چاپ دوم «من منچستریونایتد را دوست دارم»، تازه‌ترین رمان مهدی یزدانی‌خرم که نیمه‌ دوم اردیبهشت ماه امسال منتشر شد، به‌زودی راهی ویترین کتابفروشی‌ها می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، «من منچستر یونایتد را دوست دارم» رمان 212 صفحه‌ای یزدانی‌خرم روایتی غریب‌ و تودرتو دارد، رمانی با بیش از 100 شخصیت که از سال‌های میانی دهه‌ 80 شروع و در دهه‌ بیست و سی روایت می‌شود. یزدانی‌خرم پیش از این گفته بود: «"من منچستریونایتد را دوست دارم" اثری است در هجو زمان و جعل تاریخ.» 

 

او برای نوشتن این رمان نزدیک به چهار سال وقت صرف کرده و حاصل کار داستانی شده پرکشش با روایتی جذاب. رمان در «تکه‌ اول» با تصویری از دانشجوی تاریخ دانشگاه تهران آغاز می‌شود؛ در هوای ابری پاییز 83 در خیابان‌ انقلاب. بعد رفته‌رفته به گذشته می‌رود و با روایتی از چند دهه‌ قبل‌تر و حمله‌ متفقین به ایران گره می‌خورد. این روند ادامه پیدا می‌کند تا «تکه‌ دوم»؛ تهران دهه‌ بیست و سی که پر شده از آدم‌های غریبی که می‌خواهند تکلیف دنیا را روشن کنند، احزاب سیاسی، نیروهای متفقین، لهستانی‌های مهاجر، فیلد مارشال اسطوره‌ای ارتش آلمان، شاعر ملی‌گرای ایرانی و...

 

 

رمان پر از پرسوناژ و شخصیت یزدانی‌خرم درست مانند پازلی هزارتکه سعی دارد فضایی سیاسی و تاریخی را به تصویر بکشد و هر کدام از این شخصیت‌ها بخشی از این تصویر را می‌سازند.

 

 

یزدانی‌خرم این روزها مشغول نوشتن سومین رمانش، «خون» است که به‌زودی تحویل ناشر می‌دهد. «خون» رمانی است با 17 فصل که دغدغه‌های تاریخی و سیاسی نویسنده در آن برجسته است
 

 

این رمان را نشر چشمه با قیمت 6هزار تومان منتشر کرده است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این رمان(در صورت موجود بودن در بازار نشر) کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • farzad...esf IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
    28 7
    viva man utd
  • stvg IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    1 3
    من ليورپول را دوست دارم (you will never walk alone)