تسنیم نوشت:

معاون وزیر اقتصاد از رشد ۵۰۰ درصدی مراجعات سرمایه گذاری خارجی طی یک سال اخیر و ورود ۳۰۰ هیات خارجی به کشور خبر داد.

مرکز جذب و خدمات سرمایه‌گذاری استان تهران ظهر امروز با حضور وزیر اقتصاد، استاندار تهران، رئیس اتاق بازرگانی تهران و دیگر فعالان اقتصادی افتتاح شد.

احمدوند مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران در مراسم افتتاح مرکز جذب و خدمات سرمایه‌گذاری استان تهران با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف کشور هیچ توجیهی برای آزمون و خطا وجود ندارد، اظهار کرد: نشانه های خروج از رکود هوایداست و مسیر حرکت رشد اقتصادی کشور رو به بهبود است.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری منابع مالی و تخصیص بهینه آن در حوزه سرمایه‌گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: استان تهران نقش بسیار حساسی در اقتصاد کشور دارد چراکه ۳۴ درصد کارگاه‌های بالای ده نفر، ۶۰ درصد سپرده‌های بانکی، ۶۰ درصد تسهیلات پرداختی، ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی و ۳۰ درصد ارزش افزوده تولیدی در این استان است. همچنین ۲۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از مالیات ۷۰ هزار میلیارد تومانی وصولی کشور برای استان تهران است.

احمدوند با تاکید براینکه استان تهران یک درصد خاک کشور را تشکیل می دهد اما ۱۶.۵ درصد جمعیت کشور در این استان زندگی می کنند، تصریح کرد: در مجموع با توجه به بررسی های انجام شده منابع و امکانات استان تهران ۲۶ برابر استاندارهای دنیاست.

به گفته وی، در استان تهران ۱۳۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی داریم که ۱.۷ میلیارد دلار وارد کشور و در بخش‌های کشاورزی، ساختمان و خدمات بکار گرفته شده است.

آل اسحاق: نباید به ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی بسنده کنیم

به گزارش تسنیم، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران دیگر سخنران این مراسم بود که به اهمیت جایگاه سرمایه‌گذاری خارجی اشاره و تصریح کرد: فقط در سرمایه‌گذاری موضوع پول نیست چراکه مهمتر از مبلغ آثار تبعی این سرمایه‌گذاری برای کشورهاست.

وی افزود: وقتی سرمایه‌گذاری خارجی در کشور صورت می‌گیرد زمینه برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور نیز در داخل افزایش می‌یابد. از همین رو نباید برای سرمایه گذاری به عدد ۴-۵ میلیارد دلار کفایت کنیم.

این فعال اقتصادی همچنین با اشاره به اهمیت استان تهران و الگو بودن این استان برای سایر استان‌های کشور، گفت: باوجود تمام محدودیت‌هایی که کماکان پابرجاست ولی نمی‌توان از آرامش بوجود آمده در بازار چشم‌پوشی کرد چراکه سرمایه‌ها نشان می‌دهد که نم‌نمک سرمایه‌ها به سمت تولید رفته است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ضمن تاکید بر ضرورت کاستن بروکراسی‌های اداری، تصریح کرد: راه اندازی مرکز حقوقی در کنار این مرکز برای استان تهران از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون زویر اقتصاد: مراجعه سرمایه‌گذاران خارجی به کشور رشد ۵۰۰ درصدی داشت

به گزارش تسنیم، محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی سخنران بعدی مراسم افتتاحیه مرکز جذب و خدمات سرمایه‌گذاری استان تهران بود؛ وی در این مراسم افزود: طبیعی است که برای سرمایه‌گذاری خارجی باید در دو حوزه توجه ویژه‌ای داشت؛ براساس آمار دقیق از شهریور ماه ۹۲ تا اول شهریور ماه امسال مراجعات سنگین هیات‌های سرمایه‌گذار نه آن‌هایی که تامین فاینانس می‌کنند، ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این آمار غیر از مراجعات فردی است بلکه این امار براساس هیات‌های خارجی است که بسیاری از آن‌ها اروپایی بودند، گفت: حدود ۳۰۰ هیات در این مدت و طی یک سال گذشته به ایران آمدند هر چند تمام آن‌ها منجر به سرمایه‌گذاری نشد ولی نشان‌دهنده اقبال بین‌المللی به فضای داخلی ایران است.

خزاعی نوع مراجعات به سازمان سرمایه‌گذاری را به گونه‌ای توصیف کرد که بیانگر افزایش حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری عربی و ... است و همچنین این را هم گفت که برخی کمپانی‌های بیمه‌ای نیز به تازگی به ایران آمدند و در تلاشیم به زودی همکاری‌های گسترده‌ای با این کمپانی‌های بیمه داشته باشیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    3 1
    احمدی نژاد خدا ازت نگذره۰۰۰۰ مملکت رو به کجا بردی۰۰۰جواب این همه شهید و خانواده شهدا را چه میدهی؟؟؟؟ چاپ کن لطفا