علی لاریجانی در کنفرانس خبری خود گفت:استیضاح وزیر اقتصاد شوک اختلاس را به سایر بخش ها سرایت می​داد.

به گزارش خبرآنلاین، رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون قانون استقلال بانک مرکزی گفت: روح این قانون این است که فضای کسب و کار را تقویت کند. برخی از موارد آن، اشکلات قانون اساسی داشت که ما در حال رفع آن هستیم. ما باید قبول کنیم که اگر بخش خصوصی می خواهد فعال باشد باید بتواند حرف خود را بزند.

لاریجانی درباره امکان کاهش روابط ایران با فرانسه، نیز گفت: ما آن چیزی که درباره انگلستان تصویب کردیم به این دلیل بود که ملت ایران این گونه رفتارهای خصمانه را نمی پذیرد.

رییس مجلس در پاسخ به سوالی درباره اختلاس 3000 میلیاردی و استیضاح وزیر اقتصاد و دست داشتن برخی نمایندگان در این پرونده گفت: من با نظر شما موافق نیستم که نمایندگان نقش آفرینی داشتند. اینکه گفته می شود که سه نفر از نمایندگان در این پرونده دست داشته اند ، آقای نکونام رییس کمیسیون اصل نود رسیدگی کردند و در مجلس علنا عنوان کردند که این گونه نبود .

وی افزود: ما گفتیم که دست دادستان باز است و ما خط قرمز نداریم. نکته دوم در مورد اختلاس 3000 میلیاردی، به عنوان یک  حادثه عظیم این بود که ما کمیسیون اصل نود را مامور کردیم که بررسی کند و  مجلس اغماض نکرد. در مورد روند رسیدگی در جلسه سران سه قوه بحث کردیم و قرار شد همه قوا در بررسی این فساد، هم نظر باشند و خط قرمز نداشته باشند. یکی از نظرات این بود که وزیر اقتصاد برکنار شود که این را افکار عمومی می پذیرفت.

لاریجانی در ادامه گفت: اما خود این3000 میلیارد یک شوک بزرگ است . ما در اقدام های خود باید بسنجیم که هزینه این مساله بیشتر نشود. گاهی مساله ای در کشور مطرح می شود که حواشی سایه می اندازد روی اصل مطلب . اگر دولت می پذیرفت که وزیر اقتصاد را برکنار کند هزینه کمتر می شد، اما نپذیرفتند. اما هزینه های استیضاح یک چالش جدید ایجاد کرده بود. لذا وقتی سبک و سنگین کردیم، دیدیم که می شود این هزینه ها را زیاد نکرد . وزیر اقتصاد هم آمد و گفت اگر قصوری شده، من عذر می خواهم . اما با شوکی که اتفاق افتاده، ما نمی خواهیم آن را به سایر بخش های انتقال بدهیم.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =