۰ نفر
۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۹

یک نویسنده آمریکایی در گفتگویی اختصاصی به خبرآنلاین گفت: هر دولتی که جانشین مبارک شود از مقاومت فلسطینی ها حمایت و با توسعه طلبی اسرائیلی ها مخالفت خواهد کرد.

 ریس ارلیک، معتقد است اسرائیل در صورت سقوط مبارک با دو وضعیت مواجه خواهد شد که یکی بد است و دیگری بدترو هیچ نقطه امیدی برای این رژیم در این تغییرات متصور نیست.

نویسنده کتاب پرفروش: "برنامه ایران: داستان واقعی سیاست آمریکا و بحران خاورمیانه" در گفتگو با خبرآنلاین با تصویر کردن دو حالت فوق برای اسرائیل در صورت سرنگونی مبارک ،تصریح می کند که در هر دو حالت اسرائیل متضرر خواهد شد چرا که کمترین تغییر رویکرد آن گشایش در مرز رفح خواهد بود که حماس نفع بسیاری از آن خواهد برد. به گفته گزارشگر سابق رادیو سراسری آمریکا در بدترین شرایط ، اسرائیل با دولتی اسلامگرا روبرو خواهد شد که حمایت آن از حماس وگروه های مقاومت و مخالفتش با اسرائیل قطعی خواهد بود و در بهترین شرایط دولت بعد از مبارک حاضر به ادامه رویه سابق نخواهد بود که بار دیگر به معنی نزدیک شدن آن به جنبش های فلسطینی است. ارلیک با اشاره به اینکه هنوز باید رویدادهای مصر را یک قیام دانست و تازمانیکه رژیم مبارک ساقط نشده نمی توان به آن نام انقلاب داد به خبر گفت: سقوط مبارک به تنهایی برای ایجاد تغییرات مثبت کافی نیست .

او سپس با تایید اینکه شباهت های زیادی میان انقلاب ایران و وقایع مصر وجود دارد گفت: تفاوت هایی  نیز وجود دارد که از جمله آنها مقطعی و ناگهانی بودن قیام مصر و دیگری نداشتن رهبری شناخته شده است.46

متن کامل مصاحبه اختصاصی خبرآنلاین با ریس ارلیک را فردا در روزنامه خبر بخوانید

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =