مهر نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی داخلی با ورود هواپیمایی قطر به ایران مشکلی ندارند، گفت: این شرکت فقط پروازهای داخلی را انجام می دهد.
نیکزاد در حاشیه‌ مراسم تقدیر از خلبان بوئینگ 727 پرواز مسکو ـ تهران در پاسخ به این سوال که آیا ایرلاین‌های داخلی مشکلی با ورود هواپیماهای قطری ندارند، گفت: شرکت‌های ماهان، هما و آسمان که بیشتر جابجایی‌ها را انجام می‌دهند و در جلسه تفاهم با طرف قطری بوده‌اند، مخالفتی ندارند.

وی با بیان اینکه هواپیماهای قطری در صورت ورود به کشور فقط در مسیر‌های داخلی به کار گرفته می‌شوند، تصریح کرد: به دلیل اینکه این هواپیماها سوخت را با قیمت بین‌المللی لیتری (700 تومان) دریافت می‌کند، قیمت بلیط آنها 25 درصد بیشتر از هواپیماهایی خواهد بود که قیمت سوخت 400 تومان پرواز می‌کنند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی بالغ بر50 هزار میلیارد تومان پروژه راهسازی در دست اجرا دارد، اظهار داشت: برای مدیریت سفرهای تابستانی، نوروزی و زمستانی حدود 900 میلیارد تومان هزینه می‌کنیم و این اعتبار برای ایمن سازی راه‌های شریانی اصلی و رفع یک هزار نقطه‌ حادثه‌خیز هزینه می‌شود.
نیکزاد به مجوز اوراق مشارکت اشاره کرد و گفت: در سال 90 اجازه فروش 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت داده شده است که همه مجوز‌های آن طی شده و بزودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
وزیر راه و شهرسازی این اوراق را با تضمین دولت عنوان کرد و افزود: شاید بتوان گفت با 4 هزار میلیارد تومان امکان مدیریت 20 هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد.
وی تصریح کرد: فروش این اوراق منجر به تسریع در احداث آزاد‌راه‌ها، بزرگراه‌ها و تکمیل راه‌آهن‌هایی که در جهت اتصال مراکز استان‌ها به شبکه‌ی ریلی برای ما حیاتی است، می‌شود.
نیکزاد درباره‌ اورهال‌کردن هواپیماها در آشیانه هما، گفت: ایرباس 600-300 هر شش سال یکبار باید تعمیر اساسی شود. در گذشته برای هواپیما برای اورهال‌شدن به خارج از کشور فرستاده می‌شد که هزینه‌ای حدود 5 میلیون دلار در پی داشت، اما اکنون ایرباس 600-300 با 120 هزار نفر ساعت کار توسط متخصصان داخلی اورهال شد و هزینه‌ای حدود 1.2 میلیون دلار در بر داشت.
وی افزود: با شعار "ما می‌توانیم" که در همکاران ایجاد شده، می‌توانیم هر روز به قسمت جدیدی از تعمیرات اساسی هواپیما دست یابیم.
نیکزاد در ادامه درباره‌ پیش‌بینی وضعیت بخش مسکن در سال آینده گفت: 2.5 سال است که قیمت مسکن ثابت شده است و در مورد وضع مسکن، در سال آینده صحبت می‌کنیم.
/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 183489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    کامیون هوو، ایرلاین قطری، نیروگاه روسیه ای
  • بدون نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    1 0
    حداقل دیگه نگران نیستم که هواپیما سقوط کنه و بندازن تقصیر خلبان
  • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    2 0
    دوست عزیز تولیدخودروازطریق مونتاژرا به آن اضافه کن