گزارش تصویری برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری پیشوا و سالار شهیدان عالم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) دردهه اول ماه محرم در پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسلامی انگلیس دریافت کنید.

مرکز اسلامی انگلیس در پی رسالت دینی وفرهنگی خود همگام با دیگرحسینیان در سراسر گیتی برای حراست و زنده نگهداشتن شعائر اسلامی وحماسه کربلا ، پرچم عزای حسینی برافراشت ومراسم گسترده ای را به زبانهای مختلف فارسی ، انگلیسی ، عربی واردو و در مجالس جداگانه در شبهای دهه اول ماه محرم الحرام 1432 برابر با 7 الی 16 دسامبر 2010 و بویژه در ظهر روزهای تاسوعا وعاشورا برگزار کرد.

گزارش تصویری هر شب برنامه های مراسم سوگواری حسینی درپایگاه اطلاع رسانی اینترنتی مرکز اسلامی انگلیس

www.ic-el.com برای آن دسته ازعلاقمندانی که به هرعلت توفیق حضور دربرنامه های عزاداری مراکز اسلامی در دهه اول محرم را نداشتند ، قرار داده می شد و مرکز اسلامی انگلیس نیزهر شب در پایان مراسم ازمومنین عزادار پذیرایی می کرد که در این سنت حسنه از همراهی ها وکمکهای معنوی ومادی مسلمانان خیّرنیز بهره مند بود.

شیعیان مکتب مولی الموحدین حضرت علی (ع) در لندن وشهرهای اطراف و ازهمه ملیتهای مسلمان در دهه اول ماه محرم هرشب با حضور خود در مراسم سوگواری حسینی ، عشق وارادت قلبی خود به سالار شهیدان عالم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را به اثبات رساندند و با سوزی جانکاه از سر عشق به پیشوایشان امام حسین (ع) ،به سوگ نشستند.

در برنامه فارسی هرشب پس از تلاوت قرآن کریم توسط قاری بین المللی قران کریم آقای مصطفی مرجان ، عزاداران حسینی از سخنان حجج اسلام والمسلمین آقایان معزی و بهمن پور که پیرامون فلسفه وعلل قیام ابا عبدالله الحسین(ع) در احیا احکام و تعالیم اسلامی و حراست از دین مبین اسلام و همچنین درسهایی از خودگذشتگی و وفاداری و ایثار یاران آن حضرت در واقعه کربلا و اهداف و حقایق و عبرتهای عاشورا ایراد می شد ، بهره می بردند .

پس از برنامه سخنرانی ، حجت الاسلام والمسلمین برهان دقایقی را به ذکر مصیبتهای وارده به خاندان اهل بیت اختصاص می داد و سپس آقایان حاج علی اصغر مالکی نژاد و حاج علی مصلایی مداحان اهل بیت عصمت وطهارت (ع) ، نیز با قرائت نوحه و مرثیه سرایی به ذکرمصائب و مجاهدتهای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) وخاندان ویاران با وفای او می پرداخت وسوگواران حسینی وبویژه جوانان ونوجوانان حاضر در مراسم با نواختن دستها بر سینه های خود ، برمصیبت های سالار شهیدان عالم حضرت امام حسین (ع) در واقعه جانسوز کربلا اشک می ریختند.

از دیگر برنامه های مرکز اسلامی انگلیس برگزاری ده شب برنامه به زبان عربی بود که برادران وخواهران عرب زبان با حضور بسیار چشمگیر خود موجب حفظ شعائر اسلامی واحترام به مجالس عزای حسینی شدند . خطیب مجلس عزای حسینی به زبان عربی حجت الاسلام والمسلمین شیخ رشاد الانصاری بود که در این شبها درخصوص ابعاد و اهداف و علل قیام ونهضت امام حسین (ع) برای مسلمانان حاضر در مجلس سخنرانی می کرد.

آقای سید جعفر الموسوی مداح اهل بیت نیز به زبان عربی همه شب پس از سخنرانی با اجرای مراسم عزاداری وسینه زنی به مرثیه سرایی وبیان مصیبتهای وارده درصحرای کربلا برخاندان امام حسین (ع) می پرداخت .

حجت الاسلام حمزه سوداگر از روحانیون حوزه علمیه قم نیز که برای ده شب سخنرانی در جمع مسلمانان انگلیسی زبان از جمهوری اسلامی ایران دعوت شده بود ، محور سخنان خود را در این شبها به تبیین بزرگترین سفرعرفانی ومعنوی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به سرزمین کربلا و حماسه جاودان قیام ابا عبدالله (ع) و یاران با وفای او قرارداد.

آقایان محمد باقر وسجاد از مداحان جوان اهل بیت نیز با اجرای مراسم عزاداری وسینه زنی و نوحه خوانی به زبان انگلیسی به ذکر مصایب حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) می پرداختند .

سخنران ده شب برنامه اردو زبانان نیز حجت الاسلام والمسلمین واصی حسن خان از خطبای نامی شیعیان اردو زبان از کشور هند بود که با سخنان خود درجمع کثیر برادران وخواهران مسلمان اردو زبان که هرشب از راههای دور در مجالس عزاداری حسینی حاضر می شدند ، به تبیین حرکت وقیام امام حسین (ع) می پرداخت و درپایان برنامه نیز آقای افروز آقا از مداحان بنام پاکستانی با مراسم سینه زنی به ذکر مصیبت وارده به امام حسین (ع) وخاندان ویاران او می پرداخت .

62 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116643

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =