شما نظر بدهید/ بازگشت ساعات کار ادارات دولتی در تهران به روال سابق را چگونه ارزیابی می کنید؟

معاون رییس جمهور در بخشنامه‌ای کاهش ساعت کار ادارات دولتی در تهران را لغو کرد. این مصوبه موجب افزایش ساعت کار به ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه شد.

نظر شما درباره بازگشت ساعات کار ادارات دولتی به روال قبل (اینجا) که البته ساعت حذف شده ناهار را هم در خود دارد، چیست؟ آ

نظرات خود در این باره را در بخش کامنت های همین خبر برای ما بفرستید.

نظراتی که پس از ساعت ۸ شب ارسال شوند، ممکن است صبح روز بعد منتشر شوند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 270
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    دیگه به نظر دادن من وشما کاری نداره!! طبق آمار و بررسیها کاهش ساعات تاثیری نداشته
    • امیر 1362 IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      تا زمانیکه رشوه و زیرمیزی تواین مملکت بیداد میکنه تغییرساعت کاری الکیه.رشوه بدی کارتو زود راه میندازن خبر جون لطفا بچاپ
    • ابراهیمی A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      95 56
      تعطیل کردن ادارات تهران در 5شنبه ها به بهانه کاهش ترافیک فقط باعث انتقال ترافیک به اتوبان تهران کرج و جاده چالوس شده یعنی انتقال بدبختیهای پایتخت به حومه هایی مثل کرج. بعد از اینکه به این شاهکار تعطیلی مدارس در 5شنبه ها هم اضافه شد من که خودم در ابتدای جاده چالوس زندگی میکنم عملا از عصر چهارشنبه تا جمعه امکان تردد در جاده رو ندارم. خواهش میکنم بخاطر باز کردن گره تهران باعث بدبختی سایر شهرها نشن
    • رضا A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      مي دونيد هزينه برق سازمان هاي دولتي با رسيدن به فصل پاييز و زمستان كه روزها كوتاه مي شوند چقدر افزايش پيدا مي كند. همه ما مي دانيم كه اگر نصف اين كارمندان دولت هم بروند خانه هيچ مشكي پيش نمي آيد. به نظر من كم كردن ساعات كار ادارات دولتي بهره وري را اگر بالا نمي برد دست كم هزينه ها دولت را در مصرف انرژي كاهش مي داد.
    • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      53 58
      هزينه مصرف انرژي در بدنه دولت به شدت افزايش مي يابد بدون آنكه بهره وري افزوده شود. سيستم اداري كشور ما فشل است و با حضور بيشتر كارمندان سر كار چيزي حل نمي شود. بهترين راه خصوصي سازي همه ادارات دولتي است.
    • بی نام EU ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      79 38
      احمدی نژاد تنبلی و تن پروری رو تو مملکت راه انداخت از تعطیلی پنج شنبه مدارس تا کاهش ساعات اداری از طرفی خیلی از کارها که قبلا رایگان بود الان باید کلی پول بدی تا کارت راه بیفته روحانی باید اینها رو برداره خصوصی سازی کنه تا اوضاع کمی درست بشه
    • emadi A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      71 12
      دولت از ساعت 2 به بعد بیکار هستند و مراجعات مردمی نیز در این ساعت کارمندان کمتر میباشد . افزایش ساعت کاری فقط هزینه به دولت تحمیل میکند و موجب اتلاف انرژی میشود . نیمی از کارمندان شغل دوم دارند که با این ساعت کاری جدید شغل دوم خود را از دست داده و مشکلات زیادی برای خانواده شان پیش می آید
    • كارمند A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      70 15
      فقط يك هفته صبر كنيد ببينيد چه ترافيكي تو خيابونها راه مي افته اونوقت مزيت اين طرح رو درك مي كنيد
    • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      67 2
      چرا اون قسمت از همون قانون که میگه افزایش حقوق هم باید بر اساس نرخ تورم باشه رو نمیبینن؟! به اندازه تورم دروغ خودشون هم این چند ساله حقوق رو اضافه نکردن!!!
    • ثاري IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      49 1
      ضمن اينكه معلوم نيست اين 44 ساعت كار هفتگي را كدوم فرشته اي از جانب خدا آورده كه غير از اون ( مثلا 38 ساعت كار هفتگي) جاي طرح و بحث و آزمودن نداره
    • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      12 1
      ساعت نهار و نماز و حذف کنن
    • لیلا IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      19 2
      لطفاً بانوان رو درک کنید و ساعت کاری اونارو کمی کاهش بدید آقایون محترم مطمئناً شما هم تمایل دارید خانم هاتون زودتر برن خونه و به زندگی و فرزندانتون برسن و آرامش داشته باشن خبر آن لاین لطفاً بچاپ
    • بی نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      5 0
      از اجرای قانون فقط اون قسمتی که به مردم فشار ایجاد میکنه باید اجرا شود!ولی در جایی که قانون میبایست به مردم کمک کند،امکانات نیست!مثل افزایش حقوق بر اساس نرخ تورم،آموزش وپرورش رایگان،وخیلی چیزهای دیگر....
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    33 13
    هیچ.
    • کارمند IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      33 65
      هیچ که نمیشه، یک چیزی هست: دولت قبل داره کم کم روسفید میشه!!
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    سلام خیلی تصمیم بدی بود اوضاع اقتصادی رو درست کنن بعد ساعات کاری رو افزایش بدن با این اوضاع کارمند مجبوره بعد از ظهر ها هم کار کنه دیگه چه جوری ؟
    • دولت آبادی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      78 31
      همون جوری که بخش خصوصی کار میکنه .
    • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      اتفاقا تصمیم عالی و کاملا به جایی هست.. مشکل کشور ما تنبلی و و از زیر کار در رفتنه. راه حل کار و تلاش هست.
    • كارمند دون شائن جامعه IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      27 19
      اگر بخش دولتي هم به كارمنداش مثل ارباب رعيت را داشته باشه مثل شركتهاي خصوصي كار بديه . شما دوستان رويه كارفرماي خصوصي را ميپسنديد؟! پس درمورد كارمند دولت هم چون خودتان به حق اوليه امرار معاش نميرسيد انتظار داريد دولتيها هم نرسند گو اينكه هيچوقت نميرسيدن ولي دو سال اخير فاجعه اي رخ داد متوجه جبهه گيريتان باشيد كارمند هم جزئي از خود مردم و شماست مدير يا رئيس جمهور نيست كه بهش لج ميكنيد.
    • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      22 19
      lمثل بقيه مردم نكنه فكر ميكني كارمنداي دولت تافته جدا بافته هستن؟؟؟؟ ميري تو ادارات كار داري يه يه جوري برخورد ميكنن انگار بندشون هستي
    • از مشهد IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      19 21
      اضافه نکردند به حالت قبل برگشته است راحت طلب
    • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      13 29
      همچين ميگيد ما كارمندها كه دل آدم برايتان بسوزد پس بخش خصوصي چه خاكي به سرش بريزه اينها دور از جون آدم نيستند اين همه كار ميكنند چي كم داريد حقوقتان به موقع پرداخت ميشه اضافه كاري الا ماشاء الله . مرخصيهاتان دويل محاسبه ميشه اگر نريرد در سال 2 بار مانتو وشلوار يا كت و شلوار ميگيريد همه جاي ايران مكاني براي اسكان مجاني داريد . بازنشستگي به موقع با 5 سال ارفاق داريد بازم بگم يا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      8 15
      آخی واقعا برای این کارمندان آدم دلش کباب میشه!!!!یکی از دوستان تو سهام عدالت کار میکنه و ساعت 9 میاد سر کار و ساعت 12 هم تعطیل میکنند!سر ماه هم حقوق 800 هزار تومنی میگیره.یک ساعت هم اضافه کار کنه کلی اضافه کار برای خودش حساب میکنه و خلاصه واسه خودشون کویتیه!برای انجام کارهای شخصی خارج از اداره هم حق ماموریت برداشت میکنه.دولت اینهمه به شرکت سرمایه گذاری پول بی زبون رو میده تا اونم بده دست ادارات سهام عدالت تا اینجوری حیف و میل کنند.حالا دو ساعت اضافی کار کنید به جایی برمیخوره؟کارمند بخش خصوصی هم باید از ساعت 8 صبح تا 7-8 عصر کار کنه.این انصافه؟
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    موافقم که ساعات کاری کارمندان زیاد شود . کشور احتیاج به کار و پیشرفت داره
    • رضا A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      78 45
      موافق هستم در شرایطی که مجموعاٌ 40 روز در کشورمان انواع تعطیلات رسمی و غیر رسمی داریم با این وضعیت خراب اقتصادی تنبل خانه راه انداخته ایم ببخشید
    • بی نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      32 15
      بعله!! به شرطی که کار کنیم. من که غصه ام شده این یه ساعت چی کار کنم؟ همینطوری هم کاراهی من طی سه یا چهار ساعت تموم میشه و بعدش باید وقت بکشم به جای اینکه برم پیش خونواده ام و به کارهای دیگه ام برسم.منزل ما کرج هست و تازه کلی هم وقتم تو مسیر هدر میره و زمستون وقتی میرسم خونه دیگه بچه ها وقت خوابشون شده.
    • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      15 19
      اساتید معظم دقت فرمائید !!!!! 1- افزایش ساعتی در کار نیست ، بازگرداندن ساعت کاری به روال عادی است . در واقع اجحافی که بمدت دو سال ونیم دولت با کم کاری کارمندان در (تهران) به مردم می کرد لغو شده است . 2- این امر فقط در تهران بوده و لفظ عام کارندان را در بر نمی گیرد . 3- کارمندان سایراستانهای کشور مطابق قانون هفته ای 44 ساعت کار انجام می دهند.
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    خیلی خوب است چون حماسه اقتصادی با کار بدست میاید. متاسفانه دولت قبلی با کاهش ساعت کار و افزایش تعطیلات معلوم نبود بدنبال چیست.
  • سياوش IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    باعث افزايش ترافیک و آلودگی هوا مي شود.
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    متاسفانه کارمندان ما به تنبلی عادت کردن
    • خانم A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      28 7
      ما میخواییم دیگه تنبل نباشیم فقط آقایون محترم سر راه که میان خونه شام هم تهیه کنن !!! سرویس خصوصی برای فرزندان جهت جا به جایی از مدرسه به کلاس زبان و خانه و کارگر هفتگی برای نظافت خانه .... باتشکر!!!
  • پدرام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    یکی از معدود کارای مثبت دولت قبلی بود که بدلیل تصمیم دولت "قبلی" باید لغو شه آنچه مهمه بهره وریه نه ساعات طولانی...حقوق مناسب که به کارمندای دولت نمیدن اقلا فضای روانی زندگیشونو خراب نکنن...لختی بیشتر با خانواده بودن اگر آرامش بخش تر و مفیدتر برای روحیه کارکنان نباشه مطمئنا بی اثر نیست
    • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      65 15
      احتمالا شما یک کارمند باشید و شاید باید کمی منصفانه تر به این موضوع نگاه کرد. این که اکثر ( و نه تمام) کارمندان بخش دولتی کار نمی کنند. این جمله رو با اطمینان میگم که خیلی از کارمندها ( بنا به دلایل مختلف) از زیر کار در میرن و این کاهش ساعت کاری هم به این موضوع خیلی کمک کرده بود. درسته که وقت نهار و نماز حذف شده بود، اما در صورتی که در ساعات ظهر، برای انجام کارت، به اتاق یکی از کارمندان مراجعه می کردی؛ می گفتند الان وقت نهاره، بعدا بیا. بعدش هم که میومدی؛ میگفتن الان نزدیک 2 ئه داریم میریم، فردا بیا. پس عملا ساعت کاری مفید 12-8 بود. شاید بد نباشه اگر بگم که بسیاری از کارمندان محترم، رأس ساعت 8 کارشون رو شروع نمی کردن. هر وقت هم که اعتراض می کردی، با روش خاص خودشون کارتون رو راه نمی اندازن!!!
    • صدر A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      14 16
      بسيار كار درست و بجايى بود و انشاالله كارمندان نيز تمام ساعات را كار ميكنند و بقول معروف مزد ٨ ساعت كار را نگيرند و ٢٠ دقيقه كار مفيد داشته باشند . ! همه بايد نان حلال بخانه شان ببرند تا بركت مجدد به اين كشور باز گردد و البته نظام هم با رانتخواران و مفت خورها و سارقان بيت المال بشدت برخورد نمايد . تا بركت و نان حلال. الگوى فرزندانمان نيز باشد .
  • م IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    ممنون از روحانی . دوره کم کاری و تنبلی تمام شد . هر کس ناراضیه استعفا بده تا جوانان مشتاق بیکار به جایشان کار کنند.
    • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      20 1
      بهتره به جای بی ادبی از مسوولین بخواهید مدیریت غیر تخصصی و نا کارآمد ادارات را سر وسامان دهند . به جای برنامه های نمایشی ، برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه داشته باشند . نظارت دقیق و کامل توسط ناظرین متعهد داشته باشند . روابط غیر اداری و پارتی بازی ها و خاله زنک بازی های اداری ساماندهی شود . که البته در این سالهای اخیر در ادارات بیداد می کند .
  • آریا IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    73 20
    عزیزان فکر نمیکنید برای ایجاد تغییر و بهبود باید همه مشارکت داشته باشند.درسته شاید در ظاهر به ضرر ما کارمندان به نظر بیاد اما کمترین نقش ما میتونه باشه در همکاری با دولت تدبیر و امید.
    • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      13 9
      هرچند که به ضرر من کارمند است ولی موافقم . بله همه باید در از بین بردن شرایط نامساعد فعلی با دولت مشارکت داشته باشیم. متاسفانه این 8 سال بدجوری همه را تنبل کرده و حال به محض اعلام تغییر ساعت، داد کارمندان درآمده که ای داد اینها هم نیامده دارند به ضرر ما کار می کنند و ... البته یک مسئله مهمتر تعریف کار برای کارمندان است که آن هم تنها از عهده ی مدیران متخصص و کارآمد بر می آید که انشاالله زودتر شاهد تعویض مدیران قبل باشیم. خیلی کارمندان علاقه به انجام کار دارند ولی متاسفانه مدیری نیست که برایشان کار تعریف کند. یک مدیر خوش فکر، با ایده و متخصص نعمتی است که 8 سال است از ان محروم هستیم
  • محمد IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    آقای احمدی نژاد میخاستن دل مردمو بدست بیارن به بهونه الودگی هوا ساعات کاری رو کاهش داد در صورتی که این طور نیست چه ساعت کاری ها افزایش پیدا کنه چه کاهش بلاخره کارکنان باید مسیر رفت و برگشتی خود را طی کنند
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    مسلما كارمندان مخالفند اما ..................عدالت حکم می کند که 44 ساعت پر شود
  • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    54 9
    تا زمانی که درست مدیریت نشه رو هیچکدوم تاثیری نداره
  • محمد IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    81 26
    هر کاری که مصوبه های آقای احمدی نژاد را لغو کند خوب است.از این ها گذشته واقعا جای دکتر عارف در دولت خالیه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    47 79
    این قانون باید فقط در مورد آقایان اجرا شود و ساعت کار خانمها باید تا 2.30 باشد. این مصوبه اصلا کارشناسی شده نیست..
    • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      53 32
      جالبه که خانم‌ها مدام دم از تساوی حقوق زن و مرد می‌زنند و از جفایی که در طول تاریخ بهشون شده داستان‌ها می‌سازند اما انتظار دارند کمتر کار کنند و زحمت بکشند و هر کاری که دوست دارند رو انجام بدهند و کارهای یدی و کل کثیف و سخت رو بسپارند به آقایون اما در عین حال تساوی حقوق‌شون حفظ بشه و به همان میزان آقایان هم دستمزد بگیرند. خانم هستند دیگه، همه چیز رو با هم می‌خوان کاریش هم نمیشه کرد!
    • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      36 13
      اون وقت به هوای اینکه توی ساعت اداری هستی میری اداره ولی خانم کارمند رفته خونه....حالا برو فردا بیا
    • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      37 44
      موافقم واقعا" برای کارمندان متاهل خانم با وجود فرزند بسیار سخت وطاقت فرساست
    • بی نام A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      7 6
      حالا این که نگفته خانومه یا آقا
    • ایدا IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      29 7
      نمردیم و دیدیم آقایان طرفدار تساوی حقوق شدن! مثل اینکه یادتون رفته خانمها یه شیفت هم تو خونه کار میکنن. بهره وری در ایران کلا یک دهم استاندارد جهانیه ولی در همین وضع همه روسا اعتراف میکنن که وجدان کاری کارمندان زن بیشتره و دستمزدشون پایینتر. البته من فکر میکنم ساعت کار زن و مرد باید یکسان باشه و مسئو لیت شون در قبال خونه و بجه هم همبنطور! مدینه فاضله!
    • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      26 1
      آخه مرد با انصاف!!! شما که میرسی خونه ساعت 7 و دراز میشی جلوی تلویزیون!! ما میریم آشپزخانه سر پست دوم .. و وقتی شما خواب هفت پادشاه میبینی ما مشغول رسیدگی به درس و مشق بچه هاییم و کارهای فرداش....
    • مریم IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
      10 1
      به نظر من خیلی از کارها از ساعت 8 تا 2 تمام میشه وقتی کار در ادارات نیست لزومی نداره ما کارمندان رامقصر بدانیم به نظر من دولت باید حقوق های میلیونی مدیران را قطع کند نه به کارمندی که حتی با شغل دوم نمی تواند زندگی خود را بچرخاند گیر بده به نظر من این یک افسردگی برای کارمندان ایجاد میکند.
  • عباس A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    44 24
    مشکل بهروری با ساعت بالا بردن حل نمیشه
  • مجید IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    39 40
    خوب بود استثنایی هم برای خانمهایی که دارای بچه کوچک و شیرخوار هستند میکردند.
    • حمید A1 ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      10 12
      با این کامنتهایی که برای خانمها گذاشتید یکباره بفرمایید دولت خانمها را استخدام نکند دیگه چون دردسر شان زیاد است چطور در بخش خصوصی زن کارمند با مرد کارمند فرقی ندارد این سوسول بازی ها فقط مربوط به خانمهای کارمنددولتی است
  • امیر IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    75 1
    ادارات دولتی باید سرویس ایاب ذهاب داشته باشند (حدالامکان برای مسیر های اصلی شهر). اینطوری خودروهای تک سرنشین و در نتیجه آلودگی و ترافیک تا حدودی کاهش پیدا میکنه. وگرنه کاهش ساعت کار هیچ اثری روی ترافیک و آلودگی هوا نداشت و یک طرح شکست خورده بود.
  • بی نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    71 8
    من به عنوان یه کارمند دولت با همه وجودم قسم میخورم که کاهش یا افزایش بازده کاری ، هیچگونه ارتباطی به میزان ساعت کاری نداره. کارمندای دولت اگر یک شبه نصف بشن و یا دو برابر ، نمودار بازده تکون نمیخوره. قصه خیلی پیچیده تر از این حرفاست !!!
    • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      31 10
      افزایش ساعت کاری یعنی ارباب رجوع وقت بیشتری برای گرفتن خدمات دولتی که حق همه است دارد بنابراین افزایش ساعت کاری خیلی خوب است بهروری مسئله دیگری است که باید مدیریت شود
    • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      5 0
      آقا کدوم ارباب رجوع ؟؟ به نظر من هم تاثیری نداره .بعضی ها فکر میکنن دولت فقط یعنی بانک و ادارات پاسخگوی مردم ! بابا به خدا 90 درصد کارمندای دولت هیچگونه ارباب رجوعی ندارن .
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    22 67
    این چه جامعه اسلامی است که در آن فرقی بین زن ومرد در کار کردن نیست .پس چه فرقی بین جامعه ما و غرب وجود دارد در شرایطی که زن باید بیشترین وبهترین ساعات روز خود را به جای گذراندن با همسر وفرزند در اداره کنار همکار مرد غریبه بگذراند؟ قانون افزایش ساعت کار فقط باید در مورد آقایان اجرا شود. در مورد خانمها تا 2.30 کفایت میکند.
    • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      29 3
      مگه اون ساعتها آقایان منزل هستند که زن این وقتها را با همسر خود بگذراند ؟؟؟ به نظرم با این وضعیت اقتصادی آقایان تا دیر وقت سر کار هستند ...
    • فرهاد A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      24 3
      1. يعني اگه يه آقا بره به‌جاي همون خانوم كار كنه بايد مثلاً 2 ساعت بيشتر كار كنه، درسته؟ با اين توصيف، براي اينكه حقي از افراد ضايع نشه، بايد حقوق آقايون از خانم‌ها بالاتر باشه. اين يه حرف منطقيه كه افرادي كه بيشتر كار مي‌كنن بايد حقوق بيشتر هم بگيرن. در غير اين‌صورت دولت ترجيح مي‌ده آقايون رو بيشتر استخدام كنه؛ چون بنا بر پيشنهاد شما آقايون بيشتر از خانم‌ها كار مي‌كنن و همون اندازه هم حقوق مي‌گيرن. 3. كمتر يا بيشتر كار كردن خانم‌ها يا آقايون ربطي به اسلام يا شرق و غرب نداره. به تنبلي ما آدم‌ها ربط داره. 3. چطور ممكنه كه از صبح تا 2:30 كنار همكار مرد بودن ايراد نداره، ولي از 2:30 تا ساعت 4 ايراد داره؟
    • سعيد IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      35 6
      جامعه اسلامي جامعه كار و تلاش و كوششه عزيزم؛ نه تن آسايي و ناز كشي
    • بی نام A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      23 1
      لطفا به جای همه خانوما نظر ندید
    • بی نام A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      15 24
      خب خانم کار نکن! بگذار یه آقا که نان آور خانه است جای تو کار کنه
  • محمد IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    67 14
    به نظر من که خیلی خوبه. چرا من که تو شرکت خصوصی دارم کار میکنم باید 9 ساعت تو روز بیام سرکار ولی شرکت های دولتی تا ساعت 2 باشند. آخرشم باید نصف اونا حقوق بگیریم.
  • عباس A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    48 14
    این طرح خوبیه..باید کارکنیم تا کشور پیشرفت کنه
  • ali A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    24 56
    44 ساعت خیلی زیاد است باید قانون خدمات کشوری اصلاح شود 40 ساعت به زور قابل تحمل است
    • امین IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      29 7
      کجای قانون خدمات کشوری رو اجرا کردید که گیر دادید به این یکی حقوق که قربونش برم دهم ماه تمامه آینده شغلی وثبات هم که نداریم فکر خونه خریدنم که یک رویاست آرامش وآسایش هم سیری چند،این قوانین جز برده داری هیچی توش نیست،صدای له شدن وخرد شدن طبقه حقوق بگیر گوش فلک کر کرده چسبیدین به ساعت کار،به قول معروف کارمند جماعت روزیش را به دولت فروخته ای خاک برسرما
  • علی-نارمک IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    33 15
    باید از یک ماه قبل به کارمندان اعلام می کردند چون خیلی ها برنامه ریزی طبق ساعات قبلی دارند ... باید دید این کار کارشناسی شده یا نشده ؟؟؟ که حتما هم شده و دلایلش را هم به مردم بگویند... دلیلش چه بوده که ساعات کاری کم و زیاد می شود ؟؟؟ این که نمی شود هر دولتی بیاید و مردم رابرقصاند ... یکی بیاد کمش کند یکی زیادش بکنه .... باید یک برنامه ریزی برای تمام ادوار انجام شود .....
    • مریم IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      2 8
      کار کارشناسی؟؟ مگر طرح جدیدی ارائه شده که نیاز به کار کارشناسی باشد؟ بابا جان این مصوبه مربوط به سال 89 بود، که بعلت آلودگی هوای تهران و شرایط ناسالم ساعت کاری کاهش یافت و طبق قانون می بایست پس از رفع این موضوع ساعت کاری قبلی اعمال می شد که انجام نشد و اگر خاطرتان باشد رئیس مجلس چندین بار در این خصوص که کارمندان طبق قانون می بایست 44 ساعت کار کنند، به دولت تذکر داد منتها از آنجاکه دولت نهم و دهم قانونمند نبود، کاری به حرف مجلس و ... نداشت و لذا این مسئله تا الان ادامه یافته و ساعات کار به قبل بازنگشت. درواقع دولت فعلی قصد اجرای قانون را دارد قانونی که قبلا مصوب شده نه یک قانون جدید، همین. قانون مدیریت خدمات کشوری هم که قبلا مصوب شده بود.
    • علی IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      14 1
      خانم مریم آیا مجلس 44 ساعت درهفته کار می کند که این طرح را تصویب کرده ؟؟؟؟ فکر می کنم هوای محله شما خیلی پاکیزه باشد یا ترافیک محل شما روان باشد ... من فکر میکنم شما در ارتفاعات دماوند زندگی می کنی نه در تهران که نه آلودگی هوا و نه ترافیک دارد ... من و امثال من از این سر تهران میریم اون سر تهران فکر کنم تو این ترافیک 4 ساعت وقت روزانه رو باید تو ترافیک بگذرونیم ... بعدشم کشورهایی مثل ژاپن ساعات کاری را کم می کنند تا مردم بیشتر در کنار خانواده باشند ... باید یه فکر اساسی کرد .. اول زیر ساختها رو درست کنند بعد تز بدن ... من مخالف اجرای قانون نیستم بلکه موافق اجرای درست قانون هستم . نه اینکه یه چیزی رو اعلام بکنند بگن از فردا اجرا بشه ...
  • بی نام EU ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    15 17
    راجب به این امر باید کارمندان نظر بدهند.اما پیک ترافیک صبح را شدید میکنه.خوب مدارس و کارمندان باهم به خیابان میروند . ایکاش طوری عمل بشه چه صبح چه بعد از ظهر باهم شروع و باهم پایان ندهند کار رو .ادارت رو به چند دسته تقسیم کنند. ساعات را متفاوت بگذارند.مثلا نیازی نست بانکها زود شروع کنند.ساعت 8:30 صبح مناسب تره اما از اون طرف دیرتر تعطیل شوند.یانظامیان وادارت وابسته 6:30 صبح شروع کنند اما از اون طرف زود تر هم پایان دهند. ادارت هم 7:00 صبح و مدارس هم :7:30 اما ساعات کاری یکسان باشه همون 8ساعت 45 دقیقه
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    27 22
    به نظر من بهترین راه حل دو شیفته کردن ساعات کاری ادارات دولتی است... به نظر من خوب جواب میده...
  • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    61 17
    این طرح بسیار عالی است. اولا کارمندان الکی بهانه برای اضافه کاری ندارند. دوم هر موقع هم تماس بگیریم نباشند. اینجوری احتمال دسترسی به آنها افزایش می یابد. سوما از طرفی این پول بیت المال برای چه باید برای کار نکرده پرداخت میشد.
    • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      22 23
      واقعا فکر می کنید متوسط حقوق کارمندان چقدر است؟ و این میزان حقوق معادل چند ساعت کار است؟ به قیمت واقعی حقوق بدهید و توقع کار هم داشته باشد
  • سودابه غلامعلی A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    19 14
    سلام ما در ابتدای استخدام موافقت خود را با ساعات کار وحقوق اعلام کرده ایم حال یک نفر آمده واین تعهد مارا به ما یاد آوری میکند . آیا باید ما ناراحت شویم وبگوئیم چون گرانیست وما چند جا کار میکنیم دولت ساعت کارش را کاهش بدهد .؟وکار دولتی که کار اول ماست کار دوم شود عجب اعتماد به نفسی .من که با کار آقای روحانی موافقم ضمن اینکه بایستی برای حل مسئله راندمان کار کار کنان هم باید کار کرد.به امید آن روز
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    5 6
    کی تو اینجه کار می کنه این کارمند ها همش شوخی است
  • بي نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    30 10
    اول وضع معيشتي كارمندان ودرست كنن بعد ساعت كاريشون زياد كنن چون خيليها بااين گرونيها ساعت كاري مازادشون رو مسافركشي ميكنن حالا اگر ساعت كاري زيادبشه با همان حقوق اونوقت دخل وخرج باهم جور در نمياد.
  • سیروس A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    29 14
    آلمان ساعات کار هفتگی 36 ساعته و ما 44 ساعت! ولی اونجا آلمانه اینجا ایران! مشکل بهره وریه نه ساعات بیکاری بنام کار..!
    • زهرا IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      7 5
      کاملا اشتباهه برادر من توی شرکت بوش کار میکنه و ساعات کاری همان 44 ساعته !
    • بی نام EU ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      5 2
      زهرا خانوم بوش تهران كار ميكني؟!! ظاهرا نه بوش آلمان
  • سمیه EU ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    12 10
    برای کارمندای شرکتهای خصوصی که فرقی نمیکنه اون موقع ساعت کاریشون کم نشده که الان بخواد اضافه بشه درسته که کارمندای دولت هم اصلن کار نمیکنن اما حداقلش اینه که دو ساعت بیشتر میمونن و مجبورن جواب ارباب رجوع رو بدن
  • پدرام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    18 18
    سلام به نظر من کار بدی است،حداقل ما کارمندان وقت بیشتری برای خانواده و مسافرکشی داشتیم . از نظر کارایی هیچ فرقی نمیکنه چه بسا کارایی کارمندان کم هم بشه .آقای روحانی اگه حقوق کارمندان را سه برابر میکنه عیب نداره ولی اگر حقوق همینه پس به ساعت کاری هم کاری نداشته باشه ،نمسشه که حقوق کم ،وقت آزاد هم کم همه قانون باید فقط برای سرمایه دارها وپولدارها باشه .
  • سید IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    18 8
    سلام : همیشه در این مملکت سرنا از سر گشادش باد میشود ! کم کردن ساعت کار غلطی بود که هزار برابر آن اینک افزودن آن !!!تدبیر این نیست !!!تدبیر آن است که در همین ادارات فعلا با هر ساعت کاری کار مردم پیش نمیرود و ارباب رجوع معطل و سر کار گذاشته میشود !!باید بهره وری کارمندان را بالا بببرند و حداقل مردانه و منصفانه وادارند شش ساعت کار مفید در ادارات انجام شود !!! حالا شروع خواهد شد کارشکنی ! وقت گذرانی . امروز برو 5 روز دگه بیا یکساعت و نیم نماز .. دو ساعت ناهار !! یک ساعت هم تعاونی و بچه شیر دادن !!! حالا نه میبینید ! دولت مصلحت نبود در حال حاضر چنین میکرد که امکان دارد همین عمل ناراضی تراشی های عدیده بکند در بین مردم که خواهد کرد !!!
  • saleh A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    13 2
    پولی که بابت این اضافه مانی از بابت هزینه های جاری مثل آب و برق و تلفن و گاز و چای و سرویس حمل و نقل و سرمایش و گرمایش به سازمانها تحمیل میشه + هزینه ناهار آیا با میزان کار انجام شونده سنخیت داره؟ یا ترازش منفی میشه..که در این حالت دوسر باخته برای دولت
  • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    15 1
    بهمراه دست کاری ساعات اداری در دولت مهرورزی ی ی تغییرات دیگه ای هم داده شد ازجمله لغو سرویس های ایاب و ذهاب و ناهار کارمندان که به نظر بنده روی ترافیک اثر گذار بود . به تجمع خودروها و دردسر پیدا کردن جا پارک نزدیک ادارات دولتی دقت کنید متوجه خواهید شد
  • علیدوست A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    16 18
    این طرح خوب نیست چون کارمندان زن که دارای فرزند مدرسه‌ای و مهدکودکی می‌باشند چگونه می‌توانند سر ساعت در محل کار خود حضور داشته باشند حداقل یک راه حلی نیز برای این قشر که فکر می‌کنم کم هم نباشند بگذارید. با تشکر
  • شروین A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    24 6
    کاش درباره حقوق صنار کارمندا هم ملت انقد محکم و یک کلام نظر میدادن
  • شادی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    14 4
    عالی . در ضمن دیگر دلیلی برای استخدامهای جدید وجود ندارد.
  • کارمند 25سال سابقه کارشناس ارشد A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    19 5
    عزیزان من همین طوری رو هوا نظر احساسی ندید .یه کارمند هر دستوری که بدند ناچاره که اطاعت کنه به نظر میرسه باتوجه به تجربیات کار در دوایر اداری کارمندانی که خدمات مستقیم به مردم میدند با افزایش حقوق ساعات کاری بیشتری را کار کنند که خوب بایستی سرویس ایاب وذهاب وناهار هم دوایر ارایه بدند که خوب هزینه بالایی را باید دولت متحمل بشه کارمندانی که کار ستادی انجام میدند همان ساعات هم زیاده چرا که از ساعت یک به بعد عملا هیچ کاری انجام نمیدند وبا سرگرمی های دیگر خود را سر گرم میکنند قسم میخورم جز بار مالی ونهایتا بی انگیزه گی چیز دیگری نتیجه نمی دهد حالا ترافیک واعصاب خوردی وخستگی مضاعف که با خود به منزل میبرند چه بهره وری را به دنبال دارد
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    17 13
    آقا ما بی چاره شدیم از بس کارمان به بخش دولتی می افتاد و همه زود فرار می کردند ما بخش خصوصی ها گاهی بدلیل اخذ مجوزها نیاز به برخی دولتی ها داریم اما آنها از ساعت 12 دیگر دنبال مهد کودک بچه و نهار و ... بودن بنده بعنوان یک بخش خصوصی تشکر می کنم که حد اقل شاید در روز دو کار از ما پیش برود
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    24 15
    به نظر من خانوما که اینقدر از ساعت کار اعتراض دارن اشکال نداره حقوقشونو کم کنن بجاش بدن به آقایون چه دلیلی داره اینقدر به خانوما ارفاق بشه و بار کارشون تو ادارات برای بقیه باشه خیلی زیاد ناراحتن برن تو خونشون بشینن تا پسرای تحصیلکرده مجرد بیان سرکار تا بتونن تشکیل خانواده بدن
    • بی نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      16 2
      فعلا که اعتراض آقایون بیشتره به خاطر اینکه از شغل دومشون می افتن. احتمالا شما زیاد در اداره کار نکردی، ولی هیچ وقت هیچ آقایی جور هیچ خانمی را نمیکشه. این معمولا خانمهای دیگر هستند که باید جور خانمهای متاهل و بچه دار را بکشند. اساسا در ادارات جور برخی از آقایان را هم باید خانمها بکشند چون اکثرا آقایان با تبانی با حراست و نگهبان و ... در حال جیم زدن از اداره و انداختن کارشان گردن دیگران هستند.
    • بی نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      8 4
      تشکیل خانواده بدی که بعد هم یک سال بعد طلاق بگیری . همون بهتر که شما تشکیل خانواده ندی که طلاق هم نگیری که مبتلا به مشکلات بعد از طلاق و بدبختیهاش نشی.
    • بی نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      9 4
      شما با این طرز فکر، بهتره که اصلا تشکیل خانواده ندی. تجرد برات بهتره. تجرد دائمی
  • بی نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    16 9
    رفع تبغيض بين بخش خصوصي و دولتي كار بسيار نيكي است
  • امیر A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    13 12
    من خودم یک کارمندم با افزایش ساعت کار کارمندان موافقم از آن مهمتر ساعات کار مفید باید با برنامه ریزی بیشتر شود. برای پیشرفت تک تک ما باید کار کنیم
    • بی نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
      0 0
      شما لازم نبود بگی کارمندی حتما درد خانه، بچه نداری که اینقدر خوشحالی حتما ساعت 7 می رسی خونه می یان استقبالت دیگه نه اینکه بری آشپزخانه شام درست کنی بعد مثل جنازه بیافتی و بخوابی واقعا متاسم هم برای تو هم برای کسانی که فکر می کنند کمیت کار را درست می کنه
  • رضا-ک A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    20 2
    آخه آنلاین جان 8 ساعت نه تو بگو 18ساعت چه فرقی داره وقتی طرف از زیر کار در میره و هیچ احد و ناسی هم نیست بهش بگه بالا چشت ابروست نهایتش وقت نمازو 3 یا4 برابر میکنه
  • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    17 9
    بنظر من این کار اشتباه است وهیچ مشکلی را حل نمی کند فقط باعث ترافیک و آلودگی هوا میشود
  • م -فلاحی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    18 10
    به عنوان یک کارمند موافق 44 ساعت کار در هفته هستم . الان کارمندان از ساعت 12.5 به بعد کار رو تعطیل میکنند باید به فکر ارباب رجوع هم بود .
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    9 12
    باید ساعات کاری افزایش داشته باشد برای بهتر شدن امور اداری خیلی موثر است
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    13 10
    اين عين عدالت است چرا بايد ساعات كار كارمندان در شهرستانها بيشتر از تهرانيها باشد
  • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    14 5
    ضمن عرض سلام و خسته نباشید به عزیزان باید بگویم درست است که باید در هفته 44 ساعت کار انجام شود باید ابتدا ترافیک را چک کرد و سپس خانواده ها را وقتی خانواده ای بچه دبستانی دارند چطور خودشان ساعت 7/5 سر کار باشند وفرزندشان ساعت 8 مدرسه باشد تدابیری اندیشیده شده که به امنیت خانواده ها لطمه وارد نشود این خیلی مهم است
  • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    10 8
    کاملا کار درستیه.
    • ناشناس IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      8 6
      چیه این کار درسته افزایش ترافیک آلودگی بعدشم همه کارمندا که کار نمی کنن از صبح به فکر زیراب زدن هستن الان که 44 ساعت در هفته وقت دارن بدتر می شه
  • محمد A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    11 3
    بنظرم در این شرایط افزایش زمان کار کارمندان اشتباهه چون در این شرایط مجبورند حقوقشان را هم افزایش دهند شهرستانیها به هزینه های تهران هم فکر کنند مطمينم که این اقدام بعد از چند وقت اعتراضات فراوانی را بوجود میاورد چون سطح حقوقها خیلی پایینه
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    12 1
    من با این همسان سازیها در سراسر کشور موافقم. ولی مشکلم جای دیگست. وقتی پشت تریبونهای رسمی به کارمندا میگن جیره خوار دیگه چه اهمیت داره که ساعت کار چقدر باشه. کار که صرف کار به هر قیمتی نیست. وسیله ایست برای تقسیم ثروت ملی بین همه اقشار ملت بر حسب میزان مشارکتشان در اقتصاد ملی. لابد در سخنرانی بعدی ما دوباره میشیم خس و خاشاک. یکی باید این تریبونهارو از این آقایان بگیره تا اینقدر به همه توهین نکنن. حرمت نماز جمعه را هم نگاه نمیدارن. تحمل ملت هم حدی داره.
  • محمد IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    12 9
    به نظرم ساعت كاري بيشتر قرار نيست مشكلي حل كنه ولي عدالت رعايت ميكنه. - چرا آنهايي كه در شركت خصوصي و سازمان نيمه دولتي هستند كامل كار كنند و كارمندان دولت تا 14 كه عملا از 12:30 تعطيلند؟ - مگه بقيه كه كار ميكنند خانواده و بچه و ترافيك و راه دور ندارند كه كارمندان حساب جداگانه اي براي خودشان باز كرده اند - كارمندان دولت از ثبات و امنيت شغلي برخوردارند- حقوق بسته شده به شير نفت بدون دغدغه ميگيرند برعكس بقيه اقشار- از راندمان كاري لازم بخوردار كه نيستند ساعت كاري كم تو اين دو سال خيلي خوش به حالشون شده بود - اين خانمهايي كه اعتراض دارند براي تربيت فرزندانشان لطف كنند استعفا بدن كار براي جوانان ايجاد بشه نميشه كه هم كار بخوان هم حقوق و هم تربيت فرزند و خانه داري دري به تخته خورده شما ....
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    12 4
    فقط کافیه یه مقایسه کوچیک بین ساعات کاری مردم ژاپن و کره و ایران صورت بگیره.اونوقت مشخص میشه یکی از اساسی ترین کارها برای افزایش بهره وری چیه
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    16 6
    به نظر من مهم کیفیت کار هست نه افزایش ساعت کار چه باشند چه نباشند فرقی نمیکند
  • سیما A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    15 3
    افزایش ساعت کار برای کارمندها سخت نیست بی عدالتی در افزایش حقوق کارمندها (هر کی بیشتر می گرفته افزایش حقوقش بیشتره در نتیجه فاصله ها بیشتر می شه) و بی ارزش بودن کار برای سیستم های اداری به نحوی که هر کارمندی در ادارات دولتی بعد از 5 یا 6 ماه می فهمد کار کند و به کارش اهمیت بدهد یا کاری نکند بیاد و بره هیچی براش مهم نباشه فرقی براش نمی کنه یک فرم ارزشیابی فرمالیته مسخره بی اثر هست که همه هر سال رد می کنند راستی چه دلیل وجود دارد که من کارمند از روی دلسوزی کار کتم.
  • علی A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    8 9
    کار درستی بود. مگه ما کارمندای شهرستان چه گناهی کرده ایم که باید هرروز تا 2.5 باشیم پنج شنبه ها هم بریم سرکار، ولی تهران تا 2.5 بودند و پنج شنبه ها هم تعطیل باشند.؟عدالت اجرا شد.ممنون
    • مژی IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      4 1
      شما ترافیک و آلودگی هوای ما رو نداری که با این طرح حسابی افزایش پیدا می کنه
  • گمنام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    4 7
    با کم کردن یا زیاد کردن ساعت کار مشکل ترافیک حل شدنی نیست زور نزنید
  • بی نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    5 5
    پنجشنبه اگر کاملا تعطیل باشه و ساعات اداری روزهای میان هفته افزایش پیدا کنه خوبه
    • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      4 1
      باسلام متاسفانه اين طرح كاملا غير كارشناسي شده انجام گرديد لطفا ابتدا زيز ساختها را درست كنيد خواهشا تجد يد نظر بفرماييد اين طرح واقعا براي بانوان مشكلات جدي به وجو د آورده
  • آنیسا A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    7 4
    من کارمند بانک ملی در شعبه هستم از وقتی این قانون مصوب شد ادارات مرکزی ما را در روزهای پنجشنبه تعطیل کردندو روزهای عادی رو تا ساعت 4 کردند تا صدای همکاران در شعبه ها در نیاد ولی عملا دو ساعت بیشتر ماندن در ادارات باعث شد که بیشتر استراحت کنند و اضافه کار بیشتری بگیرند حالا بایستی ما تا ساعت 5 تو شعبه میموندیم تا حساب بخونه حالا خودتان قضاوت کنین کار بیشتر بهمراه استرس با اضافه کار کمتر.از قدیم گفتن ظلم بالسویه عدله .
  • sara A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    25 3
    حالا که ماشااله اغلب طرفدار کار بیشتر ! هستند به دولت پیشنهاد میکنم تعطیلی 5شنبه ها رو لغو و تعطیلات 25 روزه ی هرسال رو به 4 روز در نوروز تقلیل بده ...شاید همه از کار بیشتر و تعطیلی کمتر راضی تر شدن!!
  • بی نام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    17 5
    قصد توهین به کارمندان عزیز نیست ولی حجم کار نسبت به ساعت قبلی کفایت می کرد . اما الان فقط ترافیک افزایش پیدا میکنه و ازساعت 2 به بعد هم هیچ کاری در ادارات دولتی انجام نمیشود .
  • حسن IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    14 12
    تقلیل ساعات کاری خیانت به کشوربود.چین-کره-ژاپن و.....بسیاری دیگرازکشورهای توسعه یافته به دلیل کارو فعالیت زیادوحسابگرانه بدین جارسیده اند.اگرتعطیلات هم کمترشودچه بهتر.
    • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      0 4
      احسنت.
  • ایدا IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    25 9
    نباید ساعت کاری تهران و شهرستان یکی باشه. من دو سال تبریز بودم در عرض ده دقیقه نصف شهر رو طی میکردم و میرسیدم خونه. ولی در تهران رفتن نصف اون مسافت یک ساعت طول میکشه. این مسایل باید یه جوری در نظر گرفته بشه
    • بی نام EU ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      8 11
      تبریز 10 دقیقه نصف شهر طی میکردی؟ دادش توهم زدی ما اینجا روزی 2 ساعت تو ترافیک عمرمون هدر میره
    • بی نام A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      9 8
      عجب آیدا خانم شما که تو تبریز اینقدر زرنگ میشین خب برین تو تبریز کار کنید
    • ایدا IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      12 5
      دقیقا میدونستم این حرفها در واکنش به نوشته من زده خواهد شد. بسیار باعث تاسفه! این تفاوت شرایط بین شهرستانها و تهران قابل انکار نیست که باید با تفاوت ساعت کار یا به هر نحو ممکن در نظر گرفته بشه. تازه یادم رفت بگم که بار کاری کارمندان در شهرستان نصف تهرانه بدلیل کم بودن جمعیت وارباب رجوع
  • اید IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    12 2
    این رو هم در نظر بگیرید که 44 ساعت جزو بالاترین میزان ساعت کار در دنیاست و اغلب کشورهای پیشرفته ساعت کاریشون کمتر از اینهاست. یعنی اینکه باید بهره وری رو بالا برد نه ساعت کاری رو
  • جلال A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    6 4
    کاهش و افزایش ساعت کارمندان دولت هیچ تاثیری بر افزایش کارایی آن ها نداره.قبلا مثلا از 40 ساعت ، ساعت کاری 30 ساعتش غیر مفید بود الان میشه مثلا از 50 ساعت 40 ساعتش غیر مفید.تنها کار افزایش نظارت بر کارمندای رسمی دولت هستش کسایی که اکثرا از قدیم استخدام شدند و اکثر کارهارو میریزند رو دوش نیروهای پیمانی و...بر کار خود من به شخصه 5 نفر نیروی رسمی نظارت دارن.در حالی که من بیچاره باید یک اکیپه 10 نفر رو نظارت کنم آخر سر حقوق آنها سر وقت به حسابشونه و واسه ما چی بشه نصفشو ماه بعدش بدن تا صداتم در بیاد میبینی همه اونها یا فامیل نزدیک مدیر عامل شرکتن یا از دوستان نزدیک.بعدم میگردن 5 نفری یه ایراد بنی اسرائیلی پیدا می کنن میزنن تو سر آدم و جریمه می کنن
  • پدارم A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    5 6
    من تو یه شرکت خصوصی کار میکنم. ما چه گناهی کردیم که هفته ای 44 ساعت باید کار کنیم. چند ماه پیش یه فردی اومد تو شرکت ما مهندس بود و بدنساز از اینا که راه میرن میگه این منم و این بدنم این عضلات گردنم. فقط دنبال پیچوندن بود و استراحت کردن. بعد یک ماه هم از شرکت رفت چون یه اشنا داشت تو یه ادارات دولتی و سفارش رو کرد رفت اونجا! خودش میگه کارت میزنیم و بعدش هرجا بخوایم بریم میرم. حتی بیرون اداره!از صبح تا ظهر یه جوری سر میکنیم که بعد هم بریم خونه! فقط پول مفت میگیرن. کار ما جوریه که با اداره استاندارد سرو کار داریم. تا ساعت 9 که نمیان. 9 هم میان تا 2! اینجا کارگر داریم دوتا کمربند میبنده چون کمر درد داره و خرج یه خونه رو میده! اینایی که تو ادارات دولتین اگه کار مردم رو راه نندازن فردای قیامت باید
  • حمید IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    12 5
    هر وقت اومدم تو سایت در مورد یه چیزی نظر سنجی گذاشته بودن دیدم همه تنگ نظرند. وقتی میگند حقوق معلم هارو چند روز دیر دادند یه عده میکند پس ما چی که 3 ماه نگرفتیم اعتراض نداره. به جای اینکه بگید چرا دیر دادند کاش حقوق معلم ما به موقع بدند ما هم همینطور. خوشحالی داره ساعت کار کارمندا زیاد بشه؟ با حقوق 650 با سابقه 13 سال به نظرتون ما داریم خوش میگذرونیم؟ به جای اینکه همه به فکر هم باشیم خوشحال شدید؟ شما که بازاری هستید وقتی جنس گرون میشه میکشید 2 برابر رو جنساتون. درسته شاید از 9 صبح برید تا 9 شب ولی خیلی از کاسب ها کمتر از 2 یا 3 میلیون در نمیارند. حالا بعضی از شغل های آزاد یا کاسب ها خیلی کمتر درآمد دارند خوب همه کارمند ها هم وضع مالیشون خوب نیست درست مث یه عده شما . از دور خیلی چیزا خوبه
    • بی نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
      0 0
      گل کفتی داداش حرف حساب جواب نداره
  • علی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    6 1
    به نظر من کاهش ساعات کار ممکنه منجر به افزایش بازدهی و کارایی کارمندان بشه، به عناون مثال تعطیلی مدارس در 5شنبه ها یکی از محدود تصمیمات دولت محمود احمدی نژاد بود
  • بی نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    7 17
    باید با فانوس دنبال احمدی نژاد بگردیم
  • بی نام A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    13 3
    من که کارمند نیستم اما به نظرم با ترافیک سنگین تهران یه کارمند حداقل دو ساعت باید در رفت و آمد باشه که در مجموع ساعت کاری 11 ساعت میشه پس کی به کارای دیگه برسه؟
    • بی نام IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      3 4
      یعنی کارمندا باید برای ترافیک هم حقوق بگیرن؟
  • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    14 3
    من کارمند دولتم با مدرک فوق لیسانس مهندسی از دانشگاه تهران. 12 سال هم سابقه کار دارم. فکر می کنید دریافتی من چقدر است؟ بعد از اینهمه سال که عمرم تلف شده قراردادی هستم با 800 هزارتومان در ماه. فکر می کنم دو ساعت کار کردن در روز هم برای این حقوق زیاده. اضافه کردن ساعات کاری شاید اصلا اهمیتی نداشته باشد چون من شخصا 10 سال تا ساعت 4 کار کردم و الان فقط دوساله که تا ساعت 14:30 میریم اداره. من حاضرم تا ساعت 18 اداره باشم و راندمان کاریم هم بکنم 5 ساعت در روز ولی حقوق بخش خصوصی رو بگیرم و تامین باشم.
  • بهنام A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    17 2
    با سلام من کارمند دولتم. خیلی از دوستان از دید خودشون،یک طرفه و بدون اطلاعات نظر میدند خوبه که حرف ما رو هم بشنوید. من کارمند دادگستری هستم اصلا نیرو نداریم بی نهایت کارمون زیاده خداوکیلی کار3-4 نفر رو تنهایی انجام میدیم حتی وقت نمیکنیم یک لیوان چایی بخوریم.بی نهایت هم ارباب رجوع داریم با کمترین حقوق(700). روزی3-4 ساعت اضافه کاری هستیم تا کارها کمتر بشه.هیچوقت کار صفر نمیشه.بخدا اضافه کار هم به ما نمیدند. دوستان همه ادارات و همه کارمندا رو هم مثل هم نبینند.تو مجتمع ما خیلیا دارند استعفا میدند خودمم استعفا دادم و همین روزاست که برم. اون دوستی که میگن اگه نمیتونند استعفا بدن تا نیروهای تازه بیان بسم اله.بفرمان. اگه خوب بود که خودمون میموندیم.کی دوست داره کارشو از دست بده؟
    • ناشناس IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      2 0
      ما کارکنان دادگستری نمی دانیم مرغیم یاشتر،اون موقع که ساعت کاری دولت کم کرد ،مسئولین قوه قضائیه گفتن مابه دولت کاری نداریم،بنابراین ساعت کاری ماهمان 7.30تا15.30ماند.حالا که دولت ساعت کاری روزیادکرد به مامی گن ساعت 7.30تا16.15 .چرافقط معایب دولت به مامی رسه ولی مزایاش خیر.!
  • فرید IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    24 1
    بهتر است بجای کمیت (ساعت کاری)، کیفیت (بهره وری) کار را بالا ببریم.
  • زهره IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    5 4
    بازگشت ساعت کار به شرط آنکه برای کارمندان به معنای واقعی کار تعریف شود، بسیار خوب و مثبت است. من خودم در بخشی کار می کنم که حجم کارم بالاست و ارباب رجوع هم دارد. به خاطر کار زیادم و راه انداختن کار مردم، اکثرا مجبور بودم تا ساعت 4 یا بیشتر در اداره بمانم. (البته بدون دریافت اضافه کار) ولی برخی دفاتر در ادارات کار ندارند. و این در توان یک کارمند نیست که برای خود کار تعریف کند بلکه نیازمند یک مدیر کارآمد و متخصص و خوش فکرو ایده می باشد. که متاسفانه در 8 سال گذشته چنین مدیرانی را نداشتیم به همین دلیل کاری هم تعریف نمی شد. برخی کارمندان از بیکاری رنج می برند و قطعا اگر کار برایشان تعریف شود بسیار استقبال کرده و با جان و دل کار می کنند. بیکاری بیشتر انسان را خسته می کند تا کار.
  • بی نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    4 5
    چرا ما همش دنبال راه کارهای عجیب و غریب هستیم. کجای دنیا برای حل مشکل ترافیک ساعت کار را تقلیل میدهند؟ سالهاست دورکاری در دنیا بهترین راه حل بوده پس با استفاده از یک مشاور خارجی خوب ما هم باید دورکاری را به شکل صحیح پیاده کنیم.
  • بی نام IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    12 0
    با ساعت کار مشکلی نداریم ولی متاسفانه در این 8 سال حقوق ما کارمندان با تورم افزایش نیافته و اصولا قشر حقوق بگیر که کارمندان یکی از آنها هستند بیشترین ضررها را در این 8 سال از تورم کرده اند. سالی نهایتا 10 یا 20 هزار تومان افزایش حقوق (برای پرسنل قراردادی بدبخت که نصف یک نیروی رسمی یا پیمانی حقوق می گیرند با کار بیشتر) در مقابل تورمی که خودتون مستحضرید و افزایش قیمت اجناس و کالاهای اساسی و ضروری و افزایش اجاره خانه و کرایه های حمل و نقل و ... که متاسفانه در این 8 سال در طی یکسال چندین و چند بار افزایش پیدا می کردند درحالیکه حقوق ما یکبار آن هم رقمی بسیار پایین افزایش می یافت. ای کاش به مسئله حقوق کارمندان و مزایایی که 8 سال قبل داشتند و در این سالها حذف شد؛ نیز توجه شود.
  • کارمند IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    12 2
    با سلام دوستان عزیز که حامی پیشرفت هستند احتمالا خودشان کاردولتی ندارند من 18 ساله که کارمند دولت هستم اگر کارمندی وجدان کاری نداشته باشه ساعت کاری براش فرقی نمی کنه عملا از فردا خواب در نمازخانه ها و اتاقهای خلوت و یا دوره دسته جمعی داخل اتاقها شروع میشه همون موقع هم که تا 14 بود اگه کار داشتم تا 10 شب هم تو اداره بودم فقط باعث شدند بچه های طفلکی آواره منزل این و اون بشن تا وقتیکه کارمندان بدون گزینش و با پارتی بازی استخدام بشوند همین آش و همین کاشه ساعت کاری هم فقط اتلاف انرژی است
  • جویای کار دولتی IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    9 11
    کارمندان دولت لوس بار اومدن.بایدبیان چندماهی شرکتهای خصوصی کارکنن تاقدرشغلشون رو بدونن.وقتی سربرج500حقوق گرفتی بابت9ساعت کارو3ساعت مسیر رفت وبرگشت (آخه سرویس نداریم که!!) هرروزم استرس خفت کرد که مبادا بندازنت بیرون وبیکارشی میفهمی ارزش کار دولتی رو.من حاضرم 12 ساعت روزانه کارمند دولت باشم باهمون دریافتی کارمندای دیگه دولت.کسی خواست مردونه جامون رو عوض میکنم.مرد میخوام جامون رو عوض کنیم.کاش دولت نظارت کنه نحوه قانون شکنی شرکتهای خصوصی رو تا این ظلم و فساد تموم شه
  • بی نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    10 14
    نقل است كه يك نفر حواس‌پرت داشته با بچه اش بازي مي كرده، آن را مي اندازد هوا، يادش مي گيره بچه را بگيره، بچه بيچاره مي افته زمين و سقط مي شه! حالا شده حكايت دولت احمدي نژاد. به دليل آلودگي هوا ساعات كار را كاهش داده بود. بعد يادشان رفته بود كه آنرا برگردانند به حالت اولش! من و شما هم كه خوشمان آمده بود، صدايش را در نياورده بوديم.
    • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      8 1
      حالا خدا رو شكر كه آلودگي هوا حذف شد و ما در يك هواي تميز و عاري از راديكالهاي آزاد ، ازن، مونو اكسيد كربن، آزبست و ... داريم راحت نفس مي كشيم.
  • محمد IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    12 1
    تو این مملکت بیشترین ظلم به کارمند میشه این همه دلال و پول مفت خور و مشاغل کاذبو مدیران بی کفایتو فقر فرهنگیو........................اصلا مانع پیشرفت نبوده دوستان مشکل ساعت کاری کارمنده
  • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    8 3
    موافق افزایش ساعت کار هستم اما این طرح از اون ور بوم افتادن !! به خاطر در نظر نگرفتن ساعات همزمانی تعطیلی نهادهای دولتی و خصوصی و مراکز آموزشی در عصر و تاثیرش در آلودگی هوا - در نظر نگرفتن اینکه بچه باید پدر مادر باید برسونه محل کار بعد بره مهد کودک یا دبستان! در نظر نگرفتن بد بخت های بانکی که حالا باید 5 از خونه برن بیرون چون طبعا ساعت کاریشون میشه 7 و کارمندای بانک باید 6.30 در محل کار حاضر باشن.. در نظر نگرفتن ساعت کار مشاغل صنعتی اطراف تهران که اون هم احتمالا میشه 7 و کارکنان و کارگران دیگه باید 4 صبح به مقصد مورد نظر از خانه خارج بشن !!
  • عليرضا IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    9 4
    تصميمات در لحظه همه برنامه ها را به مي ريزد به طور مثال من و همسرم بر مبناي ساعت كاري گذشته مدرسه اي را براي فرزندمان انتخاب كرديم كه همخوان با ساعت كاري ما باشد حالا يك روز مانده به شروع سال تحصيلي بايد براي اين 2 ساعت اضافي چه فكري بكنيم؟؟!!!
  • بي نام A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    4 2
    دوستان عزيز دقت كنيد اگر مي گويند كه تغيير ساعات كاري در دولت قبل تاثيري بر آلودگي هوا نداشته و آلودگي ها بيشتر هم شده شايد به دليل اين باشه كه كيفيت بنزين هاي مصرفي بسيار پايين بوده و باعث شده كه همزمان آلودگي ها در چند شهر بزرگ كشور ايجاد شود. من به عنوان يك كارمند نظرم اينه كه اتفاقا تنها طرح موفق در دولت دهم همين طرح بوده چرا كه شما فكر كنيد اگر قرار باشه همه كارمندان در يك ساعت تعطيل بشن چه ترافيك وحشتناكي برامون ايجاد خواهد شد و ...
  • عطا IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    4 6
    شما هیچ امکانات رفاهی به تهران ندهید و عوارض در شهر تهران را زیاد کنید اکثر ساکنین تهران میروند شهرهای خودشان تهران خلوت و نه ترافیک دارد نه دردسر برای دولت
    • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
      1 0
      شما فقط صورت مسئله را پاک کرده اید
  • بی نام IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    6 0
    راه حل استفاده از تکنولوژی و خارج کردن تمرکز محل کار از یک محل خاص به جاهای چندگانه ست آنگاه ساعات کار مفید بیشتر میشود. الان در تهران صبح کارمند با حداقل یکساعت در مسیر رسیدن به محل کار بودن و ترافیک شدید و استرس دیر رسیدن وهمه آلودگیهای هوا و صدا سر کار حاضر میشود که این هم خستگی بدنی و هم خستگی عصبی آنها را بهمراه دارد.من خودم شخصا اگر بخواهم با آرامش و اطمینان سرکارم حاضر شوم از شرق تهران تا مرکز شهر (خیابان ولی عصر عج کمتر از 10 کیلومتر) و با استفاده از وسائل نقلیه عمومی حتما باید ساعت 6 صبح از منزل خارج شوم تا با همه تاخیرها بتوانم سر ساعت 8 در محل کار باشم. اایا در شهرهای دیگر هم چنین وضعی وجود دارد؟ پس در واقع کارمند تهران روزی 12 ساعت از روز را باید صرف کار کند آنهم با آلودگیها.
  • فريد IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    23 1
    حقوق كارمندي من با مدرك دكتري و 10 سال سابقه 1250000 است، 176 ساعت كار در ماه معادل هر ساعت 7000 تومان مي شود، با اين ظلم آشكار چگونه انتظار افزايش بهره وري وجود دارد؟
  • سعيد IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    15 9
    به نظر من ساعات قبلي بسيار عالي بود.اين مصوبه دولت تدبير و اميد اشتباه بود.و اميدوارم به حا لت قبلي بركردد.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    3 5
    با سلام به نظر بنده آن عده از کارمندان دولت که بسیار نگران بالارفتن مصرف انژی هستند و البته در کنار بالا رفتن ساعت کار (آن هم بالا نرفته به ساعت استاندارد رسیده است ) عدم راندمان کاری را می بینند به این معنا نیست کا تعداد کارمندان دولت از حد نیاز بالاتر است ؟
  • علیرضا IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    3 16
    یه عده میان اینجا خودشونو جای افراد غیر کارمند جا میزنن و میگن با این افزایش ساعت کاری موافق نیستن و ترافیک میشه و فلان میشه و بمان میشه شرط میبندم کارمند دولت هستن. من حاضرم روزی 5 ساعت تو ترافیک گیر کنم ولی این کارمندای بربری به دست روزا ساعت 2 ظهر نرن خونه هاشون و من فوق لیسانس تو یه شرکت خصوصی تا ساعت 6 کار کنم. مرسی به آقای اسحاق جهانگیری با این تصمیم عاقلانه و بجا. عدالت حکم میکنه که ساعات کاری یکسان باشه هرچند بازهم هم عدالت کامل برقرار نشده چون کارمندای دولت اصلا کار نمیکنن. شاید خندتون بگیره ولی اینقدر تو تشخیص کارمندای دولت از روی قیافشون خبره شدم که از 200 متذی میتونم بفهمم یکی کارمند دولته یا نه. واقعاً تو این 8 سال هرچی بی سواده رفته شده کارمند دولت.
    • کارمند دولت A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      16 1
      این مملکت درست بشو نیست تا موقعی که امثالی مانند شما ازروی حب و بغض نظر می دهند الان نصف سال گذشته اما نوز سیاستهای کلان وزارتخانه من در حوزه ای که من کار می کنم معلوم نیست . این یعنی من کارمند بربری خور بیکارم؟ من هم فوق لیسانسم از دانشگاه تهران اتفاقا پست هم دارم اتفاقا از کار کردن لذت هم میبرم اما وقتی کاری نیست چه کنم؟ کم بغض داشته باشید اینکارتان تنها باعث تفرقه می شود.
    • برات متأسفم علیرضا A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
      6 1
      آقای علیرضا نمیدانم شما از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شدین و چی خوندین. اما من مدرک دکترا از دانشگاه تهران دارم و کارمند دولتم. در محل خدمت من اکثر همکارانم تحصیلات عالی از دانشگاههای معتبر دارند و اتفاقا افراد باهوشی هستند. برای شما هم آرزو میکنم صلاحیت کارمندی پیدا کنید و لااقل از پس آزمون استخدام برآیید تا نان بربری در دست به خانه بروید!
  • حسین A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    19 1
    امثال من بدبخت بر اثر اجاره های سرسام اور به حاشیه های تهران اجاره نشین شده ایم حال بجای اینکه این دولت به فکرمان باشه باید ساعت 4 صبح راه بیفتیم تا 7/30 سر کار باشیم از اونطرف هم تو زمستون هوای تاریک میرسیم خونه .فقط باید گفت دستت درد نکنه دولت تدبیر و امید!
    • علی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      8 1
      حسین جون داداش بسپرشون به خدا که چوب خدا صدا نداره
  • معصومه خلیلی A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    15 3
    با سلام - آیا مسئولین فکر خانمهای شاغلی که بچه مدرسه ای و مهدکودکی دارند را می کنند باید چه ساعتی بچه هایشان را در مهد بگذارند که 30/7 صبح در اداره حضور داشته باشد و بچه ای که از صبح تا 30/5 در مهد بماند دیگر مفهوم خانواده را می تواند به درستی درک کند خواهش می کنم مسئولین محترم کمی هم به فکر خانمهای شاغل باشند
  • یوسفی EU ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    5 20
    تازه حقوق این کارمندان حلال شد تا الان حقوقشون حلال نبود زیرا حقوق 8ساعت رو میگرفتند و کمتر کار میکردند ممنون از دولت تدبیر یه عاقل پیدا شد خدا رو شکر..
    • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      8 2
      کارمندان همانقدر که این نابسامانی مدیریت ها و مدیران نا کارآمد و بی تخصص و ... ادارات را در طول روز تحمل می کنند و بی عدالتی ها را در سطح ادارات می بینند حقوقشان حلالتر از حقوق شماست که به جای خدا حکم می دهی . در مملکت ما برنامه ریزی دولت فقط برای کارمندان است چون زورش به بقیه نمی رسد . چون هیچ وقت کار کارشناسی نمی کنند لذا فقط کارمندان دولت چون مجبور هستند اطاعت می کنند این دیگر برای کارمند ان عادی شده .
  • جلالي IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    13 1
    بابا لااقل يك فكري به حال خانمهاي متاهل بكنيد.خوب اينطوري كه بايد تو تاريكي از خونه خارج بشيم تا 7/5 به اداره هامون برسيم.خوب اگه ميخان تا 4/5 باشه الاقل از 8/5 صبح شروع بشه.بچهارو چطوري برسونيم مهدكودك يا مدرسه؟!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    13 1
    آيا در موقع تصميصم گيري به ساعت رفت و برگشت کارمندان نيز که حداقل 2ساعت است توجه کرده اند؟ 11 ساعت بيرون از خانه بودن (با عوارض آلودگي هوا+ترافيک) انرژي براي کانون خانواده باقي مي گذاره؟آيا به بچه هاي کارمندان فکرکرده اند که چطور در خانه صبح زود تنها بمانند تا با سرويس به مدرسه بروند؟اين تصميم بنظر مي رسداگر چه با قوانين هماهنگ است اما براساس کار کارشناسي نبوده حداقل در اين برهه زماني بالا بردن ساعت کار باعث بالا بردن بهره وري که نمي شه هيچ بلکه هزينه هاي زيادي را متوجه دولت مي کند.
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    18 1
    بهتر بود از کشورهای موفق مثل آلمان الگو برداری میشد چون اولویت کشورهای پیشرفته در درجه اول کیفیت بعد کمیت. کلا بازدهی کار تو ایران خیلی کمه و با این کار هم درست نمیشه.
  • علی IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    11 2
    اگه تمام کارمندان ازدرخونه به نیت درست کارکردن وکارهای ملت وطبق قانون وبی ریا انجام دادن بیان به سمت اداره 6ساعت هم کفایت میکنه 5شنبه ها هم تعطیل باشه شاید هم افسردگی خودشون ازبین بره وهم وقت بیشتری برای خانواده وتربیت فرزندانشون بزارن.البته خوبه فرقی بین تهران نشینها وشهرستانیها نباشه
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    2 16
    کار خوبی کردن چون درطرح قبلی به شهرستانیها اجحاف می شد.
  • حميد EU ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    9 2
    مطمئنا مشكل اصلي كمبود بهره وريه نه كمبود ساعات كار ؛ دوستاني كه ميگن ساعات كاري ادارات كمه بيشتر به لحاظ شخصي مسئله رو بررسي ميكنن و قطعا اضافه شدن 2 ساعت به كار باعث ميشه عين اين دو ساعت به نماز و يا غذا صرف ميشه . اضافه شدن سرويس ها در ساعت 16 به خيابانهاي پايتخت هم منجر به ترافيك شديد خواهد شد .لزوما هر طرحي كه دولت قبلي داده به صرف احمدي نژاد بودنش بد نيس كمي مسائل رو عميق تر بررسي كنيم و ببينم چه راهكارهايي براي بهره وري وجود داره
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    10 2
    من با افزايش ساعت كار موافقم درصورتي كه كاري براي انجام باشد ولي براي ما كه در يكي از بدهكارترين وزارتخانه ها مشغول به كار هستيم (دستاورد دولت احمدي نژاد) و چند سالي است كه همه پروژه ها و طرح ها راكد مانده افزايش ساعت كار فايده اي ندارد.
  • كارمند درمانده A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    18 2
    آقاي رييس جمهور آيا به دنبال افزايش ساعت كار، ميزان حقوق و ساعات مرخصي هم به تناسب آن افزايش خواهد يافت؟
    • علیرضا IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      3 21
      عزیزم ساعت کاری اضافه نشده. برگشته به حالت قبلش. شما واقعاً راضی بودی پول حروم بخوری؟ راضی بودی 6 ساعت کار کنی ولی پول 8 ساعت کار بگیری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • تینا IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    9 4
    سلام ، من یه کارمند دولتم به نظر من انگیزه خودم به شخصه اون موقع بیشتر بود .ولی مادرایی که بچه مهد دارن و مدرسه ای اونا چی میشن .شعار ندید نرن حالم بهم میخوره هر کی هم میگه دلش میسوزه که تنهایی داره بار زندگی رو میکشه .اما شعار خانواده و افزایش جمعیت و هزارتا چیزای قشنگ دیگه رو بهتره فراموش کنیم .آمار طلاق عاطفی و جدایی توی کشور کم نیست .کشورای دیگه ثانیه براشون مهمه برای ما باید 2 ساعت هم اتفاق خاصی نمی افته .
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    12 1
    شهرستانیها تو ترافیک های یکساعته نمیمونن تا به خونشون برسن میدونید مهدکودکا برای این افزایش ساعت چقدر هزینه رو افزایش دادند تو رو خدا به خانمهای کارمند بچه داررحم کنید با این افزایش قیمت های اجاره خانه وهزینه های دیگر نمیشه خانمها کار نکنند
  • كارمند خانم A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    15 2
    كاش يك فكري به حال ما خانمهاي بچه دار مي‌كردن اكثر ما خانمها از اطراف تهران سركار مي‌ائيم و با مسيرهاي طولاني الآن با اين اضافه شدن ساعت كار حاج و واج مونديم كه چطور هم به بچه برسيم هم از سر اجبار به اداره بياييم اگر وضع مالي همه خانمها خوب بود هيچكس دوست نداشت بچه ‌اش را رها كند و 8 ساعت و با احتساب مسير 11 ساعت بچه‌اش را نبيند . خدا به داد ما برسد كه چگونه بايد با اين اوضاع بچه تربيت كنيم و تحويل اين جامعه بدهيم. تو رو خدا يك فكري به حال ما خانمهاي بچه‌دار بكنين!!!!!!!!!!!!!
  • خانم IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    12 2
    آخه من كه بايد 7.20 دقيقه بچه ام رو بذارم مدرسه، چطور مي‌تونم 7/5 سر كارم حاضر باشم؟ بعدشم تمام دلخوشي بچه ي من اين بود كه مادرش 3 يا 4 ساعت بعد از تعطيلي مدرسه ش مي‌تونه كنارش باشه حالا با اين وضعيت من بايد 6 برسم و ديگه كي مي‌تونم هم به وضع درس و مشق رسيدگي كنم و هم امور خونه و هزار تا برنامه اي كه براي هر كسي تو زندگي وجود داره كاش لااقل براي خانم هاي شاغل استثنايي قائل مي‌شدند.
  • محمد A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    4 14
    خيلي هم كار خوبيه كشور الان نياز به كار زياد و همگاني داره .
  • علیرضا IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    20 2
    این تصمیم واقع گرایانه نیست و کاملا سطحی بنظر می رسد. به همین دلیل در عمل با مشکل مواجه خواهد شد.
  • صمدیان IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    13 1
    خیلی جالبه کلیه مصوبات هیت دولت برای اجرا و ابلاغ ماهها و ... طول میکشد وقتی اعتراض میکنیم میگویند هنوز ابلاغ نیومده اما تغییر ساعات ادارت چهاشنبه تصویب و سریع ابلاغ شده بدون در نظر گرفتن کارمندانی که حدود سه سال با این ساعات کاری برنامه هایشان از جمله شغل دوم ودانشجویان کارمند که انتخاب واحد هایشان را با ساعت قبلی و دهها مشکل دیگر و همچنین ترافیکک سنگین با توجه به تداخل اداره جات و بخشهای خصوصی ...وای کاش جایی بو برای اعتراض..و ای کاش مدتی مهلت میدادند تا کارمندان با ساعات جدید برنامه هایشان را تنظیم کنند و ای کاش ترافیک و مشکلات موجود در تهران مانند شهرستانها بود وای کاش . ...
  • اسماعیل IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    23 1
    درکشوری که کارمفید 45 دقیقه درروز اعلام شده طرح افزایش وکاهش ساعت کاری بنظر بی معنی است
  • سارا IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    16 2
    این طرح اصلا موفقیت آمیز نیست. مخصوصا برای زنان کارمند که باعث می شه کانون خانواده از هم بپاشه.دیگه نمی تونیم به شوهر و بچه برسیم. اصلا دیگه نمی تونیم بچه د ار بشیم. لطفا دیگه حرفی از افزایش جمعیت نزنید
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    13 1
    به عنوان يك انسان مسن سردو گرم چشيده همه مطالب اخير ونظرات وپرخاشگريها را كه ميخوانم افسوس براي فرهنگ و اتحاد مردم ميخورم و اينكه چقدر زمينه براي به هم پريدن و كم بيني و عقده در بين مردم بوجود آمده . متاسفم! قديما اينطوري نبوديم مردم درد ما درد همه بود چرا همه به كارهم كار دارند و نظرات جانبدارانه ميدن . كارمند به كارگر . كارگر به شغل آزاد . خصوصي به دولتي و...
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    13 0
    باید فکری به فکر بهره وری کرد. این نوع تغییرات فقط شکلی است، درمان درد نیست و در شهری با زیرساختهای فعلی تهران (3 ساعت ترافیک در روز) زندگی مردم را دشوارتر می کند.
  • ... كارمند دولت IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    13 2
    واقعاً اين تصميم اشتباه بوده، چه كسي كه كار دولتي ميكنه، چه كسي كه در بخش خصوصي هست همه دنبال يه لقمه نون هستيم. من به خانم هستم، با اين همه گروني و تورم و خرج و مخارج اگر كار نكنم و كمك شوهرم نباشم زندگيمون نميگذره. يه بچه كوچولو دارم كه مهد ميره. اگر قرار باشه ساعت 7:30 صبح اداره باشم واقعاً نميدونم كه بايد چكار كنم، اصلاً مهدكودك ها اونقدر زود باز نيستند كه بچه ها رو تحويل بگيرند. تازه بابت بيشتر موندن در مهد (بعداز ظهرها) بايد يه پول اضافي هم بدم. قراردادي هم هستم، با اين حقوق كمي كه ميگيرم بايد پول بيشتر هم به مهد بدم. راه خونه ام هم تا اداره ام خيلي زياده و در اوج ساعت ترافيك بايد برم خانه و در نتيجه اگر تا الان يكساعته ميرسيدم حالا بايد دوساعت توي راه باشم تا برسم خانه!
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    18 2
    تازه وقتي ميرسم خونه با كلي خستگي بايد تا شب به خانه و بچه ام برسم و غذا درست كنم و ... اينكه بعضي ها نوشته اند كه (خب كار نكنيد و جا را براي بقيه باز كنيد) اگر وضع مالي مان خوب بود كه از خدامون بود نريم سركار... ولي مجبوريم براي اينكه زندگيمون بگذره كار كنيم. من از مسئولين خواهش مي كنم يه فكري براي خانم هاي كارمندي كه بچه كوچيك مهدكودكي و مدرسه اي دارند بكنند. اينجوري خيلي سخته و من خودم قطعاً مجبورم از فردا هرروز با تأخير سركار حاضر بشم كه اين محل كار صددرصد واسم مشكلات بعدي رو ايجاد ميكنه... خدا به داد برسه...
  • فریبرزی A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    23 2
    دولت تدبیر وامید یک رای ازمن گرفتید وما را ناامید کردید من چطورمی توانم بچه 7ساله خودم راتنها خانه گذاشته وخودم ساعت 5/30دقیقه ازخانه بزنم بیرون آیا اقای روحانی وآقای نوبخت فکری به حال خانمها کردند شما بااین کارتون واقعا مارو ازخودتان ناامید کردید ای خدا کمک کن بچه من چه جوری خودش تنها بره مدرسه اگر اتفاقی در مسیر راه بیافتدآیا آقای روحانی جوابگو است ؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    9 1
    آخه بی انصافا من یک کارمندم که باید بچه ام رو در روز 9 ساعت مهدکودک بذارم آخه اون بچه نیاز داره والدینش کنارش باشن، باشه حالا که ساعت کار رو زیاد کردید پدر رو که شبی یک یا دو ساعت می بینی مادر رو هم که این اتفاق براش افتاده خوب یه دفعه بگید می خواید خانواده رو از هم بپاشونید راحت
  • مقصود A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    6 0
    سال89 سرویس ایاب وذهاب،سلف سرویس واضافه کار ماهانه تاسقف120ساعت در مقابل کار تا ساعت4 وجود داشت درحالیکه با مصوبه جدید ساعت کار ادارات به حالت قبلی بازمیگردد اما هیچ خبری از خدمات مذکورنیست.
  • کارمند A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    7 2
    یکی شدن شروع کلاسهای دانشگاهها با تغیرساعت رسمی و برگشت ساعت کاری به قبل به کارشناسی بیشتری نیاز داشت . کجایی محمود.........
    • كارمند IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      9 2
      چرا اينقدر به كارمندهاي بدبخت گير مي دهند . بجاي آن اين همه تورم و گروني را درست كنند . خانم هاي كارمندي كه بچه 2 ساله تا بچه دبستاني دارند چكار كنند . موضوع تنبلي نيست .... آقاي روحاني درك كن .
  • متاهل IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    8 1
    خواهش میکنم فکری به حال خانم های شاغل کنید.من حدود 15 سال سابقه دارم نه می توانم زحمات سال ها تحصیل و کاری را رهاکنم نه می توانم دختر بچه ام را در خانه تنها بگذارم.
  • بابک IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    2 7
    دوستان عزیز. دقت کنید که مصوبه قبلی مبنای قانونی و منطقی نداشته است و این تغییر در واقع برگرداندن وضعیت نا ناعادلانه به وضعیت قانونی است.
  • شهروند قانون مدار IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    6 0
    بهترین راه این است که مجلس نسبت به قانون 44 ساعت در هفته با در نظر گرفتن تمام جوانب از قبیل بهره وری ف هزینه برق و...وترافیک ،سلامت روانی خانواده ها وخصوصا تاثیر آن روی کارمندان زن بررسی کارشناسی ونظرسنجی کند ودر یان قانون تجدید نظر کند . من شنیده ام در کشوری مثل فرانسه ساعت کار 36 ساعت در هفته است .در حال حاضر اکثر کارکنان ادارات دولتی ساعات زیادی را به بطالت می گذرانند که خودشان در این قضیه بی تقصیرند .مشکل از نظام فلج وسنگین دولتی است و با افزایش ساعت کار مشکلی که حل نمی شود هیچ بلکه مشکلات دیگری اضافه می شود .
  • كارمند مؤنث A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    10 1
    واقعا كار مفيد ادارات بيشتر از ساعت 14 نمي باشد براي خانم ها برگشت در ساعت 16:15 برابر ساعت 18 الي 19 رسيدن به خانه است شما بگيد با خستگي جسمي آيا تربيت فرزندان و رسيدن به همسر به نحو احسن انجام مي شود؟ اميدوارم مسئولين محترم رسيدگي بفرمايند حداقل ساعات كاري براي خانم ها كاهش يابد . متشكرم
  • زینب A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    6 2
    آخه شمائی که بی نام خودت را معرفی میکنی نمی فهمی که اضافه کردن ساعت کار درسته قانونه ولی باید حقوق ها نیز براساس تورم بی رویه مملکت تناسب داشته باشه . شما فرد بی سوادی هستی وفکر کنم از این چیزها سردر نمی آوری .
  • ناشناس EU ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    9 1
    با سلام کارمند 21 سال خدمت هستم دختری 5 ساله معلول دارم اداره که تعطیل می شد تازه شروع شیفت دوم کاری من بود و دخترم را برای توانبخشی می بردم تا 9 شب واقعا موندم بعد از این چکار باید بکنم چرا مسئولین اینقدر نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت هستند چرا بدون کار کارشناسی طرح می دهند و تصمیم می گیرندخدا وکیلی مردم تحت فشارن ، همینه که سن سکته در کشور اومده پایین ، آقای روحانی شما را به خدا عاقلانه رفتار کنید .
  • کارمند مستاجر واميدوار به دولت تدبير و اميد A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    6 1
    با افزايش ساعت کاري کارمندان دولت مخالفم.اگر قانون نظام هماهنگ تطابق حقوق کشوري در همه سازمانها قابل اجراست در نظام آموزش وپرورش هم اجرا شود چون آنها مرخصي هاي بيش از حد استفاده مي نمايند يعني در سال تقريبا 5 ماه مرخصي دارند.
  • کارمند زن /مادر خانواده/همسر A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    6 2
    با سلام رييس جمهور محترم 1) لطفا طبق قانون همانگ نظام پرداخت کشوري که حقوق همه کارکنان يکي و همسان است از جمله معلمان که حقوق و مزاياي کارمندان را دريافت مي نمايند اما ساعت کاري آنها 7:30 لغايت 12 است هم افزايش مي يابد تا 16:15 تا همه درسها و تکاليف کودکان را کنترل نمايند تا در خانه کاري از تکاليف مدرسه و رسيدگي به تحصيل دانش آموزان وجود نداشته باشند ضمنا تا مادر کارمند از اداره به خانه برسد ساعت 17 نگراني براي بچه نداشته باشد يعني همزمان به منزل برسند 2- براي رسيدن به سر کار مي بايست 5:30 از خواب بيدار شد تا بچه ها را آماده کرد و صبحانه داد تا 6:30 از خانه خارج تا 7:30 به سر کار رسيد در حالي که بچه ها ساعت 7:15 از خانه خارج شوند و ساعت 12:30 برمي گردند پس نقش مادران در اين وسط چه ميشود
  • کارمند IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    6 1
    به نظر من کار بسیار اشتباه و غیر کارشناسی شده آخه تو این ادارات همینطوریش کاری نبود واسه انجام دادن تازه هزینه های برق و آب و غیره هم روش میاد در ضمن مگه چقدر حقوق و مزایا میدن که ارزش این همه ساعت داشته باشه حالم از کارمند بودن خودم بهم می خوره حداقل بعدازظهرها بیشتر به کارامون میرسیدم به زندگی به بچه ها با این وضع اقتصادی داغون که هر روز قیمتها افزایش پیدا می کنه فکری به حال این مسائل اقتصادی و معیشتی نمی کنن .
  • کارمند زن A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    10 1
    من که از کرج به تهران مي آيم ساعت چند از خانه خراج شوم تا ساعت 7:30 در سر کار حاضر باشم و ساعت چند به خانه برگردم مجردم اگر متاهل بودم کي به زندگي و همسر و فرزندانم برسم
  • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    10 1
    کلا مشلات مردم با افزایش ساعت کار ادارت اضافه میشود پس اصلا صلاح نیست
  • کارمند تهران A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    6 1
    متوليان و بنيان گذاران قانون آيا يه هويي ترافيک شهر تهران کنترل شد آيا يه هويي هواي تهران تميز شد حتي حوادث غير مترقبه هم خبر مي دند يه هويي با شروع مدارس اين اتفاقات مهم افتاد عقل سليم هم حتي در 2 هفته اول مهر قانون جديد نمي گذارند واي به حال !!!!!!! مگر کارمندان بچه مدرسه اي هستند که ساعت 7:30 توي اداره باشند
  • کارمند زن با دوبچه شلوغ A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    9 2
    آقاي رييس جمهور اين بود دولت تدبير و اميد اين بود رمز کليد باز کردن قفلها
  • پاسخ به آقاي عليرضا A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    7 1
    آيا شما که دم از حلال بودن ساعت کار با 8 ساعت در روز مي زني متاهل هستي بچه داري حقوق اداره کفاف وضعيت شما را مي دهد شرايط تهران ايجاب مي نمايد ساعت کاري کمتري داشته باشد به دودليل کاملا واضح ترافيک شديد و هواي آلوده آيا فکر مي کنيد کيفيت مهم است يا کميت حتي اگر ساعت ادارات مثل مدارس باشد موفق تر خواهد بود چرا به نظام آموزش و پرورش نمي گوييد روزانه 8 ساعت 45 دقيقه براي بچه ها وقت بگذاريد تا مادرها که از سر کار برمي گردند تازه به وضع درس بچه ها برسند لا اقل قنون همه يا هيچ را رعايت کنند حقوق آموزش و پرورش طبق قانون نظام هماهنگ کشوري اما ساعت کار 5 ساعت تابستان 3 ماه تعطيل عيد 15 روز تعطيل يک ماه قبا از عيد 15 روز تعطيل هوا برفي است تعطيل آيا حقوق حلال است اگرکيفيت مهم است نه کميت که هميشه
  • تشکر از زحمات دکتر احمدي نژاد A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    13 2
    آيا همه کارهاي دکتر احمدي نژاد بد بود کجايي دکتر حتي ساعت کار ادارات در هواي کثيف و خيابانهاي پر ترافيک/ کمک به خانم هاي شاغل براي رسيدگي بيشتر به بچه ها
  • كامند IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    16 1
    با افزايش ساعت كاري مخالفم ، از ساعت 2 همه بيكار تو اداره ها نشستن.مي گي نه برو ببين.الكي كامپيوترها روشنه .... ، فن ها همه روشن ، هر كي يه تلفن تو دستشه، چه دولت تدبير و اميدي
  • کارمندج A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    13 0
    با سلام خدمت دوستان در سایر استانها وشهرستانیهای عزیز عرض کنم در استانهای دیگر ساعات کار از 8 صبح تا 14 است تازه هروقت با کارمند کار داری نیستند و پی کار های شخضی خودشون هستن در حالی که در تهران به عنوان حوزه ستادی از صبح تا زمان خروج کار هست وکار به صورت کامل انجام می شود در ضمن در شهرستانها ترافیک ، آلودگی هوا وسایر مسائل وجود نداره ودر تهران برای رسیدن به منزل حداقل بایستی 2 ساعت توی ترافیک بود ولی در شهرستانها فاصله منزل تا محل کار کمه
  • حميد A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    9 0
    با عرض تاسف بايد عرض کنم کارمندان رسمي دولت هفته اي 44 ساعت حقوق نميگرند بلکه ماه به ماه حقوق دريافت ميکندهمانطور که همه ميدانند کارمندان رسمي شش ماه از سال 31 روز حقوق نميگيرند بلکه يک ماه سي روزه حقوق دريافت ميکنند وطبق قانون - بخش دهم ساعت کار کارمندان رسمي دولت-ماهي 176 ساعت بايد کارکنند که البته با اين ابلاغ جديد دولت در مقايرت مي باشد لذا مشخص است دولت از شروع کار جديد اشتباه کرده است واي به حال ملت تا 8 ساللللللللللللللل
  • کارمند زن با بچه ی شیرخوار IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    13 1
    ما ساعت 6:30 باید به بچه مون شیر بدیم و وعده بعدی می شه ساعت 5 بعد از ظهر!!!!!!!!! به این می گن بچه ی شیرخوار!!!! این چه وضعیه . بعد می گن بچه بیارین. واقعا این چه وضعیه!!!! الان مثلا بهره وری زیاد می شه با این کار!! ما که چیزی نمی بینیم. وب گردی و صحبت بیشتر با همکارن و گرفت غذای فست فودی بیشتر شده اما بهره وری؟؟؟ !!! چی بگم
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    11 1
    چرا ما همیشه بین بد و بدتر رو انتخاب می کنیم؟؟؟؟!!!!!! چرا سری به ادارات نمی زنید و ببینید که هر کاری بکنید کیفیت و راندمان کار اداری هیچ تغییری نمی کنه که هیچ بدتر هم می شه!! به خدا از نظر روحی تخریب شدیم، چرا به روان و روحیات ما که می تونم درصدی بالای 60% از بازدهی تو کارو تشکیل می ده رو؛ اهمیت نمی دین!!! این روان رو از وقتی که از در خونهامون میام بیرون شروع می شه تا بعد ساعات کاری به خونهامون برسیم، تشکیل میده!!! خواهش می کنم به تک تکمون ارزش و اهمیت بدین!!
  • كارمند A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    10 1
    به نظر من اين كار نسنجيده و بدون توجه به جوانب آن انجام شده بد نبود كارمند تهران هم آدم حساب مي شد و از او راجع به اين تغيير ساعت و مشكلات آن نظر خواهي مي شد دولت جديد كه نبايد تمام نظرات دولت قبلي را رد كند ميتواند از اقدامات مثبت دولت قبلي هم استفاده كند چون اين كار دولت قبل واقعا براي خانمهاي شاغل مفيد بود و ميتوانستند به بچه و كارهاي خانه و زندگيشان بيشتر برسند.اين كار دولت جديد باعث اختلال در خانواده ها ميشود.
  • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    15 1
    خوب بجای این همه بحث و جدل قانون میزان ساعت کار در طول هفته را اصلاح کرده و مثل کشورهای اروپایی 36 ساعت در هفته اعلام کنند. فکر مدرسه بچه ها که درش زودتر از 7 باز نمیشه را کردید؟ مگر اداره نزدیک مدرسه است. اینجا یک کلان شهر و یا بعبارتی یک کشور کوچک است . از خانه تا محل کار حداقل یک ساعت طول می کشد . با این حساب ساعت مدرسه بچه ها را 6 صبح تا 6 شب کنند با نهار و ... تا ما هم با خیال راحت بگذاریمشون مدرسه و بریم به کارامون برسیم.
  • تقي IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    18 0
    افزايش ساعت كار فقط باعث ترافيك بيشتر وكم شدن بهروري مي شود هزينه هاي دولت هم بيشتر مي شود 2ساعت بيشتر ماندن در اداره مصرف آب وبرق و گاز بيشتر مي شود
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    18 0
    این کار یعنی هدر دادن انرژی آب برق گاز تلفن و .......... و هیچ ارتباطی به بهره وری ندارد همان ساعت دو و نیم منطقی تر بود .
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    18 1
    این کار یعنی از بین رفتن کانون خانواده.دوری از فرزند.سرویس مدارس وپرداخت هزینه های بالا واز همه مهمتر خستگی
  • کارمند قراردادی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    19 1
    من کارمند قرارداد معین هستم (فوق لیسانس از دانشگاه علوم پزشکی تهران)ماهیانه 700هزارتومان حقوق میگیرم(به لطف روسا هزینه ایاب و ذهاب و غذا و اضافه کاری مارا کسر کرده اند.هر روز از کرج میام و بر میگردم به این به اصطلاح نخبگان محترم بفرمایید اگر فرزند خودشون با این وضعیت در ادارات دولتی کار می کرد باز هم این تصمیم غیر منطقی رو میگرفتند. گذشت اون روزهایی که کارمندان اقشار متوسط جامعه محسوب می شدند .برگشتیم دوران برده داری... الان تو این اوضاع گرونی بیشتر همکاران من 2 و 3 شغله هستند.در کشورهای خارجی 8 ساعت کار میکنند بقیه روز را زندگی می کنند چون حقوق مکفی دریافت می کنند ولی انصافا با 600 هزار تومان در ماه میشه از پس فقط اجاره منزل بر اومد هردم از این باغ بری می رسد..............
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    22 1
    افزايش ساعت كاري كارمندان به خصوص خانم هاي كارمند مساوي است با فروپاشي خانواده و از بين رفتن كودكان و بچه هاي كليد به دست منتظرو گرسنه و بيچاره مادري كه 12 ساعت در شهر تهران با آن ترافيك سنگين خسته و كوفته به خانه مي رسد پس كجاست نهاد حمايت از بنيان خانواده .مگر امروز علم پيشرفت نكرده است تا بخشي از كار ها را از طريق رايانه انجام و به محل كار ارسال كنيم .
  • ش A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    16 0
    با سلام ساعت كاري نبايد تغيير مي گردد زيرا تا همان ساعت 30: 2 كارمندان كارهايشان را انجام مي دادند . درحال حاضر با اين وضعيت هم مصرف برق و اينترنت و چيزهاي ديگر را در اداره ها مي بينم و بعد از ساعت كاري ترافيك سنگين را مي بينيم هم درساعات اوليه صبح و هم در بعد از ظهر . با ين تفاسير همه جوره براي كارمندان عزيز افسوس مي خورم.این کار یعنی هدر دادن انرژی آب برق گاز تلفن و .......... و هیچ ارتباطی به بهره وری ندارد همان ساعت دو و نیم منطقی تر بود .
  • كارمند سلطان IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    25 0
    جالبه بعضيها چنان با بغض ميگن خوب شد خوب شد كه انگار جون دشمنشونو گرفتن يا مثلا من كارمند با 650 الي 700 شاهي ميكردم كه اينارو دق ميداده من حاضرم ساعت كارم بشه 6 صبح تا 6 غروب ولي بالا غيرتا حقوقم طوري باشه كه از پس يه زندگي متوسط نه خوب بر بيام عزيزان دل مني كه دارن700 هزار تومان حقوق ميگيرم و 300 تومانش بابت اجاره خانه ميره بنظر شما با 400 تومان بقيه چطور بايد زندگي كنم ؟؟؟؟؟ فقط كافيه تو يه ماه يه دندون خراب خانواده يا خودم رو بخوام درست كنم بايد اون 400 بقيه رم تقديم دكتر كنم حالا اين فقط يك خرج از هزاران خرج زندگي بود .
  • به كجا به اين شتابان A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    23 0
    اقاي رييس جمهور زونكن بخشنامه ها را نگرديد موارد خوب را خوبتر و عالي تر كنيد و موارد ويران را آباد آيا به نظر حضرتعالي افزايش دو ساعت و 45 به ساعت كار كاركنان دولت تدبير و اميد شما را به سر منزل مقصود مي رساند و همه مشكلات حل مي شود مگر كار ادارات كار كارخانه اي است كه با افزايش ساعت كار توليد و راندمان بالا رود از طرفي مي گوييد رهبر مي فرماييد كانون خانواده را گرمتر كنيد و نرخ رشد جمعيت رو به منفي است ظرف تغيير نوع دولت همه چيز هم تغيير مي كند مادران مي بايست به فكر فقط رسيدن به سر كار خود باشند كه تاخير نكنند 6:30 از خانه خارج و بچه ها ويلان وسيلان كه 7:15 به مدرسه بروند و مادر 5:30برگردد و بچه 12:30 ايا مسئولين محترم وضعيت خانواده شما هم اينگونه است
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    5 5
    موسوی ما که نفهیدم کارمندان در روز چه کار میکنند 0830میامدند اداره نیم ساعت صبحانه میخوردند ازساعت 1300 تا 1400 نماز بودند 1415 اماده رفتن بودن و جدیدا یاد گرفته بودن از ساعت 1430تا 1730 اضافه کاری میکردند
  • قاسمي IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    14 0
    واقعا براي اين دولتمردان مملكت متاسفم ،ما كه كارمنداني بوديم كه در دولت قبلي هم ساعات كارمان 8 تا 16/30 بود و فرزند دبستاني داريم و زن و شوهر كارمنديم چگونه بايد فرزندمان را ساعت 7 در غرب تهران به مدرسه بگذارم و 7/30 در سيد خندان در اداره باشم آخر چگونه بدون هيچ گونه كار كارشناسي براي ما تصميم مي گيريد مگر ساعت 8 صبح تا 16/30 چه اشكالي داشت كه ما را مجبور مي كنيد هر روز تاخير بي دليل داشته باشيم ،تا كي ما بايد در اين مملكت تاوان اين آزمون و خطاها را بدهيم واقعا تا كي
  • بی نام IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    12 0
    تنها اضافه كردن ساعت كار مهم نيست. سرويس اداره ها جمع شده . مهدكودكهاي ادارات جمع شده . همه امكانات حذف شده. فقط كه نبايد به طول زمان كاري اهميت داد. بايد راندمان هم مهم باشه. ككارمندي كه از صبح مياد غصه اين و داره كه ساعت 4 چطوري توي اين ترافيك برگرده به بچه و زندگيش برسه كه تمركزي نداره
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    17 0
    برای اینکه بچه ها توی اداره آواره نباشند. چند میلیون هزینه کردیم و مدرسه غیر انتفاعی ثبت نام کردیم. حالا با این تغییر ساعت بچه ها دوباره باید توی ادارات پدر و مادر آواره باشند. و خوب دیگه معلومه اون پدر و مادر چه بهره وری در کار خواهند داشت!! بعضی جوامع وقتی با بحران اقتصادی روبرو میشوند. راه حل درآمدزایی را کار بیشتر می دانند!! خواهش میکنم با تدبیر بیشتر تصمیم گیری کنید.
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    22 0
    تا کی میخواهید از روش سعی و خطا استفاده کنید مگر قرار نبود این روش کنار گذاشته شود . باید به گوش مسئولین رسانده شود کار مفید مهمه نه افزایش ساعات کار . در ضمن کار بی تدبیری بود
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    22 0
    اين ساعت كار فقط فشار به زنان كارمند و بچه ها را به دنبال داشته كه بايداز 7.30 تا 5 در مهدها بمانند بماند كه كار هاي خانه و رسيدگي به فرزندان و خانواده را چه كسي ديگر مي خواهد بر عهده بگيرد
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    13 1
    دا پدر و مادر قبلی ها رو بیامرزد
  • خانوم A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    17 1
    افزایش ساعت کار برای خانومهایی که بچه دارند بسیار مشکل آفرین مثلا خانومی که بچه شیرخوار داره با این ساعت کار دوبار باید بره پاس شیر مگه میشه بچه کوچیک 7.5 نشده بسپاری مهد 4به بعد تحویل بگیری برای کسانی هم که بچه مدرسه ایی دارند وقتی هوا تاریک شده میرسن خونه تازه باید به درس بچه برسن! در حالیکه هر دو خسته اند.حتی اگر حقوقمون کمتر بشه بهتر از اینه که دیگه هیچ انرژی برای بچه و زندگیمون نداشته باشیم .
  • ناشناس IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    14 2
    متاسفم برای خودم که به روحانی رای دادم این بود دولت تدبیر ؟؟؟؟/////به خاطر ساعات کاری در شرف طلاق هستم لعنت
  • خانم کارمند و مادر 2 تا بچه ... RU ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    11 1
    از روزی که ساعت کار زیاد شده نه به زندگیم می رسم و نه به بچه های طفل معصوم ... هزینه های نگهداری بچه ها توسط مهد افزایش پیدا کرده و وقتی می رسم خونه هوا تاریکه و بچه ها هم خسته و گریون هستن... تو رو خدا بگین آخه روی چه حسابی این کار رو کردین ... تازه قبل از کاهش ساعت کاری توسط دولت آقای احمدی نژاد ، ساعت کاری 8 تا 4 بود نه 7:5 تا 4:15 !!! باور کنید از ساعت 2 به بعد هیچ کس کار نمی کنه فقط مصرف برق و ... در ادارات افزایش می یابد ...
  • ماشناس A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    15 2
    سلام خسته نباشيد خواهش ميكنم ساعت كاري به روال قبل برگردد مابانوان شاغل وباداشتن فرزند دوقلو پسر ودختركه امسال رفتند به مدرسه وساعت 30/14 تعطيل ميشوند وباتوجه به اينكه ساعت كار به 15/16 تغييريافته چكاركنم خواهش ميكنم ترتيب اثر دهر دهيد ممنئن ازنماينده خر اباد كه به فكر بانوان شاغل بوده است
  • ناشناس A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    13 2
    واقعا فقط از روی لج و لجبازی زندگی ملتو بهم ریختند من مونده ام بچه ای 7 ساله ام که باید ساعت 7 و ربع سوار سرویس بشه ومن چطور می تونم از کرج به محل کارم در تهران برسم بچه ام رو به امان خدا در خیابان رها می کنم این انصافه , تنها چیزی که برای این دولت و سردمدارانش مهم نیست خانواده و مردمشون هستند هر روز با استرس ساعت 7 به خونه می رسیم نمی دانیم به وضعیت درسی بجه ها برسیم به فکر تهیه شام باشیم یا اینکه سر بذاریم بمیریم
  • ز IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    14 2
    با عرض سلام و خسته نباشيد لطفا ساعت كاري را به روال قبل بازگردانيد ما خانمهاي شاغل به مشگل بر خورديم ترافيك وحشتناك شده
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    11 2
    نه تنها هزینه اضافه در پی دارد بلکه خیلی ها یا اضافه کار و یا شغل دوم خود را از دست می دهند .بسیاری از خانومها هم بالاجبار خانه نشین می شوند
  • بازنشسته IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    10 2
    آخه بعد از ظهرها ارباب رجوع ها در خانه هاشان خسبیدن اداره برای چی باز باشه ؟ مراجعه کننده نیس!
  • غلام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    11 1
    به خدا قسم هزینه های دولت با نهار دادن زیاد میشه سرقرارداد با رستوران وآشپزها کلی هزینه تلف میشه یک ساعت نهار ونماز میشه یک ونیم ساعت .
  • مریم A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    12 1
    به خدا این انصاف نیست بچه های ما چه گناهی کردن ، که 6.30 شیر بخورن وعده بعدی بره ساعت 6 بعدازظهر
  • ممد66 IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    9 0
    آخه كدوم ارباب رجوعي ساعت 3 مراجعه ميكنه به يه اداره تا تو ترافيك برگشت به غلط كردن بيفته؟ هان؟ بگو ديگه جواب بده.
  • قاسم IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    7 1
    مشکل دولت ما فقط کاهش ساعت کاری بود که خدا را شکر حل شد.مشکل کارمندان به درک به این میگن تدبیر !!!!!
  • ناشناس A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    9 1
    جز هزينه و بي انگيزگي براي سيستم مزيتي نداره و تو همون زمان قبلي بهروري سيتم را بالا ببريد نه زمان را !!!!!!
  • پدرام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    4 0
    در پنچ روز گذشته الودگي هواي تهران در وضعيت اضطرار بوده ، اين يعني افزايش بسيار زياد ساعات ترافيك. دولت محرتم ميونست با همان ساعات كاري كه كم بود ادامه ويه بده اما از تمام ظرفيت كارمندان دولت استفاده كنه . در چند سال اتي ميبينيم كه با اين افزايش ساعات كاري يا بهتر بگم 44 ساعت در هفته فقط هزينه به مردم و دولت تحميل شده . دولت ميتونه قانون 44 ساعت در هفته رو اصلاح كنه يا از اختيارات استاندار تهران براي كاهش ساعات ادارات در شرايط اضطرار استفاده كنه. من كارم ازاده ولي متاسفانه ميبينم بخش خصوصي و دوليتي به جون هم افتادن . بهتر طرفين به اين فكر كنن كه جايگاه خودشونو ارتقا بدن نه اينكه ديگري رو تخريب كنن و به هر نحوي بهش ضرر برسونن.
  • ناشناس A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    6 1
    سلام من يك مادرم يك كودك دوساله دارم از ساعت 6/30 تا16/30فرزندم را نميبينم .آيا اين انصافه؟ شما بگيد ! حداقل مسئولان يك فكري به حال خانمها ي كارمند بكنند. پس تربيت بچه ها وكاراي خونه چي ميشه؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    5 0
    در اين خصوص اصلا توجهي به دانش آموزان آينده ساز اين مرز بوم نشده . مادرانشان كه غصه خودشان را نمي خورند غصه دانش آموزي كه ساعت 30/12 به خانه مي آيد و تا ساعت 5 بعدازظهر معلوم نيست چه مي كنند تا مادرشان به خانه بيايد و تكليف و ... نه غذايشان مهم است نه تربيتشان . چون مادري كه ساعت 5 به خانه مي آيد وظيفه تربيتي ندارد و حداكثر وظيف آشپزي دارد و اعصاب داغون
  • سمیرا IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    6 0
    سلام من مادر یک کودک سه ساله هستم که از کرج ساعت 5.5 حرکت میکنم تازه دیر هم می رسم و 4.15 تعطیل می شوم در اوج ترافیک که ساعت 8 شب تازه در فصل زمستان که نمیدانم چه ساعتی میرسم ساعت مفید کار در شرکت ما 4ساعت است که بقیه را بیکاریم بنظر شما این درست است که من از کودکم که آینده ساز مملکت است دور باشم و در شرکت چرت بزنیم آخر وجدانتان کجا رفته؟ اگر کار نکنیم اجاره خانه مان را هم نمی توانیم با این همه قسط بدهیم.
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    6 1
    سلام من يك مادر هستم كه دو فرزند دارم خواهش ميكنم مسئولين متوجه باشند كه مسئوليت خانم ها با آقايان فرق مي كند حداقل ساعت كار خانم ها را كاهش بدهند واقعاً انصاف نيست مادري كه ساعت 5 ميرسه خونه به كدوم وظيفش بايد برسه با اين اوضاع و احوال اگه مجبور نبوديم كه كار نمي كرديم حداقل يكم به فكر باشيد همه جا كه بين خانم ها و آقايان فرق گذاشته شده خوب اينجا هم بگذاريد . واقعا متأسفم براي كساني كه بدون فكر تصميم مي گيرند.
  • مجتبی IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    6 0
    من کارمند یکی از وزارتخونه های دولتی ام افزایش ساعت کاری هیچ دردی رو دوا نکرده چون عملا کارمندا از ساعت 14 به بعد در حال پیچ ،چرت زدن و.... هستن ویا با تلفن و اینترنت مشغول که جز افزایش هزینه هیچ چیز دیگری برای دولت نداره
  • بی نام IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    5 0
    سه سال پیش به خاطر ترافیک ساعات کاری ما را کم کردند. بعد گفتند خب با این ساعات کم سرویس ایاب و ذهاب و مهد کودک اداره و ناهار و اضافه کاری را حذف میکنیم. تمام امکانات را از ما گرفتند و اداره ما دو ماه بعد از تصویب این طرح ساعت کار را به همان هشت تا چهار برگرداند ولی امکانات قبلی را برنگرداند. الان هم به محض تصویب طرح جدید ساعت کاری ما را از هفت و نیم تا چهار و ربع اعلام کرده اند. خب انسانهای مومن، شترمرغ که نیستیم؟ برای اضافه کردن ساعات کار تابع قانون کار هستید ولی برای برقراری سرویس و مهد و نهار و اضافه کاری تابع مصوبه قبلی هستید؟ از افزایش هزینه سرسام آور مهدکودک ها و بچه های پشت در مانده و اخم و تخم مدیران مدارس و مهدها و سر همیشه خمیده کارمند جماعت جلوی همه هم بهتر است چیزی نگویم
  • سمانه IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    همون 7:30 بهتر برای مدارس.
  • كارمند IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    5 0
    ترافيك صبح و عصر وحشتناكه . اي كاش مسئولين كه تصميم درستي در مورد افزايش ساعات كاري ادارات دولتي گرفته اند ، به فكر اين ترافيك هم باشند و ساعات شروع به كار و تعطيلي رو اصلاح كنند .
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    5 0
    ساعت كاري زياد سود دهي آنچناني ندارد در بلند مدت با بحران فرزندان بزهكار روبرو مي شويم كه ول شدند چرا كه مادرها كه مسئوليت بچه ها را به عهده دارند فرصتي براي تربيت آنها ندارند دايم سر كار يا در مسير هستند ساعت كاري در واقع با احتساب ترافيك كلان شهر شده 10ساعت چرا كه 3 ساعت هم در مسير ترافيكي رفت و امد هستيم فكر كنيد براي فشل شدن جامعه چه كنيد
  • همكار IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    5 0
    به نظر من همون ساعت 8 صبح تا 16 خوبه چون هم براي مادراني كه بچه هاي كوچيك مدرسه اي يا مهد كودكي دارند مشكل پيش آمده هم اينكه اين ساعت اضافه شده واقعا توانو از خانمها كم ميكنه چون تازه ميرسن خونه بايد كارهاي خونه رو انجام بدن و مهم تر از همه با ترافيك شديد روبرو ميشويم
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    7 0
    من کارمند یکی از وزارتخونه های دولتی ام افزایش ساعت کاری هیچ دردی رو دوا نکرده چون هزینه اضافی مصرف انرژی روی دست دولت میگذاره از نظر اضافه کاری هم دیگه کسی نمتونه اضافه کاری داشته باشه ضمنا کارمند ها اغلب شغل دوم داشتند که با اینکار شغل دوم را ازدست دادندصبحها می خواهندفرزندهایشان را به مدرسه ببرند نمی توانند مجبور می شود سرویس بگیرند ترافیک دو چندان می شودهنگام خروج از اداره هم همه با هم تعطیل می شونددیگه بدتر اگر ساعت کار کارمندان مثل سابق بشه بهتره چون من فکر میکنم این کار کارشناسی شده بوده
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 9
    تغییر ساعات کاری هیچ تاثیری روی ترافیک نداره
  • كارمند آموزش وپرورش(زن) A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    5 0
    باسلام افزايش ساعات كاري براي بانوان كارمند باعث مي شود كه آنها به خوبي نتوانند به زندگيشان برسند وبچه ها ي آنهادراين افزايش ساعات دچارمشكل خواهند بود.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    2 0
    * کاش قانون در خصوص حقوق شهروندی مردم هم رعایت میشد! (مثال: اتاقک ایستگاههای اتوبوس دبی با درب اتوماتیک و کولرگازی روشن و خالی از مسافر کجاو اتوبوسهای شلوغ، بدون کولرو حتی پرده! پایتخت ایران کجا!) * منابع درآمد دبی فقط نفت، گاز و تجارت خوبشونه، یا ژاپن که حتی اینم نداره اما با مدیریت درست به جایی رسیده که تأخیر متروهای آنچنانیش به ثانیه رسیده! که برای ما قابل درک هم نیست!!) و درعوض کشور ما تقریبا همه نوع منابع خدادی را در حد رتبه اول دوم دنیا داره اما دریغ از حاصلی برای مردم!
  • مهرداد IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    7 0
    سلام.متاسفانه دولت آقای روحانی با هرچی مصوبه دولت آقای احمدی نژاده مخالفه .حالا مهم نسیت که مصوبشون چیه. آیا به نفع ملت هست یا نه.فقط احمدی نژاد حرفش نباشه.آقای دکتر روحانی این وعده اعتدال شما نیست.آقایونی که دور و برتونه همفکر مناسبی برای شما نیستند .سیاستمداری که به فکر کارکنانش نباشه بنظر من سیاستمدار نیست و باز داره آزمون خظا را امتحان میکنه.اونایی که هم خودشون و هم خانومشون کارمنده و بچه مدرسه ای دارن چگونه ساعت 7 باید سر کار برن که ساعت شروع کلاسه بچشون 7:45 است . مردم فقط تو تهران زندگی نمی کنن تو شهرستانم مردم زندگی میکنن.البته اگه یادتون رفته باشه.ممنون میشم اگه در مورد شروع کار ساعت 7 صبح تجدیده نظر بشه.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    2 0
    سلام نمیدونم چرا همه چشمشون کارمند دولتی رو میبینه من خودمم کارمندم از صبح 7:30 که میریم تا ساعت 4:15 یک بند تایپ و کار می کنیم و دو روز در هفته هم شیفتیم تا ساعت 7 شب . اسممونم پیمانکار هست . نمی دونم چرا همه فکر میکنن تو اداره دولتی مفت پول میدن تا حالا که ما نگرفتیم حتی رئیسامونم مفت پول نمیگیرن قرار نیست چون دو نفر اینطوری بودن همه رو بدنام کرد و به یک چشم دید مثل اینکه تو یکجا یکی دزدی کنه بگن همه مردم این شهر دزدن. کمی انصاف داشته باشید قسمتهای خصوصی حقوقاشون به چشمشون نمیاد چون همه خرج آرایش و دک و پزشون میشه جای خصوصی اینو نمیبینه که طرف فقط منشیه ساعت 10 صبح میره 2 بعد از ظهرم کارش تموم میشه همه فکر میکنن کارمندا خدمتکارشونن جایی میرن باید جلشون خم و راست بشن
  • مادر كارمند A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    4 0
    تو رو خدا فكر كارمنداني كه از كرج ميان و ميرن هم باشيد 3 ساعت تو راهن........
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    5 0
    سلام. من با اين نظر آخر موافقم. منم كارمند دولتم و بعضي روزا واقعا به زور نمازمو مي خونم، ناهار هم هيچي، آخر وقت مي خورم. ضمنا تا وقتي رئيسم اداره باشه منم بايد بمونم حالا تا هر ساعتي. وقتي ارباب رجوع هم باشه تمام تلاشمو مي كنم درست جواب بدم. منم به حقوق حلال اعتقاد دارم. خيلي از همكارام هم مثل من هستن. متاسفانه بي برنامگي و تنبلي بعضي ادارات باعث بدنامي همه ارگان هاي دولتي شده.
  • مهمان A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 0
    * اجرای قانون خوبه اما به شرطی که برای همه یکسان اجرا بشه و فقط بخشی از آن (که به ضرر مردم و قشر کم درآمد مثل کارمنده) اجرا نشه! چون در این صورت ما رو به یاد قضیه «لا حکم الا لله» عده ای میندازه!! * مثلا حقوق کارمندانی که در حدود 30 سال گذشته با دو ماه حقوق میتونستند تویوتا بخرند اما حالا با یکسال حقوق، پرایدهم نمیتونند بخرند.
  • گروهی از کارمندان IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    3 0
    این که ساعت کار ادارات را افزایش داده اید جز این که به ضرر خانم ها کار کرده اید اتفاق دیگری نیفتاد خانم ها هم خارج از خانه هم توی خانه به نظر شما دیگه چیزی از آنها می ماند ساعت کاری خانم ها را به روال قبل برگردانید آقایون درخانه کاری ندارند جز اینکه شامشان همیشه آماده باشد
  • ف م IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    ما کارمندان استان مرکزی هستیم استادار جدیدا ساعت کاری را 7صبح تا 2.30تعریف کرده و پنجشنبه ها از 7 صبح تا 1.30لطفا به گوش مسئولان برسانید که ما خانمها چه کنیم با بچه های کوچکمان که دبستان یا پیش دبستانی میروند و ساعت 8 باید سرکلاس باشند ! این کار فقط وقت صبحانه را از یکساعت به دو ساعت برای آقاایان در اداره تبدیل میکنه! خواهشا به گوش مسئولان برسانید.
  • آناهيتا IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    4 0
    بله موافقم كه ساعت كاري به حالت قبلي برگرده
  • سیما خسروی A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    3 0
    افزایش ساعت کار جز مصرف انرژی واتلاف وقت در ترافیک هیچ فایده ای در بر نداشته و بس /.
  • سیمین صمیمی A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    1 1
    افزایش ساعت برای همه بخصوص خانمها وضعیت اسف باری بوجود اورده ترا بخدا ساعتها رابه قبل برگردانید ازطرف خانمهای مستاصل
  • سیما خسروی A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    2 0
    خدا وکیلی بعد از ساعت 2/30 هپچ کار مفیدی انجام نمیشه چون همه به ساعت کار قبلی عادت کرده اند
  • م صالح FI ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    1 0
    تغییر ساعت کاری منجر به مشکلات زیادی برای همه همکاران خانم به خصوص من به وجود آورده از آنجا که مادرم مریض می باشد و نیاز به رسیدگی زیادی دارد مسافت طولانی راه و ماندن در ترافیک و کلا دیر تعطیل شدن به نوعی زندگی ما را تحت الشعاع قرار داده خواهشمند است در خصوص تغییر ساعت و کمتر شدن آن فکری بفرمایید با تشکر از توجه شما
  • رهگذر A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 2
    دوستان فقط یه کتاب حقوق اداری بخونید و بعد به این نظرات خندتون میگیره
  • مرضيه IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    افزايش ساعت كار هيچ تاثيري روي كار ادارات نداره فقط هزينه اينترنت و هزينه آب و برق و ... به مخارج دولت اضافه شده .
  • امیر A1 ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    0 0
    من هم با کاهش ساعات کاری مخالفم،ولی حداقل می شد یک ساعت دیرتر یعنی از 8 و نیم شروع کرد.