ایسنا نوشت: مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از تهیه صورت‌جلسه‌ای چهاربندی در نتیجه تجمع اعتراضی حامیان حقوق حیوانات خبر داد.

محمد درویش با اشاره به این که تعدادی از حامیان حقوق حیوانات در پی انتشار فیلم آزار و اذیت یک سگ، امروز 3 اسفند ماه در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست تجمع کردند، گفت: این افراد به شدت به رفتار برخی هموطنان نسبت به حیات وحش به ویژه حیوانات شهری یا بی‌صاحب معترض هستند.

وی با بیان این که درخواست حامیان حقوق حیوانات و تجمع‌کنندگان امروز پارک پردیسان وضع قوانینی بازدارنده است، اظهار کرد: مطالبه آنها این بود که سازمان حفاظت محیط زیست به وضع قوانینی اقدام کند که این قوانین بتواند مجازات‌های بازدارنده‌ای را اعمال کند تا شاهد چنین فجایعی نباشیم.

تهیه پیش‌نویس ماده قانونی برای حمایت از حقوق حیوانات توسط سازمان محیط زیست

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود:‌ با هشت نفر از فعالان حقوق حیوانات به عنوان نماینده سایر تجمع‌کنندگان جلسه دوساعته‌ کارشناسی داشتیم، حاصل جلسه کارشناسی برگزار شده صورت‌جلسه‌ای در چهار بند شد و مطالبات آنها به صورت مکتوب درآمد، قرار شد در فرجه زمانی سه ماهه سازمان حفاظت محیط زیست بتواند این مطالبات را در قالب یک پیش‌نویس ماده قانونی به دولت ارسال کند تا شاهد ابلاغ یک بخشنامه از سوی دولت باشیم تا رفتار با حیوانات شهری و بی‌صاحب اصلاح شود.

درویش با بیان اینکه هدف از این بخشنامه این خواهد بود که مجازات‌های سختگیرانه‌تری‌را اعمال شود تا شاهد چنین اتفاقات زشتی در فضای کشور نباشیم، گفت: اصلاح لایحه پیشنهادی که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به معاون اول رئیس جمهور در تاریخ اول اسفند سال جاری ارسال شده ، به شکلی که با توجه به قوانین حقوق حیوانات بین‌المللی، قوانین و قواعد شرعی و اسلامی و موارد مورد تأیید از نظر حقوقدان‌ها و دوستداران محیط زیست باشد، از جمله بندهای تدوین شده صورت‌جلسه امروز است.

وی افزود: تعهد سازمان حفاظت محیط زیست برای کمک و همکاری در بخش فرهنگ‌سازی و آشنایی با مسائل محیط زیست از طریق ایجاد فضای مناسب در هر منطقه و در اختیار دوستدارن و مدافعان محیط زیست قرار دادن این فضا، از دیگر بندهای این صورت‌جلسه است.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در بخش فرهنگ‌سازی سازمان حفاظت محیط زیست متعهد می‌شود پشتیبانی کند تا بیلبوردهایی در هر منطقه در اختیار انجمن‌های مدافع حیات وحش برای پیام‌رسانی در جهت دوستی با طبیعت و حیات وحش قرار گیرد، همچنین پیگیری حقوقی در خصوص افرادی که با آزار و اذیت سبب تشویش اذهان عمومی و به خطر افتادن امنیت ملی کشور می‌شوند و گرفتن حکم اشد مجازات برای این افراد بندهای این صورت‌جلسه است.

به گزارش ایسنا، تعدادی از هنرمندان سینما از جمله هدیه تهرانی، میترا حجار، شهره سلطانی نیز به عنوان حامیان حقوق حیوانات در تجمع امروز پارک پردیسان و در جلسه تدوین صورت‌جلسه حضور داشتند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 512772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    26 3
    خدارو شکر داره یه اتفاقاتی میافته امیدوارم همه حیوانات تحت پوشش قانون قرار بگیرن
  • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    11 30
    کاش به غیر از حیوانات چیزهای دیگه ای هم برامون مهم بود و...
  • بی نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    15 14
    ای کاش برای الودگی هوا در زمستان هم این غیرت را داشتند
  • صادق IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    15 9
    کار نیکی بود اما علاوه بر حیوانات به فکر حقوق انسانهاهمکارانتان هم باشید
  • بی نام RO ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    22 5
    درود به شرفتان.
  • بی نام DE ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    5 36
    در آلمان به کبوترهایی که در خیابان هستند می گویند موش پرنده. این کبوترها با خراب کاری کردن روی بنای ساختمان ها و مجسمه های قدیمی و جدید شهری هزینه هنگفت پاک سازی روی دست دولت گذاشته اند. کار به جایی رسیده که دانه پاشدن برای کبوترها ممنوع است و تقریبا روی همه مجسمه ها و جلوی پنجره ها و هرکجا که کبوترها بتوانند بنشینند سیم گذاشته اند. کبوترهای بی نوا تقریبا همه شان پاهایشان یا بالشان در این سیم ها زخمی شده و چه بسا چند چنگالشان را در آنها از دست داده اند. این در کشوری است که حقوق حیوانات وجود دارد. البته با کتک زدن حیوانات و کشتن آنها مخالفم ام. اما همین سگ های ولگرد اگر کسی را گاز بگیرند امکان انتقال هاری وجود دارد. پس باید جمعیت شان کنترل شود.
    • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      3 2
      خب تو نرو دور و برشون که گازت بگیرن
  • حمید بلیدئی A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 4
    محمد درویش عشق است
  • علی احمدی IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    12 29
    حمایت از حیوانات به عنوان یک امر انسانی خوب است اما چرا 8000 نفر در عربستان بر اثر بی تدبیری جان باختند یا مردم بیگناه کشورهای سوریه عراق لبنان فلسطین قتل عام می شوند هنرمندان به خودشان زحمت یک اعتراض ناقابل را هم نمی دهند
  • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    7 30
    برای مرگ انسانها تجمع نمیکنن این جماعت خیلی پرت هستن
  • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    14 2
    جهت اطلاعتون فردی که محیط زیست به عنوان عامل شکنجه سگ دستگیر و به مردم معرفی کرد به هیچ عنوان شباهتی به مرد میانسال فیلم منتشر شده که دیوانه وار و بی رحمانه سگ زبان بسته را شکنجه می کند ندارد ... خانم ابتکار عزیز به عوامل زیر مجموعه تان بفرمایید اخبار را صادقانه در اختیار افکار عمومی قرار دهند . کاملا واضح بود که انتشار خبر دستگیری آن مرد برای فرو کش کردن خشم عمومی منتشر شد . نه فرد دستگیر شده ای در کار است و نه سگی نجات یافته چون در فیلم مشخص است که سگ بیچاره چطور در زیر ضربات بی رحمانه مرد به جان کندن افتاده است
  • مهان IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    1 2
    سلام خیلی خوب عالی من به شخصه از تک تکشون ممنونم ولی... ولی ،آیا سانحه دیدگان واقعه منا،دو نوجوان فرودگاه جده وشیعیان نیجریه و... زبانم لال از حیوانات هم کمتر هستند؟؟؟ آن زمان بازیگران کجا بودند؟؟؟ اعتراضشان بر اساس مقتضیات است؟؟؟
  • علی IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    حمایت از حیوانات خیلی خوبه کاش کمی از مردم فقیر حمایت میشد بخدا انسان ها به حیوانات اولویت بیشتری دارند