وزیر بهداشت پس از مدتها اصرار بر اجرای پزشک خانواده، حرف از کمبود بودجه و نیاز به بودجه ویژه برای این طرح زده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ مرضیه وحید دستجردی، در حاشیه سفر به شهرستان سیرجان درباره اجرای پزشک خانواده در تمام شهرها و روستاها، گفت: لازم است مجلس شورای اسلامی فصل جدیدی از بودجه را مشخص کند و در اختیار حوزه سلامت قرار دهد تا طرح پزشک خانواده در همه مناطق اجرایی شود.

آنطور که وبدا از سیرجان گزارش داده، او به 6 هزار میلیارد تومانی که در بودجه سال 91 مصوب شد تا دولت از محل درآمد مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، به سلامت اختصاص دهد حرف زد و گفت: قرار بود شش هزار میلیارد تومان برای این طرح اختصاص یابد که از فاز دوم هدفمندی یارانه ها بود و انجام نشد.

وزیر بهداشت درحالی از کمبود بودجه و نیاز به ردیف بودجه تازه برای اجرای این طرح در تمام مناطق ایران حرف زده است که پیش از این کارشناسان مستقل بارها گفته بودند اجرای سریع پزشک خانواده تا پایان دولت دهم، عملی نیست.

چندی قبل دکتر شهریار خاقانی، عضو انجمن پزشکان عمومی وزارت بهداشت و دبیر انجمن دانش آموختگان پزشکی عمومی در گفتگویی با خبرآنلاین اصرار وزارت بهداشت به اجرای عجله ای طرح پزشک خانواده را تبلیغاتی دانسته بود.

همچنین دکتر حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشکلاتی که در مسیر تامین اعتبارات حوزه سلامت وجود دارد، گفته است: اجرای برنامه پزشک خانواده زیر سئوال رفته است. متاسفانه برای اجرای این برنامه در بودجه امسال اعتباری در نظر گرفته نشده است.

غیر از اینها، خانم وزیر پیش از این گفته بود: اجرای کامل برنامه پزشک خانواده برای کل کشور در طول یکسال به 3750 میلیارد تومان بودجه علاوه بر بودجه های فعلی وزارت بهداشت و بیمه‌ها نیاز دارد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    2 1
    فکر نکنم اجرا بشه
  • بدون نام CH ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    2 1
    طرح پزشک خانواده از آنجاییکه صرفا جهت کاهش بیکاری پزشکان جوان عمومی تدارک دیده شده موفق نخواهد شد. این طرح که اقتباسی از طرح های اروپایی است باید بدین شکل باشد که پزشکان بتوانند تخصص داخلی بگیرند بعد پزشک ارجاع دهنده و یا خانواده شوند. در کشورهای پیشرفته ، ابتدا پزشک ارجاع دهنده تشخیص میدهد بیمار به چه پزشک متخصی مراجعه کند تا اینکه خود بیمار تشخیص دهد
  • بدون نام EU ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    3 1
    اگر مریض بشی باید حتما در ان ساعت دکتر خانواده موجود باشه وگرنه باید همه هزینه ها رو ازاد بدهیم باور کنید این خدمتگزاری شما مردم رو کشته!
  • بدون نام IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    4 1
    اول تامین اعتبار میکنند بعد طرح اجرا میکنند تا اینجوری به مجلس التماس نکنند.
  • بدون نام IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    3 2
    اين طرح فقط به درد سركار بردن پزشكان عمومي فارغ التحصيل بیکار ميخوره و با مراجعه به اين پزشكها هيچ دردي از ادم درمون نميشه.
  • بدون نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    4 1
    این طرح از اول هم محکوم به شکست بود. نقاط ضعف بسیاری در این طرح وجود دارد که به این سادگیها قابل حل نیست و کمبود بودجه تنها یکی از آنهاست.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    4 1
    این طرح بیشتر برای بیکار نموندن پزشکهای عمومی است. لطفاً جامع تر به قضیه نگاه کنین
  • بهزاد US ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    2 2
    بر خلاف ظاهرش با اين طرح هزينه درمان خانواده افزايش پيدا ميكنه چون بدون فرهنگ سازى بيماران به پزشك عمومى اعتماد ندارند و خواهان ارجاع به متخصص از طرف پزشك خانواده خواهند شد كه با توجه به محدوديت ارجاع به متخصص ، از خير پزشك خانواده خواهند گذشت وبطور شخصى وبا هزينه بالا بدون بيمه مجبور به ويزيت متخصصانى ميشوند كه اصلاً در طرح نيستند
  • بی نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    3 0
    بخدا دارن با آزمون خطا طرح ها رو اجرا میکنن ما شدیم موش آزمایشگاهشوم
  • بدون نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    1 0
    کسی میدونه تکلیف چیه؟
    • سینا IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
      2 0
      آره من میدونم . قبلنا که مدرسه میرفتم ، معلم چن تا سرمشق میداد می گفت شب تو خونه بنویس. ما بهش میگفتیم تکلیف .
  • سینا از شیراز IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    4 0
    این دولت همه چیزش برعکسه اول اجرای طرح را شتاب زده شروع کرده اند حالا دنبال بودجه اش هستن!!
  • بدون نام IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    1 0
    بهتراست در اجرا ی طرح عجله نکرد
  • علی US ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    1 0
    به زور پزشکان عمومی راوادار به اجرای طرح میکنن مردم با هزار امید نام نویسی میکنن یک ماهه درد گردن داریم از بس پشت کامپیوتر ثبت ویزیت کردیم هزینه ازجیب کردیم ویزیت رایگان انجام دادیم الان میگن بودجه نداریم چرا بااینهمه عجله طرح به این مهمی راشروع میکنین وبه حرف کارشناسان وباتجربه های نظام پزشکی گوش نمیکنین تابه اینجا برسیم دیگه این چندتا مریضی که داشتیم بما اعتماد نمیکنن