رییس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به آنکارا در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر پیرامون مسائل اقتصادی دو کشور و مسائل مهمی که در منطقه در حال وقوع است، مذاکراتی خواهیم داشت.

علی لاریجانی با ابراز خرسندی از سفر به ترکیه، تصریح کرد: ترکیه کشور دوست، همسایه و برادر ماست و در سطوح بسیار بالایی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و پارلمانی مذاکرات بسیار پیوسته‌ای داشته‌ایم.
 
در آستانه این سفر رئیس مجلس در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفته بود: نقش ترکیه در مذاکرات هسته ای میانجی‌گری نبوده است 
 
وی افزود: پارلمان ایران و ترکیه دو پارلمان پرقدرت در منطقه هستند که از گذشته با هم مراوده داشته و در مسائل مختلف منطقه‌ای همکاری‌های بسیار نزدیکی داشته‌اند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری پارلمان‌های ایران و ترکیه در سطح بین‌المجالس اسلامی و اتحادیه بین‌المجالس جهانی، اظهار کرد: بعد از تغییراتی که در ترکیه رخ داد، این اولین سفری است که به این کشور داریم.
 
لاریجانی خاطرنشان کرد: مسائل مورد بحث ما در این سفر همکاری‌های دوجانبه، رایزنی و همفکری در خصوص مسائل مهم منطقه خواهد بود.
ملاقات با عبدالله گل و رجب طیب اردوغان از برنامه‌های سفر لاریجانی به ترکیه است.
 
حضور لاریجانی در ضیافت شام سفارت ایران در آنکارا
 
رییس مجلس شورای اسلامی در اولین ساعات حضور خود در آنکارا در ضیافت شامی که در سفارت ایران در آنکارا ترتیب داده شده بود، شرکت کرد.
علی لاریجانی که برای دیدار با مقامات ترکیه به این کشور سفر کرده است، در اولین برنامه‌ سفر خود در ضیافت شامی که با حضور مسئولانی از سفارت ایران در آنکارا ترتیب داده شده بود، حضور یافت.
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
    1 1
    ترکیه الگوی موفقی برای ایران در تمام زمینه ها می تواند باشد