ایرنا نوشت:

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نتایج سفر روز چهارشنبه خود به کویت و دیدار با مقامات بلندپایه این کشور را موفقیت آمیز توصیف کرد و با اشاره به رایزنیهای اخیر با مقامات برخی کشورهای منطقه خلیج فارس خاطرنشان ساخت: من به آینده بسیار امیدوارم.


علی اکبر صالحی در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به پرسشی درباره دستاورد سفر به کویت اظهار داشت: به نظر من سفر بسیار موفقیت آمیزی بود و با توجه به روابط دیرینه ما با کشور دوست و همسایه مان کویت، غیر از این نیز انتظار نمی رفت.

وی افزود: به هر حال در روابط میان کشورها گاهی سوء تفاهم هایی نیز پیش می آید و افت و خیزهایی وجود دارد اما مسؤولان سیاسی کشورها باید هم و غم و تلاش شان در جهت رفع این موانع و سوء تفاهم ها باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سفر به کویت این توفیق را به همراه داشت تا در ملاقات با امیر، رییس مجلس، نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور، مسائل فیمابین را به صورت خیلی واضح و روشن مطرح کنیم و با صراحت مسائل را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهیم.

وی افزود: می توانم با اطمینان بگویم که نتایج مورد نظر از این سفر حاصل و خیلی از سوء تفاهم ها برطرف شده است.

صالحی همچنین گفت: مواری نیز وجود دارد که امیدواریم در کمیسیون عالی مشترک، این موارد نیز حل فصل شود.

وی خاطرنشان کرد که قرار است برخی مسائل در کمسیون عالی مشترک که در آیند تشکیل خواهد شد، مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: ضمنا قرار شد سفرای دو کشور از هفته آینده به محل های ماموریت خود اعزام شوند.

وی همچنین اظهار داشت: در خصوص بحرین و سوریه نیز صبحت هایی انجام شد و من به نتایج این سفر امیدوارم و آینده منطقه را بسیار روشن می بینم.

صالحی که پیش از سفر به کویت اخیراً از عمان، قطر، امارات و عراق نیز دیدن کرده است افزود: در سفرهایی که به چند کشور منطقه خلیج فارس داشتیم احساسم این است که همراه با ایران، همه کشورها علاقه مند به یک همکاری دسته جمعی و گروهی در جهت تعمیق روابط و تثبیت امنیت و ثبات منطقه هستند، زیرا این موضوع به نفع همه کشورهاست.

وی اظهار داشت: منطقه خلیج فارس منطقه مهمی به شماری می رود و هیچ ضرورتی ندارد که اجازه دهیم دیگران بخواهند اخلالی در شرایط منطقه ایجاد کنند و بهانه هایی برای پیدایش سوء تفاهم ها داشته باشند و از این رو ما نباید اجازه چنین اتفاقی را بدهیم.

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: به نظر من با توجه به روشنگری که درحال انجام است و همچنین با نیات صادقانه ای که همه دارند و در این رابطه مسایل را با یکدیگر در میان می گذارند، من به آینده امیدوارم.

صالحی درباره تحولات بحرین نیز گفت: همه در جهت حل فوری مشکل بحرین اتفاق نظر دارند و این آمادگی الحمدلله وجود دارد و من فکر می کنم کشورهای منطقه به صورت هماهنگ در جهت مشکل بحرین با یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود: خوشبخانه پادشاه بحرین نیز این اواخر صحبت خوبی داشته است و با توجه به این موضوع و اقداماتی که در حال انجام است و نیز رایزنی هایی که صورت گرفته است، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حل و فصل مشکل بحرین باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان چهارشنبه شب در پی دیداری یکروزه از کویت و گفت وگو با مقامات بلندپایه این کشور درباره روابط دوجانبه و رایزنی های منطقه ای و بین المللی، با بدرقه شیخ محمد صباح السالم الصباح همتای کویتی خود و سید محمد شهابی کاردار جمهوری اسلامی ایران به تهران بازگشت.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =