دادستان تهران از اعلام جرم علیه‌ علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به دلیل آخرین نطقش در مجلس هشتم خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین،علی مطهری در آخرین نطق خود در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از وضعیت فرهنگی موجود در جامعه و دخالت سپاه در انتخابات مجلس انتقاد کرد که این نطق واکنش های فراوانی را به همراه داشت تا جایی که احتمال شکایت سپاه از وی نیز شنیده می شد. 
صبح امروز عباس جعفری دولت‌آبادی در پایان چهاردهمین جلسه‌ رسیدگی به پرونده‌ بزرگ فساد مالی در جمع خبرنگاران از اعلام جرم علیه‌ علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خبر داد و تصریح کرد: در مورد اظهارات علی مطهری که چند وقت پیش در مجلس نطقی کرده بود، بخش‌هایی از نظر دادستانی مجرمانه تشخیص داده شد و دادستانی اعلام جرم کرده است.
وی افزود: بخش‌هایی از اظهارات وی از نظر ما جنبه‌ مجرمانه داشت و دادستانی درخصوص آن اعلام جرم کرد.
به گزارش ایسنا، جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که صحبت‌های وی پیرامون چه موضوعاتی بوده؟ گفت: آن بخش از صحبت‌ها که بحثی از کاباره و ... بوده است.
این بخش از سخنان دادستان تهران نشان می داد که اگرچه سپاه پاسداران از قید شکایت از علی مطهری به دلیل مواضعش در قبال رویکرد  انتخاباتی این نهاد گذشته است اما مدعی العموم به دلیل اظهارات مطهری که دولتمردان را نشانه رفته بود، وارد عمل شده است.
علی مطهری در آخرین روز اردیبهشت سال 91 و پیش از آغاز فعالیت مجلس نهم در نظق میان دستور خود {اینجا} از عملکرد فرهنگی دولت به شدت انتقاد کرد و گفته بود: آقایان مشائی و احمدی‌نژاد که زیرکانه وضعیت پوشش اسلامی در جامعه را به اینجا رسانده‌اند که پوشش استاندارد شلوار و مانتوی آزاد تا زانو را تبدیل به وضعیت فعلی کرده‌اند و در واقع تحریک جنسی را آزاد فرموده‌اند و موجب پدید آمدن عقده‌های روانی در جوانان ما شده‌اند، پس به فکر بخش دوم کار خود یعنی ارضای جوانان از طریق تأسیس کاباره‌ها و کلوپ‌های شبانه نیز باشند، شاید آن زمان روحانیت ما و مردم متدین و حزب‌اللهی ما که در دوره اصلاحات با یک‌صدم وضعیت فعلی کفن‌پوش به خیابان می‌ریختند احساس مسئولیت کنند و اقدامی نمایند.
یک روز پس از ارائه نطق مطهری علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق خود بی​آنکه نامی از مطهری ببرد، گفت: بنده سعادت داشتم سالها در کسوت پاسداران خدمت نمایم. من راه و رسم پاسداران عزیز را شهادت طلبی، مکتبی بودن و ولایی بودن یافتم که بسیار برای ملت پرارزش است، امروز وظیفه ما هم حمایت معنوی و هم حمایت مادی از ارتش و سپاه و بسیج است. وی افزود:همکاران عزیز در بیان مطالب خود به شرایط کشور و ارزش نهاد سپاه که بر خون‌های مجاهدان فی‌سبیل‌الله بنا شده است طوری عمل کنند که حرمت پاسداران عزیز در جامعه حفظ شود و همچنین شان و احترام مسئولان که در قوای سه گانه خدمت می نمایند . مخصوصاً در شرایط فعلی کشور ادبیات مطالب اگر انتقادی است با متانت بیان شود تا تاثیر آن، آن گونه که در روش امر به معروف و نهی از منکر توصیه شده به اندازه باشد. {متن کامل اظهارات لاریجانی را اینجا ببینید}.
همچنین محمدحسن ابوترابی​فرد نایب رئیس مجلس نیز بی آنکه از مطهری نامی ببرد، با انتقاد از برخی مباحث مطرح شده در خصوص سپاه پاسداران، تصریح کرد: این سپاهیان سلحشور که امروز مورد تعریض، تعرض و نقد ما قرار می‌گیرند با یاد خدا و توجه به خداوند در جنگ تحمیلی کارهای بزرگی خلق کرده‌اند.
این در حالی است که نطق علی مطهری در آخرین روزهای مجلس هشتم واکنش روابط عمومی سپاه پاسداران انقلای اسلامی{اینجا} را به همراه داشت. سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه با رد هر گونه دخالت سپاه در انتخابات اخیر مجلس اظهار داشت: سپاه وامدار هیچ جریان و جبهه سیاسی نبوده و هرگز خود را در دایره محدود آنها تعریف نکرده و نخواهد کرد.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه سپاه وصایای امام راحل (ره) و منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه عدم دخالت نظامیان در سیاست را همواره نصب العین خود قرار داده است، خاطر نشان کرد: تجربه به ما آموخته است بعد از برگزاری هر انتخابات در کشور اشخاص و جریان های سیاسی ادعای دخالت سپاه را مطرح می کنند و بر این اساس در انتخابات اخیر مجلس قبل از مرحله اول و نیز در آستانه مرحله دوم رسماً عدم جانبداری خود از اشخاص و جناح های سیاسی را به اطلاع افکار عمومی رسانده است که مستندات آن نیز در سایت خبری رسمی سپاه [سپاه نیوز] موجود است، البته توقع آن بود که شاهد تکرار چنین ادعاهایی نباشیم.
با این وجود در 6 تیرماه مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران در خصوص گزارش‌های مبهمی مبنی بر شکایت سپاه از مطهری، گفت: تصمیم بر آن است که در حال حاضر شکایتی از این نماینده مجلس صورت نگیرد. در صحبتی که سردار یزدی با مطهری داشته، این نماینده صحبت های خود را اصلاح کرده و لذا ما نیز تصمیمی برای اقامه دعوی علیه این نماینده نداریم و مسئله تمام شده است. اما پیشتر سردار جزایری،  به مسئولان سپاه توصیه کرده بود که علیه او شکایت کنند.
شاید منظور وی از اصلاح سخنان مطهری پس از مذاکره با سردار یزدی، بخشی از سخنان وی در صحن علنی مجلس در آخرین روزهای عمر مجلس هشتم بود که گفته بود: نماینده باید بتواند به راحتی در همه امور صحبت کند. نباید هیچ قداستی برای هیچ نهادی در کشور قائل شویم. {اینجا}
/29295
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 226482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    طبق قانون اساسی نماینده مجلس در انجام وضایف نمایندگیش مصونیت قضایی داره نطق هم شاملش می شه
    • بدون نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      16 3
      در متن قانون كاملا اينگونه هست كه شما ميفرماييد !!! اما تفسير از قانون چيز ديگه ايه
  • بدون نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    10 0
    چطور دادستانی که مدعی العموم است می تواند علیه نماینده همان عموم شکایت کند؟
  • مهران IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    26 3
    در زمان جنگ خیلیها رشادت بخرج دادند ، از جمله سپاه. اما نميشه که قابل نقد نباشه
  • بدون نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    21 2
    نماینده ای مثل علی مطهری وقتی جرآت حرف زدن نداشته باشد واویلا به دیگران! در ضمن مگه جوادلاریجانی چکار کرده؟
  • بدون نام US ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    16 3
    اصل هشتاد و شش قانون اساسی: نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر و رأی خود کاملاً آزادند و نمی‌توان آنها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده‏اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده‏اند تعقیب یا توقیف کرد.‏
  • بدون نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    11 1
    این مدعی العموم چرا فقط بعضی جاها ظاهر ميشه؟
  • علي IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    7 0
    همانطور كه علي مطهري گفت بهتره قاضي به كار مرتضوي ها رسيدگي كنه تا اينكه در مورد مسئله اي كه بيرامون مسئوليتش نيست نظر بده.