علی جوادی

1- محمد بنا در این یک سال اخیر آنقدر زجر کشید که اگر بگوید می‌خواهم استراحت کنم، باید حق را به او داد. او دلیل اصلی سربلندی این روزهای کاروان ایران در لندن است. ما حالا در شرایطی با 4 طلا بالاتر از بسیاری از کشورهای مدرن و مترقی و متمول ایستاده‌ایم که در پایان المپیک قبل، دلمان را به همان یک طلای هادی ساعی که در روزهای آخر به دست آمد، خوش کردیم.
بنا زحمت زیادی برای کشتی فرنگی ما کشید و روزهای پرافتخار این رشته را برای ما رقم زد. او این روزها پدر کشتی فرنگی ماست. اگر سرتاپای او را طلا بگیریم کار نادرستی انجام نداده‌ایم. او باید دلگرم شود تا بماند و برای ایران سربلندی بیاورد. او را دلسرد نکنیم. واقعا افتخاری که بنا برای ایران عزیز می‌آورد ماهی 5 میلیون می‌ارزد و فاجعه‌ای که یک فوتبالیست با شکست‌هایش رقم می‌زند، ‌ماهی 110 میلیون قیمت دارد؟ چه تناسب معقولی بین این پرداخت‌ها برقرار است؟ باشگاه‌ها را خصوصی کنید و سالی صدها میلیارد به فوتبالیست‌ها پرداخت کنید. چه کسی می‌خواهد اعتراض کند؟ مگر با اوضاع آشفته اقتصادی در اروپا، باشگاه‌ها پول کمی برای بازیکنان می‌دهند؟ همین قرارداد اخیر ایبراهیموویچ با پاری‌سن‌ژرمن مگر نزدیک به 30 میلیون یورو خرج روی دست تیم پاریسی نگذاشت؟ چه کسی اعتراض کرد؟
مشکل اینجاست که پول قرارداد بازیکنان ایرانی از کیسه دولت پرداخت می‌شود و همین باعث می‌شود کیسه برای بسترسازی اصولی و زیرساخت‌های دیگر ورزشها خالی به نظر برسد. این برداشت همزمان رشته‌های غیر فوتبالی و باشگاه‌ها از کیسه دولت است که رفتارها را ناعادلانه می کند. چرا باید بنا با وجود نقشی که در تحول کشتی فرنگی داشته و دارد، ماهی 5 میلیون بگیرد؟ تازه این حقوق هم فقط در ماه‌های اخیر به دلیل نزدیکی به المپیک پرداخت شد و یک سال قبل، همین هم نبود!  
 2- احسان حدادی نقره‌ای را به دست آورد که تا 20 سال پیش اگر صحبت آن به میان می‌آمد همه می‌خندیدند و می‌گفتند «ما و مدال المپیک دوومیدانی»؟! حالا ما صاحب نقره پرتاب دیسک المپیک هستیم. افتخاری که کاملا غیرمترقبه و با همت حدادی به دست آمد. او سال قبل در آفریقای جنوبی اولین مدال جهانی تاریخ دوومیدانی ایران را به ارمغان آورد. برنز گرفت اما برنزش در جهانی به اندازه 10 طلا می‌ارزید. برخورد ما با او این بود: وقتی پا به ایران گذاشت متوجه شد بجز دوستانش هیچ کس برای استقبال از او به فرودگاه نرفته!
نقره المپیک حدادی واقعا غیر قابل پیش بینی بود. قدر این سرمایه ملی را بدانیم و دل او را نشکنیم. مدیران ما گمان نکنند که او وظیفه‌اش را انجام داده. اگر هم این گونه باشد، حدادی وظیفه‌اش را به درستی انجام داده و دل ملت را شاد کرده. آقایان مدیر هم لطفا به وظیفه‌شان درست عمل کنند.   
3- قاسم رضایی بچه سختی کشیده آمل سرانجام به هدفش رسید. او مشکلات بسیاری را به جان خرید تا این طلا را به مردم کشورش هدیه کند. طلای رضایی مثل نقره نصیرشلال و حدادی غیر قابل پیش بینی بود.
او کاری کرد که تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسید. بعد از آنکه داور بلاروس، سر سعید عبد ولی را برید، همه گفتند دیگر کاری از دست ما ساخته نیست چون فیلا نمی‌خواهد بیش از دو طلا به ما برسد؛ اما او مردانه جنگید و طلای سوم را روی سینه نشاند. قدر دلاوری رضایی را بدانیم.
4- المپیک تا یکشنبه تمام می‌شود؛ اما درس‌های المپیک تمام نشدنی است. ما در این المپیک اتفاقات شیرین بسیاری را تجربه کردیم و دانستیم موفقیت‌های ورزشکارانمان در المپیک چه شوری در جامعه ایجاد می‌کند. مدیران شهری چقدر باید هزینه کنند تا چنین نشاطی در سطح شهر و جامعه ببینند؟ از هزینه‌های کمرشکن دولتی برای فوتبال آیا نمی‌توان بخشی را برای بسترسازی چنین اتفاقات خوشایندی هزینه کرد؟
یکی از موضوعات جذاب برای رسانه‌های دنیا این بود که 22 کشور عربی و مسلمان در المپیک طلا نگرفتند و ایران تا کنون 4 طلا گرفته. وقتی در برخی رشته‌ها مانند کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و دوومیدانی و حتی رشته‌های دیگر استعداد داریم، چرا نباید در راه کشف و پرورش استعدادها در نقاط مختلف ایران هزینه و همت کنیم؟ چه ایرادی دارد چند عاشق مثل محمد بنا پیدا کنیم و استعدادهای ناب ایران را زیر پرو بال آنها قرار دهیم و به آنها برسیم و بعد از 4 سال با موفقیت آنها کام مردم را شیرین کنیم؟
5- نکته مهم در روزهای بعد از المپیک، مسابقه برخی مدیران برای سند زدن افتخارات به دست آمده در المپیک به نام خودشان است. اگر این افتخارات به دست نمی‌آمد کسی پا پیش نمی‌گذاشت تا درباره المپیک و کاروان اعزامی صحبت کند. برخی ورزشکاران اعزامی پیش از اعزام به این نکته اشاره کردند که هر چه به دست بیاید و نیاید، نتیجه غیرت ماست. حالا که این افتخار با غیرت ورزشکارانمان به دست آمده و مردم از این پیروزیها خوشحالند، کام مردم را با نوشتن این برد به پای مدیریت فاخر خود تلخ نکنیم. مدیران ما اجازه بدهند قهرمانان ما به عنوان صاحبان اصلی این موفقیت، شادی این پیروزی بزرگ را با مردم جشن بگیرند.
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجيد از مراغه IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    با سلام .اولا از شما و رسانه هاي مستقل انتظار داريم نگذاريد مسئولان مربوطه از اين مدالها سواستفاده كنند .آنها بايد جوابگوي اعمالشان در خرابكاري و آبروريزي در فدراسيون ها(تيروكمان - تيراندازي -دوچرخه سواري و قايق راني) را بدهندو دوما از شما كه لااقل رسانه اي در اختيار داريد انتظار داريم فرهنگ سازي كنيد تا ما هم عملا (نه شعاري) به كساني كه به اين كشور در ميادين جهاني افتخار آفرين بودند احترام بگذاريم .در انگلستان به بزرگان شان لقب سر ميدهند. چه ايرادي دارد كه ما هم امثال آقاي محمد بنا (سر مربي محترم تيم ملي كشتي فرنگي) را حضرت استاد خطاب كنيم
    • بدون نام IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      استاد محمد بنا لقب شایسته ایی هستش برای این مرد بزرگ
    • جانا سخن از زبان ما میگویی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      44 0
      حرباشگاه‌ها را خصوصی کنید و سالی صدها میلیارد به فوتبالیست‌ها پرداخت کنید. چه کسی می‌خواهد اعتراض کند؟ مگر با اوضاع آشفته اقتصادی در اروپا، باشگاه‌ها پول کمی برای بازیکنان می‌دهند؟ همین قرارداد اخیر ایبراهیموویچ با پاری‌سن‌ژرمن مگر نزدیک به 30 میلیون یورو خرج روی دست تیم پاریسی نگذاشت؟ چه کسی اعتراض کرد؟ مشکل اینجاست که پول قرارداد بازیکنان ایرانی از کیسه دولت پرداخت می‌شود و همین باعث می‌شود کیسه برای بسترسازی اصولی و زیرساخت‌های دیگر ورزشها خالی به نظر برسد. این برداشت همزمان رشته‌های غیر فوتبالی و باشگاه‌ها از کیسه دولت است که رفتارها را ناعادلانه می کند. //این بخش از نوشتار شما فوق العاده حرف حساب بود درود فراوان بر شما//
  • صاد IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    بابا این حرفهای عامیانه رو شما دیگه نزنید تو رو خدا. شما که خودتون نونتون از تو فوتبال در میاد. ینی تو دنیا اختلاف دستمزد نیست بین دوتا رشته ورزشی؟! همین صدا سیما چقدر از فوتبال درآمد داره؟ دستمزهای فوتبال بالاست چون تو دنیا زیاده. اگر هم اختلاف فاحشه به خاطر کم بودن دستمزد کشتی فرنگی هست. خود شماها برید اگه راست میگید به جای اینکه هر روز تیترتون گیر دادن به پرسپولیس و... باشه به سایر رشته ها بپردازید اصلا اگه رسانه ها بیشتر بهش بپردازن بیشتر طرفدار جذب می کنه و متعاقبا بیشتر درآمد از توش در میاد. فقط یاد گرفتیم حرفهایی که صد سال پیش میزدن رو باز هم بزنیم. یهو یه حرفی میفته تو مملکت میشه اپیدمی!شما مثلا پولی که از هفتاد هزار طرفدار پرسپولیس دراومد رو حساب کنید. فرق بین مقبولیت و محبوبیت...
    • مهران IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      55 3
      سکوت می کنم برات.
    • بدون نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      81 1
      دوست عزیز حرف شما درست ، اما حقیقتا میلیاردها تومان که تو فوتبال ریخت و پاش میشه خروجیش چیه؟ جز حرص خوردن و بداخلاقیهای عجیب و غریب و منت گذاشتن ها و... خلاصه قرار سرمایه گذاریهای ملی بشه تا مثلا شادی و امید تو جامعه زیاد بشه که ظاهرا فوتبال ما داره معکوسش حرکت میکنه ( تو سطح باشگاه ها که فاجعه است....) اگر به بازیکن فوتبالی فقط 2 یا 3 میلیون ماهی داده بشه به همراه بیمه تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی درست و درمون بقیه اش عشق و همت که خروحیش میشه افتخار...همین اون موقع فوتبال پاک میمونه و پیشرفت میکنه و سایر ورزشها هم از سرمایه گذاریها بهره مند و متحول میشن و عوض 10 تا مدال ،100 تا مدال میگیریم ...
    • 222 IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      74 1
      واقعا بر کدام منطق باید یک فوتبالیست بیاد و از پول بیت المال میلیاردی پول بگیره اون موقع خروجی این فوتبال میشه همیشه نتایج ضعیف تو اسیا .به حاشیه رفتن این فوتبالیست و سر خوردگی خیلی از مردم.. باید تمام تیمهای فوتبال به سمت خصوصی سازی برن تا هر مدیری از جیب دولت به اینها پولهی هنگفت نده
    • 11 IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      103 3
      خداییش هیچ کدام از این فوتبالیستهای شاغل در لیگ ایران به بیش از پنجاه میلیون نمی ارزند
    • احمد IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      14 20
      از یه پرسپولیسی مفلوک بیش از این انتظار نمی ره.
  • امیر IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    190 2
    مرسی، واقعاً حرف دل منو زدی مخصوصاً اون قسمت که گفتی فوتبال خصوصی بشه اونوقت هرچی خواستند به فوتبالیستها پول بدند.
  • بدون نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    مربیگری محمد بنا نشان داد در ایران استعدادهای نهفته زیادی است،من تا هفته پیش اسم بنا را نشنیده بودم. فساد اداری در ایران مانع استفاده از استعدادها شده و این عدم استفاده باعث سرخوردگی و مهاجرت متخصصان و ... شده. امیدوارم تلنگری به سیاستگزاری حکومت باشد تا گردش نخبگان در کشور جاری گردد و از این وضع بد اقتصادی و اجتماعی رهایی یابیم.
    • بدون نام IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      3 55
      حرفت درست. اما چه ربطي داشت.؟ خواستي يه چي گفته باشيا
  • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    169 3
    اقای جوتدی سالی حداقل 400 میلیارد خرج فوتبال است دوسال فوتبال را تعطیل کنند سوم ویا چهارم دنیا میشیم درفوتبال که چیزی نشدیم
    • حاح IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      دوست عزیز فوتبال تعطیل شود مردم چه نگاه کنند؟ تمرینات و اردوهای تیمهای ملی دومیدانی ، وزنه برداری و کشتی فرگی پخش مستقیم شود ؟ وقتی وارد بحث می شوید با تمام منطق وارد شوید .... وقتی در مملکتی حرفهای جواد خیابانی و ... الگوی رفتاری می شود باید یک چنینی حرفهایی صد بار در دهانها چرخیده شود!!!!
    • ایمان IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      59 2
      فوتبال تعطیل شود مردم کمی هم به مطالعه و کار برسند! البته مزاح بود ولی هر چیزی حد و حساب دارد؛ هم دستمزد هر کسی باید متناسب با کاری باشد که انجام می دهد و هم تماشای تلوزیون و فوتبال باید اندازه ای داشته باشد.
    • بدون نام IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      52 1
      اتفاقا" چون نشون ندادن فکر میکنین جذابیت نداره
    • بدون نام IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      55 0
      عزیزم من شما شاید یادتون نیاد ولی یه زمونی بود فوتبالیستا واسه نون در آوردن مسافر کشی میکردن و بحث رقابتهای لیگ هم داغ بود و کرکری تیم ها سر جاش بود ... تو مسابقات هم اگه بهتر از حالا عمل نمیکردیم بدتر هم نبودیم غرض این نیست که مثل اون دوران با فوتبالیستا رفتار بشه بحث اینه که پولی که بهشون میدن به بازی که میکنن بیارزه که یکصدمش هم نمی ارزه
  • محمدرضا IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    103 1
    درود بر ورزشکار و مربی باغیرت درود درود درود ....
  • بدون نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    8 45
    خداییش بازم جوگیرشدیدبی عدالتی درجوورزش خوب نیست واینکه فوتبالیست هابیشترازچیزی که ارزش دارن میگیرن حرف درستی هستش امافوتبال درتمام دنیا بیشترین دستمزدراداردومحبوبترین وپرطرفدارترین ورزش میباشد چندوقت دیگه تیم ملی بره جام جهانی شورشوق مردم نشان میدهد درودبه همه قهرمانان ایران
  • علیرضا IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    27 1
    خبرآنلاین مشکل شما با من چیه که هر نظری میذارم تا حالا ثبت نشده بگید حداقل خودم بدونم
  • امین توکل IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    41 5
    باسلام جناب جوادی ابراز نظر(احساس)تون محترم ولی با این اوضاع مملکت و وضع مردم فلک زده درسته استاد بنا بسیار می ارزه ولی از 5میلیون خیلی زیاد بالاتر نمی ارزن ایشون (دقت کنین دوستان با وضع مردم مقایسه کردم)! این فوتبالی های عزیز هستن که اونقدرا نمی ارزن. این پولا از جیب این مردم بیچاره ن. برید ورزشتون رو خصوصی کنین هر کاری دوس دارین بکنین. به فوتبالیست ها ماهی 2میلیارد بدین به استاد بنای با غیرت 5میلیارد اگه کسی ناراحت شد. فقط از گلوی زن و بچه ی این مردم فلکزده در گوشه و کنار این مملکت خرج خوش گذرونی بعضیا (بخصوص برخی فوتبالیست های از خودراضی) نکنین. همین
  • مهدی IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    50 0
    اقای صاد اختلاف دستمزد فوتبال وسایر رشته ها در دنیا هم هست ولی فرقش اینه اونجا باشگاه ها خصوصی هستند و از جیب بیت المال 6میلیارد به بازیکن تمام شده نمیدند
  • بدون نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    57 0
    خلاصه یکی پیدا شد که حرف حقو بزنه، دمت گرم خبر آنلاین- خیلی از مردم ایران راضی نیستن این پول از بیت المال به شکم فوتبالیستها ریخته بشه
  • مهدی EU ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    66 3
    فوتبالیست های ما یک مشت مواجب بگیر مفت خور بیغیرتند که با پول بیتالمال ....
  • ALI EU ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    27 0
    افتخار به پول نیست عقل کل
  • بدون نام IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    64 2
    معتقدم به فوتبالیستها حقوق ماهانه بدن ماهی 2 میلیون با بیمه.
    • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      29 0
      به نظر من وام مسکن هم بهشون بدید!!!! گناه دارن طفلکیا
  • نا -از گیلانغرب IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    58 2
    بنا ابهت مربیان فوتبالی امثال قلعه نوعی که یک میلیارد برای یک سال از باشگاه وپول بیت المال گرفته شکست باور کنید سال دیگه مربیان فوتبالی 100 میلیون هم نمی ارزند ضمن اینکه امسال غرور پول پرستا شکسته شد ببینید فوتبالیست های میلیاردی ل بازیکنانی میلیونی چگونه کم آورده اند خواست خدا بود ابهت مربیان وبازیکنان میلیاردی فوتبال شکسته بشه واقعا درسی بود المپیک .
    • الیشا IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
      8 5
      چرا از قلعه نوعی مایه میذاری؟ کریم جون خودتون با اون فرق کجش چی؟
  • بدون نام IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    30 16
    این حرفایی که میخونم حرفه دلتون نیست من به همتون قول میدم وقتی این تبه المپیک تو کشور خوابید همتون هجوم میارید به همین فوتبالی که الان شده بدترین ورزشه دنیا دوستان یکم منطقی باشید حرفه درست به نظره من اینه که فوتبال خصوصی بشه بعدش ماهم میتونیم با کاره پایه ای کردن تو همین فوتبال همین شور و نشاطی که المپیک تو مملکت درست کرد با فوتبالمون ایجاد کنیم
  • بدون نام IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    31 3
    این نکته بسیار خوب و درستی بود مردم ما با هوش هستن وزیر که تو این چند ماه بدترین انتصابات را تو ورزش داشته وبدترین تصمیم ها را گرفته نمی تونه افتخار آفرینی قهرمانان کشور مان را ما ل خود کنه مدم با هوش ترن درود بر قهرمانان کشورمان
  • آروین IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    30 1
    اگه هزینه هایی که واسه این فوتبالیستهای بی غیرت می کنن رو نصفشو واسه این پهلوونا می کردن الان ما داشتیم مدال درو می کردیم.
  • رسول IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    24 0
    یک پیشنهاد جالب بیایید محمد بنارو با سنگ هرکجا دیدیم بزنیم چون نگذاشته ما پنجاهم دنیا بشیم
  • ebrahim IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    19 0
    فوتبال پولی نمیخواهیم
  • بدون نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    21 1
    متاسفانه تفکرات بسیار عامیانه همیشه به ساختار اجتماعی ما ضربه زده است. توجه کنیم اولا .کسب این مدال ها نشانه مدیریت صیحیح ورزش نیست. این مدال ها را باید به حساب محمد بنا و استعداد ذاتی بهداد سلیمی گذاشت. دوما : اگه بخشی از درامد خود ورزش را به خود شاغلین آن ورزش اعم از مربی ورزشکار بدهند دیگه حرف و حدیثی پیش نمیاد. همه می دانیم تمام باشگاههای کشور ورشکسته هستند. سوما در جایی که تخصص و علم مدیریت محلی از اعراب ندارد و همه می دانیم که اوضاع چنین است باید با ول خرجی های عوام فریبانه عده ای را راضی نگه داشت. چهارم:درد اصلی ورزش این مملکت حقوق کم محمد بنا و امثال ایشان و پرداخت های خارج از حساب کتاب برای عده ای دیگر نیست اوضاع حاکم بر ورزش و ورزشگاهها را ببینید درد را حس میکنید
  • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    37 2
    گول این چهارتا مدال رو نخورید .... هیچ تغییر بنیادینی در ساختار ورزش ما صورت نگرفته ... این مدالها هم موفقیت های زود گذر هستش که ما تو یه سری ورزش هر از گاهی به یک نسل طلایی برخورد میکنیم اینجوری میشه ... درست مثل فوتبال که جام جهانی 98 نسل طلاییمون بود ولی آیا مشکل فوتبال ما بعد از اون حل شد؟ وقتی میتونی بگی ورزشت بنیادی تغییر پیدا کرده که چند دوره نتیجه رو مکررا ببینی ... مثلا ژاپن و استرالیا تکلیفشون با خودشون روشنه که همیشه جز برترین ها هستن ... ما این کشتی گیرا نبودن دلمون به کی خشک میکردیم؟ درست میشد مثل المپیک چین فقط با یک مدال طلا ! دوران این نسل کشتی گیرامون هم بگذره همونطوری میشه ... باید به یه ثبات در ورزش رسید و این حرکت فراز و نشیبی فایده ای نداره ...
  • Jj IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    23 0
    ممنون از اينكه نظري كه قبل از اين نظرم داده بودم تاييد نكرديد!!!!!!!
  • الیشا IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    22 0
    مردشوره این فوتبالو ببرن مایه ی ابرو ریزی فقط قیمتای بازیکنا فضاییه بازی که ازشون نمیبینیم چرا ثبت نمیکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟