ماهنمامه همشهری ماه در گفت وگو با محسن رفیق دوست وزیر سپاه در زمان جنگ نوشت:

·         در هیچ دوره ای از دولت های بعد از انقلاب به اندازه دولت احمدی نژاد قانون گریزی و عدم اجرای قانون دیده نمی شود.
·         من به عنوان یک شهروند در مجموع از عملکرد مجلس هشتم رضایت ندارم. معتقدم که مجلس باید در مقابل عدم اجرای قانون و قانون گریزی دولت می ایستاد.  من از عملکرد مجلس هشتم هم از حیث تصویب قوانینی که مشکل مردم را حل کند و هم از نظر نظارتی راضی نیستم. مثلا در موضوع وزارت ورزش که مجلس به تشکیل چنین وزارتخانه ای برای پاسخگو کردن متولی ورزش کشور رای داد، چه قدر طول کشید تا رئیس جمهور قبول کرد وزیر به مجلس معرفی کند. به نظرم مجلس باید قاطعانه تر با عدم اجرای قانون از سوی شخص رئیس جمهور برخورد می کرد.
·         اميدوارم مجلس نهم بر بقیه دوره این ریاست جمهوری و همچنین رئیس جمهور بعدی نظارت کامل داشته باشد. این که رئیس جمهور با این ادعا که رای مستقیم مردم را دارد و برای خودش اختیاراتی متصور شود درست نیست. در کشور ما قانون اساسی حاکم است که در این قانون رئیس جمهور هرگز نمی تواند مجلس را منحل کند اما مجلس می تواند رئیس جمهور را عزل کند.این خود دلیلی است که مجلس بالا تر از ریاست جمهوری است.  به همین دلیل مردم در انتخابات پیش رو باید افرادی را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنند که مجلس را در جایگاه مقتدر خود قرار دهد و در راس امور باشد من شاهدم در هیچ دوره ای از دولت های بعد از انقلاب به اندازه این دولت قانون گریزی و عدم اجرای قانون دیده نمی شود.
·          اجرای قانون هدفمندی یارانه در دولت دهم یکی جسارت بود ولی خوب اجرا نشد همه امکانات مملکت صرف پرداخت ماهی 4550تومان به هر فرد شده است. من در این چندماه اخیر با بسیاری از مدیران صنایع کشور جلسه داشتم همه آنها احساس نگرانی می کردند و می گفتند اگر نفت سالی 100 میلیارد دلاری نبود معلوم نبود تکلیف ما چه می شد و مشخص هم نیست این درآمد تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.
·         قطعا مجلس آینده باید بر قضیه هدفمندی یارانه ها نظارت دقیق تری داشته باشد و در خصوص تغییر شیوه اجرای آن اقدامات لازم را انجام دهد.هدفمندی یارانه ها باید با یک شیب ملایم و با نگاه به صنعت و کشاورزی و با حفظ تولید انجام گیرد. با هدفمندی نباید کشور به یک کمیته امداد بزرگ تبدیل شود.
·          به جای آنکه کارخانه های ما کار کنند دروازه های کشور را باز کرده اند و چین مملکت ما را ( از کالا) پر کرده است.الان خیلی از کارخانه داران متدین می گویند ما از رهبر معظم انقلاب خجالت می کشیم کارخانه مان را تعطیل کنیم وگرنه دیگر برایمان صرف نمی کند فعالیت داشته باشیم.
·         برخی از صاحب نظران و رسانه های حامی دولت می گویند با هدفمندی یارانه ها گرسنه ای در ایران وجو ندارد. اما واقعیت غیر از این است. در همین تلویزیون خودمان نشان دادند که مردم یک روستا با چه وضعیتی زندگی می کنند.شما به منطقه نازی آباد تهران که یک منطقه مذهبی و پرشهید است بروید و ببینید خانواده های کم درآمد درباره همین پول یارانه 45500 تومان چه می گویند. می گویند قیمت ها را بر سر جای اول خود برگردانید.45500 را به ما ندهید همان اندازه هم از ما بگیرید.
/2929.
 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    14 1
    راست فرموده قیمتها را به حالت اول برگردانید. یارانه نمیخواهیم
  • بدون نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    1 16
    اقای رفیق دوست تا قبل از یارانه ها مردم یکمنطقه سیر و بقیه محتاجنان نان شب بودند ولی حالا شما یکمورد پیدا کر ده اید و دارید زمین و زمان را علیهدولت میشورانید وقتی مردم گرسنه شما کجا بودید غمی نداشتید که چیزی بگید؟
  • بدون نام IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    2 17
    اقای رفیق دوست مردم از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها راضی هستند این شما سیاسیون مخالف دولت هستید که هرکاری را وارونه جتوه می دهید
  • بدون نام IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    1 17
    آقاي رفيق دوست بخدا قسم سخت در اشتباهي شما نميتوانيد بجاي مردم صحبت كنيد بخدا قسم من خير يارانه را ميبينم و مردم واقعي منم نه شما حداقل احمدي نژاد راي داره از مردم شما كي هستيد!؟
  • مصطفی IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    6 0
    ببخشید کارفر مای ما یک سال است سنوات مارا نداده خجالت هم نمیکشد بنده خدا دلم برایش میسوزد که نمی تواند خجالت بکشد .
  • بدون نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    3 0
    واردات از چین برای روزی است که به وتویش احتیاج بود؟و یا له کردن تولید داخلی؟یا عمل به شعار استقلال؟یا کمک به لا مذهبان؟ویا کمیسیون های میلیاردی؟و........؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    4 0
    عجب فقط نظرای موافق دولت گذاشتین نظر ما چی شد ؟ خوردیش؟ هپلی هپو ؟