ایلنا نوشت: رئیس سازمان بورس گفت: اشخاص در دوران مبارزات انتخاباتی حرف‌هایی می‌زنند و بعد از انتخابات روابط دیگری ایجاد می‌شود. پیروزی ترامپ ممکن است تاثیر محدودی بر سایر کشورها به جا بگذارد اما چون پتانسیل ایران بالاست در بلندمدت پتانسیل شرکت‌های ما تعیین کننده خواهد.

شاپور محمدی با اشاره به افت شاخص بورس در ایران و جهان پس از اعلام خبر پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: باید توجه داشت که دنیا تابع یک عقلانیت مشخص است. در روابط بین‌الملل معادلاتی برقرار است که در بلند مدت این معادلات، حاکم خواهد بود.

محمدی اظهار داشت: اشخاص در دوران مبارزات انتخاباتی حرف‌هایی می‌زنند و بعد از انتخابات روابط دیگری ایجاد می‌شود. پیروزی ترامپ ممکن است تاثیر محدودی بر سایر کشورها به جا بگذارد اما چون پتانسیل ایران بالاست در بلند مدت پتانسیل شرکت‌های ما تعیین کننده خواهد.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: بازار سرمایه ایران تابع تحولاتی است که در داخل در حال وقوع است. از جمله این تحولات، رشد اقتصادی مثبت ایران، بهبود وضعیت شرکت‌ها و سیاست‌های خوبی است که دولت آقای روحانی دنبال می‌کند. در حال حاضر ثبات مناسبی در بازارهای کشور و اقتصاد ایران حاکم است.

محمدی اظهار داشت: به نظر من مجموعه این عوامل داخلی بر عوامل خارجی مانند پیروزی آقای ترامپ غالب می‌شود. از این جهت پیروزی ترامپ تاثیر خاصی بر حرکت رو به رشد و مثبت اقتصاد ایران نخواهد داشت.

وی در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد: چشم‌انداز بورس در کشور قطعا مثبت است.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =