بررسی وضعیت تولید و صادرات نفت خام از سال 1357 تا 1390

 میزان برداشت از ذخایر نفتی کشور به عنوان یک ثروت ملی در اختیار دولت است. البته بر اساس قانون اساسی این منابع حکم انفال را پیدا می کند، دولت ها موظف هستند منابع حاصل از این ثروت ملی را در راستای توسعه ملی به گونه ای استفاده کنند که حقوق نسل های آینده نیز تضمین شود.

 

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر بر روی آن کلیک کنید

/31222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • باسواد IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    20 3
    ذخایر معلوم ارزی و طلای کشور در حال حاضر 100 میلیارد دلار است. ذخایر نامعلوم هم بماند، لابد مردم مثل خیلی چیزهای دیگه در مورد این موضوع نامحرم هستند. جان کلام اینکه ذخایر زیاد است ولی به بازار تزریق نمیشود (به هر دلیل موجه یا غیر موجه) و حاصل دلار 2000 تومانی شده است. یادمان نرود همین چند ماه پیش که ذخایر در قالب سکه ثبت نامی به بازار عرضه شد و این عرض باعث شد دلار از 2000 تومان به 1550 تومان سقوط کند و تا چند ماه زیر 2000 تومان بماند. دولت اگر 6 ماه متوالی هر ماه بین 3 تا 6 میلیارد دلار از طریق بورس ارز و به قیمت 1250 تومان ارز به بازار پمپاژ کند، ارز با کله سقوط خواهد کرد و به رقم 1500 تومان خواهد رسید.
  • باسواد IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    18 3
    دولت اگر 6 ماه متوالی هر ماه بین 3 تا 6 میلیارد دلار از طریق بورس ارز و به قیمت 1250 تومان ارز به بازار پمپاژ کند، ارز با کله سقوط خواهد کرد و به رقم 1500 تومان خواهد رسید. همین سقوط قیمت خود باعث خواهد شد کسانی که میلیون ها دلار در زیر بالشت خود و در گاوصندوق های شخصی انبار کرده اند هول کرده و خواهان فروش دلار خود بشوند. و این خود مقدار بیشتری دلار را در بازار تزریق میکند و قیمت را تا 1300 تومان هم پایین خواهد آورد. فقط 6 ماه در بورس ارز، هر ماه 3 میلیارد دلار به قیمت نرخ رسمی تزریق کنید. البته تجریه ثابت کرده که دولت و بانک مرکزی نظم و پشتکار برای تنظیم بازار ندارند. یعنی ممکن است 2 ماه این کار بکنند و نتیجه مثبت هم بگیرند ولی به خاطر خوش خیالی و ضعف روحیه این کار ادامه ندهند.
  • بدون نام US ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    44 4
    با اين حساب دولت احمدي نژاد از مجموع دو دولت سازندگي واصلاحات هم دارمدش بيشتر بوده اما ايا توانسته يك دهم انها هم كار كند ؟
  • بدون نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    40 2
    اینکه چقدر برداشت کردن مهم نیست! ضرب در قیمت کنید و ببینید چقدر پول بدست اوردن!!
  • شهرام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    50 5
    یعنی کشور من تو این هفت سال 680 میلیارد دلار در آمد نفتی داشته... پس چرا الان وضع من این جوریه؟ میشه یکی بگه کجا رفته؟
  • مهدی IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    6 24
    بیشتر تحریم در زمان دولت احمدی نژاد بوده .. البته با انرژی ها نو دولت ها کمتر سمت نفت می رفتند
  • بدون نام US ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    45 3
    پس چرا تاثیر این پول هنگفت حاصل از فروش نفت در دولت نهم و دهم در زندگی مردم دیده نشد؟
  • بدون نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    13 0
    چرا میزان نفت قابل برداشت و نفت در جا و موارد مشابه مرتبا تغییر میکند؟ 4 سال پیش در بولتن سازمان برنامه میزان نفت درجای کشور بیش از 700 میلیارد بشکه اعلام شده بود اکنون این امار به حول و حوش 500 میلیارد کاهش یافته و ... من که گیج شده ام
  • بینام IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    20 0
    وقتی قیمت وبرداشت نفت هیچ اثری در بهبود زندگی من ایرانی نداره این نمودار چه فایده داره.