واحدمرکزی خبر نوشت:

 

 

رئیس شماره گذاری خودروی راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: خودروهای وانت پیکان و پژو روآ همچنان به دلیل کسب نکردن استانداردهای لازم شماره گذاری نمی شوند.

سرهنگ احمد رستمی به کاهش شماره گذاری خودروهای وارداتی اشاره و اضافه کرد: در بحث شماره گذاری خودروهای وارداتی در هفت ماهه گذشته نسبت به سال گذشته شاهد کاهش شماره گذاری بوده ایم که حدود سی و یک درصد شماره گذاری خودروهای وارداتی کاهش داشته است.

وی افزود: در بحث شماره گذاری موتورسیکلت ها نیز در هفت ماهه قبل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز حدود 3 درصد افزایش داشته ایم.

سرهنگ رستمی گفت: در بحث شماره گذاری خودروهای نو نیز در هفت ماهه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود یک و یک دهم درصد کاهش داشته ایم.

وی افزود: در بحث نقل و انتقال خودرو نیز در هفت ماهه گذشته 3 و 8 دهم درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ایم.

رئیس شماره گذاری خودروی راهنمایی و رانندگی ناجا در ادامه به قانون جدید راهنمایی و رانندگی در بحث تعویض موتور ، شاسی ، اتاق و رنگ خودروها اشاره کرد و گفت: رانندگان توجه لازم را داشته باشند که به هر دلیلی نیاز به تعویض یکی از این چهار قطعه خودرو داشتند باید مجوز راهنمایی و رانندگی را کسب کنند چون تعویض بدون اجازه راهنمایی و رانندگی ممنوع شده است و در صورت تعویض یکی از آنها بدون مجوز راهنمایی و رانندگی براساس قانون قانونگذار از یک چهارم تا یک هشتم قیمت قطعه ، جریمه پیش بینی شده است.

وی افزود: بنابر این توصیه می شود حتماً برای تعویض یکی از این چهار مورد به مراکز تعویض پلاک یا واحدهای شماره گذاری خودرو در سراسر کشور مراجعه و مجوز دریافت کنند و در یکی از مراکز رسمی کار انجام شود.

سرهنگ رستمی گفت: چنانچه قطعه ای تعویض شود و غیر استاندارد باشد در هیئت رسیدگی به این تخلفات که شامل یک قاضی و کارشناس است به موضوع رسیدگی می شود و چنانچه غیر استاندارد بودن آن قطعه تأیید شود قطعه از رده خارج می شود.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =