مراسم استقبال از عظیم قیچی‌ساز کوهنورد تبریزی در مهرآباد

مراسم استقبال از عظیم قیچی‌ساز به عنوان اولین ایرانی عضو باشگاه هشت‌هزارمتری کوهنوردی جهان در پایتخت برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، به مناسبت با ورود عظیم قیچی ساز کوهنورد تبریزی به کشور مراسم استقبال از اولین ایرانی عضو باشگاه هشت ‌هزارمتری کوهنوردی جهان، هفته دوم خرداد ۱۳۹۶ با حضور علاقه‌مندان در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
براساس این گزارش، علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم، اتوبوس‌هایی برای حرکت از چهار میدان آزادی، امام حسین (ع)، ونک و آرژانتین درنظرگرفته شده است.
گفتنی است، عظيم قيچى ساز کوهنورد جوان تبریزی روز جمعه گذشته ٢٩ ارديبهشت ماه پا بر قله ٨٥١٦ مترى لوتسه در هیمالیا گذاشته با اهتزاز پرچم ايران بر فراز قله لوتسه نام خود را به عنوان «نخستين ایرانی در باشگاه هشت‌هزارمتری‌های کوهنوردی جهان» ثبت کرد.
‏‎عظیم قیچی‌ساز هیمالیانورد پرتلاش تبریزی پس از ٤٠ روز تلاش مداوم روى اين قله و در ادامه ٩ سال فعاليت پيوسته و خستگى‌ناپذير روى ١٤ قله بالاى هشت‌هزارمترى جهان این افتخار بزرگ را برای مردم ایران به ارمغان آورد.
لازم به ذکر است، اورست نخستين هشت‌هزارى بود كه در سال ١٣٨٤ تسليم اراده عظیم قيچى‌ساز شد ولى برنامه اصلى او براى ورود به باشگاه هشت‌هزارمترى‌ها از سال ١٣٨٧ و با صعود به قله برودپيك آغاز شد. پس از آن قله‌هاى دائولاگیری، نانگاپارت، کانچن‌چونگا، گاشربروم ١، گاشروبروم٢، کی٢، ماناسلو، آناپورنا، ماکالو، چواویو، شیشاپانگما و اورست، خود را به نفس‌ها و قدم‌هاى اين پهلوانِ دلاور ايرانى سپردند که تمامى صعودهايش را بدون استفاده از اكسيژن مصنوعى و شرپا به پايان رسانده است.
اين گزارش حاكى است كه با فتح لوتسه عظيم قيچى‌ساز شانزدهمين كوهنوردى است كه ١٤ قله بالاى هشت‌هزارمترى جهان را بدون كپسول اكسيژن و شرپا صعود كرد و در اين راه ١١٥٩٦٥ متر را در ارتفاعات رشته كوه‌هاى هيماليا و قراقروم بالا رفته است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669818

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    8 0
    افسون که رسانه ها و صدا و سیما اصلا پوشش ندادند در حالی که نام ایشون وارد یه کمپین جهانی سی و خورده ای نفر شد و اولین کوهنوردی هستند که 19 قله رو بدون کپسول اوکسیژن فتح کردند این میدونید یعنی چی ؟ یعنی ایشون تو دنیا تک هست تک ، و صدا و سیمای ما هم افتخار نمیده ایشون رو پوشش خبری بده و معرفی کنه
  • رضا A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    9 0
    عظيم بي شك بزرگترين افتخار ورزشي ايران را كسب كرده و كاري كه انجام داده بي نهايت بزرگ و تاريخي هستش ، بايد جشني در خور اين افتخار بزرگ برپا بشه و اون تور كه شايسته هست تو رسانه ها بازتاب پيدا كنه