عوض حیدرپور گفت: رئیس جمهور برای اینکه ثابت کند از خط امام و رهبری منحرف نشده است، باید ادبیاتش را نسبت به انقلاب‌های منطقه اصلاح کند.

نماینده شهرضا  و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرآنلاین، سناریو جدید آمریکا علیه ایران را یک موضوع چند فاکتوره دانست و گفت: بعد از خیزش‌های منطقه، مقام معظم رهبری آن‌ها را بیداری اسلامی و در نتیجه صدور انقلاب اسلامی دانستند و در جمع دستندکاران حج گفتند که برای مواجهه با بیداری اسلامی، صحنه حج امسال موقعیتی برای دشمنان است. ایشان هشدار دادند که مراقب باشید تا آنها نتوانند بیدرای اسلامی را مصادره کنند.
وی با بیان اینکه بیداری اسلامی به تدریج چهره خودش را با شعار الله‌واکبر و پیاده کردن شعائر اسلامی به جهانیان نشان داده است، افزود: پیش بینی رهبری درست از آب در آمد که گفته بودند هدف اصلی دشمن، تنه‌زدن به بیداری اسلامی و مصادره آن است.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه فضای اقتصادی دنیا پاسخگوی نیازهای مردم نیست، یادآور شد: اعتراض مردم آمریکا منحصر به خیابان وال استریت و بورس این کشور نیست. با بوجود آمدن این موج، که فضای سیاسی امریکا را تحت تاثیر قرار داد، آمریکا سناریوی جدیدی چید تا چند وقت این موج را کنترل کند. البته رقابت انتخاباتی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها هم در این سناریو سازی‌ها بی‌تاثیر نیست.
حیدرپور با بیان اینکه اوباما نیز اعلام کرده است که قدرت پیش از این را ندارد، خاطرنشان کرد: به این ترتیب آمریکا دچار بحران قدرت، ثروت و معنویت شده است و برای اینکه بتواند برای چند وقت خودش را نجات دهند، چنین سناریوی مضحکی را طراحی کرده است. در حالیکه جمهوری اسلامی ایران قویا این موضوع را رد می‌کند. چرا که رهبری معظم انقلاب، اینگونه اقدامات را ممنوع می‌دانند و دولت و ملت هم آن را قبیح می‌خوانند.
نماینده شهرضا پاسخ به سوال دیگری، با بیان اینکه تفاوت میان «بیداری انسانی» و «بیداری اسلامی»، به مثابه فاصله بین اسلام تا ماتریالیسم است، گفت: بیداری اسلامی در تبعیت از قرآن، احکام اسلام و پذیرش رسالت و امامت ریشه دارد اما بیداری انسانی برآمده از نگرش​های مادی، مادی​گرایی، ماتریالیسم و تفکرات مارکسیستی است.
وی در پاسخ به اینکه چرا علی​رغم تاکید پیاپی رهبری بر «بیداری اسلامی» خواندن انقلاب​های منطقه، رئیس​جمهور از لفظ «بیداری انسانی» استفاده می​کند، اظهار داشت: به نظرم آقای احمدی​نژاد، از خط رهبری فاصله گرفته است و اگرچه ظاهرا خود را معتقد به ولی فقیه معرفی می​کند اما عملا حاضر به پذیرش نظرات ایشان نیست. رئیس جمهور برای اینکه ثابت کند از خط امام و رهبری منحرف نشده است، باید در این زمینه ادبیاتش را اصلاح کند و بپذیرد که انقلاب​های منطقه برآمده از «بیداری اسلامی» است نه «بیداری انسانی».
علت اصرار رئیس جمهور بر بیداری انسانی خواندن تحولات منطقه، سوالی بود که حیدرپور در پاسخ به آن گفت: به اعتقاد آقای احمدی​نژاد تحولاتی که در منطقه به وقوع پیوسته در راستای قلب و فطرت انسان​هاست. اصرار ایشان بر این مساله به منزله پافشاری بر انحراف وسیعی است که بخشی از دولت از خط امام و رهبری و شهدا یافته است. از این رو ایشان اگر اظهاراتشان را اصلاح نکنند، معلوم می​شود که خودشان نیز به این تفکر انحرافی نزدیک شده​اند.
این عضو فراکسیون اصولگرایان به تغییر موضع احمدی​نژاد در قبال رابطه با آمریکا در نیویرک اشاره کرد و گفت: ایشان حتی در نشست خبری تلوزیونی​شان نیز اعلام کردند که ما هم در مواضعمان در کلام و گفتار اصلاحاتی در آمریکا داشتیم! لابد منظورشان اصلاح نسبت به آرمان​های نظام و انقلاب بوده است. در حالیکه این آرمان​ها و ارزش​های انقلاب و نظام قابل معامله نیست و نمی​توان در قبال آن کوتاه آمد.
حیدرپور با تاکید بر اینکه اعلام تعدیل مواضع در قبال آمریکا از سوی رئیس جمهور، متذکر شد که امام و رهبری هرگز مواضعشان را در قبال آمریکا تعدیل نکرده‌اند.
عضو کمییسون امنیت‌ملی در پاسخ به اینکه منظورش از نزدیک شدن رئیس‌جمهور به جریان انحرافی چیست؟، اظهار داشت: وقتی می ‌گوییم جریان انحرافی، منظورمان یک شخصۀ مثلا رئیس جمهور یا مسئول دفتر ایشان نیست. بلکه منظور مجموعه‌ای از افراد است که در کارشان ایراداتی هست و می‌خواهند رفتارهای سیاسی را تعدیل کنند. نتیجه‌اش هم اختلاس 3 هزار میلیاردی و انتصابات شبهه دار است. مثلا فرماندار همدان که سفر آقای رئیس‌جمهور به همدان را به شب قدر تشبیه کرده بود، یک حرف کفر آمیز زده بود.
به گفته وی، خلط مسائل و موضوعات از سوی جریانات انحرافی عمدتا اشکالات عقیدتی آفریده است و از آنجا که این موارد از سوی اعضای منتصب به دولت صورت گرفته، کل مجموعه دولت در آن سهیم است و باید نسبت به آن پاسخگو باشد.
نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه از دولت انتظار می‌رود جلوی این جریان انحرافی را بگیرد، در پاسخ به اینکه چه نسبتی میان رئیس جمهور و این جریان انحرافی وجود دارد؟، گفت: وقتی رئیس جمهور اعلام می‌کند که کابینه خط قرمزش است و در دفاع از برخی اعضای دولتش تا مرز استعفا پیش می‌رود، نشان از همین موضوع دارد. رئیس جمهور هم باید در قبال اقدامات این جریان انحرافی پاسخگو باشد و هم اینکه دست از حمایت از برخی افراد بردارد تا قوه قضاییه به اتهامات آنها رسیدگی کند. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که عزم ایشان برای اصلاح جدی است.
وی با اشاره به شعارهای مردم همدان در استقبال از احمدی‌نژاد که گفته بودند «احمدی علمدار، دست از مشایی بردار»، ادامه داد: ممکن است رئیس جمهور این تقاضای ما مایندگان را غرض ورزانه بداند اما خوب شد که مشاهده کرد مردم هم همین را از او می‌خواهند.
حیدرپور در پاسخ به اینکه اگر رئیس‌جمهو چنین نکند، مجلس چه خواهد کرد؟، گفت: مجلس هم سلاحی جز گریه ندارد! کما اینکه حضرت علی(ع) هم در دعای کمیل فرمودند که چاره‌ای جز عجز و لابه به درگاه خدا نیست. امیدواریم که ایشان به راه راستین و امام برگردند.
به گفته وی، ابزارهایی چون سوال از رئیس‌جمهور و طرح شکایت در کمیسیون اصل نود هم در اختیار نمایندگان هست و اگر لازم شد از آنها نیز استفاده خواهند کرد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انسان ایرانی IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    2 0
    این آلرژی از واژه ایران به واژه انسان کشیده:)
  • کاوه IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    2 0
    مگه خود جنابعالی امضاء سوال از ریس جمهور را پس نگرفتید ؟ابزار قانونی و مستند را کنار گذاشتیدوگریه میکنید . این جسارت و صلابت و راس امور بودنمجلس محترم است ؟
  • بدون نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    0 0
    فطرت ذاتی انسانها جویای عدالت و مبارزه با ظلم و بی عدالتی است و این در ذات اسلام وجود دارد و افراد نا خواسته دارند خط و مشی اسلام را پیاده می کنندپس این تنها بیداری اسلامی نیست این بیداری تنها در کشور های اسلامی نیست در کشورهای غربی هم هست چرا مردم امریکا معترضند؟به چی؟ به بی عدالتی به غارت اموال خودتوسط عده ای اندک.پس بیداری انسانی یک ارمان ذاتی است که در متناسلام وجود دارد .ادبیات احمدی نژاد برای بعضی قابل درک نیست .فقط بلدند تهمت و افترا بزنند .............