۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۲

روزنامه تهران امروز نوشت:

قبل از اينكه پاي خودروهاي سرعتي‌ولوكس مثل فراري،‌ شورلت كوروت، نيسان جي.تي.آر و... به كشور باز شود تنها مي‌شد اين مدل خودروها را در بازي‌هاي كامپيوتري مشاهده كرد و از ديدن آنها حسرت خورد.حالا به لطف قشر مرفه پاي اين خودروها به صورت غير رسمي و گذر موقت به كشور باز شده‌است و اين سرعتي‌ها آسفالت اتوبان‌هاي ايران را به همديگر مي‌دوزند. واقعا هم در ميان خودروهايي مثل بنز، بي.ام.و، لامبورگيني جاي اين دو خودرو لوكس و مسابقه‌اي خالي بود تا چشم‌هاي ماشين‌بازان را به خود خيره كند.

شورلت كوروت: با يك نگاه به ظاهر اين خودرو مي‌توان به كلي مطمئن شد كه با خودرويي اسپرت و سرعتي طرف هستيم. اگر شما در خيابان‌هاي تهران چشمتان به اين عقاب مجذوب‌كننده افتاده‌است بايد به شما تبريك بگوييم. زيرا ديدن اين خودرو، آن هم در خيابان‌هاي شلوغ تهران شانس بسيار زيادي مي‌خواهد. يكي از نقاط جذاب اين خودرو كه طراحانش بر آن تاكيد مي‌كنند رنگ‌بندي‌هاي شگفت‌انگيز آن است. كوروت در رنگ‌هاي جذابي مثل زرد، قرمز، سرمه‌اي متاليك، طلايي، مشكي براق و بنفش به بازار جهاني عرضه شده‌است. قطعا داشتن يك خودرو لوكس و سرعتي بنفش‌رنگ لذت خاص خود را دارد زيرا در خيابان چشم‌هاي بسياري را به خود خواهد دوخت. كوروت از سال 2004 در خروجي كمپاني شورلت قرار گرفت. اين خودرو دو در آمريكايي بسيار محكم و پرقدرت است و در 4 ثانيه به سرعت 100 كيلومتر در ساعت مي‌رسد. البته در اين زمينه كمي از جي.تي.آر ضعيف‌تر است زيرا GTR مي‌تواند در 3 ثانيه به سرعت 100 كيلومتر در ساعت دست پيدا كند. اين خودرو 8‌سيلندر است و بدنه آن از فيبر كربن ساخته‌شده است و همين موضوع اين خودرو را با ديگر هم‌نسلان خود متفاوت كرده‌است. اين خودرو قوي آمريكايي، در اروپا و آمريكا به قيمت حدودي 110 هزار دلار يا 145 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

نيسان GTR: ظاهر نيسان جي.تي.آر شبيه به يوزپلنگي‌است كه براي شكار خود كمين‌كرده است. مسلما شتاب و سرعت‌گيري اين خودرو اسپرت و لوكس هم دست‌كمي از يوزپلنگ ندارد. زيرا جي.تي.آر در 3 ثانيه از 0 به سرعت 100 كيلومتر در ساعت مي‌رسد و هيچ خودرويي به گرد پايش نمي‌رسد. البته مشخص نيست در اتوبان‌ها و خيابان‌هاي كشور از تمام توان اين خودرو استفاده كرد يا خير. تازه اگر هم خيابان‌ها و اتوبان‌ها اجازه اين كار را مي‌دادند قطعا پليس راهنمايي‌ورانندگي جلوي شتاب‌گيري اين خودرو پرقدرت را مي‌گرفت. عرضه جهاني اين خودرو حدودا از سال 2008 آغاز شد و در مدت زمان كمي به خودرو محبوب تمام جهان تبديل شد. البته بازي‌هاي كامپيوتري هم نقش بسيار زيادي در تبليغ اين خودرو داشت. موتور اين خودرو 6 سيلندر است و تنها 4 نفر را در خود جاي مي‌دهد. قطعا خودرو نيسان GTR يك خودرو خانوادگي براي گشت‌وگذارهاي شهري نيست. جي.تي.آر سيستم امنيتي و كامپيوتري بسيار پيشرفته و كاملي دارد. از ترمز‌هاي هوشمند و ABS گرفته تا مانيتورينگ درون و بيرون خودرو و 5 ايربگ جزو تامين‌كنندگان امنيت اين خودرو هستند.يكي از جاذبه‌هاي اين خودرو در دو چراغ گرد عقب آن مخفي شده‌است. اين دو چراغ و فرم آن، با بال‌هايي كه براي صندوق عقب‌ اين خودرو طراحي شده‌است ظاهري شديدا اسپرت و سرعتي به خودرو بخشيده‌است. از روبه‌رو هم چهره اين خودرو بسيار خشن است و به رقيبانش نشان مي‌دهد كه در زمينه سرعت و قدرت با كسي شوخي ندارد. چراغ‌هاي جلوي جي.تي.آر كشيده و پهن است و همين باعث قوي‌تر شدن نوردهي آن شده‌است. اين خودرو در اروپا و آمريكا قيمتي حدود 90 هزار دلار يا 120 ميليون تومان دارد. اين قيمت سرسام‌آور واقعا براي خريد چنين خودرويي مناسب است.


/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =