سریال «رئیس» براساس فیلمنامه فرهاد صفی‌نیا در کنار سریال مارتین اسکورسیزی نامزد جایزه بهترین سریال داستانی شد.

حسین عیدی‌زاده: انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، بانی جوایز گلدن گلوب اسامی نامزدهای این دوره در بخش تلویزیون را پنجشنبه غروب اعلام کرد.
 
سریال «رئیس» که ماجرای آن در دوران بحران اقتصادی و در یک شرکت بزرگ می‌چرخد در دو رشته بهترین سریال داستانی و بهترین بازیگر مرد سریال داستانی نامزد جایزه گلدن گلوب شد. سریال ترسناک «داستان وحشت آمریکایی» دیگر سریال جدید امسال بود که مثل «رئیس» در دو بخش نامزد جایزه گلدن گلوب شد.

فرهاد صفی‌نیا فیلمنامه‌نویس «رئیس» متولد 1353 در تهران است. او در چهار سالگی همراه خانواده‌اش به پاریس و سپس به لندن رفت. صفی‌نیا همچنین فیلمنامه‌نویس فیلم «آپوکالیپتو» به کارگردانی مل گیبسن است.
 
اما در میان سریال‌های جدید این «سرزمین مادری» بود که با نامزدی در سه رشته رکورددار نامزدی جایزه گلدن گلوب در میان سریال‌های جدید شد. این سریال داستان افسری است که پس از ناپدید شدن در جنگ عراق به آمریکا برمی‌گردد و سازمان اطلاعات آمریکا دستور مراقبت از او را می‌دهد. آنها احتمال می‌دهند این افسر در فکر انجام عملیات تروریستی است.
 
رکورددار نامزدی جوایز گلدن گلوب امسال فصل دوم سریال «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب»، فصل دوم «دانتن ابی» و سریال کوتاه «میلدرد پیرس» هستند که هرکدام در چهار رشته نامزد گلدن گلوب شدند. «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب» به تهیه‌کنندگی مارتین اسکورسیزی دنیای تبهکاری دهه 1930 آمریکا را به تصویر می‌کشد.
 

نمایی از «رئیس»
 
«دانتن ابی» که متن آن را جولین فلوز، فیلمنامه‌نویس برنده اسکار «گاسفورد پارک» نوشته داستان زندگی چند خانواده اشرافی در دوران جنگ جهانی اول است. «میلدرد پیرس» با بازی کیت وینسلت و به کارگردانی تاد هاینز ماجرای زندگی یک زن پس از جداشدن از شوهرش و تلاش او برای بقا در دوران رکود اقتصادی اوایل قرن بیستم آمریکا است.
 

نمایی از «سرزمین مادری»
 
برندگان شصت و نهمین دوره جوایز گلدن گلوب روز یکشنبه پانزدهم ژانویه معرفی می‌شوند.
 
فهرست نامزدهای این دوره جوایز گلدن گلوب در بخش تلویزیون به شرح زیر است.
 
بهترین سریال درام:
«داستان وحشت آمریکایی» / «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب» / «رئیس» / «بازی تاج و تخت» / «سرزمین مادری»
بهترین سریال موزیکال یا کمدی:
«روشن‌بین» / «قسمت‌ها» / «گِلی» / «خانواده مدرن» / «دختر جدید»
بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی:
«سینما واریته» / «دانتن ابی» / «ساعت» / «میلدرد پیرس» / «بزرگتر از آنکه سقوط کند»
بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی:
هیو بون ویل برای «دانتن ابی» / ادریس البا برای «لوتر» / ویلیام هرت برای «بزرگتر از آنکه سقوط کند» / بیل نایی برای «صفحه هشت» / دامنیک وست برای «ساعت»
بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی:
رومولا گارای برای «ساعت» / دایان لین برای «سینما واریته» / الیزابت مک‌گاورن برای «دانتن ابی» / امیلی واتسن برای «Appropriate Adult» / کیت وینسلت برای «میلدرد پیرس»
بهترین بازیگر مرد سریال موزیکال یا کمدی:
الک بالدوین برای «30 راک» / دیوید دوکاونی برای «Californication» / جانی گاله‌کی برای «نظریه انفجار بزرگ» / توماس جین برای «Hung» / مت لِب‌لانک برای «قسمت‌ها»
بهترین بازیگر زن سریال موزیکال یا کمدی:
لورا درن برای «روشن‌بین» / زویی دشانل برای «دختر جدید» / تینا فی برای «30 راک» / لورا لینی برای «سی بزرگ» / ایمی پولر برای «پارک‌ها و تفریح‌ها»
بهترین بازیگر مرد سریال درام:
استیو بوشمی برای «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب» / برایان کرانستن برای «بدبیاری» / کلسی گرامر برای «رئیس» / جرمی آیرونز برای «خاندان بورجا» / دمین لوئیس برای «سرزمین مادری»
بهترین بازیگر زن سریال درام:
کلر دینز برای «سرزمین مادری» / میریل انوس برای «قتل» / جولیانا مارگولیس برای «همسر خوب» / مادلین استو برای «انتقام» / کالی ترون برای «خشونت لازم»
بهترین بازیگر مرد مکمل سریال، سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی:
پیتر دینک‌لِج برای «بازی تاج و تخت» / پل جیاماتی برای «بزرگتر از آنکه سقوط کند» / گای پیرس برای «میلدرد پیرس» / تیم رابینز برای «سینما واریته» / اریک استوناستریت برای «خانواده مدرن»
بهترین بازیگر زن مکمل سریال، سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی:
جسیکا لنگ برای «داستان وحشت آمریکایی» / کلی مکدانلد برای «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب» / مگی اسمیت برای «دانتن ابی» / سوفیا ورگارا برای «خانواده مدرن» / ایون ریچل وود برای «میلدرد پیرس»
 
فهرست نامزدهای این دوره جوایز گلدن گلوب در بخش فیلم‌های سینمایی را اینجا ببینید.
58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    31 3
    وقتی می گم اگه بستر فراهم باشه همه می توانند منظورم همین است. مگه صفی نیا در خارج از ایران دنبال لهو و لعب رفت؟؟ فقط بهش اجازه دادند که استعدادهاش بروز کنه و هر روز یکی به بهانه واهی بهش گیر نداد.