دولت عشق تا کنون بارها تجدید چاپ شده و بالغ بر 30 چاپ از آن در مدت کوتاهی به فروش رفته اما هنوز هم به عنوان یک کتاب روانشناسی خواندنی بین مردم محبوبیت دارد.

به گزارش خبرآنلاین، «از دولت عشق» نوشته کاترین پاندر، یکی از برجسته ترین نویسندگانی که به موضوع خوشبختی و کامیابی در زندگی بشر پرداخته اولین بار در سال1966 توسط Unity school of Christianity منتشر شد. در کشورمان نیز از سوی چندین ناشر منتشر شده که انتشارات ققنوس و ترجمه مرضیه ملک جمشیدی و همچنین انتشارات روشنگران و ترجمه گیتی خوشدل از جمله آنهاست.

 

کتاب دارای 7 بخش است: «معجزه عشق، راه کامیابی خود را دوست بدارید، قدرت رستاخیز بخش عشق، شیوه ویژه عشق1، شیوه ویژه عشق2 و از دولت عشق» همچنین کاترین پاندر نامه های آموزنده و جالبی را که دریافت کرده را به متن کتاب افزوده است. آنطور که پشت جلد این کتاب نوشته، خانم پاندر به عنوان «پیشگام شیوه تفکر مثبت» شناخته شده و در این کتاب به معجزاتی که تحت تاثیر عشق الهی به وقوع پیوسته اند و زندگی را متحول و سعادتمند ساخته اند، اشاره می کند.

 

بخش هایی از کتاب را در ادامه می خوانید:

محبت شخصی و غیر شخصی: شاید تصور من و شما از عشق همان چیزی باشد که پولس رسول توصیف کرده است. می توانیم در محبت شخصی و غیر شخصی این خصایص را از خود نشان دهیم. در عشق و محبت شخصی می توان نسبت به افراد خانواده و خویشاوندان مهربانی و نرمش و ادب و عاطفه و تایید و تحسین و ملاحظه و ایثار نشان داد. عشق و محبت غیر شخصی یعنی توانائی کنار آمدن با مردم بدون دلبستگی شخصی و وابستگی عاطفی. برای آفرینش آگاهی و پرورش محبت غیر شخصی و نیکخواهی نسبت به همکاران و آشنایان و همه کسانی که با آنها سرو کار داریم تکرار عبارت زیر بسیار موثر و سودمند است: من بدون هیچ گونه وابستگی، همه مردم را دوست دارم و همه مردم نیز بدون هیچ گونه وابستگی مرا دوست دارند.

 

عشق در باطن شماست: شما می توانید از دولت عشق بهره مند شوید زیرا همه محبت و عشقی را که برای شفا و سلامت و توانگری و ثروت و شادمانی و سعادت نیاز دارید در باطن خود شماست. عشق الهی یکی از قوای ذهنی و معنوی خودتان است.

 

یکی از جامعه شناسان مشهور جهان در دانشگاه هاروارد قدرت محبت را مورد بررسی و پژوهش قرار داد و به این نتیجه رسید که: عشق را نیز مانند هر فضیلت دیگر ، انسان می تواند آگاهانه ایجاد کند و بپروراند.

برای رفع اختلاف زناشویی خود باید این عبارت را تکرار کنید: من از عشق الهی می خواهم که هم اکنون پیوند زناشویی ما را شفا بخشد.

 

برای حل کردن مشکلاتی که به ظاهر حل کردن آنها محال است باید این عبارت را تکرار کنید: عشق موانع به ظاهر محال را ذوب می کند و از سر راه برمی دارد. محبت غیرممکن را ممکن می سازد.

 

یک خانم منشی که علاقمند بود کار جالب توجه و پر درآمدش را حفظ کند دریافت که باید بیاموزد چگونه با بد خلقی سر صبح رئیس اش کنار بیاید از قدرت کامیابی بخش محبت آگاه شد و به تکرار این عبارت پرداخت که: همه آدمیان تجلی عشق الهی هستند. پس من به جز عشق الهی با هیچ چیز دیگر نمی توانم روبرو شوم. برای حل مشکل مالی باید این عبارت تاکیدی را تکرار کنید: عشق الهی هم اکنون مرا توانگر و دولتمند می کند.

 

راه کامیابی خود را دوست بدارید
- امی فاکس می گوید: مشکلی نیست که عشق، گره از کارش نگشاید.

- اما کورتیس هاپکینز می گوید: به راستی هرچه که از آن من و برای من است همانا از عشق لبریز است. موهبتی که در این وضعیت از آن من است همانقدر دوستم می دارد که من دوستش می دارم. موهبتی که در رابطه با این موضوع به من تعلق دارد هم اکنون مرا می جوید و پروازکنان به سوی من می اید، زیرا من این وضع را دیده محبت می نگرم.

 

- عشق الهی اکنون و اینجا به کاملترین کار خود سرگرم است. عشق الهی هماهنگی و انطباق می بخشد و برکت و نعمت می اورد. عشق الهی همه چیز را پیش بینی میکند و هم اکنون همه موهبتها و ثروتها را به وفور در در اختیار این سازمان می گذارد عشق الهی هم اکنون پیروز می شود.

 

- صحبت درباره پلیدی باعث بروز پلیدی می شود. هرچه بیشتر به شر توجه کنید بر شر می افزایید. هر عیبی را که در دیگران ببنید همان عیب یا نقصی مشابه را به زندگی خود فرا می‌خوانید. ایراد گرفتن از دیگران سبب می شود که خودتان با نفی و انکار روبرو شوید. وقتی با سرزنش و انتقادتان شیره وجود دیگری را می مکید راه می گشایید تا شیره ذهن و تن و امور خودتان مکیده شود. در واقع به پیشواز بیماری و بدبختی و اشفتگی و تنگدستی می روید.

 

- می رولند می گوید: نیکی بر نیکی می افزاید. جرات کن که باور کنی.

- اگر آن نیکویی والا را که آرزومندش هستید به سوی زندگانی خود نمی کشانید ابراز محبت را اغاز کنید . بگذارید وجودتان کانون نورانی هسته درخشان عشق شود.

- من به دیده محبت نگاهت می کنم و از تماشای کمال و بالندگی تو به وجد می آیم.

 

 

 

- چارلز فیلمور می گوید:

هر چه بیشتر از عشق سخن گوییم در آگاهی آدمی جایی ژرفتر می یابد. اگر در اندشیدن به واژه های زیبا اصرار ورزیم و واژه هایی مهرآمیز بر زبان آوریم یقین بدارید که تجربه آن عشق خدا را به عالم درون خود فرا می‌خوانیم.

 

چارلز فیلموز در کتاب توانگری خود می گوید:

به من بگویید درباره خودتان و همسایه هاتان چه نظری دارید تا دقیقا به شما بگویم که تندرستی تان در چه حال است و وضع مالی و هماهنگی زندگیتان چگونه است. اگر به انسانها عشق نمی ورزید و اعتماد ندارید به خدا نیز نمی توانید عشق بورزید یا اعتماد کنید. اندیشه عشق و نفرت به طور همزمان نمی تواند در ذهنتان وجود داشته باشد. پس هرگاه به یکی از آنها سرگرم باشید قطعا دیگری غایب است. به دیگران اعتماد کنید و اقتدار ناشی از آن عمل را صرف توکل به خدا کنید. این کار سرشار از جادوست معجزه ها و شگفتی‌ها می آفریند. محبت و اعتماد نیروهایی پویا و زنده اند.

 

آنچه که در زیر می خوانید نامه های اشخاصی است که یا در سخنرانی کاترین پاندر شرکت کرده اند یا کتاب وی را خوانده اند و این حقیقت را آزموده اند:

بانویی از اوهایو: هشت سال بود که در مدت مرخصی ام به علت مشکلات مالی به سفر نرفته بودم. تا این که تکرار این عبارت را آغاز کردم که: عشق الهی هم اکنون ثروت و شوکت می بخشد و به شیوه ای شکوهمند دولتمندم می کند.

چندی نگذشت که دوستی یک بلیط رفت و برگشت فلوریدا به من هدیه کرد. دوستی با من تماس گرفت و گفت برای ماموریتی اداری به فلوریدا می رود و از من دعوت کرد که همراهش بروم و در این مدت در آن هتل با او هم اتاق باشم. تنها پولی که من پرداختم برای غذا بود و این سفر را معجزه عشق الهی می دانم.

 

زن و شوهری از نیویورک: از روزی که کلام عشق الهی را تکرار کردیم چنان مشتری‌ها به فروشگاه مبل فروشی ما سرازیر شدند که مجبور شدیم کارمند تازه ای استخدام کنیم به راستی که از دولت عشق می توان دولتمند شد.

 

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب(در صورت موجود بودن در بازار نشر) می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.


6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بنفشه نریمانی A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    28 4
    با سلام. من با کتاب از دولت عشق بزرگ شدم معجزات زیادی دیدم از شما خواهش میکنم در وبلاگتان در مورد دعاهای دسته جمعی هم جایی بگذارید چون من در کتاب از دولت عشق در مورد دعاهای دسته جمعی و معجرات ان زیاد شنیدم. ممنون از شما
  • صادق قنبری US ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    22 2
    بنده این کتاب رو ده سال پیش خوندم و معجزهایش را در زندگی هم دیده ام واز هموطنانم می خواهم که حتما این کتاب رو خریداری کنند واز معجزهایش بهره ببرند
  • مهناز فیض الهی A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    22 0
    سلام من این کتاب و خیلی اتفاقی تو مطب دکترم خوندم چند ساعت مونده بود به نوبتم و خیلی اتفاقی این کتابو انتخاب کردم و انقدر تحت تاثیر قرار گرفتم که بلافاصله بعد از تموم شدن کارم رفتم و یه دفتر خریدم واقعا معجزه هاشو دیدم بی نظیره حتی عشقم هم دوباره برگشت خیلی ممنونم از خانوم گیتی خوشدل از ترجمه خوبشون و هر بار که میخونمش کلی حالم خوب میشه فوق العاده هست
  • تمنا IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    9 0
    زمانی که کتاب را در دستانم گذاشتند بسیار افسرده و بدبخت بودم . اکنون از دولت عشق بسیار قوی هستم و به بسیاری از اهداف و آرزوهایم رسیده ام. روانشناسی خواندم و دانشجوی زرنگ و خوشحالی هستم. خداوند وامید را با کاترین پیدا کردم.
  • م ل A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    5 0
    بسیار کتاب قدرت دا ر وبا معجزه‌ای میباشد.
  • بهار IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    7 0
    ازوقتی این کتابو خوندم زندگیم تغییرکرد به تمام چیزایی که حتی فکرشو نمیکردم رسیدم گاهی وقتا باورم نمیشه که این منم خدارواحساس میکنم وهرروز اسمشو تکرار میکنم وازش تشکرمیکنم بابت این همه لطف ومهربانی وازهمه مهتر ارامشی که بهم داده .امیدورام خانم کاترین همیشه موفق تندرست باشه وبیشتر برامون بنویسه.اونایی که این کتابو نخوندن چون من ازخوندنش به ثروت وارامش رسیدم توصیه میکنم حتما بخونن.ازخدا متشکرم وهمینطور ارخانم کاترین