ممکن است که گوگل پلاس هنوز هم برای رسیدن به پای فیس بوک راه درازی را در پیش داشته باشد اما با 61 میلیون بازدید کننده در ماه مارس که نسبت به فوریه 27 درصد افزایش را نشان می‌دهد، می‌توان گفت که این شبکه اجتماعی نوپا دیگر شهری خالی از سکنه نیست.

ماندانا سجادی:این گزارش به گفته وب سایت Experian Hitwise نوشته شده و از آنجایی که خبر در حال حاضر روی سایت قرار ندارد نمودار زیر به ایمیل نویسنده خبر فرستاده شده است. اما می‌خواهیم شرح دهیم که Experian Hitwise چگونه میزان بازدیدهای گوگل پلاس را از ژوئن گذشته تا کنون اندازه گیری کرده است: این وب سایت برای هر بازدید کننده که وارد سایت شده و سپس از آن خارج می شود و حتی ممکن است وارد سایت دیگری شود، یک بازه زمانی 30 دقیقه ای در نظر گرفته است. بنابراین اگر شما وارد گوگل پلاس شوید و مطلبی بخوانید یا پست کنید و سپس زیر 25 دقیقه وارد فیس بوک شده و دوباره به گوگل پلاس برگردید، اینها تنها یک بازدید حساب می شود. اما اگر از 31 دقیقه بگذرد و شما بعدا وارد پلاس شوید، این یک بازدید دیگر محسوب خواهد شد.
با این حال لری پیج، مدیر عامل گوگل دیروز مدعی شده بود که پلاس نزدیک به 100 میلیون کاربر فعال دارد، هر چند که وی نگفته است منظورش از فعال دقیقا چیست.
ComScore هم اخیرا گزارش داده بود که کاربران گوگل پلاس در ماه ژانویه تنها 3.3 دقیقه از وقت خود را در این شبکه اجتماعی گذرانده اند.
 
اما چند هشدار درباره این اعداد: اول اینکه همین طور که اشاره شد در این آمار فقط اکانت های آمریکایی حساب شده اند، دوم اینکه بازدید هایی که از طریق تلفن های همراه انجام می شود و ترافیکی که توسط نوار هشدار خود گوگل پلاس هم ارائه شده در این آمار محسوب نشده است (همان عددی که برخی مواقع به رنگ قرمز در بالای Gmail و Google Docs screen خود می بینید) سوم اینکه در حالیکه آمار بازدید از گوگل پلاس در آمریکا بالا است اما واقعیت این است که صعود و نزول زیادی داشته است. این شبکه پیش از این شاهد جهش قابل توجهی در ماه‌های دسامبر و سپتامبر بود اما بر اساس آمارهای Experian در بین این دو ماه نمودار تقریبا صاف است. به عنوان مثال در چهار ماه اول سال بازدید این سایت در آمریکا تنها 23 درصد رشد داشته است زیرا از ماه دسامبر تا ژانویه عمدتا بازدید ها کاهش می یابد.
با اینکه این واقعیت بر کسی پوشیده نیست اما باید گفت که با همه این آمارها، گوگل پلاس از فیس بوک عقب مانده است. به گفته وب سایت Experian Hitwise آمار بازدید از فیس بوک در آمریکا در ماه مارس بالغ بر 7 میلیارد نفر بوده است یعنی صد ها برابر بیشتر از گوگل پلاس.
گفته می شود که فیس بوک در چند سال گذشته به لحاظ میزان بازدید روند نزولی داشته است. در فاصله بین ژولای تا مارس گذشته ، آمار ها در آمریکا رقم شگفت انگیز 1.3 میلیارد کاهش بازدید یعنی چیزی در حدود 15 در صد کاهش را نشان می‌دهد. این آمارها هم بازدیدهای که با موبایل انجام می شود را محسوب نکرده اند بنابراین از آنجایی که بسیاری از کلیک‌ها این وسط گم شد اند، نمی شود خیلی خوب این آمار ها  را تفسیر کرد. با این حال همین آمار هم برای تحقیر کردن گوگل پلاس کافی است. بیایید به قضیه اینطور نگاه کنیم که فیس بوک از ماه ژوئن گذشته 20 برابر آنچه  که گوگل پلاس تا کنون بازدید کننده به خود دیده است را از دست داده و این مسئله ای است که کمتر به آن اشاره شده است.
40121
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    26 5
    من یک ماه میشه از GPlus استفاده میکنم ، خیلی امکان بعتری داره lامکاناتی مثل حلقه هایی که میشه ساخت ، و حتما از FB جلو خواهد زد.
  • بدون نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    4 13
    FB دیروز اقدام به ارائه نرم افزار جدید چت کرد . این بروز آوریهای هر چند یکبار در FB در حال رخ دادنه ولی در GPlus کمتر دیده میشه
  • بالاتز از خبر IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    6 4
    اینترنت ملی از امروز کلیک خورد.. تمام فیلتر شکن ها از کار افتادن .. بای بای فیسبوک...
  • بدون نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    7 1
    من یه زمانی از فیسبوک استفاده میکردم ولی متاسفانه بعضی از کاربرای ایرانی نحوه ی درست استفاده کردن از فیس بوک را بلد نیستن به همین جهت الان از g استفاده میکنم