۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۰

معاون درمان وزیر بهداشت: افزایش تعرفه‌های بخش خصوصی حدود 26 تا 28 درصد پیشنهاد شده است.

حدود دو ماه از مهلت تعیین تعرفه های سلامت دولتی و خصوصی می گذرد، اما هنوز خبر موثقی دراین باره منتشر نشده است. کارشناسان معتقدند تعلل دولت در تعیین تعرفه ها، آسیب های مختلفی برای نظام سلامت دارد. اما از وزارت بهداشت خبر می رسد تا شنبه یا یکشنبه هفته آینده، تکلیف تعرفه ها مشخص می شود. 

حسن امامی رضوی، معاون درمان وزیر بهداشت در حالی خبر جلسه روز شنبه شورای عالی بیمه را رسانه ای کرده است که در گفتگو با خبرآنلاین، از پیشنهاد افزایش حدود 28 درصدی نرخ تعرفه های خدمات پزشکی بخش دولتی و خصوصی در سال 90 خبر می دهد: در حال حاضر منتظر تصویب این موضوع هستیم و به محض اعلام، عملی واجرایی می شود.

او همچنین می گوید که وزارت بهداشت منتظر مصوب شدن لایحه بودجه است: در این زمینه ناچاراً منتظر تصویب بودجه هستیم البته کارهای کارشناسی آن انجام شده است و اثرات هدفمندی یارانه‌ها نیز در آنها دیده شده است.

مجلس تاکنون 16 هزار و 20 میلیارد تومان، به عنوان اعتبار بودجه سال 90 وزارت بهداشت مصوب کرده است. این مقدار 50 درصد بیش از بودجه سال گذشته وزارت بهداشت است. 

بااین حال امامی رضوی می گوید: در سال جدید از سوی وزارت بهداشت پیشنهاد شده هزینه ای تامین و در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد که در صورت تصویب و اعلام آن تمام مردم تحت پوشش بیمه درمان  قرار می گیرند و این موضوع به نفع مردم خواهد بود که بتوانند از خدمات بیمه ای بهره مند شود.

افزایش یکسان تعرفه دولتی و خصوصی

معاون درمان وزارت بهداشت به پیشنهاد افزایش تعرفه ها اشاره کرد و گفت: افزایش تعرفه‌های بخش خصوصی نیز حدود  26 تا 28 درصد پیشنهاد شده است. به منظور تعیین تعرفه بخش خصوصی جلسات مقدماتی را با سازمان نظام پزشکی برگزار کردیم و پیشنهاداتی در این زمینه داده شد که با هماهنگی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری به شورای عالی بیمه در همین هفته می‌رسد.

به گفته او برای محل تامین اعتبار 700 میلیارد تومانی اصلاح تعرفه‌های پزشکی یک پیشنهاد موثر وجود دارد: اگر افزایش تعرفه‌ها تصویب شود و اعتبار آن به صندوق بیمه‌ها برود و مابه التفاوت آن به صورت یارانه در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد به مردم فشار مالی نمی آید و تورمی در بحث سلامت ایجاد نمی شود این پیشنهاد، همراه با یکی دو پیشنهاد دیگر در شورای عالی بیمه مطرح است و بستگی دارد این شورا کدام پیشنهاد را تصویب کند.

47/232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =