یک نویسنده آمریکایی در گفتگوی اختصاصی به خبرآنلاین گفت: هر دولتی که جانشین مبارک شود وضعیت ناگواری را برای اسرائیل رقم خواهد زد.

ریس ارلیک معتقد است اسرائیل با شرایطی بد و بدتر مواجه است و هیچ نقطه امیدی برای او در این تغییرات متصور نیست. این ادعا زمانی تایید می شود که اکنون آمریکا و اسرائیل از همه توان خود استفاده می کنند تا از یکسو مبارک و رژیم پوسیده او را همچنان در قدرت نگهدارند ویا دست کم فردی نزدیک به خود را جانشین او کنند تحلیل ها نشان دهنده این واقعیت تلخ برای اسرائیل است که هرکسی جانشین این دیکتاتور پیر شود قطعا شرایط سختی برای اسرائیل را رقم خواهد زد.

برهمین اساس بی راه نیست که رئیس رژیم صهیونیستی درخصوص عواقب ناآرامی های مصر برای اسرائیل ابراز نگرانی کرده و عدم تغییر در دولت مصر را خواستار شده است. شیمون پرز خطاب به 430 نماینده پارلمان اروپا از 32 کشور گفت: ما درخصوص تغییراتی که ممکن است ناآرامی های مصر برای خاورمیانه در پی داشته باشد و یا سازوکار انتخاباتی در این کشور که احتمال دارد به قدرت گرفتن اسلام گرایان منجر شود، نگران هستیم.  رئیس رژیم صهیونیستی به صراحت گفته است که باید درمصر تغییراتی ایجاد شود اما مبارک بر قدرت باقی بماند. این نگرانی زمانی بیشتر معنی پیدا می کند که یک نویسنده آمریکایی در گفتگو با خبرآنلاین با تصویر کردن دو حالت برای اسرائیل در صورت سرنگونی مبارک تصریح کرد که در هر دو حالت اسرائیل متضرر خواهد شد. به گفته ریس ارلیک در بدترین شرایط ، اسرائیل با دولتی اسلامگرا و متخاصم روبرو خواهد شد که حمایت آن از حماس وگروه های مقاومت و مخالفتش با اسرائیل قطعی خواهد بود و در بهترین شرایط دولت بعد از مبارک حاضر به ادامه رویکرد سابق نخواهد بود که بار دیگر به معنی نزدیک شدن آن به جنبش های فلسطینی است.

متن کامل گفتگوی خبرآنلاین با ریس ارلیک را به زودی در صفحه بین الملل بخوانید

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =