ایسنا نوشت:

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به شهادت شهيد احمدي‌روشن بيانات مقام معظم رهبري را يادآور شد و گفت: از مجازات مرتكبان اين جنايت چشم‌پوشي نخواهد شد و انتظار داريم هرچه زودتر خبر شروع اين مجازات به مردم برسد.
 
آيت‌الله احمد جنتي در خطبه‌ دوم نماز جمعه تهران، با تسليت به مناسبت ايام رحلت پيامبر(ص) امام حسن مجتبي(ع) و علي ابن موسي رضا(ع) خاطرنشان كرد: طي روزهاي گذشته شهادت شهيد احمدي‌روشن را داشتيم كه جامعه و رهبر ما را به عزا نشاند.
 
وي هم‌چنين بخش‌هايي از پيام مقام معظم رهبري در رابطه با شهادت احمدي روشن را يادآور شد و افزود: از كمال بيچارگي و استيصال دشمنان است كه ناچار به آدم‌كشي و ترور مي‌شوند. در حالي كه دم از مبارزه با تروريسم مي‌زنند و براي مقابله با آن وارد افغانستان و بغداد مي‌شوند خودشان سردمدار تروريست و در واقع تروريست‌پرور هستند.
 
وي ادامه داد: آن‌ها دم از حقوق بشر مي‌زنند اما ترور مي‌كنند و خودشان هم اعتراف مي‌كنند كه در اين ترورها دست داشتند، پس بايد بدانند كه در اين رفتار قساوت‌آميز شكست خواهند خورد.
 
خطيب نماز جمعه تهران با طرح اين پرسش كه «دشمنان از آدمكشي‌ها چه نتيجه‌اي مي‌گيرند» گفت: بايد از آن‌ها بپرسيم از كشتن بهشتي و مطهري و 72 تن چه نفعي بردند و بايد بدانند كه اين اقدامات‌شان از روي احساسات است و عقل و منطقي در آن ديده نمي‌شود.
 
وي به بخش‌هاي ديگري از پيام مقام معظم رهبري مبني بر اين‌كه حركت‌هاي جوانان ايراني در پيشرفت‌هاي كشور ادامه خواهد داشت، اشاره و تصريح كرد: امام(ره) نيز فرمودند اگر من را هم بكشيد انقلاب سرپاست و خاموش نمي‌شود؛ چون انقلاب متعلق به مردم است و قائل به فرد نيست.
 
وي با بيان اين‌كه «دشمني‌هاي دشمنان نتيجه‌ معكوس دارد و نه تنها به نفع آن‌ها نيست صددرصد به ضرر آن‌ها و به نفع ما خواهد بود» گفت: به دنبال شهادت احمدي روشن در دانشگاه صنعتي شريف دانشجويان زيادي درخواست تغيير رشته‌ به دانش هسته‌يي را دادند. پس دشمنان يك احمدي روشن را شهيد كردند در حالي كه تعداد زيادي احمدي روشن متولد شد و همچنين اين موضوع باعث مي‌شود كه مقاومت‌هاي ايران در دنيا مطرح و از آن الگوگيري شود.
 
دبير شوراي نگهبان در ادامه به در پيش بودن ايام دهه‌ فجر اشاره كرد و گفت: سالگرد ورود امام(ره) به وطن نزديك است و هنوز شيريني دوازدهم بهمن در كام مردم ماست.
 
وي با اشاره به در پيش رو بودن 22 بهمن نيز اظهار كرد: بايد بررسي كنيم براي دهه‌ فجر چه اهدافي داشتيم؟ تا چه حد به آن‌ها رسيديم و تا چه مانده كه بايد دنبال كنيم و آثار دهه‌ فجر چه بوده است؟
 
وي با اشاره به شعار مردم در دوران انقلاب اسلامي گفت: به شكر خدا حكومت اسلامي برگزار شد و در هيچ جاي كشور خلاف شرع صورت نمي‌گيرد و همه كساني كه مسوول هستند موظفند احكام اسلام را رعايت كنند. البته به تخلفات كار نداريم.
 
امام جمعه موقت تهران با بيان اين‌كه «آزادي در اين مملكت در هيچ كشوري پيدا نمي‌شود» افزود: آزادي در كشور وجود دارد اما اگر كسي بخواهد در جامعه آشوب و اغتشاش 88 را درست كند، جلويش گرفته مي‌شود در حالي كه آزادي معقول براي بيان نظرات وجود دارد و در رابطه با استقلال نيز بايد بگويم هيچ كشوري به اندازه‌ ايران استقلال ندارد و در اكثر كشورها نفوذ امريكا و انگليس و امثال آن‌ها مشاهده مي‌شود.
 
وي هم‌چنين با بيان اين‌كه «انقلاب ما ادعاي حمايت از مستضعفان را داشت» تصريح كرد: در حمايت از مردم فلسطين، لبنان، بوسني به خوبي عمل كرديم و همان‌طور كه مبارزه با مستكبرين از شعارهاي ما بود هرجا شد با آن‌ها درا‌فتاديم و از پا درشان آورديم و همچنين خط معنويت، ايثارگري و فداكاري‌مان را عوض نكرديم.
 
وي با اشاره به اين‌كه «روح معنويت در جوانان ما موج مي‌زند» تصريح كرد: با همه چالش‌ها پيشرفت داشتيم و علي‌رغم تجزيه‌طلبي، نفاق، آشوب، آدم كشي، ترور، تحريم و جنگ همه را پشت سر گذاشته و به پيشرفت‌هاي علمي، فني و غيره دست يافتيم.
 
جنتي با بيان اين‌كه «جوانان بايدت قدر نظام و موفقيت‌ها و پيشرفت‌ها را بدانند» اظهار كرد: جوانان بايد ايران را به ديگر كشورهاي اسلامي مثل مصر مقايسه كنند و بدانند كه اين نعمت‌ها و عزت جهاني را بايد قدردان باشند.
 
وي به در پيش رو بودن انتخابات مجلس نهم نيز اشاره كرد و افزود: دشمن هدف‌گيري كرده است و مي‌خواهد آزادي در انتخابات نباشد. آشوب به پا كند و سلامت انتخابات را زير سوال ببرد و در ادامه‌ آن مشاركت مردم را به حداقل برساند. اما مردم در تجربه 32 ساله نشان دادند در همه‌ انتخابات‌ها حضور بالا داشته‌اند كه بالاترين آن انتخابات ريا ست جمهوري گذشته بود و به لطف خدا در انتخابات آتي هم حضوري دشمن‌شكن را از خود نشان خواهند داد.
 
وي با بيان اين‌كه «به لطف خدا مشاركتي در حد اعلاء و رقابتي آزادانه را در انتخابات پيش رو خواهيم داشت» گفت: مردم در ثبت نام و راي دادن آزاد هستند و امنيت برقرار است. پس مردم بايد با بصيرت مراقب توطئه دشمن باشد.
 
دبير شوراي نگهبان همچنين به «پرهيز از اسراف‌كاري و ولخرجي در انتخابات» تاكيد كرد و گفت: وقتي پول زيادي خرج كنيد مردم به شما راي نمي‌دهند، چون مردم به كساني كه به مراكز قدرت و ثروت وصل باشند راي نخواهند د اد.
 
وي در ادامه به مجريان و ناظران و مردم توصيه كرد كه بايد قانون را رعايت كنند و حاكميت قانون مورد توجه قرار گيرد.
 
وي همچنين به مساله بحرين و حركت ايجاد شده در جهت حمايت از مردم مظلوم بحرين اشاره كرد و گفت: ستاد نماز جمعه و ديگر نهادها مشغول انجام فعاليت‌هايي در جهت حمايت از مردم بحرين است و اميدواريم موجي در جهت دلگرمي مردم بحرين ايجاد شود تا در مقاومت آن‌ها را ياري كند.
 
جنتي همچنين به مساله وقف و اقدامات خوبي كه در رابطه با اوقاف انجام شده است اشاره كرد و گفت: مشروب‌خواري، حرام است، اما قطعا موقوفه‌خواري بدتر از مشروب‌خواري است.
 
به گزارش ايسنا، وي همچنين در خطبه‌هاي اول نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين‌كه «جنگ در اسلام و اديان به عنوان حركت اصلاحي در مقابل فساد است» خاطرنشان كرد: مساله براندازي فساد مطرح است و جنگ آخرين دعواست.
 
وي با بيان اين‌كه «فساد مساله‌ عجيبي است و از قبل از خلقت آدم مطرح بوده است» گفت: از زماني كه حضرت آدم خلق شد فساد هم همزمان خلق شد و نسل اول حضرت آدم برادر كشي كردند پس هرچه بشر رشد و تكثير شد فساد هم رشد كرد و تكثير شد اما با توجه به حكمت بالاي خداوند و آگاهي او از انگيزه‌هاي فسادآميز انسان، پيامبران در جهت حركت اصلاحي در جامعه اقدام كردند.
 
وي با بيان اين‌كه «همه فساد را محكوم مي‌كنند و خود را مفسد نمي‌دانند» تصريح كرد: وقتي به انسان‌ها مي‌گوييم چرا فساد مي‌كنيد مي‌گويند ما مي‌خواهيم اصلاح و اصلاحات كنيم.
 
امام جمعه‌ موقت تهران همچنين با بيان اين‌كه «آيه به آيه و كلمه به كلمه قرآن درس است و جزء ارشاد و هدايت انسان در قرآن نيست به بيان روايتي از حضرت علي(ع) درباره اهداف جنگ در اسلام پرداخت» و گفت: حركت اصلاحي مادامي كه بدون جنگ امكان داشته باشد، بايد از طريقي غير از جنگ اتفاق افتد و قرار بر اين نبوده كه انبياء بي‌مقدمه وارد جنگ شود. اما پس از ارشاد، هدايت،‌ امر به معروف و نهي از منكر انزار و تبشير و وعده به بهشت و غيره آن‌ها كه مي‌ايستند و تن به اصلاح نمي‌دهند، بايد براندازي شود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    17 1
    از خواب گران خواب گران خواب گران خیز