جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید براینکه دکترین‌های ما در سطح راهبردی دفاعی هستند،خاطرنشان ساخت: یعنی ما آغاز کننده و شروع کننده جنگ نیستیم اما استراتژی​ها و تاکتیک​های ما همه تهاجمی هستند.

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در گفت‌وگویی با شبکه یک سیما به مناسبت هفته دفاع مقدس، مطالبی را درباره دستاوردها و تجهیزات سپاه و تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.
اهم صحبت‌های جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه می‌آید؛
-    جنگ تمام نشده است تنها چهره عوض کرده است. اتفاقا جنگ ما امروز خیلی پیچیده تر، همه جانبه تر و وسیع تر شده است در دوران دفاع مقدس ما درگیر یک نبرد نظامی یک نبرد سخت بودیم یعنی جنگ تک بعدی، خطوط نهایی دشمن و خودی کاملاً از هم قابل تفکیک بود دوست و دشمن قابل تشخیص بود استراتژی های دشمن قابل ارزیابی بود اما امروز ما در یک جنگ چند بعدی و همه جانبه که در آن نبرد اقتصادی، جنگ فرهنگی، عملیات روانی، تهاجم سیاسی، نزاع های امنیتی و انواع مختلف تهاجمات امروز در دستور کار دشمنان است و ما در یک جنگ همزمان پیوسته و چند بعدی بسر می بریم.
-   یک مفهوم دفاعی عمیق و ژرفی نزد ما وجود دارد و آن اینکه دکترین های ما در سطح راهبردی دفاعی هستند یعنی ما آغاز کننده و شروع کننده جنگ نیستیم اما استراتژی ها و تاکتیک های ما همه تهاجمی هستند یعنی ما ابتدا آغاز کننده هیچ جنگی نیستیم اما اگر کسی جنگ را شروع کرد ما آفند پیوسته خواهیم بود یعنی سراسر حمله خواهیم کرد و در عملیات های آفندی هرگز متوقف نخواهیم شد.
-   قدرت دفاعی ما براساس راهبرد دفاعی ما شکل گرفته است و فرض اساسی راهبرد دفاعی ما این است که ما از یک نبرد گسترده و در یک ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا وارد جنگ خواهیم شد. ما منافع حیاتی دشمنان را شناسایی کردیم و بر اساس ایجاد ظرفیت لازم برای ضربه زدن اساسی و در هم شکستن این منافع حیاتی ما ساختار قدرت تهاجمی ایجاد کردیم.
-   توانمندی موشکی زمین به زمین ما، امروز کاملا خودکفا و بی‌نیاز در سطح دانش و فناوری و مواد اولیه بوده و ما تمام دانش های ساخت موشکی های مدرن را در اختیار داریم از دانش های مربوط به سوخت ترکیبات شیمیایی و بال و سیستم پیشبرد ،هدایت و کنترل تا سرجنگی سیستم های پرتاب تمام اینها در سطح دانش و فناوری و ساخت قطعات و مواد اولیه کاملا بومی است و ما به نیروی پایان ناپذیر در ساخت قدرت دفاعی بازدارند رسیدیم.
-   در اوج تحریم ما توانستیم دیروز در سالگرد اولین روز دفاع مقدس موشک پدافند هوایی رعد که یک موشک میان برد پیشرفته پدافند هوایی است را بهره برداری کنیم شما می دانید سیستم های هوایی بسیار پیچیده تر از سیستم های موشک های بالستیک هستند برای اینکه انها باید قادر باشند با استفاده از ناوبری تناسبی هدفی را که با سرعت فوق صوت دارد حرکت کند در آسمان مورد اصابت قرار دهد حساب کنید فناوری های مربوط به چنین سیستمی چقدر باید باشد چه کشورهای به ما سیستم پدافند هوایی دهند حتی کشورهایی که ما با آنها قرار داد تسلیحاتی داریم در این زمینه از دادن سیستم سرباز می زنند ویعنی تحریم این یک موضوع واقعی است.
-   سیستم های پهپاد داریم که قادر است 24 ساعت مداومت پرواز داشته باشد و در هزاران کیلومتر عمق شناسایی انجام بدهد در صدها کیلومتر مراقبت انجام بدهد و ارسال مستقیم تصویر داشته باشد به سیستم های مونیتور ینگ و رصد فعالیت‌های دشمن؛ وقتی دشمن احساس می کند که زیر ذره بین نگاههای ماست با سنسورهای جمع آوری اطلاعات پیشرفته به شکل های متنوع در یک نبرد اطلاعاتی پایا پای با ان داریم حرکت می کنیم این نشان از خودکفایی ماست.
-   ما واقعاً بر اساس یک نبرد موفق و پیروزمند علیه این ائتلاف جهانی با محوریت آمریکا برنامه‌ریزی های دفاعی را تنظیم کردیم و سازه های قدرت ما برای چنین شرایطی آماده است بنابراین وقتی ما در مقیاس نبرد با یک قدرت بزرگ جهانی طراحی می‌کنیم به صورت طبیعی در مقابل قدرتهای بسیار کوچک توانمندی‌های ما به شکل ویرانگر و منهدم کننده‌ای پاسخگو خواهد بود ما از مرز نگرانی در مورد تهدید رژیم صهیونیستی عبور کردیم و اعتقادمان هم این است که رژیم صهیونیستی معمولاً وقتی در تنگنای مخاطرات قرار می‌گیرد داد و فریادهای بیشتری به راه می‌اندازد شاید یکی از هدف‌های اصلی صهیونیست‌ها ظرف یکی دو ماه گذشته که موضوع عملیات علیه جمهوری اسلامی ایران را طرح کردند تحت الشعاع قرار دادن اجلاس غیر متعهد‌ها بود برای اینکه فضای ایران را ، فضای در آستانه جنگ نشان بدهند یک فضای امنیتی نشان دهند و منصرف کنند سران کشورهای مختلف را برای اینکه به جمهوری اسلامی نیایند و ما با یک شکست سیاسی مواجه شویم ولی واقعیت این است که رژیم صهیونیستی تجربیات بسیار تلخ و دردناکی از جنگ‌های یک دهه اخیر خود با سرشاخه های در حقیقت منطقه‌ای انقلاب اسلامی مواجه استک
-   اگر صهیونیست ها در عالم واقعیت و در ذهن خود واقعاً چنین تصویری را از جنگ داشته باشند یک فرصت تاریخی در اختیار انقلاب اسلامی ایران قرار خواهند داد برای محو کامل از جغرافیای سیاسی جهان. ما آغاز کننده جنگ نیستیم اما قطعا پایان دهنده آن هستیم. این عمل باعث خواهد شد که ما آرمانهایمان را به سمت عملیاتی شدن منتقل کنیم ظرفیت های همه جهان اسلام فعال شوداین صهیونیست ها علاوه بر سناریوهای قبلی باید منتظر حرکت های سنگینی در زمین باشند بدون تردید اگر آنها چنین نیاتی در سر داشته باشند باید شمارش معکوس برای بازپس گیری سرزمین های اسلامی و فلسطینی را از دست خودشان هم پیش بینی کنند.دراین جنگ اگر چنین مقیاسی را آنها تصور کنند بسیار برای انها ویرانگر منهدم کننده و محوکننده خواهد بود.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 245927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    16 8
    انشالله و با حمایت پروردگار به زودی اسراییل را برای همیشه نابود خواهیم کرد.
  • بدون نام IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    2 1
    یا علی برادر! یا علی !!!