۰ نفر
۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۵

قرار است که برای کاهش آلودگی هوا فرودگاه مهرآباد تعطیل شود

محمد شاعری معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست به تازگی اعلام کرده است که مطابق طرح جدید جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها وزارت راه و شهرسازی موظف شده است تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد را تا پایان برنامه پنجم توسعه به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل کند و فرودگاه مهرآباد صرفا برای عملیات اورژانسی و شرایط اضطرار به کار می‌رود.
اما آیا این کار امکانپذیر است و فرودگاه امام خمینی ظرفیت پروازهای داخلی را دارد؟ محمد رضا حسین نژاد سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، با تایید این مطلب می گوید: اجرای این طرح برای کاهش آلودگی صوتی در سطح شهر تهران انجام می‌شود.
وی در گفت وگو با خبرآنلاین می گوید که طرح جامع کاهش آلودگی کلانشهرها فرودگاه مهرآباد تنها برای عملیات‌های اورژانسی، اضطراری استفاده می‌شود، و مطابق این طرح تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی منتقل می‌شود.
انتقال تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام در حالی مطرح می‌شود که بسیار گفته شده فرودگاه امام فعلا ظرفیت پروازهای بیشتر را ندارد و فرودگاه امام تنها یک باند فرود و پرواز دارد.
غیر از این‌ها دسترسی به فرودگاه امام هنوز هم سخت است، متروی این فرودگاه همچنان در مرحله بودجه‌گیری است و فعالیت عمرانی قابل توجهی نداشته است.
23245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    7 10
    به جاش یه شهر بزرگ الکترونیکی و مرکز بزرگ تولید نرم افزار های کامپیوتری راه بندازیم. ( دنیای آینده دنیای ارتباطات مدرنه و شما با یک کامپیوتر می تونید به همه دنیا سفر کنید و همه کارهاتون را هم انجام بدید)
  • بدون نام CA ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    7 2
    بجاش فضای سبز درست کنند تا مردم از خفگی نمیرند. متاسفانه شهرداری خودش عامل تخریب باغهای تهران بوده و تهران به شهری زشت تبدیل شده با ترافیک شدید و هوای آلوده بدون فضای سبز کافی و امکانات مناسب. امیدوارم وضع تهران بهبود پیدا کند!
    • میثم IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
      9 0
      فضای سبز تهران اگر به اندازه آمازون هم باشد جوابگوی این همه دود و دم و وارونگی دما و .... نخواهد بود
  • جهانگرد IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    2 9
    تهران زيباست يكي از زيباترين مراكز دنيا
  • بدون نام CA ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    4 0
    حداقل یه باندش رو برای فرودهای اضطراری بزارین!!!!!!!!!!!!!!!!