۰ نفر
۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۰

علیرضا لبش شعر می‌گوید. طراحی می‌کند. داستان می‌نویسد. طنزنویس هم هست. لبش در این مطلب با شوخ طبعی به موضوع کتاب‌ها و آموزه‌های کشکی موفقیت پرداخته است.

۱- مختان را خانه تکانی کنید؛ مواظب باشید زیاد تکان تکانش ندهید. اگر از مختان تا به حال استفاده نکرده‌اید، بگذارید همین طور بسته‌بندی شده باقی بماند. اگر از مختان سوء‌استفاده کرده‌اید، جلوی بچه‌ها و جایی که خانواده زندگی می‌کند، خالی‌اش نکنید. اگر کسی مختان را خورده، مخ‌اش را تلیت کنید. اگر کسی مختان را زده، مخ‌اش را آنقدر بزنید تا آدم شود. اگر مختان معیوب است به ادامه توصیه‌های ما گوش دهید. خلاصه مخ‌تارید.

۲- زندگی را در آغوش بفشرید؛ گفتم زندگی را در آغوش بگیرید با ناموس مردم چه کار دارید؟ این طوری زندگی شما را در آغوش می‌گیرد و اگر برادر یا پدر ناموس مردم پیدایش شود، طوری ولتان می‌کند که با سر به زمین بخورید. به دامان طبیعت بروید و با خودتان زمزمه کنید: همه چی آرومه. من چقدر شل مغزم. فقط مواظب باشید کسی آن دور وبر‌ها نباشد. برایتان حرف در می‌آورند. پیش در و همسایه و ناموس مردم خوب نیست. آن وقت دیگر مردم ناموسش را به شما نمی‌دهد که ناموس شما هم بشود.

۳- اگر زیادی احساس خوشبختی می‌کنید، ازدواج کنید؛ دوره فلاسفه به پایان رسیده و بعد از ازدواج یک اتفاق بیشتر برایتان نمی‌افتد، بدبخت می‌شوید. به هر حال از بلاتکلیفی و الکی خوشی بهتر است. حداقل یک درد مشترک با همسرتان پیدا می‌کنید و هر روز و شب همدیگر را فریاد می‌کنید.

۴- بخشنده باشید؛ اگر کسی با جوراب گِلی روی بالش شما راه رفت، موقع خواب روی بالش و ملحقات بالشش راه نروید. اگر کسی سوسک در چای شما انداخت، موش توی قهوه‌اش نیاندازید. اگر کسی نکته خاصی در مورد عمه محترم‌تان متذکر شد، نکته خاصی در مورد عمه محترمش ذکر نکنید. اگر کسی شما را به نام حیوانات اهلی صدا کرد، او را به نام جانوران موذی صدا نکنید. اگر کسی اعصابتان را خط خطی کرد، بدنش را خط خطی نکنید. اگر دچار گاز گرفتگی شدید، کسی را گاز نگیرید. اگر کسی دنبالتان کرد، حتما فرار کنید. اگر کسی زیرآب‌تان را زد، جوری توی گوشش بزنید که نفهمد از کجا خورده است. بخشش هم حدی دارد.

۵- شاد باشید؛ بخند به روی دنیا، تا دنیا آن روی سگش بالا نیاید. اگر قرض بالا آورده‌اید و بدهکارید، بخندید. زندان هم خوشی‌های خودش را دارد. اگر از کارتان اخراج نشده‌اید بروید و به کارفرمایتان بخندید. اگر از همسرتان جدا شده‌اید بروید و به مادر زن‌تان بخندید. خلاصه جوری به دنیا بخندید که دنیا جرات نکند به شما بخندد.

۶- سفر کنید؛ تا خام هستید سفر کنید. اگر پخته شوید دیگر کار از کار می‌گذرد. در سفر، جوجه کباب را فراموش نکنید. البته به مرغ و خروس مردم هم کاری نداشته باشید. سر جای پارک و جای چادر زنی با دیگران دعوا نکنید. در دامان طبیعت خودتان را خالی نکنید. اصلا نمی‌خواهد بروید سفر. توی خانه بمانید. چون ممکن است اتوبوس‌تان چپ کند یا قطارتان از ریل خارج شود یا خدایی نکرده هواپیمایتان توپولف باشد.

۷- چیزهای مصنوعی را از زندگی‌تان دور بریزید؛ اگر احساس پیری می‌کنید دندان‌های مصنوعی همسرتان را هم دور بریزید تا دیگر نتواند شما را گاز بگیرد. فقط اشکال کار اینجاست که بعدش مجبور می‌شوید، آدامسش را برایش بجوید و شب‌ها که برای خوردن آب از خواب بیدار می‌شوید، آب دیگر مزه دهان همسرتان را نمی‌دهد و بعد از خوردن آب، دندان‌های همسرتان را در دهان‌تان حس نمی‌کنید.

۸- عادت‌های بد را ترک کنید؛ منظورم عادت‌هایی مثل سیگار کشیدن بود نه همسرتان.

28/242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مريم IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    مطلب اين آقا هم به از شما نباشه آقاي شكيبا خوب بود مخصوصا شماره 6
  • بهمن GB ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    جالب بودموفق باشید