب اعضای دولت رسید. با موافقت هیات دولت، ساعات آغاز به کار دستگاه های اجرایی و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخش های آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساعت 8 صبح ، مدارس ساعت 7:15 تا 7:45 صبح، بانک ها ساعت 7:30 صبح و واحدهای نظامی در ساعت 6:30 تا 7 صبح تعیین شد."

البته این تصمیم در ساعت شروع به کار بانک ها، مدارس و مراکز نظامی چندان تغییری ایجاد نمی کند؛ ساعت شروع کار آنها در تمام کشور پیش از این هم همین زمان بود. درواقع این تغییر ساعت برای دستگاه های اجرایی، سازمان ها و مراکز آموزشی و خدمات درمانی است. فقط ساعت شروع به کار بانک ها در تهران 8 صبح بود که با تغییر ساعت کار از ابتدای مهرماه، ساعت کار آنها دوباره به 7:30 برگشت.

تغییر ساعت کار ادارات دولتی در استان تهران با افزایش پیک ترافیک صبجگاهی و عصرگاهی همراه بوده است. ضمن اینکه مشکلاتی هم برای برخی زنان کارمند دارای فرزند بوجود آمد. (این خبر را ببینید)

غیر از این در چند روز گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی تلویحا از همزمان شدن ساعت پایانی کار ادارات و پیک عصرگاهی ترافیک تهران، گله کرده بود.

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ امروز دراین باره گفت: توزیع ساعات تعطیلی ادارات، بانک‌ها و مدارس در ساعات عصرگاهی و حتی صبح‌گاهی پیشنهاد شده است، و امیدوارم مسئولان ذیربط هر چه سریعتر با تصویب این پیشنهاد، پیک ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی را توزیع کنند. (اینجا)

به همین دلیل به نظر می رسد این انتقادات و همچنین انتقادات مردمی که قاعدتا باید به نهاد ریاست جمهوری هم رسیده باشد، باعث تغییر ساعت کار ادارات شده است. 

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 126
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    122 4
    میگفتن ترافیک عصرگاهی بیشتره چرا واسه اون تغییری ندادن؟؟!!!
    • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      42 14
      حالا انگار نیم ساعت این ورتر یا اون ورتر چه فرقی میکنه !!!!
    • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      لطف کنید برنامه هایی را که دکتر احمدی نژاد گذاشته دست کاری نکنید که مجبور شید بعد از 15 روز تغییر بدید
    • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      36 5
      لطفاً سرویس ادارات را برگردونید
    • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      51 5
      روحانی مچکریم آقای دکتر ورداشته بود یک سری اداراتو که خوش دوست داشت ساعت کاریشونو کرده بود تا 2 اما بقیه ادارات مثل بانک ها و ... باید تا 4:30 می موندن این یعنی تبعیض و ایشون تبعیض های احمدی نژاد رو برداشت
    • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      31 13
      ساعت نهار و نماز رو حذف کنید خبر آنلاین بچاپ
    • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      12 42
      لطفاً بانوان رو درک کنید و ساعت کاری اونارو کمی کاهش بدید آقایون محترم مطمئناً شما هم تمایل دارید خانم هاتون زودتر برن خونه و به زندگی و فرزندانتون برسن و آرامش داشته باشن خبر آن لاین لطفاً بچاپ
    • لیدر EU ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      37 12
      شما بانوان باید تا پایان وقت اداری در خدمت مردم باشید نه اینکه ساعت 11:19:40 در خبر آنلاین کامنت بذارید
    • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      38 13
      خانم محترم،اگه ناراحتي ميتوني جاتو به آقايون بيكار بدي و بيشتر به بچه هات برسي.
    • کارمند IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      8 11
      از آقایون ایرانی بیشتر از این هم نمیشه توقع داشت خبر آنلاین چاپ کن
  • بی نام A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    به نظر من ساعت کار دلبخواه بزارن تا مشکل حل بشه!
    • بی نام A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      53 85
      مگه هتله؟ نمیخوای کار کنی مجبور نیستی!!!
    • شهرام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      61 16
      دكتر, هتل نيست . يه بحثي وجود داره به نام ساعت كاري شناور . اون رو مطالعه كن بعد بيا اظهار نظر كن .
    • میلاد A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      37 10
      شهرام جان فکر کردی کجا زندگی میکنی؟اینجا ایرانه داداش اگه ساعت شناور معین کنی طرف ساعت 2 بعد از ظهر میاد سر کار...
    • شهرام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      11 1
      چه ربطي داره ميلاد؟ توي همين تهران خيلي شركتا هستن كه ساعت كار شناور دارن. و ساعت شناور هم اينجوري نيست كه هر ساعتي دلت خواست بلند شي بياي سر كار. تعريفش اينه كه ساعت كار استاندارد 8 الي 4 اگه باشه. ميگن شما تا 1 ساعت شناور داري. يعني ميتوني 8.30 بياي تا 4.30 يا 9 بياي تا 5 نه اينكه هر وقت دلت خواست حال كردي بياي
  • کارمند A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    69 58
    روحانی مچکریم
    • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      12 14
      لطفا خانمها رو از ادارات بيرون كنيد تا جاي كار براي آقايون جوان باز بشه. ما بيكاريم چيكار كنيم.
    • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      6 1
      حداقل در وزارتخانه ای که من کار می کنم، آقایان محترمتمام ساعات اداری رسمی را به دنبال کارهای شخصی، تجارت، خرید و فروش ملک و اتومبیل هستند و یا در مقطع بالاتر به دانشگاه می روند. پس از پایان وقت رسمی تازه یادشان می افتد باید به سر کار بیایند و این می شود اضافه کاری برای حضرات. در طول روز این خانمهای سازمان هستند که کارهای اداری را انجام می دهند. حالا تو همون ساعتها هم بسپاریمش دست شما تا کلا مملکت تعطیل شود!!!!
    • پاسخ به بي نام! A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      1 2
      جناب بي نام قطعا اگه قرار بود به شما كاري داده بشه تا به حال بيكار نبودي و باز صددرصد مطمئن باش اگه كسي رو بيرون كنن جاشو به شما نميدن مگه اينكه پارتي داشته باشي كه با آجر كردن نون يه نفر، جاشو بدن به شما كه اونم قطع يقين ممكن نيست چون اگه اينطور بود اينجا اين مزخرفات رو نميگفتي. از خدا بخواه يه شغل و يا كار خوب و مناسب برات فراهم كنه و خودت هم تلاش كن؛ نه اينكه بشيني يه گوشه تا يكي كار واست پيدا كنه! براي آدم كاري هميشه كار هست.
  • مرتضی جعفری پور A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    ساعت 5.30 بیدار میشیم ساعت 6 از خونه میایم بیرون بچه را میذاریم خونه مادربزرگش ساعت 7.20میرسیم سر کار ساعت 4.30 تعطیل میشیم ساعت 6.30 تا 7 میرسیم خونه حالا من یک ساعتی استراحت میکنم ولی عیال باید شام شب و ناهار فردا را درست کنه .....میشه ساعت 11 میخوابیم تا فرداش بشه روز از نو روزی از نو .....بچه 6 سالمون را هم که فقط باید پنج شنبه و جمعه ها ببینیم ....شانس اوردیم تهران زندگی میکنیم اونایی که از کرج . ورامینو رودهن و پاکدشت و شهریارو .....................جاهای دیگه میاند تهران چیکار میکنند خدا میدونه...تو دهاتمون هم که کار نیست لاقل برگردیم اونجا .
    • بی نام IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      1 27
      احيانا شما فهرجي نيستي؟
    • بی نام IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      30 32
      الان برادر مرتضی اکثرا توی تهران اینجوری زندگی میکنن.. و شمام کاش از مزایا و حقوق ماهانه و کلی امتیازاتی که شامل حال یه خانواده با دو نفر کارمند میشه هم می نوشتی تو این زمونه ای که داشتن شغل و 20درصده درآمد خانواده محترم شما آرزوی دست نیافتنی خیلی از جووناست...
    • بی نام A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      88 7
      بعنوان یک مادر کارمند ازتون خواهش می کنم به همسرتان در کار منزل کمک کنید زندگی در تهران برای ما زن های شاغل مرگ تدریجی است. هموطنان لطفا شعار نفرمایید نه می توانیم کارمان را رها کنیم نه تهران را وگرنه کسی زندگی با زجر را نمی پسندد.
    • نادر IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      67 1
      من ساعت 4:30 از کرج میام ساعت 20:00 میرسم خونه با حقوق وزارت کاری بدون ماشین با دو تا بچه تو خود بخوان حدیث .....................
    • بی نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      31 21
      حداقل خدارو شکر وقت داری بیای اینترنت و نظر بذاری , خدارو شکر!
    • مرتضی جعفری پور A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      9 1
      اجمع حقوق خودم و خانمم با مزایا و ...1280هست که 400 ت.منش میره برای کرایه خونه.ما هم ناشکری نکردیم فقط گفتم که دولتیها بدونند اونایی که یک نفر کار میکنند خرجشون با دخلشون جور در نمیاد ا.نایی هم که دو نفر کار میکنند همدیگر را هفته ای یکبار میبینند.اون جوونایی هم که میخواهند ازدواج کنند و والدین پول ندارند حقوق کارمندی هم میگیرند چطور میتونند تو این وضعیت تشکیل خانواده بدند چه برسه به افرادی که کار هم ندارند.
  • بی نام A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    57 2
    تمرکز وحشتناک رو تهران و چند شهر دیگه باعث این مشکلاته!! هیچ جورم نمیخوان درستش کنن!! برای نمونه چند سال پیش اطراف کارخونه های بزرگ سایپا و ایران خودرو یا زمین خالی بود یا کارگاههایی که جمع کردن. بلافاصله این سایپا وایران خودرو اونارو خریدن و کارخونه شونو گسترش دادن!!! همین داستان دانشگاه و ازین قبیل که میشد جلوشو گرفت
    • تهرانی A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      15 0
      دقیقا همینطوره. یه دانشگاههای جدیدی امسال ازشون نام برده میشه که هرگز نشنیده بودیم. لااقل نمیان بگن اینا رو توی شهرهای دیگه ایجاد کنید!!!
  • علی DE ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    21 6
    اقا جان مشکل ترافیک یک راه حل خیلی خیلی ساده داره که کسی بهش اهمیت نداده و اصلا اشاره نکرده.همه از تلاش برای کاهش سفر های درون شهری میگن در حالی که اصلا به علت نمیپردازند.اگر تنها به یک اصل توجه کنن و اون هم نزدیکی فاصله محل کار, خدمت یا تحصیل باشد خود به خود سفر های درون شهری کاهش میباید هیچ؛ تازه فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی هم گسترش پیدا میکند.طرف خونش شرق تهرانه محل کارش ازادی یا صادقیه و بالعکس.فارق از طی مسیر طولانی و کاهش راندمان, میبینه برای رسیدن به محل کار با این کرایه های جدید باید روزی حد اقل 3-4 هزار تومان هزینه کنه با کلی مشقت.ترجیح میده با وسیله شخصی بره که هم تو وقتش صرفه جویی بشه هم اعصابش.از اون طرف هم کلی باید مسیر بره و تازه تک سرنشین هم هس.خدایی کی به این توجه کرد
    • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      38 1
      عزیزم تنهایی فکر کردی من خونم حاشیه ی تهرانه محل کارم شمال تهران به نظرت می تونم برم اونجا مسکن تهیه کنم.؟.....
    • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      24 1
      مثلا من برم شهرک غرب خونه اجاره کنم؟توی همین پایین شهرش هم تو اجاره هاش موندیم در ثانی امنیت شغلی کجا بوده که مطمئن باشی سر همون کارت هستی که خونت رو هم ببری نزدیکش!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      12 1
      علی آقا خداییش همه توجه می کنیم مسیر من چاردیواری - نمایشگاهه اصلا هم مسافت زیادی نیست نه اتوبوس هست نه مترو حالا شما بفرما چه کنم؟
    • علی DE ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      4 5
      اقایون چرا برعکس برداشت کردید؟تغییر مکان زندگی دست ماست که اصلا منظور من این نبود بلکه وظیفه دولت رو گفتم یعنی تغییر محل کار نه محل سکونت! سیاست درست هم این است که کارمندان بر اساس محل سکونت انتخاب بشن نه به قول شما یک کارمند عزیز از جنوب شهر هر روز پا شه بره شهرک غرب!! منظور تغییر محل کاره نه محل سکونت عزیزان چرا بر عکس برداشت کردید؟؟؟؟!!!!
  • بی نام A1 ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    17 4
    والا من كه كارمند بانك هستم چه اون موقع كه ساعت كاري ٨ بود وچه اون موقع كه ٧:٣٠ بود بازم همه ما ساعت ٧ توي محل كارمون بوديم و هستيم.فرقي هم برامون نميكنه كه ساعت كاري چند باشه چون از بس كاراي عقب افتاده داريم مه بايد هميشه زود محل كارمون باشيم،
    • همکار IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      0 0
      دقیقا همینطوره. ما هم همیشه ساعت 7 اداره ایم.
  • خسته و بيكار IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    61 34
    آرمون و خطا به سبك دولت احمدينژاد- اينم از دولت تدبير!
    • بی نام IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      12 4
      راست می گه دیگه ...چند سال پیش هم سر این قضیه کلی کش و قوس ایجاد شد تا مجمع رفت و برگشت ...چرا نتیجه ای که جواب میداد رو پاک میکنیم چون صرفا باید متفاوت باشیم از دولت قبل؟! ضمنا یادآوری کنم ما از ترافیک عصر مینالیدیم و هماهنگی برگشت بچه ها از مدرسه نه صبح !
    • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      9 17
      دوست عزیز وقتی دولتی به دلیل لجبازی و تنها به خاطر اینکه بگوید تمام آنچه دولت قبلی انجام داده بد است قانون را لغو می کند همین است نزدیک دو سال ساعت دو و نیم تعطیلی ادارات بود و بعد از ظهرها ترافیک شدیدی نداشتیم به ویژه در دوران مدارس اما آقایان به دلیل لجاجت مدبرانه آمدند تغییر دادند و دو باره هم تغییر دادند آخر تدبیر و عقل در این دولت نهادینه شده اما با رنگ لجاجت هاشمی
  • علی A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    58 2
    من هر موقع می رم تهران با خودم میگم این تهرانی های کی زندگی می کنن کی با خانوادشونن؟یا سرکارن یا تو ترافیکن!
    • مریم A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      41 3
      چه جالب! خوشحالم که یه نفر خارج از تهران درد ما رو فهمیده و با تعصب و ذهنیت در مورد تهران و ساکنینش قضاوت نکرده!
  • reza RS ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    35 8
    ساعت کار ادارات اگر 10 صبح هم باشه مجبوریم بخاطر جای پارک 6 صبح از خونه دربیایم
    • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      28 17
      کسی مجبورت نکرده ماشین شخصی بیاری !!! با اتوبوس برو !
    • مهدی IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      23 10
      با اتوبوس برو که دیر تر در بیای..
  • بی نام A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    10 1
    میازار موری که دانه کش است ...
    • بی نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      16 0
      تو اگه اتوبوس توی بزرگراه نیایش دیدی خودت باهاش برو!!!
  • لغلغو IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    7 20
    دوباره صفا سيتي . . . سرنديپيتي !!!
  • ف.م A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    25 1
    صبح كه مشكلي نبود زودتر از خانه بيرون ميومديم ولي بعدازظهرها واقعاً افتضاحه. بهتره ساعت كار بعد از ظهر را تغيير بدن.
    • ن.چ IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      16 0
      اره خیلی موافقم من تا میرسم خونه میشه ساعت 7 باید شام بخورم و بخوابم
    • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      8 0
      واقعا من هر روز ساعت 30/4 راه می افتم ساعت 30/6 می رسم راهی که قبلا 45 دقیقه تو راه بودم
  • بی نام A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    23 0
    جناب آقای رییس جمهور تا کنون که حدود دو ماه از عمر دولت تدبیر و امید میگذرد به نظر میرسد بخشنامه های صادره از هیات محترم دولت در بعضی موارد پختگی لازم را ندارد و آزمایشی صادر میگردد. مثل تغییر ساعات ادارات دولتی که دیروز اصلاح شد یا بخشنامه معاون اول جناب آقای جهانگیری در مورد لغو هر گونه استخدام و انتصاب و انتقال که با واکنش دیوان عدالت اداری نیز روبرو شد جای شکر ش باقیست که اصلاح شد . با این توضیحات بنظر میرسد که خروجی بعضی از بخشنامه های هیات محترم وزیران با تامل و مطالعه دقیق تر صادر گردد تا این مسئله به ذهن متواتر نشود که دولت تدبیر و امید مصداق کلمه مورد نظر (تدبیر) را ندارد. موفق باشید
  • ن A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    9 35
    تنبلی بسه باید کار کنیم تا آینده بچه هامونو بسازیم تا حسرت زندگی کشورهای توسعه یافته را نخورن. روحانی مچکریم
    • قدس A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      18 4
      اون وقت اینکه بخاطر افزایش ساعت کار بچه ها یا تها تو خونه هستن یا تنها می رن سر کلاساشون ! تو این خیابان های امن! آیندشون داره ساخته میشه ؟خوب خدا رو شکر
  • بی نام A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    13 1
    آزمون و خطا ظاهراً اطافیان ریئس جمهور محترم آن طور که ژست میگیرند با قوانین و مقررات آشنایی ندارند و خود را عقل کل دانسته هر روز یک بخشنامه میدهند فردا آن را لغو میکنند. برای امضای خود ارزش قایل باشید . مثل موردی که معاون اول بخشنامه داد در مورد اغو هر گونه استخدام انتقال و انتصاب و بعد با واکنش دیوان حرف خود را پس گرفت من که یک کارشناس معمولی در یک سازمان دولتی هستم برای امضای خود ارزش قائل هستم و هر روز بر اساس آزمایش و خطا حرفی را نمیزنم
  • میثم A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    21 6
    8 تا 15:30 به نظر من ایده آله. نه سیخ میسوزه نه کباب
  • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    41 1
    الان مشکل زنان کارمند و پیک ترافیک عصرگاهی حل شد دیگه ؟!! والا راضی بودیم بشه 7 اما عصرش کمتر بشه ...
    • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      1 1
      موافقم با شما عصر زودتر تعطیل بشیم بهتره. کاش دولت محترم ساعت کاری شناور تا یک ساعت را به ادارات ابلاغ کند.
  • من IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    16 1
    پس ساعت پایانش چی؟ اعلام نمیکنن؟
  • ف.م A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    18 0
    بابا اين چه وضعيه. صبح كه مي شه زودتر از خونه بياي بيرون تا به ترافيك نخوري. مشكل بعد از ظهر كه همه جا ترافيك زياده. خواهشاً بعداز ظهرها رو تغيير بدين.
  • بی نام IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    2 8
    این برای تمام کشوره یا فقط تهران؟
  • ستاک A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    18 0
    الان مشکل ترافیک عصرگاهی چگونه حل شد؟
  • محمد IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    11 7
    بچه دبستانی ساعت 7/15 کارمند دولت 8 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • کارمند A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    9 1
    قیفا کج گرفتین چرا بشکه را جا به جا میکنین
  • پرستو IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    11 10
    با سلام ؛ از آقای دکتر روحانی سپاسگزاریم بالاخره کسی پیدا شد که صدای مردم را بشنود امیدوارم آقای دکتر روحانی برای ساعت کاری بانوان شاغل در بعد از ظهر هم فکری بکنند . هر چند ایشان مردم را نا امید نمی کنند و مطمئن هستیم که برای بانوان شاغل هم فکری می کنند . آقای دکتر روحانی هزاران بار متشکریم .
    • پریا IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      5 8
      هزار تا لایک واسه پرستو
  • رضا A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    15 2
    بعد از ظهر ساعت كار خيلي بده همه كارمندان بعد از ساعت 2 كسل و بيشتر شان در حال خوابند.
  • کارمند A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    28 7
    بعد از این همه بدبختی که این دوهفته کشیدیم تحمل دعواهای خانه مشکلات فرزندان ... فقط نیم ساعت صبح تخفیف دادن؟ آقای دکتر روحانی سر سوزنی برایمان انگیزه بگذارید بخدا قسم اغلب ادارات دولتی اصلا ارباب رجوع ندارد عصرها 3 به بعدفقط چرت می زنیم با سیستم های روشن انرژی هدر می دهیم.
  • ناهید A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    16 1
    مشکل نیروی انتظامی که این تغییر ساعت را پیشنهاد کرد با این تغییر جزیی حل نمیشه. عصرها همچنان ترافیک وحشتناکی به همه شهر حاکمه و آدم دلش برای پلیس میسوزه که سعی میکنه به این بلبشو سروسامان بده. ای کاش دولت هم دلش میسوخت یا حداقل به بنزینهایی که توی این ترافیک هدر میره فکر میکرد!!!
  • دلال مرکزی A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    17 2
    ساعت شروع مدارس 7:15 مگه سرباز دارن میرن؟ این برنامه ریزان متدبر آیا از ساعت بیولوژیک بدن خبر ندارند؟ بچه ها تا پایان سن رشد باید حداقل تا ساعت 7 صبح خواب باشند، از تاریک شدن هوا و تا روشنیایی کامل روز بدن کودکان هر ساعت کار خاصی را انجام میدهد و زودتر از آن باعث اختلال میشود. برای مثال ساعت دفع سموم بدن از ساعت 6 صبح تا 8 صبح است، حالا شما کودک را ساعت 6 باید بیدار کنید ، این یعنی دفع ناقص سموم از خون و ... . برای ترافیک بهتره بهتر تمرکز از تهران را به شهرستانها ببرید، تا آنها هم رونق اقتصادی پیدا کنند. نه اینکه دست به کارهای پیش پا افتده مثل این بزنید.
  • ارجمندی IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    22 2
    سرویس ایاب ذهاب برای اداره ها و بانک ها و حتی مدارس واقعا یه امر ضروری هستش.واقعا به کم شدن ترافیک و خودرو های تک سرنشین کمک میکنه. دولت محترم این قضیه رو دریاب..
    • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      1 1
      حالا به جز سرویس ناهار هم به ما نمیدن!
    • بی نام EU ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      3 0
      تازه پول ناهار هم به حقوقمون اضافه نشده !!!! کی جواب میده؟!
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    3 5
    روحانی مچکریم!!!!!!!!
  • oa IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    16 5
    ساعت کار باید از 9 صبح تا 13 بعدازظهر باشه مفید
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    17 0
    آیا بعد از ساعت ناهار در ادارات دولتی کسی کاری هم انجام میده؟ چرا ساعت ناهار که از یک تا یک ساعت و نیم متغیر است را حدف نمی کنید و به جاش مردم رو زودتر تعطیل کنید برن دنبال زندگیشون؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    15 1
    بابا آدم بي وسئوليت در دستگاه دولتي براش ساعت كاري فرقي نداره و آدم با وجدان هم به ساعت كاري كار نداره اما دقيق كار مي كنه توجه كنيد ساعت را كاهش دهيد به 15/3
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    7 1
    به نظر میاد دولت تدبیر و امید هم داره از مسیری که خودش برای خودش ترسیم کرده خارج میشه ازمون و خطا عدم یکپارچگی در تصمیم گیری حرف های نسنجیده .... اقایان مردم با 1000 امید به شما رای دادند هر روز برای انها نسخه جدید نپیچید
  • خانم کارمند A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    13 1
    ساعت صبح ایده آل است لطفا ساعت عصر را هم کمتر کنید چون یک ساعت ناهار عملا ساعت باطل است و راندمان کار بالا نمی رود مگر اینکه بچه های ما بیشتر در خانه بمانند و ما بیشتر در ترافیک-
  • بدون نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    6 2
    در شهر ما اگر امکانات رفاهي مثل تهران نيست اما آرامش و نبود ترافيک وهم چنين در کنار خانواده حتي در کنار يک پارک با چند تا تا تاب سرسره واقعا لذت بخشه
  • كارمند زن A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    20 1
    ساعت 5:30 از منزلم در كرج ميام بيرون بدونه سرويس با مترو خدمو بزور ساعت 8 ميرسونم سركار نيم ساعت تاخير ميخورم بعد ازظهر ساعت 4:15 دقيقه تعطيل ميشم ميرم كنار اتوبان مياستم تا بي ارتي بياد و سوار شم برم مترو نواب توي مترو كلي منتظر ميشم و خلاصه با سه تا تاكسي سوار شدن بعد از مترو ساعت 7:15 ميرسم مهد كودك بچه ام 2سال و 8 ماهشه از مهد كودك ميگيرمش ميرم خونه ساعت يك ربع به هشت شده شام درست كنم و به كار خونه برسم تا بخوابم ساعت 1 شب شده تورو به خدا تمام مصوبه هاي دولت دهم رو حذف كرديد سرويس ادارات رو بر نگردونديد ساعت كاري رو هم زياد كرديد بخدا فكر ملت باشيد من مرض ندارم با اين خفت زندگي كنم بخدا اگر زن و شوهر كار نكنن با اين اجاره هاي سنگين و مخارج بالا نمي رسونيم
  • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    16 0
    ساعت و كاهش ندين زيادش هم كنيد ولي حقوق را با توجه به ارزش پول ملي در همون دو سه سال پيش كه ساعات اداري از 8 تا 4 بود بدين ا ون موقع من 900000 مي گرفتم برابر 900 دلار بود الان 1 ميليون دويست مي گيرم برابر 400 دلار هم نمي شه
  • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    10 4
    آقای احمدی نژآد یه کار مثبت کرد اونم ساعت کاری بود که واقعا روحانی مچکریم به خدا از ساعت 2.30 به بعد که تو اداره ما چرت می زنن.
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    1 0
    این کار روحانی چمد تا لایک داره؟؟؟ چند تالایک داره؟ چند تا؟؟؟؟؟؟؟
  • یه نظر متفاوت IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    3 6
    چاره کار افزایش قیمت بنزین برای خودروهای سواریه. بکنن 3000 تومن دیگه همه دوچرخه سوار میشن تازه آلودگی هوا هم کم میشه.
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    5 2
    كاش دولت تدبير و اميد تعطيلي پنجشنبه و جمعه را به جمعه و شنبه منتقل كند (مثل خيلي از كشورهاي اسلامي) تا لااقل يك روز از 4 روز تعطيلي جهاني كشور، كمتر شود
    • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      3 2
      این طوری مثلا ترافیک عصرگاهی کمتر می شود؟؟ چطور است پیشنهاد بدهیم برای همگامی با کشورهای پیشرفته دین خودمان را هم به مسیحیت تغییر بدهیم تا مشکل کلی حل شود و دیگر مشکلی نباشد تعارف نکنید بیان کنید بالاخره آنها عقل دارند و پیشرفت کرده اند و ما بی عقل و باید تقلید کنیم
  • مادر کارمند بخش غیر دولتی A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    12 3
    خیلی جالبه که مشکلات مادران کارمند فقط مختص مادران کارمند دولته! من مادر هستم کارمند سازمان فرهنگی هنر شهرداری تهران هستم اگر در پایان ساعت کار زیر 1 ساعت اضافه کار بایستم بهم می گویند نیروی پارت تایم! مثل کارمندای دولت اضافه کار فیکس 120 ساعت بدون ایستادن هم نمی گیرم. منزلم هم در حاشیه تهران (اندیشه) هست به نظر شما حتماً باید کارمند دولت بود تا بتوانیم مثل انسان زندگی کنیم . به خدا ما هم مجبوریم کار کنیم. خواهش می کنم به جای مصوبه برای کارمندان دولت فکری به حال کارمندان خانم بکنید. پاقای روحانی ما در مملکت اسلامی زندگی می کنیم تفاوت بین کارمند دولت با سایرین یعنی تبعیض و تبعیض در اسلام گناه می باشد.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    7 2
    ساعت كاربايدبشه 3.30 بعدازظهر
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    4 3
    چاره کار اینه: ممنوع کردن تردد ماشین شخصی در سطح شهر از ساعت 6-8 و از ساعت 4-6. چه معنی داره هرکی با ماشین شخصی بچه اش رو به مدرسه برسونه یا بره سر کار؟ تنها چاره حل ترافیک همینه
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    10 0
    ما مشکلمون بعد از ظهره که به ترافیک شدید در خیابان و ازدحام شدید جمعیت در مترو بر می خوریم.اگه ساعت کاری 3.30 بشه خیلی خوب میشه.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    10 3
    جون مادرت ساعت بعد از ظهروهم کم کن
  • محسن44 A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    3 3
    فکر کدیم دکتر جون (ان مرد رفت) که بره دور برگردانها جمع آوری و کار غیر کارشناسی تعطیل!
  • کارمند شهرستانی A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    13 1
    خوب حقیقتیه درست نیست قضاوت های دور از انصاف یا بدون اطلاعات بکنیم من فقط یسال بدلیلی تهران زندگی کردم شاید تنها امکاناتی که در تهران بیش از شهرستان باشه فقط درمانه . وگرنه زندگی در تهران برای تهرانی ها فقط دود است و ترافیک آلودگی و هزینه های سرسام آور . قبول دارم که تهرانی ها در عذابن و اتفاقا اگر شرایط کاریشون اجازه بده اغلب مایل به ترک تهران هم هستند
    • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      6 0
      ممنون که بالاخره یکی از شهرستانیهای عزیز پیدا شد حقیقت رو بگه من در تهران به دنیا آمدم و به ناچار همه ی زندگی و کارم اینجاست. واقعا داریم عذاب می کشیم بدلیل جمعیت زیاد که در اثر مهاجرتهای زیاد شهرستانیهاست و پیامدهای این جمعیت یعنی آلودگی وحشتناک و ترافیک. اینها مسائلی است که هر روزه با آن درگیریم و عوارض آن هم ناراحتی های عصبی و روحی و استرس ها و مشکلات جسمی حاصل از ناراحتیهای عصبی که کم هم نیستند. من از خدا می خواستم از تهران می رفتم ولی نمی توانم چون همه چیزم اینجاست. جایی هم ندارم برم. ای کاش آن شهرستانیهایی که فقط به خاطر اسم تهران به اینجا می آیند. در حالیکه در شهر خود کار داشته اند و انتقالی گرفته اند، نمی امدند و ما را بیچاره نمی کردند
    • شهرستانی A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      2 0
      هیچ شهرستانی نیست که به خاطر کاری حداقل یک بار به تهران نیامده باشد. همه میدانند که تهران یعنی استرس، دغدغه، هزینه، ترافیک، دود، هدر رفتن وقت، بی تفاوتی، ... ما همه اینها را میدانیم. چرا شما تهرانیها فکر میکنید که ما با بخل به شما نگاه میکنیم و به کم شدن ساعت کارتان حسودی میکنیم؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    18 2
    کاش می تونستم دست تک دخترمو بگیرم و از این شهر لعنتی فرار کنم .
    • مینا A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      6 0
      روزی هزار بار به تهران و خودم لعنت میکنم. چرا بچه های ما بجای خانواده باید همه وقت خود را در تنهایی یا مهد کودک سپری کنند و چرا بجای هوا باید سرب تنفس کنند. کاش میتوانستم از تهران بروم! کسانی که در صدور بخشنامه ها کوچکترین ترحمی به مردم ندارند هرگز مجبور نیستند صبح زود سر کار حاضر باشند و کارت بزنند. ساعتی که راننده اونا رو سر کار میبره خلوته و تازه حق دارند از مسیر خط ویژه هم تردد کنند. شنیده اید میگن سیر از گرسنه خبر نداره؟
  • مادر ... A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    16 4
    به نظر من کاهش ساعت کار خانم ها در بهد از ظهر ها یک کار فرهنگی و ریشه ای است که باعث می شود ما مجبور نشویم به خاطر گذران زندگی فرزندان مون رو که اصلی تری دلیل زندگیمون هستند به امان خدا رها کنیم و اصلاً متوجه نشویم چطور روز ها را میگذرونند و اونها هم به دلیل کمبود حضور مادر به موارد حاشیه ای رو نمیاورند. به یاد شعر دلقک آقای اصفهانی می افتم که اگه بدونیم دلقک برای چی می لنگه بهش نمی خندیم چون کارهاش واسه نون در آوردنه. مادر کارمند هم در این زمانه برای حکم همان دلقک رو داره که برای مشکلات حاضره از همه راحتی خودش بگذره تا رفاهیات فرزندش تأمین بشه ولی در عوض جامعه کاری خیلی چیزهای دیگر را ازش می گیره فرقی هم نداره حتماً نباید کارمند دولت باشی تا مشکل داشته باشی .
  • نیکان A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    14 0
    بهترین زمان کار: 8 الی 15 میباشد.
  • زهره IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    15 0
    ساعت کار صبح کارمندان که مشکلی نداشت مشکل اصلی ساعت عصره و ترافیک وحشتناک. که آدم به خونه نمی رسه... کاش ساعت کار کارمندان را می کردید 15:30
  • علی-نارمک IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    3 9
    آقا بهترین کار اینه که دولت بیاد یه پول مفت به مردم بده تا مردم نرن بیرون
  • كارمند IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    12 1
    اكثر دوستان خيلي خوب اشاره كردند كه ساعات كار ادارات تو ايران نه تنها كم نيست زياد هم هست ادارات دولتي خيلي كار داشته باشند تا ساعت 12 است بعد از اون همه در حال چرت زدن هستند يعني مسئولان با اين همه دك و پوزشون هنوز اينو نفهميدن يا خودشون كه در ادارات دولتي هستند هنوز اينو درك نكردن ساعات كارو به 15:00 تغيير بدين ملت برن پي زندگيشون صرفه جويي هم در حاملهاي انرژي بشه
    • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      2 1
      منصفانه صحبت نکردید من یک کارمندم که از صبح که میرم شروع به کار می کنم تا عصر که بیام پشت سر هم دارم کار می کنم. هیچ وقت هم کارم صفر نمی شه . واقعا کارم زیاده. وقت نمازم هم 10 دقیقه بیشتر طول نمیکشه. نهار هم در حال کار کردن می خورم. البته توی همین دفتر ما هستند کسانی که شاید کلا در روز 1 ساعت کار کنند.
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    8 0
    مشکل ترافیک عصر گاهی است که دیر به خانه می رسیم مخصوصا اینکه محل کار ما در حاشیه تهران قرار دارد و مدت زمان زیادی طول می کشد تا به سطح شهر برسیم
  • hanie IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    5 0
    سرویس ادارات رو دوباره برقرار کنین مشکل حل میشه .چون الان همه مجبورن با ماشین شخصی خودشون برن سر کار و همه تک سر نشین هستن .
    • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      2 0
      کو گوش شنوا؟
  • جمعی از کارمندان دانشگاه A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    10 0
    پیشنهاد ما : 7/30 تا 15
  • خانمی کارمند دارای فرزند دبستانی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    5 0
    اگرهدف از افزایش ساعت کاری به منظور رعایت قانون وبه دنبال آن افزایش بهره بروری در دستگاههای اجرایی بوده است آیا در این دو هفته ای که این ساعات ابلاغ شده است بخش دیگری از اهداف که بهره وری نیروی انسانی نیز هست نیز سیر صعودی خواهد داشت ؟؟؟یا اینکه کارمندان به خصوص زنان کارمند با استرس ونگرانی از سپردن فرزندان خود به مهدهای کودک ودبستان ها بایستی بادست وپنجه نرم کردن با انبوه ترافیک ترافیک خود را با تاخیر غیر قابل گریز یه محل کار برسانند واز آن طرف نیز با مسدود شدن خیابانها در ساعت 4 بعد از ظهر وکوتاه شدن روز ها در این نیمه از سال نه به فرزند خود برسند ونه به خانواده خود! آیا این تصمیمات نبایستی ابتدا مشکلات خانواده هارا در این شهر بزرگ با این ترافیک حل نشدنی ارزیابی کند ؟؟
  • باران A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    5 1
    من زماني كه ساعت تعطيلي ادارات ساعت 14:30 بود. 15 الي 20 دقيقه اي مي رسيدم خونه. اما الان كه ساعت 4:15 شده تا از محل كارم بيام بيرون 4:30 ميشه و تا برسم خونه حدود 5، 5:15 دقيقه ميرسم. با كلي خستگي بايد به كار خونه برسمو و شام درست كنم. واقعاً انصافه
    • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      1 1
      خوش به حالت من 30/6 میزنم بیرون 30/20 میرسم خونه 2 تا بچه هم دارم کارمند دولت هم نیستم در بخش غیر دولتی کار می کنم
  • امیرحسین IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    3 0
    دور کاری نمی شه کار کرد؟
  • فرهاد کنجکاو A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    7 0
    یکی به من بگه چرا پای ساعت کار کارمندای بی نوا که میرسه مر قانون باید رعایت بشه، به هر بهایی؛ ولی پای فرار از مالیات ثروتمندان و بازاریها که وسط میاد همه چیز نادیده گرفته میشه؟؟؟ آیا قانون دوم مهمتر از اول نیست؟ حضور زیاد کارمند در محل کار برای دولت درآمدزاست یا هزینه بر؟؟؟ دریافت درست و بحق مالیات چطور؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      1 0
      تا بوده چنين بوده. جالب اينجاست كه قانون مديريت خدمات كشوري كلي بند و ماده داره كه به نفع كارمنده اما هركدوم به دلايلي اجرا نميشه!
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    2 6
    ایران فقط تهران نیست مردم بقیه کشور به حساب نمی آیند؟ چرا همیشه بخاطر تهرانیها تصمیمات عجیب و غریب گرفته می شود؟
    • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      1 0
      كسي با شما كاري نداره و ساعت كاري شما تغيير نكرده. چرا بي خود شلوغش ميكنيد؟ شده قضيه "ما سه تا رو كجا مي‌بريد؟"!!!
  • عطا IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    3 8
    تنها راه حل مشکل زندگی در تهران حذف کلیه امکانات رفاهی و افزایش عوارض میباشد تا همه برگردن به دهات خودشان بعد میبینی دارای جمعیت زیر یک میلیون میشود
    • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      3 0
      ما متولدین تهران که هیچ شهری کسی رو نداریم می آییم داهات شما!
  • سارا A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    6 0
    تکليف ترافيک سنگين عصر گاهي پس چي ميشه تصور کنيد يک خانم با بچه مدرسه رو تا ساعت چهار وو نيم با ترافيک سنگين بعد از ظهر کي پاسخ گو است خواهشمند است رسيدگي کنيد
  • متولد تهران A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    ترافیک اتوبانها کوچیکترین معضل تبدیل شدن تهران به وضع اسفناک کنونی هست، سالهاست که روح و آرامش تهرانی ها همراه با فروش تراکم و زمین ها و باغهایش به فروش رفته ، سالهاست که دیگه خبری از پروانه و...نیست و تا درست نشدن شهرستانها این روند نابودی زندگی تهرانی ها (متولدین تهران و بومیان قدیمی) و مهاجرت های همه جانبه ادامه خواهد داشت، شلوغی، ازدحام و تراکم انسانی، ترافیک در کوچه ها و خیابان ها، از بین رفتن آرامش و امنیت در خیابانها، آلودگی صوتی و تصویری، گرانی در همه زمینهها به علت تقاضای زیاد،(نمونه جوانان تهرانی برای خرید مسکن)،رقابت و...... بی نهایت خسارت جانی و مالی ناشی از آن به مردان و زنان این شهر. ای کاش، ای کاش یکبار هم مسولین خودشون رو میزاشتن جای این مردم تا بتونن مشکلات رو حل کنن
  • س ش IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    4 0
    صبح که مشکلی نبود ترافیک عصرو چکارکنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برای بعد از ظهر هم کاری کنید تو رو خدا؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      1 0
      چشماتون بی مشکل میدیده!!!!
  • مهر A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    2 0
    مشکل اصلی فراموش شده است عدم سرمایه گذاری کافی در مترو و حمل و نقل عمومی ! آیا توکیو با چند برابر جمعیت تهران مشکلات تهران را دارد؟
  • کارمندبوشهر A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    3 1
    پس خوشبحال ما استان بوشهری ها که باساعات طولانی و خسته کننده کاری ولی ترافیک نداریم ودر محیطی آرام یا در اداره ای کنارباغی رویایی کارمیکنیم ولی حیف جوانانمان که با وجود پارس جنوبی و دریا و ده ها ثروت دیگر شهرهای بالا نشین ایران حقشان را می خورند وبیکار هستند به خدا واگذارشان می کنم
    • كارمند شهر بالانشين! A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      2 0
      اولا ساعت كاري 7:30 تا 14 طولاني و خسته كننده است؟؟؟!!! ضمن اينكه شما واقعا ترافيك و مسافتهاي طولاني درون شهري رو نداريد. حتي من ديدم خيليهاتون وقت نهار و نماز ميريد خونه و دوباره برميگرديد اداره!! ثانياً حقوق شما گاهاً از ستاد بيشتره و با فرض برابري، كفاف زندگيتون رو ميده اما زندگي در تهران واقعا سخته و هزينه ها بيشتره. ثالثاً اين تفكر كه شهرهاي بالانشين حق كسي رو ميخورن و اين حرفا، فقط باعث تفرقه بيشتر ميشه؛ در ايران هيچ كس حق واقعي خودش رو نميگيره حتي به قول شما شهرهاي بالانشين ايران! پس كساني واگذار به خدا كه...
  • ali IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    3 1
    چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی فکر کنم به این نتیجه رسیدین که ساعت کار ادارات از 8 تا 14.30 خوبه ولی خجالت می کشین اعتراف کنین
  • سه عید IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    1 1
    اگر قانون شده چرا پس در شرکت توزیع نیروی برق و دانشکده پرستاری و ... اجرا نمیشه؟بری ما تاخیر در ورود ثبت شده و از حقوقمان کم شده است.چرا دولت دستور قاطع صادر نمیکنه!؟
  • ساناز A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    1 0
    اگه قانون شده پس چرا توی ادارات اجرا نمیشه