مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن رودخانه ها در استانهای شمالی کشور طی 2 روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، عبدالرضا امیدوار شهری افزود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی ازاواخر وقت روز یکشنبه و روز دوشنبه با عبور جریانات ناپایدار تراز میانی و نفوذ زبانه های پرفشار بارش باران، رعدوبرق و وزش باد و کاهش دما در سواحل دریای خزر، و با شدت کمتر در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز رخ خواهد داد.

به گفته وی، از بعد از ظهر دوشنبه دامنه بارشها شمال شرق کشور را نیز در بر می گیرد.

او اظهار داشت: شدت بارشها در این روز و در استانهای گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی است و سواحل دریای خزر نیز در این روز مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: در روز سه شنبه بارشهای پراکنده درسواحل شرقی خزر و ارتفاعات شرقی البرز و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: همچنین در سه روز آینده برای برخی نقاط جنوب شرق و دامنهای جنوبی زاگرس رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود. شدت بارشها در روزهای دوشنبه و سه شنبه در جنوب کرمان و شرق فارس خواهد بود.

همچنین به گفته او، طی روز دوشنبه به سبب بارش شدید باران با رعدوبرق و وزش باد دربرخی شهرهای استانهای گیلان، مازندران، گلستان و از عصر دوشنبه تا ظهر سه شنبه در استان خراسان شمالی آب گرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: طی این مدت در برخی نقاط استانهای مازندران و گلستان سیلابی شدن رودخانه ها دور از انتظار نیست.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 245536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام SG ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    1 0
    آخ جون بارون میباره
  • بدون نام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    سواحل شرقی دریای مازندران ، سواحل ترکمنستان است! سواحل شرقی مازندران و سواحل گلستان توصیف صحیح است.