سهیل جهان بیگلری با اشاره به وقایع اخیر سینمای ایران تاکید کرد حوزه هنری با جریان‌های فرهنگی جعلی و ناسالم همراهی نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سوره سینما، متن یادداشت مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی سوره به شرح ذیل است:
 
«بسمه‌ تعالی

پیرو اعلام روشن مواضع ریاست محترم حوزه هنری مبنی بر عدم نمایش تعداد معدودی از تولیدات سینمایی، در راستای تنویر و روشنگری افکار عمومی، ضروری است نکاتی را به اطلاع جامعه سینمایی، مردم خوب وعلاقمند کشور برسانم.

1ـ بیش از چهارده سال است که با تدوین مقررات نمایش و آئین نامه مربوطه، مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امر انتخاب فیلم و عقد قرارداد نمایش از جمله حقوق مسلم و مصرح صاحبان سینما و تهیه‌کنندگان محسوب و قلمداد شده است.

2ـ اعلام نقطه نظرات ریاست محترم حوزه هنری مبنی بر عدم نمایش تعدادی از فیلم‌ها در راستای اصول مطروحه و مندرج در آیین‌نامه نمایش بوده و این شیوه در مورد سایر سینماهای در اختیار نهادهای عمومی، دولتی و حتی خصوصی نیز تعمیم دارد.

3ـ استقبال و تأیید مدیر کل محترم اداره ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای معاونت سینمائی از فرمایشات ریاست محترم حوزه هنری گواه روشنی است که مواضع اعلام شده از جانب حوزه هنری در چهارچوب قوانین و آئین نامه‌های مربوطه بوده است.

4- متاسفانه با نزول کیفی برخی از آثار سینمایی، هنجار‌ها و ارزش‌های جامعه اسلامی به سخره گرفته شده است. در این شرایط حوزه هنری چاره‌ای جز عدم همراهی و همکاری با این جریان ناسالم و آسیب‌های ناشی از آن را نداشته است و خوشبختانه کثرت این آثار در حال حاضر محدود بوده و با کمی درایت می‌توان استمرار تولید آن را پایان داد.

5ـ تصمیم حوزه هنری مبنی بر عدم نمایش تعدادی از فیلم‌های سال جاری در سینماهای حوزه هنری نه تنها مغایرتی با امنیت شغلی و سرمایه‌گذاری تهیه‌کنندگان و تولیدکنندگان محترم سینما ندارد بلکه دقیقا در راستای امنیت سرمایه‌گذاری مالی و فرهنگی در تولید سینما است، چرا که ادامه روند موجود و نمایش آثار ضدارزش و غیراخلاقی به واقع کیان سینمای نجیب ایران اسلامی را به مخاطره خواهد انداخت و موجب تشدید کاهش مخاطبان سینما خواهد شد.

6ـ بی‌شک عدم مدیریت و فقدان برنامه‌ریزی مطلوب و واگذاری امور سینما و صنوف موثر به معدودی از افراد «که جز به منافع آنی و مادی خود نمی‌اندیشند» شرایطی چنین تلخ را به سینمای ایران تحمیل کرده است. شکی نیست که آب رفته را می‌توان به جوی بازگرداند! البته در صورتی که عزم و اراده‌ای جدی و تأملی مناسب برای شنیدن نقطه نظرات و توجه به حساسیت‌های موجود در حوزه حفظ ارزش‌های دینی و اخلاقی که از سوی دوستداران واقعی این هنر ارائه می‌شود وجود داشته باشد.

7ـ در شرایطی که احساس می‌شود اراده‌ای جدی برای جلوگیری از سقوط ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی موجود در تعدادی از آثار سینمایی وجود ندارد حوزه هنری بر آن شد تا با بازگشت امور به مسیر طبیعی خود، از همراهی با این روند خودداری کند که هشداری باشد تا بیشتر تعقل کرده و به همراهی تمامی دلبستگان به فرهنگ این مرز و بوم مانع از فروپاشی سینمای ارزشی ایران اسلامی شده و با همراهی توأم با حمایت خود از تولید آثار فاخر و ارزشمند سینمای ایران و تولیدکنندگان محترم آنکه اکثریت جامعه سینمایی کشور را تشکیل می‌دهند افقی روشن را نوید دهیم.

با عنایت به اشارات فوق به اطلاع جامعه محترم سینمایی و دلسوختگان متعهد فرهنگ و هنر کشور اسلامیمان برسانیم که در آینده‌ای نزدیک سیاست‌ها و راهکارهای قانونی و اجرایی حوزه هنری به منظور ترویج فرهنگ دینی و ارزشی در حوزه تولید، توزیع و نمایش با هدف توسعه و ارتقای سینمای نجیب ایران اسلامی اعلام خواهد شد.

هدف ما همچون گذشته حراست و حمایت از فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و دستاوردهای هنرمندان متخصص و متعهد است.»

5858
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =