۰ نفر
۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷

ایسنا گزارش داد:

کتاب زندگینامه‌ «استیو جابز» رکورد فروش را در سراسر انگلستان شکست. کتاب زندگینامه‌ استیو جابز، بنیانگذار شرکت رایانه‌ای اپل که از برجسته‌ترین چهره‌ها در صنعت رایانه بود و 5 اکتبر (13 مهر) امسال درگذشت، در عرض پنج روز به فروشی 37 هزار جلدی رسید و به صدر فهرست پر فروش‌ترین کتاب‌های سراسر انگلستان رسید.

 

«استیو جابز، زندگینامه اختصاصی» تنها 19 روز پس از درگذشت جابز به قلم «والتر ایزاکسون» با جنجال فراوان روانه‌ بازار کتاب شد و براساس آمار ارائه‌شده از سوی «نیلسن بوک‌اسکن» در عرض پنج روز بیش از هر کتاب داستانی و غیرداستانی در انگلستان فروخت.

 

نسخه جلد گالینگور این کتاب که 25 پوند قیمت دارد، از زمان انتشار در 24 اکتبر، پرفروش‌ترین کتاب «آمازون» بوده است. این در حالی است که نسخه‌ دیجیتالی این زندگینامه، رتبه‌ پانزدهم را در میان فهرست پرفروش‌ترین‌های این سایت فروش آنلاین کتاب داراست.

 

به نوشته‌ روزنامه‌ گاردین، فروش فوق‌العاده‌ این کتاب در میان زندگینامه‌های افراد مشهور یک پدیده محسوب می‌شود.

 

جابز در زمان مدیریت 14 ساله‌ خود بر اپل با معرفی محصولاتی مانند آی پاد، آی فون و تبلت آی پد، اپل را به یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در زمینه تکنولوژی تبدیل کرد. تیم دو نفره‌ جابز و کوک در این کار موفق بودند و اپل را به باارزش‌ترین شرکت در دنیا تبدیل کردند.

 

استیو جابز را نه تنها به دلیل نوآوری‌ها و مهارت‌های بازاریابی تحسین می‌کردند، بلکه او را یکی از شخصیت‌هایی می‌دانند که با پیوند زدن هنر و تکنولوژی چهره‌ی محصولات کامپیوتری را دگرگون کرد.

استیو جابز 56 ساله در سال 2004 اعلام کرده بود که به سرطان پانکراس دچار شده است. شرکت فیلمسازی «سونی» چندی پیش اعلام کرد در تلاش برای خرید امتیاز ساخت فیلم زندگی استیو جابز است.
 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    8 0
    واقعا حيف و صد حيف كه چنين نابغه اي به اين زودي از دنيا رفت