سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که پرونده بیمه ایران به دادگاه رفته اما هنوز تصمیمی برای زمان برگزاری آن گرفته نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، دادستان کل کشور در نشست امروز خود در مورد آخرین وضعیت در پرونده سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: هر سایتی که بر خلاف مقررات اقدام کنند بعد از چندین بار تذکر فیلتر می شوند. این سایت هم چندین بار تذکر گرفته بود که توسط کارگروه جرائم رایانه ای فیلتر شد. به مدیر سایت گفته شد که سایت را ثبت و موارد تخلفت را حذف کنند تا رفع فیلتر شود که این توضیحات به مدیر سایت که فرزند آقای هاشمی است داده شد.
غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره پرونده معروف به پرونده بیمه ایران گفت: همان طور که قبلاً نیز گفته بودم این پرونده یکبار به دادگاه رفت و دادگاه در برخی از موارد نقص گرفت و پرونده مجدداً به دادستانی برگشت اما سرانجام ایرادات برطرف شد و پرونده به دادگاه فرستاده شده است.
دادستان کل کشور گفت: البته هنوز محاکمه متهمان پرونده آغاز نشده است و هنوز تعیین وقت نشده است اما مسئولان دادگاه در حال بررسی پرونده و مفاد قید شده در آن هستند.
محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه وزیر اطلاعات از دست‌های پشت‌پرده در ملتهب کردن بازار ارز خبر داده است آیا این دستها برای دستگاه قضایی مشخص شده یا خیر، گفت: معمولاً دست‌های پشت پرده را همان دستگاه اطلاعاتی می‌شناسند و دستگاه قضایی از آن اطلاعی ندارد. اما به محض آنکه پرونده تکمیل شود و به دستگاه قضایی فرستاده شود دستگاه قضایی با آنها برخورد خواهد کرد.
 

شکایت کمیسیون اصل 90 از رییس جمهور

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اینکه سرانجام شکایت کمیسیون اصل 90 از رئیس جمهوری، وزیر اقتصاد و رئیس دفتر رئیس جمهور به کجا رسیده است، گفت: من بارها گفته‌ام که شکایت‌های مختلفی از جانب مجلس به دستگاه قضایی واصل شده است. اما به این نکته توجه داشته باشید که هر کدام از این شکایت‌های به یک بحث مجزا در دستگاه قضایی مربوط می‌شود مانند پرونده‌هایی که به دیوان اداری می‌رود یا به دادستانی ارسال می‌شود. هر کدام از این بخش‌های رسیدگی لازم را انجام می‌دهد و به محض رسیدن به نتیجه نهایی آن را اعلام می‌کند. در حال حاضر درباره این پرونده‌ها هنوز حکمی صادر نشده و تحقیقات ادامه دارد.
محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران درباره تأیید یا عدم تأیید خبر بازداشت یکی از معاونان وزارت صنایع و معادن گفت: برخی از سایت‌ها به نقل از خودشان از جانب من خبری را تأیید یا تکذیب می‌کنند اما آن چیزی که به صورت کلی می‌توانم بگویم این است که چندین نفری که اتهام اخذ رشوه داشتند دستگیر شدند و به اتهامشان هم اعتراف کرده است.
 

کارمندان شرکت امیدمنصور آریا، 5 ماه حقوق نگرفته اند؟

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به ادعای یکی از خبرنگاران که مدعی شد کارمندان یکی از شرکت‌های در رابطه با گروه امیر منصور آریا 5 ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اند گفت: شرکتی که شما نام می‌برد نمی‌شناسم و به نظرم امکان ندارد شرکتی باشد که 5 ماه کارمندانش حقوق نگرفته باشد.
محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در رابطه با محاسبه یک روز زندان انفرادی به جای 10 روز زندان عادی از او سؤال پرسیده بود گفت: بخش‌های از سؤال شما که آن را منتسب به قضات کرده بودید و همچنین گفته بودید رئیس دستگاه قضا این درخواست را کرده صحت ندارد.
دادستان کل کشور گفت: رهبر معظم انقلاب چندی قبل در دیدار با اعضای دستگاه قضا عنوان کردند که بهتر است حتی الامکان قضات فردی را به زندان انفرادی محکوم نکند زیرا زندان انفرادی شرایط سختی دارد و هر روز آن مانند 10 روزی عادی است.
وی گفت: ایشان نسبت به دشواری زندان انفرادی تذکر داده بودند اما درباره اینکه حتماً این اتفاق بیفتد و زندان انفرادی هر روزش 10 روز زندانی عادی محاسبه شود صحت ندارد.
 

برخورد با توهین کننده ها به رییس جمهور

سخنگوی دستگاه قضا درباره سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در آستانه انتخابات مجلس به شخص رئیس جمهوری توهین‌ها و افتراهایی شده است آیا مدعی‌العموم در این زمینه ورود خواهد کرد یا اخیر، گفت: بارها عرض کردیم که توهین و افترا و تخریب از ناحیه هرکسی باشد کاری غیر اخلاقی است مخصوصاً اگر به یک مقام دولتی و اجرایی باشد و قطعاً ما با این موضوع برخورد خواهیم کرد.
وی درباره سعید ملک‌پور محکوم به اعدامی که اتهامش دایر کردن سایت‌های مستهجن است اما برخی غربی‌ها اتهامات او را نقد وی به برخی از افراد حکومتی می‌دانند، گفت: غربی‌ها هیچگاه با مواجهه با چنین احکامی صحت و سقم مسئله را رعایت نکردند مثال این نکته این است که فردی در شیراز به اتهام آدم‌ربایی، تجاوز و قتل قرار بود حکمش اجرا شود در حالی که غربی‌ها او را فردی مسلمان و معتقد جلوه می‌دادند.
وی گفت:‌ در این مورد به خصوص هم این فرد حکمش سیاسی نیست بلکه اتهامش فساد فی‌الارض است و دادگاه پس از بررسی‌های چندین باره حکم وی را تأیید کرده و در نهایت حکمش به آن کیفیت اجرا می‌شود.
محسنی اژه‌ای گفت: غربی‌ها مطالب خلاف واقع و غلط زیاد می‌گویند اما توقع ما از صاحبان رسانه‌ها این است که حداقل خودشان با توجه به این موارد درست و غلط را تشخیص دهند.

 

اینترپل خاوری را به ایران تحویل دهد
سخنگوی قوه قضائیه درباره رونده رسیدگی به اتهامات خاوری مدیرعامل مستعفی بانک ملی و انتقال او به ایران گفت: در این رابطه از طریق اینترپل اقداماتی صورت گرفته همچنین از طریق غیر رسمی به او پیغام داده ایم که منتظر اقدامات پلیس اینترپل هستیم. این محک خوبی برای مدعیان مبارزه با فساد است. این یک موضوع غیر سیاسی است و متهم به خاطر اتهام فساد مالی تحت تعقیب قرار گرفته است.

به گفته اژه ای برخی از افراد پس از دستگیری علیه خاوری اعترافاتی داشته اند: بهتر است او برای توضیح در این رابطه به ایران باز گردد تا مشخص شود چند درصد این اتهامات درست است.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره علت بازداشت سه روزنامه نگار طی روزهای گذشته نیز گفت: در این زمینه در صورت نیاز دادستان تهران اطلاع رسانی می کند و برای اعلام اسامی و نوع اتهام مشکل قانونی وجود دارد.

خبرنگاری پرسید شب گذشته فیلمی از صدا و سیما پخش شد که در آن به ضعف سازمان بازرسی در پرونده فساد مالی اخیر اشاره شده بود توضیح شما در این رابطه چیست؟ محسنی اژه ای هم در پاسخ با اشاره به اینکه از مضمون این فیلم اطلاعی ندارد گفت: در رابطه با پرونده فساد مالی بزرگ کمیسیون اصل نود مجلس و سازمان بازرسی کل کشور جزء دو دستگاهی بودند که قبل از همه متوجه موضوع شده و در این رابطه اخطار و هشدار داده بودند. سازمان بازرسی کل کشور در این دوره به روز شده است و بلافاصله پس از مشاهده تخلف در رابطه با آن هشدار می دهد که در دوره قبلی ما شاهد بودیم به برخی تخلفات سه سال پس از وقوع آن رسیدگی می شد. در پرونده فساد مالی بزرگ نیز سازمان بازرسی کل کشور قبل و بعد از کشف شدن آن به بانک مرکزی و دیگر بانک ها اخطار داده بود.
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    8 0
    جناب اقای محسنی اژه ای عزیز حقیر مهندس مشغول به کار در تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران هستم و هنوز حقوق مهر ماه را هم دریافت نکرده ام مشکل ما همین است که این واقعیت ها برای شما قابل باور نیست فاصله ها زیاد شده
  • بدون نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    5 1
    جناب آقای اژه ای من هم کارمند یک مرکز مخابرات در استان فارس هستم که مربوط به زیر ساخت میباشد و الان 4 ماه است که حقوق نگرفته ام نمیدانم چگونه شرکت میخواهد عیدی مارا پرداخت کند ؟
  • کارگر مظلوم IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    3 0
    جناب آقای اژه ای من هم در يکی از شرکتهای زيرمجموعه کارگاه سد سياه بيشه واقع در جاده کرج چالوس کار می کنم که به تازگی حقوق تيرماه را دريافت کرده ام متاسفانه در مملکتی که ما در آن زندگی می کنیم کارگرانی که چرخ صنعت را به حرکت در می آورند مظلومترين افراد در اين کشور هستند که اکثر قريب به اتفاق آنها حقوق خود را با 6 یا 7 ماه تاخير دريافت می کنند و متاسفانه هيج نهاد پاسخگويي نيست که يقه کارفرمايان را گرفته و حقوق کارگران را مطالبه کند. به گفته امام جعفر صادق ( ع ) مزد کارگر قبل از اينکه عرقش خشک شود بايد پرداخت شود ولی متاسفانه در کشوری که سر تا پای آن شيعه است به تعاليم شيعه عمل نمی شود و کارگر بيچاره عرق هفت جد و آبادش هم خشک می شود ولی دستمزدش را دريافت نمی کند.